35 rzeczy, których powinnaś szukać u partnera życiowego

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
12 października 2018
fot. iStock/Georgijevic
 

Ale nie przesadzajmy, już połowa z nich będzie dobrym wynikiem. Nikt z nas nie jest doskonały, ważna jest chęć by być lepszym i szczere uczucie.

Silna samoświadomość, ponieważ nie możesz być z kimś, kto nie wie kim jest.

Uczciwość, ponieważ twój związek bez niej nie przetrwa.

Radość, ponieważ jeśli chcesz przeżyć wspólne życie dobrze, musisz być z kimś, kto cię uszczęśliwia.

Prawdomówność, ponieważ nie możesz być z osobą, której nie szanujesz.

Odpowiedzialność, ponieważ nie możesz mieć silnego związku z kimś, kto cię zawodzi.

Poczucie humoru, ponieważ dopóki potrafimy się śmiać z życia, wszystko będzie w porządku.

Siła, ponieważ czasami będziesz czuć się słaba i będziesz potrzebować kogoś, kto Cię wesprze.

Zdolność do zaufania innym, ponieważ czasem twój partner również będzie słaby i powinien być gotowy wesprzeć się na tobie.

Dojrzałość, ponieważ związek potrzebuje dwóch dorosłych, a nie tylko jednego.

Zgodność wartości od samego początku, ponieważ jest to coś, nad czym naprawdę nie możesz „popracować”.

Niezależność, ponieważ przebywanie z inną osobą nie oznacza, że ​​powinieneś zapomnieć, kim jesteś.

Zaangażowanie, ponieważ jedynym sposobem na dalszy rozwój relacji jest potraktowanie jej poważnie.

Umiejętność popełniania błędów, ponieważ nie możesz być blisko z kimś, kto ani razu ich nie popełnił.

Umiejętność obracania sprzeczek w coś konstruktywnego, a nie raniącego.

Pokora, ponieważ wszyscy popełniają błędy i musimy potrafić się do nich przyznać się, aby związek miał szansę.

Otwartość, bo inaczej nie będziesz w stanie się rozwijać.

Bezinteresowność, ponieważ bycie samolubnym jest zabójcze dla związku.

Uczucie, ponieważ bez względu na to, jak długo jesteście razem, ważne jest, aby zawsze sobie przypominać, że się kochacie.

Świadomość swoich słabości, ponieważ jeśli twój partner nie zdaje sobie sprawy, kiedy jest uparty lub sprawia ci ból … poczujesz się jakbyś uderzała głową w mur.

Empatia, ponieważ nawet jeśli nie możecie zrozumieć czegoś, przez co przechodzicie, powinniście przynajmniej być w stanie pocieszyć drugiego i zrozumieć jego emocje.

Elastyczność, ponieważ życie jest tym, co dzieje się samoistnie, gdy ty jesteś zajęty robieniem innych planów.

Zdrowa ilość ambicji, ponieważ ważne jest, aby być z kimś, kto zawsze pracuje by mieć lepsze i szczęśliwsze życie, razem z tobą.

Oddanie rodzinie, cokolwiek „rodzina” oznacza. Niezależnie od tego, czy są to rodzice, czy przyjaciele lub współpracownicy, ważne jest znaczenie silnych relacji z bliskimi.

Przebaczenie, ponieważ będziesz robiła lub mówiła coś bolesnego wiele, wiele razy.

Otwartość umysłu, ponieważ ktoś, kto nie jest otwarty na nowe idee, będzie cię hamował.

Świadomość, kiedy nie wolno przekroczyć granic.

Wierność, ponieważ bez niej relacja nie może się rozwijać.

Bezwarunkowa miłość, ponieważ zobaczycie w sobie niedoskonałości.

Inne zainteresowania, bo inaczej ta miłość cię zmęczy.

Umiejętność porozumiewania się, ponieważ żadne z was nie potrafi czytać w myślach.

Zdrowa dawka niepewności, ponieważ chcesz być z człowiekiem, a nie superbohaterem.

Atrakcyjność seksualna, ponieważ nie możesz zmuszać się do bliskości.

Ciekawość, ponieważ nie chcesz być z kimś, kto jest zmęczony życiem w wieku 18 lat.

Lojalność, ponieważ powinieneś być z kimś, kto zawsze będzie dla ciebie.

Zdolność do czerpania przyjemności z prostych rzeczy. Ponieważ nic nie jest przyjemniejsze niż oglądanie wschodu słońca lub zjedzenie pysznego kawałka pizzy z kimś, o kim wiesz, że będziesz z nim do końca życia.


Na podstawie: thoughtcatalog.com


Dekalog skutecznego odchudzania

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 października 2018
Fot. iStock/GlobalStock
 

1. Odchudzanie zaplanuj na dłużej

Szybkie diety nie istnieją. Dają nam tylko złudzenia, utratę wody, masy mięśniowej i efekt jo-jo. Dieta odchudzająca musi trwać. To proces.

2. Chcesz efektów – jedz 5 posiłków dziennie

Regularne jedzenie posiłków to twój przyjaciel. Zapobiegasz spadkom cukru we krwi i napadom głodu. Nie spowalniasz metabolizmu, który jest ci baaardzo potrzebny!

3. Jedz częściej, ale mało

Najgorszym wyborem jest głodówka, cięcie kalorii na oślep w nadziei na szybsze rezultaty. Jedz często i mało – tak aby metabolizm przyspieszał, a nie spowalniał. Jeśli twoje ciało będzie się bało głodu – zamiast spalać zapasy, zacznie je uzupełniać.

4. Zaplanuj posiłki

Wcześniejsze zaplanowanie posiłków uchroni cię przed zgubą. Zaplanuj, co będziesz jeść jutro. Unikniesz wpadek pt. „nie mam nic w lodówce, zjem co jest”. To ułatwi ci kontrolę.

5. Kiedy jesz – skup się na jedzeniu

Oczywiście bez przesady. Chodzi o to, abyś była naprawdę świadoma tego, że jesz. Nie jedz przed telewizorem, w pośpiechu. Nawet na diecie, jedzenie może być przyjemnością, w zdrowy sposób. Skupiając się na posiłku będziesz też jeść wolniej i starannie przeżuwać, nie przegapisz swojego momentu „najedzenia”.

6. Pij dużo niesłodzonych napojów

Bo jak wiecie, odchudzanie bez wody nie może się udać! Możesz pić też soki w umiarkowanych ilościach (lepsze będą te warzywne i naturalne! – czytaj etykiety), herbatę czy ziółka. Rzuć cukier w napojach, zdziwisz się, ile producenci napojów potrafią go dopchnąć do butelki (uwaga, na pseudo sportowe izotoniki – czytajcie etykiety, niektóre niby-zdrowe fit napoje mają tyle kalorii, co popularna kola!)

7. Przeczytaj zanim kupisz

Czytaj etykiety. Cukier można odkryć w naprawdę zaskakujących miejscach. Płatki kukurydziane mają go czasem więcej niż te czekoladowe!

8. Ruszaj się 

Od ciebie zależy, ile czasu i energii poświęcisz na ruch, ale pamiętaj, że to idealne uzupełnienie każdej diety. Przyspieszy twój metabolizm. Nie musisz zostać fit wariatem, ale na spacer wypadałoby pójść. Może pora kupić za kilkanaście złotych prosty krokomierz i postawić sobie cel?

9. Nie siedź za dużo, lepiej postój

Zmora naszego życia – siedzenie. Naście godzin klepania w klawiaturę, dojazd autobusem/samochodem, a potem kanapa – bo przecież padamy z nóg… Postój chociaż w tramwaju, na przystanku podczas small talku w firmowej kuchni. Powinniśmy stać 10 minut na jedną godzinę siedzenia. To zdecydowanie usprawni przemianę materii.

10. Pozwól sobie czasem zgrzeszyć

Nie katuj się. Skoro odchudzanie musi trwać, nie obiecuj sobie, że tygodniami nie spojrzysz nawet na czekoladę. Każdy potrzebuje odpoczynku. Zdecydowanie lepiej nie doprowadzać się do dietetycznej rozpaczy. Ustal sobie, kiedy możesz zgrzeszyć czymś słodkim, nie stracisz w ten sposób kontroli.


Siedem wskazówek, jak radzić sobie z narcyzem, który nie widzi nic więcej oprócz czubka własnego nosa

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
11 października 2018
Fot. iStock/GCShutter

Choć chcemy wierzyć, że on się zmieni, że w końcu zrozumie, jak krzywdzi nas swoim zachowaniem, przestańmy się łudzić – to nigdy nie nastąpi. Ktoś, kto jest przekonany o swojej wyższości nad innymi, kogo nie obchodzą uczucia innych, kto wyzuty jest z empatii, nigdy nie przejdzie cudownej metamorfozy, bez względu na to, jak nasza miłość nie byłaby wielka. To manipulator, ktoś, kto dla własnych korzyści używa innych i nie ma przy tym żadnych wyrzutów sumienia.

Jak radzić sobie z takim człowiekiem? Jest kilka sposobów, które warto rozważyć, jeśli nie chcesz zostać doszczętnie skrzywdzona.

Oddalaj się

Czasami najlepszym podejściem jest odejście. Podobno szczęśliwy jest człowiek, który może odepchnąć na bok obraźliwe uwagi na swój temat i ruszyć dalej Ruszaj dalej. To najlepsze, co możesz dla siebie zrobić mają co czynienia z kimś, kto używa cię, dominuje, krzywdzi.

Ignoruj

Ignorowanie oznacza zminimalizowanie ryzyka krzywdy. Kiedy ktoś cię ignoruje, pokazuje, że to, co robisz lub mówisz, nic dla niego nie znaczy. W przypadku narcyzów ignorowanie służy temu samemu celowi. Uważaj, on na pewno będzie się wściekł, będzie się odgrażał, bo pokazałaś mu, kim naprawdę jest. Pamiętaj – on się nie zmieni, cokolwiek by ci obiecywał.

Unikaj konfrontacji

Nie ma sensu reagować, gdy narcyz próbuje cię wciągnąć w kłótnię, dyskutować, bo on zrobi wszystko, byś to ty poczuła się winna i ciebie obarczy odpowiedzialnością za konfliktową sytuację, ty będziesz najgorsza, bo przecież on nigdy się nie myli.

Trzymaj się faktów

Zawsze w rozmowie trzymaj się faktów, narcyz będzie grał na emocjach, ale ty się nie daj. Pokaż mu jak się zachowuje, co mówi, niech nie będzie tam rzeczy, których nie możesz udowodnić, bo te skrupulatnie wykorzysta.

Unikaj poczucia wina lub odpowiedzialności

Kiedy zaczynasz czuć się „winna” , kiedy obarczasz siebie winą za wszystko, co zarzuca tobie narcyz, zmień swój punkt widzenia. On tobą manipuluje, chce wykorzystać twoje słabości, byś zawsze śpiewała tak, jak on zagra.

Postaw swoje granice

Narcyzi często są oderwani emocjonalnie i psychicznie od potrzeb, przekonań i wartości innych. Uważają, że każdy jest im coś winien. Owszem oni proszą, ale nie zakładają sprzeciwu, starają się nad tobą dominować. Pamiętaj, by pozostać wierną sobie i ustal twarde granice, które sprawią, że poczujesz się silna, niezależna. Są rzeczy, na które nie musisz się godzić.

Pozostań sobą

Pozostanie wiernym sobie jest najlepszą sposobem na radzenie sobie z narcyzem. On ma słabą lub żadną tożsamość, choć stara się stworzyć wrażenie, że jest zupełnie inaczej. Kiedy wiesz, kim jesteś, za czym stoisz i dlaczego, pozostajesz w silnej pozycji autorytetu, przede wszystkim dla samej siebie. To nie jest arogancja, jak będzie chciał ci narcyz udowodnić, to pewność siebie, która idąc w parze z pokorą, jest najlepszym, co możesz sobie dać.


źrodło: Psychcentral


Zobacz także

Uważasz, że nie masz w życiu wyboru? 5 rzeczy, które pozwolą ci wyjść z roli ofiary

Uważasz, że nie masz w życiu wyboru? 5 rzeczy, które pozwolą ci wyjść z roli ofiary

Nie podoba ci się, to mnie zostaw! Jak kobiety sabotują związki

3 maski narcyza, za którymi ukrywa swoje prawdziwe intencje