Kobiety, które robią te 9 rzeczy, nie dadzą się zranić mężczyźnie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
7 lutego 2018
Następny

Jeśli jesteś już zmęczona spotykaniem na swojej drodze niewłaściwych mężczyzn, jeśli twoje związki raniły cię i frustrowały, zamiast przynosić poczucie szczęścia i spełnienia, pora zastosować pewną taktykę, która pomoże ci lepiej wybrać przyszłego partnera. Bo przecież szkoda twojego czasu i energii na kolejną „byle jaką” relację, prawda?

Jak otworzyć się na miłość, ale także chronić swoje serce i dbać o wewnętrzny spokój, na który tak ciężko pracowałaś, po wszystkim, co przeszłaś?

Oto 9 rzeczy, które możesz zrobić, aby bezpiecznie otworzyć serce, gdy spotykasz kogoś „wyjątkowego””

1. Unikaj facetów z niską samooceną

Jeśli ktoś nie kocha samego siebie i nie docenia się siebie, prawdopodobnie nie może kochać ani docenić ciebie w zdrowy sposób.

2. Upewnij się, że jego wartości dotyczące rodziny i relacji są zgodne z twoimi

Przyjrzyj się bliżej życiu, które on ma. Czy jego relacje z rodzicami i przyjaciółmi są dobre, długotrwałe? Jaki ma stosunek do obowiązków i finansów? Czy ma dobre relacje z byłymi partnerkami?

3. Nie akceptuj jego złego zachowania

Pomyśl o zachowaniach, które cię raniły w poprzednich związkach. Bądź konsekwentna – nigdy nie zgadzaj się, żeby to się powtórzyło dwa razy.

4. Zwróć uwagę na to, co on rzeczywiście robi (a nie na to, co mówi)

Facet, który jest troskliwy, hojny, lojalny i życzliwy, pewnego dnia stanie się partnerem na życie, który jest troskliwy, hojny, lojalny i życzliwy.

5. Upewnij się, że on włącza cię do swojego życia

W pewnym momencie powinnaś poznać jego przyjaciół, bliskich, zobaczyć, jak funkcjonuje wśród innych.

6. Upewnij się, że jesteś priorytetem, nie opcją

To się po prostu czuje, to się wie. Dla kogoś, kto jest dla nas najważniejszy jesteśmy w stanie zrobić naprawdę wiele. Dla kogoś, z kim nie wiążmy naszej przyszłości, nie mamy serca…

7. Mów za siebie

Jeśli coś cię trapi, powiedz mu o tym, nie pozwól się domyślać. Wyjaśniaj od razu wszelkie wątpliwości. I nie dawaj decydować za ciebie.

Strona 1 z 2
czytaj dalej

5 wskazówek, jak zdrowo przytyć. Mini poradnik dla chudzielców

Redakcja
Redakcja
7 lutego 2018
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
 

Zazwyczaj marzymy o tym, by zrzucić nadmiar kilogramów i zyskać smukłą sylwetkę. Rzadziej znajdujemy porady, jak zyskać na wadze, a przecież wśród nas są kobiety, które marzą o tym, by przytyć choć trochę i zaokrąglić swoją sylwetkę, nie szkodząc zdrowiu. Czasem są to kobiety, które po chorobie wracają do zdrowia lub po prostu mają naturalnie szczupłe ciało i super metabolizm, który ani na moment nie zwalnia.

W dodatku codzienna gonitwa i mnóstwo czynności do wykonania sprawiają, że nie ma większych szans na zatrzymanie kilku kalorii więcej z pożywienia. Nadmierna chudość nikomu nie służy, ale można w sposób zdrowy popracować nad ciałem, by tu i ówdzie zdrowo się zaokrągliło.

5 wskazówek, jak zdrowo przytyć

1. Zbadaj się

Poproś lekarz o skierowanie na badania moczu, morfologię oraz poziomu hormonów tarczycy: tyroksynę (fT4) i trójjodotyroninę (fT3) oraz hormonu przysadki TSH. Ich zaburzenia mogą świadczyć o nadczynności tarczycy, która objawia się m.in. chudnięciem, drżeniem rąk, uczuciem zimna, kołataniem serca czy dusznościami.

2. Jedz produkty gęste energetycznie

Chcąc przytyć nie zwracaj uwagi na rzeczy bardzo tłuste i bardzo kaloryczne — one mogą nie tyle pomóc złapać kilogramy, ile zrujnują zdrowie, spowodują wypryski, szarą cerę czy cellulit. Jedz produkty gęste energetycznie, czyli takie, które w sposób zdrowy dodają potrzebnego paliwa organizmowi. Węglowodanom powinny towarzyszyć zdrowe tłuszcze, a białkom węglowodany (np. na śniadanie owsianka z mlekiem lub pieczywo pełnoziarniste z masłem i dodatkami, na obiad kurczak do ziemniaków). Zrezygnuj z lekkich sałatek i sięgaj po produkty takie jak naleśniki, kopytka, pierogi, makarony z sosami.

3. Podjadaj między posiłkami

Zapomnij o batonikach i chipsach, sięgaj po kaloryczne, ale bardzo zdrowe banany, awokado, orzechy czy suszone owoce. To kaloryczne przekąski, które dostarczają zdrowych tłuszczy, witamin i mikroelementów.

4. Pij soki owocowo-warzywne

Podczas łapania kilogramów trzeba pamiętać, że organizm szczególnie potrzebuje witamin i minerałów. Pij soki przecierowe, bo zawierają one znacznie więcej kalorii, niż woda, a w dodatku dostarczą ważnych składników dla zdrowia i urody.

5. Ćwicz

Ćwicz, by pozyskiwane kalorie zamienić w masę mięśniową, a nie wałeczki tłuszczu. Postaw na trening siłowy (ciężary, maszyny), zrezygnuj z aerobowego (bieganie, pływanie, jazda rowerem), który przede wszystkim pomaga schudnąć. Pamiętaj przy tym, by dostarczyć odpowiednią ilość białka, które umożliwia maksymalny wzrost tkanki mięśniowej. Jeśli masz z tym problem, pomyśl o odżywce białkowej, po którą sięgają sportowcy.


 

źródło: kobieta.gazeta.plwww.drlifestyle.pl


Uważasz, że nie masz w życiu wyboru? 5 rzeczy, które pozwolą ci wyjść z roli ofiary

Redakcja
Redakcja
7 lutego 2018
Fot. iStock / baona
Następny

Życie nie bywa jedynie pasmem sukcesów lub wyłącznie niepowodzeń. Dobre i złe chwile przeplatają się i nie ma tu żadnej reguły, wyliczenia, które pozwoliłoby się na to dobrze przygotować lub ominąć przeszkody. Wiele rzeczy zależy od naszego podejścia, bo nawet gorsze chwile można przetrwać, o ile mamy dość siły. Jednak gdy życiowego optymizmu zaczyna brakować, swój los postrzegamy jako nieustające pasmo niepowodzeń.

To jedna z najgorszych rzeczy, którą sami sobie możemy zrobić. To swego rodzaju samospełniająca się przepowiednia — uważamy, że wszystko jest do kitu i tak rzeczywiście zaczyna się dziać.

Destrukcyjna rola ofiary

Nieustające poczucie krzywdy, niesprawiedliwości życiowej oraz niemocy sprawia, że wchodzimy w rolę ofiary. Samoocena spada i czujemy się niegodni dobra, jakie może nas spotkać. Pozwalamy się wykorzystywać i jednocześnie oczekujemy wybawcy, który podejmie za nas decyzje i doprowadzi do końca to, co powinno zależeć jedynie od nas. To bardzo destrukcyjne myślenie, które zatrzymuje nas w martwym punkcie. jedyną szansą na odzyskanie normalności jest podjęcie działań, które odwrócą złe postrzeganie siebie samego.

5 rzeczy, które pozwolą ci wyjść z roli ofiary

1. Mów o własnych potrzebach

Mów otwarcie o tym, czego potrzebujesz, bo nie zawsze bliscy mogą się tego domyśleć. Pozwól sobie pomóc, gdy zachodzi taka potrzeba i nie odbieraj tego, jak zamach na własną niezależność.

2. Nie poświęcaj się dla innych

Empatia i chęć niesienia pomocy jest piękną cechą, która nas uszlachetnia. A jednak myślenie tylko o innych powoduje, że własne potrzeby odsuwane są na dalszy plan. Brak realizacji własnych planów rodzi frustrację, z którą ciężko się walczyć. Zaspokajaj potrzeby innych tylko wtedy, gdy cię o to poproszą.

3. Nie obwiniaj innych o swoje klęski

Na wiele rzeczy, jakie nas w życiu spotykają, mamy duży wpływ. Decydujemy o tym co i w jaki sposób robimy i ponosimy tego konsekwencje. Nie można obwiniać o własne niepowodzenia innych ludzi, bo nie oni podejmują najważniejsze dla nas decyzje.

Strona 1 z 2
czytaj dalej

Zobacz także

Fot. Unsplash / CC0 Public Domain

„W tym świecie jest tyle możliwości, dobra. Nie ma co zazdrościć, wystarczy po to sięgać”. Dominikanin o życiu i miłości

Fot. iStock / Kenishirotie

Marzy ci się własny biznes – sprawdź, jaki kolor pomoże ci odnieść sukces

Fot. Pexels/skitterphoto.com / CCO

„Bo ja, proszę pani, nie chcę żyć”. Za wcześnie na depresję…