8 najgorszych porad dietetycznych. Jak najszybciej zapomnij o nich!

Redakcja
Redakcja
23 marca 2018
2 z 8

Najlepsze są produkty odtłuszczone

Fot. Pixabay / Foundry / CC0 Public Domain

Produkty o obniżonej zawartości tłuszczu bywają zdradliwe. Jogurty i inne produkty mleczne odtłuszczone kryją za swoim 0% niechlubne sekrety. Hamują wchłanianie witamin A, D, E i K, które rozpuszczalne są właśnie w tłuszczach, mogą również powodować fermentację w jelitach.

Badania udowodniły, że dieta o obniżonej zawartości węglowodanów, jest znacznie skuteczniejsza niż niskotłuszczowa. Uczestnicy badania na diecie niskowęglowodanowej straciły o 5 kg więcej, niż osoby ograniczające ilość spożywanego tłuszczu.

PoprzedniNastępny

6 składników, które warto dodać do szamponu, aby mieć piękne włosy

Redakcja
Redakcja
23 marca 2018
Fot. iStock/AppleZoomZoom
 

Na zdrowe i piękne włosy trzeba sobie zapracować. Źle dobrana pielęgnacja, agresywne zabiegi, częste farbowanie czy prostowanie bardzo szkodzą kondycji włosów. W efekcie, zamiast lśniących pasm dorabiamy się matowego „sianka” z często rozdwojonymi końcówkami. Na mocno zniszczone włosy najlepszą radą jest wizyta u fryzjera i pozbycie się tego, czego naprawić się już nie da. 

W innym przypadku, gdy grzeszki popełniane na włosach mocno się na nich nie odbiły, warto pomóc czuprynie. Podcięte końcówki i zmiana nawyków oraz dobranie odpowiednich kosmetyków do mycia i pielęgnacji, to jedno. Drugą rzeczą, którą warto wypróbować jej dodanie do szamponu pewnych składników, które naprawdę mogą pomóc wzmocnić włosy.

6 składników, które warto dodać do szamponu aby mieć piękne włosy

1. Miód

Miód jest skarbnicą dużych ilości mikroelementów: potasu, chloru, fosforu, magnezu, wapnia, żelaza, molibdenu, manganu i kobaltu oraz witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwasu foliowego, pantotenowego i biotyny. Znajdują się również kwasy organiczne, olejki eteryczne, związki polifenolowe. Jest bezcenny dla zdrowia i znakomicie wzmacnia włosy. Usunie szkodliwe bakterie na skórze głowy, nawilży ją, załagodzi stany zapalne, nabłyszczy i wygładzi włosy.

2. Olejki eteryczne

Olejki eteryczne (eukaliptusowy, lawendowy, z drzewa herbacianego i wiele innych) wykazują mi.in. działanie przeciwzapalne, przeciwgrzybicze, antybakteryjne, tonizujące, oczyszczające, ściągające. Wykorzystywane w terapii łupieżu, łojotoku, wypadaniu włosów, przyspieszają również wzrost włosów.

3. Aloes

Aloes znany jest z właściwości nawilżających włosy i skórę głowy, wzmocni je, wspomoże zwalczanie łupieżu, załagodzi stany zapalne skóry. 2-3 łyżki świeżo wyciśniętego aloesu dodaj do szamponu i dobrze wymieszaj.

4. Woda różana

Woda różana, czyli efekt uboczny produkcji olejku różanego, nadaje włosom blask i elastyczność, nawilża, wygładza i odżywia, także skórę głowy.

5. Sok z cytryny

Polecany szczególnie kobietom o blond włosach, ponieważ delikatnie rozjaśnia pasma. Sok z cytryny doskonale radzi sobie z oczyszczeniem skóry głowy i włosów z resztek produktów do stylizacji, np. lakierów czy gum, które mocno oblepiają włosy.

6. Olejek rycynowy

Olejek rycynowy zawiera duże stężenie nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy E, białek oraz minerałów. Nadaje połysk i chroni włosy przed uszkodzeniem i rozdwajaniem końcówek, przyspiesza ich wzrost. Można kilka kropel dodać do szamponu, ale tak, by nie tłuścił on nadmiernie włosów.

źródło:  fryzury.plwww.joy.pl


Emocje wiążą się z twoim ciałem. 5 przykładów połączeń organów i uczuć

Redakcja
Redakcja
23 marca 2018
2 z 5

Złość

Fot. iStock/PeopleImages

Za to uczucie (a także gniew, frustrację, nienawiść i tym podobne) odpowiada wątroba i woreczek żółciowy.

Wątroba filtruje krew i reguluje krążenie energii życiowej, a woreczek żółciowy gromadzi i wydziela żółć.

Jeżeli masz tendencję do impulsywności i zamartwiania się, właśnie te organy mogą szwankować najbardziej.

PoprzedniNastępny

Zobacz także

„Bez nich nie będzie już kina”. To przemówienie Meryl Streep podczas ceremonii wręczenia Złotych Globów przejdzie do historii

15 rzeczy, które powinieneś jak najszybciej zrobić dla swoich rodziców

8 rzeczy, których nie wiedziałaś o zespole chronicznego zmęczenia