Co oznaczają słowa „będę cię kochał”, w zależności od znaku zodiaku

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
5 kwietnia 2018
Następny

Migrena. Poznaj zapachy, które powodują ataki bólu głowy oraz te, które je łagodzą

Redakcja
Redakcja
5 kwietnia 2018
Fot. iStock/MaximFesenko
 

Migrena to koszmar wielu osób na całym świecie. Ten niezwykle silny ból głowy nie oszczędza osób i młodszych i starszych, kobiet i mężczyzn, co więcej, tendencje do ataków bólu mogą być dziedziczone. Migreny są bardzo dokuczliwe, a ich przebieg jest rzeczą bardzo indywidualną.

Mogą pojawić się podczas nich nudności, ból połowy twarzy, nadwrażliwość na światło, dźwięki i zapachy. Tego rodzaju atak nie mija po zwykłych lekach przeciwbólowych i może trwać nawet do 72 godzin. Nie wiadomo do końca, co powoduje ataki migreny, jednak jednym z czynników które je wyzwalają, mogą być różnorodne zapachy. Ponad 50% osób cierpiących z powodu migreny przyznaje, że pewne zapachy wywołują ataki bólu.

8 zapachów, które mogą wywoływać ataki migreny

1. Zapach surowej cebuli

2. Zapach świeżego czosnku

3. Środki czystości oraz odświeżacze powietrza

4. Zapach smażonych tłustych potraw oraz fast foodów

5. Zapach dymu papierosowego

6. Intensywna woń perfum

7. Zapach farby i rozpuszczalników

8. Zapach kurzu

5 zapachów, które mogą pomóc podczas ataku migreny

Są również zapachy, które mogą wpływać na łagodzeniu bólu głowy i poprawę nastroju. Znajdziemy je w olejkach eterycznych, które można wykorzystać na kilka sposobów — do nacierania, inhalacji lub kąpieli. Aby olejek był naprawdę skuteczny, nie kupuj syntetycznych produktów, ale naturalne, z odpowiednimi certyfikatami. Pamiętaj o przechowywaniu buteleczki z preparatem z dala od światła i wilgoci.

1. Olejek miętowy

Mentol obecny w mięcie ma właściwości znieczulające, rozluźniające i poprawiające ukrwienie skóry. Warto rozpuścić kilka kropel olejku w łyżce oliwy i natrzeć nimi skroń.

2. Olejek lawendowy

Odpręża i relaksuje, można go wdychać (inhalacje z gorącej wody z kilkoma kroplami olejku) i wcierać bez wcześniejszego rozcieńczania.

3. Olejek bazyliowy

Rozcieńczony olejek sprawdza się podczas masażu, inhalacji i kąpieli. Łagodzi ból głowy, lęki, depresję, relaksuje, rozluźnia i zmniejsza zmęczenie.

4. Olejek majerankowy

Stosowany w kąpieli, inhalacji i do masażu (połączony z oliwą) łagodzi bóle głowy, reguluje ciśnienie krwi i działa uspokajająco.

5. Olejek geraniowy

Do kąpieli, masażu i inhalacji pomaga m.in. przy łagodzeniu migren, leczeniu depresji, napięcia nerwowego, osłabienia.

źródło: zdrowie.dziennik.plwolniodbolu.pl

 


Dlaczego przed okresem puchniesz jak balon?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
5 kwietnia 2018
dlaczego przed okresem puchniesz jak balon
Fot. iStock / Annemarie Gorissen

Przed okresem zaczynamy puchnąć jak nadmuchana żaba, twarz staje się nalana, brzuch swoim wyglądem przypomina małą ciążę, a kostki u rąk i nóg już wcale nie prezentują się dobrze spod krótszych nogawek spodni. Znacie to?  Zaczynamy czuć się jak ołowiane słonie, do tego dochodzą często jeszcze inne objawy PMS-u. Słowem comiesięczna tragedia. I bynajmniej nie jest to problem tzw. pierwszego świata, bo dolegliwości występujące podczas cyklu miesiączkowego potrafią skutecznie zatruć życie.

Czy wiedziałyście, że przed okresem zatrzymanie wody w organizmie może nam przysporzyć dodatkowych kilogramów? I to całkiem nie mało, bo średnio, jak za pstryknięciem palców przybywa nam 2-3 kilogramów! Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego przed okresem puchniesz jak balon?

Przyczyną obrzęków w drugiej połowie cyklu miesiączkowego jest podwyższony poziom progesteronu we krwi. Jego działanie ma przygotować kobietę do ewentualnej ciąży – rozszerza naczynia krwionośne. Niestety ma to swoje działanie uboczne, naczynia stają się mniej szczelne, przez co przepuszczają do tkanek sporo płynów, które gromadzą się i nadymają nas na potęgę.

Poziom hormonu spada, gdy rozpoczyna się miesiączka, wtedy też zazwyczaj obrzęki stopniowo zaczynają się zmniejszać.

Niestety na taki mechanizm nie możemy nic poradzić, ale już ze skutkami jego działania – czyli obrzękami – możemy dzielnie walczyć na własną rękę.

„Spuszczamy powietrze”, czyli jak walczyć z obrzękami przed okresem

1. Staraj się nie przebywać za długo w pozycji siedzącej, jeśli musisz siedzieć, rób przerwy, przejdź się (choćby po pokoju).

2. Napij się kawy lub herbaty. Kofeina działa moczopędnie, pozwoli usunąć nadmiar wody z organizmu.

3. Jeśli obrzęki bardzo ci doskwierają, zapytaj w aptece o preparat, który pomoże usunąć nadmiar wody.

4. Unikaj soli! Ta sprzyja dodatkowo gromadzeniu płynów w organizmie.

5. Usiądź wieczorem z nogami „do góry”.

6. Pij więcej wody! Tak, odwodniony organizm będzie chciał ją zgromadzić na zapas i, o ironio, sytuacja się pogorszy.

7. Unikaj fast foodów i półproduktów zawierających glutaminian sodu – ten, przez zawartość sodu (halo, halo sól), znów pogłębi obrzęki.

8. Dużo się ruszaj. Wiemy, że trudno się zmusić, ale poczujesz ulgę.

Przeczytaj więcej o PMS: Fakty i mity o PMS, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego dla o(d)pornych

PMS, czyli Premenstrual syndrome, a po polsku zespół napięcia przedmiesiączkowego to taki stan w cyklu miesiączkowym kobiety, kiedy mało co jest tak, jak być powinno. Towarzyszy mu cała masa fizycznych i emocjonalnych objawów, a jasnych, naukowych dowodów potwierdzających bezpośredni związek między nimi a zmianami w gospodarce hormonalnej ciągle brak (podejrzewa się, że PMS jest konsekwencją nadmiernej produkcji estrogenów przy niedoborze progestagenów.)
PMS „atakuje” nas z reguły 5 do 11 dni przed spodziewaną miesiączką. Niektóre z nas reagują irytacją, inne ospałością, jeszcze inne nadmierną wrażliwością. Objawy z reguły ustępują gdy zaczyna się miesiączka, lub dwa, trzy dni później… (czytaj dalej)


 

Na podstawie: kobieta.wp.plstyl.pl


Zobacz także

„Dziękuję za to, że jesteście. Zawsze i wszędzie”. Akcja „List do dziecka”

Jak żyć swoim życiem tak, by osiągnąć wszystko. 3 zasady, których czasem nie chcemy dostrzec

Kobieta, szczególnie ciężarna, wymaga troski i wygody w życiu codziennym. Pięknych ubrań również