9 wczesnych objawów nadchodzącego choróbska. Zatrzymaj z marszu przeziębienie

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
22 grudnia 2016
Fot. iStock / South_agency
Fot. iStock / South_agency

Nie da się ukryć, że miesiące zimowe nie posiadają w sobie tak wielu uroku, jak wiosna i lato. Ani za dużo słońca, ani ochoty, by korzystać z wątpliwych uroków zimnej i wilgotnej aury. Nie licząc wspaniałego widoku białego puchu i radości dzieciaków, my nie mamy za bardzo z czego się cieszyć.

Brakuje nam chęci do działania, a krótkie dni nie ułatwiają wykonywania wszystkich obowiązków. Zmrok nadchodzi dość szybko, a wraz z nim odpływa energia. W dodatku obniżony nastrój i temperatury sprawiają, że cierpimy na słabszą odporność i z wyjątkową łatwością zapadamy na przeziębienia. Niby nic wielkiego, zwykły kaszel, katar czy obolałe gardło zazwyczaj dręczą nas przez kilka dni, a następnie odchodzą w zapomnienie, do kolejnego razu. Bywa też, że zwykłe przeziębienie rozkręca się na wzór prawdziwego tornada, które ciężko jest zatrzymać. Zamiast czekać na nadejście zdrowotnego armagedonu, podejmij działanie od razu. Lepiej i szybciej zapobiega się chorobom w domu, niż je leczy.

Nie ignoruj wczesnych objawów przeziębienia:

1. Energetyczny dołek

Tego objawu nie da się nie zauważyć i zignorować. Szczególnie jeśli z natury jesteś energetycznym wulkanem, a nagle przestajesz sobie dawać radę z wykonaniem zwykłych obowiązków w pracy. Energetyczny dołek i brak sił to pierwszy sygnał ostrzegawczy, że coś może się święcić, a organizm popada w osłabienie. Żeby powstrzymać ten spadek, wieczorem korzystaj z należnego relaksu. Stres negatywnie wpływa na kondycję układu odpornościowego. Tylko organizm, któremu pozwolisz odpocząć, zmobilizuje siły do walki z przeziębieniem.

2. Zwiększona senność

Wraz z energetycznym dołkiem wybitnie utrudnia funkcjonowanie i nawet mocna kawa nie jest w stanie zmienić tego stanu rzeczy. Zwiększona senność może być efektem krótkich dni, ale także rozpoczynającego się ataku drobnoustrojów w organizmie, który „zmusza” do snu, aby regenerować siły do walki z chorobą. Odpoczywaj więc ile możesz, wygrzej się pod kołdrą, tym bardziej że osoby, które śpią mniej niż siedem godzin na dobę są aż trzykrotnie bardziej narażone na przeziębienie.

3. Drapanie w gardle

To wyjątkowo niemiły początek chorowania. Drapanie, suchość, chrypka i problemy z mówieniem oznaczają zaczynające się kłopoty. Nie lekceważ tego i wypróbuj od razu rzecz najprostszą z możliwych — płucz gardło szklanką ciepłej wody z łyżeczką soli. To odkazi i ściągnie śluzówkę gardła. Do dyspozycji masz wiele innych sposobów na walkę z infekcją gardła.

4. Kłopoty z nosem

Standardowo lejący się katar przeistacza się w gęsty i wtedy wiadomo, co się dzieje. Nie ma na co czekać, aż spływająca wydzielina podrażni drogi oddechowe i sprowokuje dręczący kaszel. Postaw na domowe inhalacje, możesz do nich dodać kroplę olejku eterycznego, który odkazi śluzówkę i ułatwi oczyszczenie nosa i zatok.

5. Problem z zatokami

Ból głowy, zatkany nos i problem z jego oczyszczeniem. Zanim stan zapalny zatok się rozkręci, a ty zostaniesz zmuszona do wizyty w aptece, wypróbuj kurację przy pomocy rosołu. Badania potwierdziły, że znakomicie łagodzi on stan zapalny toczący się w organizmie. Zawiera naturalną cysteinę, która rozrzedza wydzielinę z gardła, płuc i nosa, dzięki czemu łatwiej ją usunąć.

6. Częsty kaszel

Jest problemem tak powszechnym, że mało kto się nim od początku przejmuje i próbuje zastopować. A kaszel, który się rozkręci, może trwać tygodniami i powodować dyskomfort oraz kiepski sen. Pamiętaj, by nawilżać powietrze w domu oraz nawadniać organizm przez cały czas. Spróbuj również babciny syrop z cebuli, jest pomocny i suchy kaszel nie będzie tak męczył i łatwiej będzie się go pozbyć.

7. Brak spokojnego snu

Brak głębokiego snu w nocy na początku przeziębienia jest częsty. Nasilają się wtedy początkowe objawy choroby, które powodują zaburzenie stanu równowagi neuro-hormonalnej i utrudniają zasypianie. W nocy nic nie maskuje odczuwania objawów choroby, której nie zauważasz w ciągu dnia. Żeby sobie pomóc, sięgnij po herbatki ziołowe, które delikatnie wyciszają i ułatwiają spokojny sen.

8. Uczucie rozbicia

Niby nic się jeszcze konkretnego nie dzieje, a ty już czujesz w kościach, że coś jest na rzeczy. Zamiast się zastanawiać, skąd to kiepskie samopoczucie, pamiętaj o witaminach, a w szczególności o suplementach z witaminą D i cynkiem, który jest niezwykle ważny dla odporności i faktycznie łagodzi i skraca przeziębienie.

9. Odczuwanie zimna

To kolejny argument, by przyjrzeć się odporności. Uczucie przemarznięcia pojawia się w początkowej fazie infekcji, sprzyjając osłabieniu organizmu. Walka z tym jest prosta i całkiem przyjemna — ciepłe skarpetki na stopy, kubek z gorącą herbatą z malin w dłoni oraz miło grzejący koc, pomogą zażegnać kryzys.

 A co, jeśli się nie uda?

Trzeba sięgnąć po farmaceutyki i próbować się wykurować samodzielnie lub pójść do lekarza. Przeziębienie najczęściej trwa rzeczony tydzień i jego objawy zaczynają ustępować. Poprawia się nasze samopoczucie, wraca energia, ustępuje na dniach uczucie podrażnionego nosa i gardła, choć kaszel ustępuje powoli. Błony śluzowe obkurczają się i wraca normalne brzmienie mowy. Jeżeli te objawy znów się nasilą, wzrośnie temperatura trzeba pójść do lekarza. Najpewniej wirusy ułatwiły drogę bakteriom i choroba rozkręca się nadal.


źródło: www.powerofpositivity.comwww.poradnikzdrowie.plkobieta.onet.pl


Jak zrobić choinkę z gazety – krok po kroku. Ozdoba last minute

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
22 grudnia 2016
Lubisz własnoręcznie wykonane ozdoby, ale nie masz na to czasu? Zobacz jak zrobić choinkę z gazety
Fot. Archiwum prywatne

Lubicie zrobić „coś” własnoręcznie, ale nie macie czasu? Mam dla Was moja ukochaną propozycję last minute, czyli choinkę z czasopisma. Wystarczy stara, dobra gazetka i 5-10  minut. To DIY na poziomie – „tego naprawdę nie da się zepsuć”.

Wszystko czego potrzebujecie, to:

💡Wskazówki, czyli nie daj się na to nabrać:

  • Nie daj się ponieść, wystarczy 100-200 stron. Jeśli porwiesz się na 400 stronicową gazetę, wyjdzie gęsto i paskudnie. To zbyt gruba gazeta do składania (wiem, bo zrobiłam to tydzień temu 😉 ).
  • Łatwiej składać czasopismo szyte niż klejone. Polecam polski „parenting gazetowy” spinany zszywkami.
  • Usuń okładkę, żeby choinka się równomiernie rozkładała.
  • Niektóre gazety brudzą palce, jeśli to problem, załóż rękawiczkę.

Jak zrobić choinkę z gazety – krok po kroku

Bierzemy czasopismo

choinka-z-gazety-1

Usuwamy okładkę. i układamy na stole lub na podłodze.

Składanie przypomina robienie prostego, papierowego samolotu.

choinka-z-gazety-2

Zaginamy kartkę do środka, jak na zdjęciu poniżej

choinka-z-gazety-3a

Tę samą kartkę zaginamy po raz drugi.

choinka-z-gazety-5a

Wystający róg zginamy do góry, równo z krawędzią czasopisma.

choinka-z-gazety-7a

I pierwszy trójkącik na choinkę gotowy.

choinka-z-gazety-8

Teraz pora na pozostałe strony.

choinka-z-gazety-10

Składamy do utraty tchu ;). A serio, składamy, aż wszystkie kartki poskładamy.

choinka-z-gazety-13

 

choinka-z-gazety-12

Teraz wystarczy jedynie skleić ze sobą pierwszy i ostatni trójkącik. I prawie gotowe.

choinka-z-gazety-14

Na górę możecie przykleić  to, co się wam najbardziej podoba. Pompon, gwiazdkę, kokardę.

choinka-z-gazety-20

Ja najbardziej lubię właśnie takie choinki saute, ale możecie ją pomalować sprayem, ozdobić itepe, itede.

PS: W wersji bardziej wytwornej niż nowoczesnej też wygląda pięknie, wystarczy gazetę zamienić na starą, pożółkłą książkę z kiermaszu.

A dla ambitnych internetowa wersja „hard”


Dostajesz to, o czym myślisz. 12 reguł prawa przyciągania

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
22 grudnia 2016
Fot. iStock / wundervisuals
Fot. iStock / wundervisuals

Dla jednych to tylko zaklinanie rzeczywistości, dla drugich – prawdziwa religia. Prawo przyciągania opiera się na naszym wewnętrznym przekonaniu, że wszechświat kreuje dla nas i daje nam to, wokół czego koncentrują się nasze myśli. Inaczej mówiąc, pozytywne myślenie pociąga za sobą pozytywne konsekwencje, a negatywne skutkuje negatywnie. Zasada ta ma swoich krytyków i zwolenników, ale na pewno warto jej się przyjrzeć bliżej, bo zawiera w sobie kilka bardzo pomocnych prawd, pozwalających na głębszą refleksję nad naszym stosunkiem do życia.

12 reguł prawa przyciągania

1. Przyciągasz dobre lub złe doświadczenia, zależnie od tego jakie są twoje myśli

Ten, kto mówi najwięcej o chorobach, ciągle choruje. Ten, kto mówi o dobrobycie ma dobrobyt. I nie chodzi tu o dosłowne traktowanie tego hasła, ale bardziej o sposób w jaki patrzymy na nasze życie. Jeśli potrafisz docenić to, co masz i cieszyć się z „małych rzeczy”, będziesz uważał się za szczęściarza. Jeśli ciągle narzekasz, będzie widział swoje życie jako pasmo nieszczęść i porażek.

2. Intensywne myślenie o czymś, oznacza wprowadzenie tego do swojego życia, mimowolnie

Kiedy skupiasz na czymś swoje myśli tak bardzo, że nie potrafisz wykonywać swoich obowiązków, pozwolisz temu zawładnąć swoim życiem, sprawiasz, że jest w nim stale obecne.

3. Im bardziej się na czymś skupiasz, tym silniejsze to się staje

To pozwala ci kreować własną rzeczywistości przez „przyciąganie” pozytywnych doświadczeń. Za to te „złe rzeczy” pojawiają się wtedy, kiedy stale się martwisz, żeby się nie wydarzyły.

4. Lepiej zaufać swoim emocjom niż przemyślanym decyzjom

Innymi słowy: Słuchaj swojej intuicji. Zamiast stale analizować swoje wybory, pozwól  emocjom poprowadzić cię ku temu, co jest dobre, a co złe. Poczujesz, że żyjesz.

5. Możesz osiągnąć coś pozytywnego, dobrego w życiu szybciej, myśląc o tym więcej

Pragnąc czegoś dobrego, skupiając na tym swoje myśli – już odczuwasz pozytywne efekty, w postaci pozytywnych, motywujących emocji. To one popychają cię do działania i przybliżają do osiągania zamierzonego celu.

6. Żeby dokonać zmiany, musisz widzieć rzeczy takimi, jakimi masz nadzieję, że się staną, a nie takie, jakimi są

To jest coś, o czym wiedzą najlepiej ludzie sukcesu. Wizualizacja. Nie warto roztrząsać tego, jak jest, tylko wyobrażać sobie jak to ma wyglądać.  

7. Można zwiększyć swoją energię „sprawczą”, poświęcając każdego dnia trochę czasu na pozytywne myślenie

Spędź 15 minut dziennie, myśląc intensywnie o swoich celach, marzeniach i o tym, czego chcesz od życia. Zwiększysz swoje szanse na sukces.

8. Sukces jest niewyczerpanym zasobem, każdy może go „mieć”

Czyjś sukces nie odbiera ci szansy na twój własny sukces. Osiągając sukces nie ograniczasz możliwości odniesienia sukcesu innym.

9. Nie pozwalaj sobie na to by uczucie rozczarowania blokowało twoje działania

Rozczarowanie sprawia, że jesteś jeszcze bardziej zdenerwowany i niezadowolony z życia. Jest znakiem, że nie dostajesz tego, co chcesz w życiu. Pomyśl o tym, jak osiągnąć to, czego chcesz, a nie o tym, czego nie ma.

10. Nie oglądaj w nadmiarze programów telewizyjnych, które traktują o takich tematach jak przestępstwa lub choroby

Bo to sprawia, że myślisz o nich więcej.

11. Miej świadomość, że jeśli twoje relacje z ludźmi są złe, masz w tym swój udział

Skupianie uwagi na negatywnych aspektach źle wpływa na twoje osobiste relacje. Zrozumienie tego  faktu, może pomóc nam uwolnić się od złych relacji z krewnymi czy partnerem.

12. Nie martw się tym, co ci się śni. Zamiast tego, wykorzystuj swoje sny, jako życiowy przewodnik

Sny mogą pomóc ci zajrzeć głębiej w twoją psychikę, ale kiedy śpisz, nie kreujesz swojej rzeczywistości.

Pamiętajcie, prawo przyciągania to tylko jeden ze sposobów, w jaki można postrzegać swoje życie.


Źródło: businessinsider.com


Zobacz także

Fot. iStock / skynesher

Magnes, który diagnozuje. Czyli co ci powie rezonans?

Fot. iStock / SrdjanPav

Naturalne kosmetyki z pewnego źródła? To proste, jeśli tylko zajrzysz do EkoDrogerii

Fot. iStock / Serg Myshkovsky

10 wymówek, żeby nie ruszać się z kanapy. Wszystko bzdury. Wyznanie grubaski