Skłony tułowia – ćwiczenie na mięśnie grzbietu

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
18 kwietnia 2016
Skłony tułowia
Fot. Screen z Youtube / Dominik Gronostajski
 

W utrzymaniu wyprostowanej sylwetki pomagają mięśnie grzbietu, które dla zachowania w dobrej kondycji należy rozciągać i wzmacniać. Idealne ćwiczenie, by zachować mięśnie w dobrej kondycji, są skłony tułowia.

Najprostsze rozciągające ćwiczenie, polega na klasycznych skłonach tułowia w przód. W czasie ćwiczenia ważna jest  technika oddychania. Wydech następuje podczas ruchu ramion, a przy powrocie do pozycji wyjściowej jest wdech.

Skłony tułowia

  1. Stań ze złączonymi nogami
  2. Prowadząc dłonie blisko ciała, zejdź w dół do skłonu
  3. Powoli podnoś się aż do wyprostu kręgosłupa

Zobacz więcej ćwiczeń na blogu: Ćwiczenie na dziś

Fot. Screen z Youtube


Przysiady z wyskokiem i obciążeniem

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
19 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Akop Sylwia Szostak
 

Przysiady fantastycznie kształtują mięśnie pośladków. Najprostsza wersja, czyli klasyczne przysiady, potrafi sprawić trudność osobie początkującej. Ale gdy ułożenie ciała opanujemy do perfekcji, śmiało można po przysiadach z wyskokami, przejść do ćwiczenia dla osób bardziej zaawansowanych, czyli przysiad z wyskokiem i obciążeniem. W tym przypadku śmiało możecie wykorzystać zapakowaną torbę treningową, aby mieć odpowiednie obciążenie. Osoby mające hantelki lub sztangę, również mogą zrobić to ćwiczenie, choć już z innym chwytem tych przedmiotów.

  1. Weź torbę w obie ręce, mocno przyciśnij ją do klatki piersiowej
  2. Stań prosto, ustaw stopy na szerokość barków
  3. Opuść biodra do pozycji pełnego przysiadu – nie musi być tak głęboki jak w przysiadzie klasycznym
  4. Wypchnij biodra ku górze, wyskakując możliwie najwyżej, trzymając torbę przy klatce piersiowej. Po wylądowaniu opuść się ponownie do pozycji przysiadu


Zgięcia boczne kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
17 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Medicover

Aby usprawnić funkcjonowanie mięśni przy odcinku lędźwiowym kręgosłupa, warto wykonywać proste ćwiczenie rozciągające.

  1. Przyjmij na macie pozycję na czworakach, wyprostuj kręgosłup
  2. Zacznij przesuwać dłonie małymi odstępami po macie w jedną stronę
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i tę samą czynność wykonuj w drugą stronę

Wykonaj 2 serie po 10 powtórzeń