Chcesz wychować geniusza? Karm go tym

Redakcja
Redakcja
23 lutego 2018
Fot. iStock/SolStock
Następny

Słodycze, żywność wysokoprzetworzona, fast-foody, słodkie napoje – wszyscy wiemy, czym nie należy karmić dzieci. Specjaliści trąbią o tym na każdym kroku. Wiemy, że dieta dziecka ma być pełnowartościowa i zbilansowana, czyli po prostu zdrowa. Dzięki temu można uchronić dziecko przed problemami z wagą i zapewnić mu odpowiedni rozwój. Ale czy jedzenie ma wpływ także na inteligencję? Okazuje się, że tak. Jeśli będziesz odpowiednio karmić swoje dziecko, możesz wychować… geniusza. A przynajmniej ułatwisz pracę jego szarym komórkom. Czego więc nie może zabraknąć w diecie dziecka?

Jagody

Dzieciaki uwielbiają owoce, więc z tym nie powinno być problemów. Ogólnie, im bardziej intensywny kolor, tym więcej składników odżywczych znajduje się w jagodach. Co ciekawe, nasiona jagód są także dobrym źródłem tłuszczów omega-3.  Mówiąc o jagodach, warto wspomnieć także o borówkach i malinach. Zawierają w sobie związki, które mogą poprawić funkcjonowanie pamięci. Dziecko, które ma dobrą pamięć, niewątpliwie lepiej sobie poradzi w szkole i w życiu. Jagody można dodawać do przeróżnych deserów, jogurtów, naleśników, a także jeść je ot tak, w formie przekąski.

Jabłka

Wszyscy wiemy, że jabłka są zdrowe i korzystnie wpływają na układ pokarmowy. Rzadko jednak mówi się o tym, że usprawniają pracę mózgu. Zawierają kwercetynę – przeciwutleniacz, który może zwalczyć spadek zdolności umysłowych dziecka. Innymi słowy, jabłka mogą chronić nas przed substancjami chemicznymi, które uszkadzają komórki mózgowe. Ważne, żeby jeść jabłka wraz ze skórką, ponieważ to właśnie bezpośrednio pod nią znajduje się najwięcej witamin i składników odżywczych.

Jajka

Jedne dzieci za nimi przepadają, inne niekoniecznie. Warto jednak wprowadzić je do diety. Sprawdzą się głównie rano, ponieważ są świetne na śniadanie w formie jajecznicy czy omletu. Jajka są dobrym źródłem składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Zawierają zdrową porcję kwasów omega-3, które chronią mózg, a także witaminę E, która może pomóc w walce z depresją lub zwykłym spadkiem nastroju.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Piersi 20, 30, 40 i 50 latki. Czy wiesz, jak zmienia się twój biust?

Redakcja
Redakcja
23 lutego 2018
Fot. iStock/AleksandarNakic
Następny

Piersi to niewątpliwa ozdoba każdej kobiety. Rosnąć zaczynają w okresie dojrzewania, by mniej więcej około 20 roku życia osiągnąć w pełni ukształtowany wygląd. Nie oznacza to jednak, że będą takie same przez resztę życia. Piersi zmieniają się, ponieważ oddziałują na nie różne czynniki. Ich ogólna kondycja zależy od gospodarki hormonalnej, zmian masy ciała, ogólnej pielęgnacji czy doboru podtrzymującej ich bielizny.

Czas niestety nie jest ich sprzymierzeńcem, ale świadomość zachodzących zmian pozwala przygotować się i zadbać o nie tak, by jak najdłużej nas cieszyły.

Zobacz, jak zmieniają się piersi w ciągu życia kobiety.


 

źródło: kobietapo30.plwww.cosmopolitan.pl

9 rzeczy, które według terapeutów, powstrzymają cię przed załamaniem nerwowym

Redakcja
Redakcja
23 lutego 2018
Fot. iStock / sankai
Następny

Zdarzają się sytuacje, które chwieją naszym stabilnym światem i trudno jest sobie poradzić z nadmiarem problemów. Wtedy też przychodzi kryzys, który często wystawia na próbę siłę naszego charakteru. 

Kryzys psychiczny — niełatwa reakcja

Kryzys psychiczny to nie choroba, ale nasza naturalna reakcja na trudną sytuację. Stres jest jednym z głównych czynników, które często doprowadzają nas do załamań nerwowych: relacje z otoczeniem, stres finansowy, stres w pracy, stres spowodowany sytuacją rodzinną, mogą przyczynić się do tego, że ktoś poczuje się przytłoczony. Często towarzyszą nam emocje, których nie da się dłużej ignorować. Pojawia się niepokój, dokuczliwe napięcie, poczucie bezsilności, które czasem przynoszą ataki paniki i chęć natychmiastowej ucieczki. A mimo to, zbieramy w sobie siły, podejmujemy potrzebne decyzje i opracowujemy plan działania, który ma nas dźwignąć z kryzysu.

Co nam daje kryzys psychiczny?

Nawet i w takich trudnych chwilach można zyskać. Dzięki sytuacjom kryzysowym wykształcamy nowe umiejętności, testujemy naszą wytrzymałość i czerpiemy doświadczenia na przyszłość. Każdy przeżywa to na swój sposób — jedni samodzielnie, a inni wolą, gdy pomaga im bliska osoba. Najważniejsze jest, by nie spychać problemów, ale przepracować wszystkie bolączki, by więcej nam nie szkodziły. Wg terapeutów istnieją zachowania, które mogą pomóc ludziom, kiedy ci czują, że ich życie jest pełne zbytniego stresu. To one pomagają powstrzymać wiele osób przed załamaniem nerwowym.

9 rzeczy, które według terapeutów, powstrzymają cię przed załamaniem nerwowym

1. Zaakceptuj to, czego nie możesz zmienić

Jeśli masz na coś realny wpływ, korzystaj z niego. Kiedy włożysz energię w to, co możesz kontrolować, będziesz znacznie skuteczniejsza. Ale sytuacje, których nie możesz cofnąć lub zmienić, powinny takie pozostać. Nie trać cennej energii na niepotrzebne, bezowocne działania.

2. Skup się na dobrych rzeczach

Skupiaj się na tym, co dobrego spotkało cię w twoim życiu. Mogą to być i bliscy ludzie, jak i rzeczy materialne, z których jesteś dumna, czy które gwarantują ci poczucie satysfakcji i bezpieczeństwa. Skupienie się na pozytywach w czasach stresu przyniesie dobrą energię, która cię uzdrowi.

3. Zaakceptuj swój ból

Nie da się dotykać w życiu jedynie dobrych emocji. Czasem i ból jest potrzebny, by uświadomić nam pewne rzeczy. Akceptując ból, nauczysz się większego zrozumienia i współczucia dla siebie i innych.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Co za dużo, to niezdrowo… Objawy przedawkowania 6 witamin

Odstaw gluten, mleko, albo cukier. Czy dieta eliminacyjna ma sens?

Zamiast alimentów – opieka naprzemienna grzmią członkowie Parlamentarnego Zespołu Na Rzecz Praw Dzieci Do Obojga Rodziców, którym przewodniczy poseł Kukiz’15 Paweł Skutecki.

„Przecież na byłe dzieci płacić nie będę”. Uporczywy dłużnik alimentacyjny to złodziej i to złodziej gorszego sortu. Trzeba o tym mówić głośno