8 powodów zaczerwienienia oczu. Dowiedz się, jak pozbyć się problemu

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
30 grudnia 2017
Fot. iStock/AntonioGuillem
Fot. iStock/AntonioGuillem
 

Oko to bardzo ważny narząd, o którym rzadko myślimy, zanim pojawią się kłopoty. Grzeszymy, nie dbając wystarczająco o higienę oczu, pocieramy je rękoma. Wytężamy wzrok przy komputerach i telewizorze, czytamy przy nieodpowiednim świetle i zapominamy, że dobre traktowanie oczu zaprocentuje ich pełnią sprawności.

A na problemy nie trzeba długo czekać. Jednym z pierwszych jest zaczerwienienie oczu, które bywa bardzo dokuczliwe. Przekrwione oczy wyglądają nieestetycznie i świadczą o zaniedbaniach i kłopotach, którym trzeba przeciwdziałać.

8 powodów zaczerwienienia oczu

1. Reakcja alergiczna

Alergie wywołują zaczerwienienie, swędzenie, złe samopoczucie. Kontakt z alergenem (kurz, pyłki, sierść zwierząt i detergenty) nasila przykre objawy. Jeśli nie można uniknąć alergenów, można sięgnąć po krople i leki antyhistaminowe, które skutecznie łagodzą dokuczliwe objawy. Konieczne bywa zasięgnięcie porady lekarza alergologa.

2. Stan zapalny

Stan zapalny spowodowany różnymi czynnikami może prowadzić do zaczerwienienia, łzawienia, pojawienia się wydzieliny, świądu i/lub bólu oka. Pojęcie „czerwone oko” oznacza objaw występujący w bardzo wielu chorobach oka, takich jak chorób spojówki, rogówki, błony naczyniowej i innych. W takim przypadku konieczna jest konsultacja lekarska.

3. Alkohol

Alkohol powoduje, że naczynia krwionośne w oczach rozszerzają się, przez co przepływa przez nie więcej krwi. Im więcej alkoholu, tym bardziej widoczne zaczerwienienie. Tu pomoże po prostu czas na wydalenie alkoholu z organizmu.

4. Niedostatek snu

Brak odpowiedniej ilości snu może powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych i pojawienie się na nich zaczerwienienia. Najlepszym lekarstwem na to jest zdrowy sen.

5. Długotrwałe patrzenie na wyświetlacz

Oczy często „pracują” w klimatyzowanych pomieszczeniach, przez wiele godzin przy sztucznym oświetleniu. Ciągłe wpatrywanie się w monitor komputera czy tabletu sprawia, że rzadziej mrugamy i oko staje się suche, przekrwione. Nawilżające krople do oczu pomogą załagodzić problem.

6. Noszenie soczewek kontaktowych

Niewłaściwa higiena podczas zakładania i wyjmowanie soczewek kontaktowych, a także nieodpowiednie ich dobranie, może powodować zaczerwienienie oczu. Należy ściśle przestrzegać zasad higieny i użytkowania soczewek.

7. Wylew podspojówkowy

Wylew podspojówkowy wynika z pęknięcia naczynia krwionośnego tuż pod powierzchnią oka. Krew zostaje uwięziona i tworzy jaskrawoczerwoną plamkę, która mimo nieładnego wyglądu, nie jest groźna. Krwotok może wywołać wzrost ciśnienia, np. podczas intensywnego wysiłku, a nawet gwałtownego kaszlu.

8. Jaskra

Jaskra uszkadza nerw wzrokowy (nerw, który łączy siatkówkę oka z mózgiem) poprzez wzrost ciśnienia z powodu gromadzenia się płynu. Jednym z pierwszych objawów jaskry ostrego kąta, jest zaczerwienienie, niewyraźne widzenie, widzenie świateł i ból oczu. Takie objawy wymagają konsultacji okulistycznej, gdyż nieleczona jaskra prowadzi do ślepoty.


 

źródło: www.health.comportal.abczdrowie.plokulistyka.mp.pl


10 mitów na temat terapii, w które nadal wierzymy

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
31 grudnia 2017
Fot. iStock / Zoran Zeremski
Fot. iStock / Zoran Zeremski
 

Wielu z nas potrzebuje profesjonalnej pomocy terapeuty, ale broni się przed pójściem na terapię. Co nas powstrzymuje najczęściej? Lęk przed byciem ocenianym, lęk przed tym, co rozmowa z terapeutą mogłaby nam pomóc odkryć oraz wiele stereotypów, które mamy w głowie. Pora rozprawić się z mitami i odważyć się sięgnąć po pomoc specjalisty. Zdrowie psychiczne jest równie ważne jak zdrowie fizyczne. 

Każdy z nas, w pewnym momencie swojego życia będzie zmagał się z jakimś problemem natury psychologicznej. 1 na 5 osób zostanie zdiagnozowana z chorobą psychiczną.

Mit 1 Terapia oznacza, że jestem słaby, albo zwariowałem

Czasami czujemy, że musimy być w stanie naprawić wszystko „na własną rękę”. Przyznanie, że potrzebujesz pomocy, nie zawsze jest łatwe, ale jest o wiele bardziej korzystne dla twojego samopoczucia niż udawanie, że świetnie sobie sam ze wszystkim poradzisz.  Wbrew temu, co ci się wydaje, decyzja o zasięgnięciu porady specjalisty jest aktem siły, a nie słabości!

Mit 2: Terapia jest po to, by „przepracować” całe dzieciństwo 

Dzieciństwo nie jest tematem wszystkich sesji terapeutycznych! Olbrzymia cześć z tego, o czym będziesz rozmawiać z terapeutą, to twoje obecne zmagania. Wcześniejsze doświadczenia mogą pomóc ci zrozumieć twoje obecne myśli i uczucia, ale po to, by skoncentrować się na tym, jak możesz wykorzystać tę wiedzę w swoim w przyszłości.

Mit 3 Moje problemy nie są na tyle poważne, żebym podjął terapię

Wiele osób uważa, że ​​trzeba mieć naprawdę głębokie, poważne problemy, aby skorzystać z terapii … To nie jest prawidłowe podejście, w dodatku szkodliwe.

Terapia może pomóc ci w każdym rodzaju wewnętrznej walki, którą w sobie nosisz. Każdy problem natury psychologicznej jest ważny i warty wsparcia, a ty nie musisz rozwiązywać go sam!

Mit 4: Terapia nie jest konieczna, bo zawsze możesz porozmawiać z przyjaciółmi.

Dobrzy przyjaciele mogą cię wesprzeć w wielu dziedzinach życia. Ich przyjaźń może być pomocna, kiedy przechodzisz trudny okres. Ale to nie są specjaliści, którzy wiedzą, jak tobą pokierować, być nauczył się sobie radzić w konkretnych sytuacjach.

Nie oczekuj tego od nich, bo zaszkodzisz waszej relacji.

Mit 5: Szkoda pieniędzy

Koszt terapii nie przewyższa korzyści, które z niej płyną. Pomyśl o tym, jak ważne jest twoje zdrowie psychiczne, jak wiele od niego zależy, jak determinuje twoje życie.

Mit 6 Jeśli rozpocznę terapię, będę z nie korzystał już zawsze

Terapia jest często postrzegana jako coś, co należy zrobić przez długi czas, a może nawet do końca życia.  Długość i częstotliwość sesji terapeutycznej zależą wyłącznie od danej osoby, jej zmagań i celów.

Możesz potrzebować tylko dwóch lub trzech sesji i zastosować narzędzia, w które zostałeś wyposażony natychmiast w swoim własnym życiu.

Mit 7: Terapia to kosztowne „widzimisię”  

A w rzeczywistości wykorzystuje badania oparte na dowodach,aby dostarczyć ci użytecznych informacji o sobie samym.  Udowodniono, że strategie i narzędzia, którymi dysponują wykwalifikowani terapeuci, działają, ponieważ opierają się na badaniach, które analizują wpływ terapii na setki, a nawet tysiące ludzi.

Mit 8: Terapeuta może pomóc tylko wtedy, kiedy przeżył to samo, co ty

Chcemy być zrozumiani. Mamy skłonność wierzyć, że to zrozumienie pochodzi z doświadczania tych samych sytuacji i zmagań. Ale ono może pojawić się również wtedy, gdy dzielisz się z kimś twoimi doświadczeniami.

Mit 9: Leki są bardziej skuteczne niż terapia

Istnieje błędne przekonanie, że przepisane przez lekarza leki są bardziej użyteczne i korzystne niż udział w terapii z lekarzem psychiatrą. Musisz znaleźć to, co działa najlepiej dla Ciebie. Terapia sama lub w połączeniu z lekami może być pomocna w walce z chorobą psychiczną. Rozmowa z terapeutą w walce z problemami codzienności.

Mit 10: Terapeuci sami radzą sobie świetnie ze swoimi problemami 

To, że ktoś jest wyspecjalizowany i dobrze zorientowany w dziedzinie zdrowia psychicznego, nie oznacza, że ​​nie mają własnych kłopotów. Musimy pamiętać, że terapeuci to także ludzie. Wielu z nich korzysta z profesjonalnej pomocy, bo wiedzą, że to naprawdę przynosi efekty.


Na podstawie: jessicagraceblog.com

 


10 przesądów, które przyniosą szczęście, powodzenie i bogactwo w Nowym Roku

Redakcja
Redakcja
30 grudnia 2017
Fot. iStock/CoffeeAndMilk
Następny

Noc Sylwestrowa i Nowy Rok niosą ze sobą pewną magię. To wyjątkowy czas, w którym żegnamy to, co za nami i patrzymy z nadzieją na kolejne 12 miesięcy. Każdy chce zostawić za sobą to, co złe, niepotrzebne, a w dalszą drogę zabrać energię, zapewnić sobie dostatek i obecność bliskich ludzi. Ci, których dusza skłania się w kierunku magii, próbują na różne sposoby zapewnić sobie to wszystko w Nowym Roku.

Pomysły na to nie są trudne do realizacji, tylko koniecznie trzeba o nich pamiętać w tych dwóch przełomowych dniach w roku. Ci, którzy wierzą w ich moc, chętnie po nie sięgają. Czy skutecznie? To każdy powinien już sprawdzić sam.

10 przesądów, które przyniosą szczęście, powodzenie i bogactwo w Nowym Roku

1. Oddaj, co pożyczyłaś

Pozbądź się zadłużenia z pożyczek czy kart kredytowych. Oddaj pożyczone od siostry pieniądze i zwróć koleżance dawno już zapomnianą przez nią sukienkę. Wejdź w Nowy Rok z czystym kontem, by omijali cię nieuczciwi ludzie, a tobie samej nie zabrakło pieniędzy.

2. Zostaw za sobą problemy

Wypisz na kartce wszystko to, co kładzie się cieniem na twoim życiu. Spisz wszystkie dręczące cię problemy i spal kartkę przed północą 31 XII. Niech to, co złe, odejdzie w zapomnienie.

3. Oczyść przestrzeń

Sprawdź zawartość swojej szafy, uporządkuj bibeloty, pozbądź się rzeczy niepotrzebnych. Sprawdź, co tobie już się nie przyda, ale innym może posłużyć i oddaj potrzebującym. Oczyść swoją przestrzeń z zagracających ją przedmiotów i zrób miejsce na przepływ nowej, dobrej energii.

4. Włóż banknot do buta

Im wyższy nominał, tym lepiej i koniecznie włóż go do prawego buta. Przetańcz z nim sylwestrową noc. To ma zagwarantować napływ pieniędzy.

5. Załóż nową bieliznę

Postaraj się na Sylwestra nie tylko o wystrzałową kreację, ale również nową, najlepiej czerwoną bieliznę. Czerwień rozbudza serce i dodaje wigoru, w dodatku zapewnia powodzenie w miłości.

Strona 1 z 2
czytaj dalej

Zobacz także

Trening zbawienny dla ramion - ćwiczenia z hantlami

Trening zbawienny dla ramion – ćwiczenia z hantlami

Fot. iStock / gruizza

Mapa zdrowia intymnego kobiety. Sprawdź jak dbać o siebie (i swoją córkę)

Dieta DASH

Dieta DASH, nowatorski program żywieniowy. Jedna z trzech najzdrowszych diet