14 mini wskazówek, które ułatwią zrzucenie zbędnych kilogramów

Redakcja
Redakcja
15 września 2017
Fot. iStock/PeopleImages
Fot. iStock/PeopleImages
 

Zrzucenie kilku kilogramów to marzenie wielu kobiet. Entuzjazm pozytywnie nakręca, więc panie starają się przestrzegać diety, ćwiczą i ważą się regularnie, sprawdzając postępy. Najczęściej do tego zabierają się z marszu, ale żeby osiągnąć długofalowy sukces, potrzeba wiedzy i uporu.

Niezależnie od założonego celu i obecności wsparcia z zewnątrz, aby szybciej osiągnąć cel, warto skorzystać ze wskazówek, które zdecydowanie ułatwią działanie. Oczywiście pamiętanie tylko o jednej nie da takiego efektu, jak wprowadzenie w życie kilku na raz, co rzeczywiście może przyspieszyć spalanie kalorii i chudnięcie.

14 mini wskazówek dla osób na diecie

1. Miej pod ręką wodę

Ponieważ zdarza się, że mylimy uczucie głodu z pragnieniem, sięgaj w pierwszej kolejności nie po przekąskę, ale po wodę. Pamiętaj, że szklanka wody przed jedzeniem spowoduje, że zjesz mniej, bo szybciej będziesz syta.

2. Jedz mniej, ale częściej

Najlepiej zaplanuj 4-5 posiłków dziennie, z mniejszymi porcjami, a po ostatni posiłek sięgaj nie później niż 2 godziny przed snem. 5 małych posiłków w ciągu dnia pozwoli ci czuć nasycenie i unikać podjadania.

3. Zwracaj uwagę na to, co jesz na kolację

Kolacja powinna być lekkostrawna i niskokaloryczna, bo przez noc nie potrzebujesz dużego zastrzyku dodatkowych kalorii. Poza tym, jeśli sięgniesz np. po jogurt z owocami, będzie ci się lepiej spało.

4. Unikaj jedzenia przed komputerem czy telewizorem

Skupiając się na tym, co oglądasz, stracisz kontrolę ilości pochłanianego jedzenia. Nie zauważysz, nawet kiedy i jak szybko zjesz przygotowaną porcję a nawet sięgniesz po dokładkę.

5. Zastąp białe ciemnymi

Chodzi oczywiście o białe pieczywo, ryż i makaron, które są o wiele uboższe w błonnik i cenne składniki mineralne, od pełnoziarnistych produktów. Sięgnij także po kasze, które są zdecydowanie niedoceniane w naszej kuchni.

6. Nakładaj jedzenie na mniejsze talerze

Jemy również oczami, dlatego nakładanie tych mniejszych porcji na mniejszy talerz, da złudzenie większego posiłku. Położenie tej samej porcji na duży talerz sprawi, że będziemy oczekiwać więcej jedzenia, skoro jest na nim tyle miejsca.

7. Wyeliminuj podejrzane przyprawy i dodatki

Wszelkie kostki rosołowe i inne gotowce, są bogate w tłuszcze, cukry, sól oraz glutaminian sodu. To nie tylko szkodzi zdrowiu, ale może przyczynić się do nakręcania apetytu i zatrzymania wody w organizmie. Zdrowiej sięgać po zioła uprawiane np. w doniczce na parapetach kuchennych.

8. Zapomnij o alkoholu

Picie alkoholu powoduje, że częściej sięgasz po kaloryczne przekąski, a często jesz coś tłustego przed wypiciem, by opóźnić wchłanianie alkoholu do krwi. Sam alkohol także jest kaloryczny, piwo 0,35 l dostarcza 150 kcal; 100 ml wina – 85 kcal.

9. Śpij osiem godzin

Krótki sen zaburza wydzielanie greliny i leptyny, co zwiększa apetyt i zaburza odczuwanie sytości. W rezultacie niewyspana osoba je więcej i więcej tyje niż osoba sypiająca 8 godzin w nocy.

10. Wytrzymaj 10 minut

Wg naukowców głód trzyma nas ok. 10 minut, a później przestaje być dokuczliwy na jakiś czas. Przez ten czas dobrze zająć myśli czymś innym i przetrwać do zaplanowanego posiłku.

11. Stawiaj sobie realne założenia

Nie planuj w jednym miesiącu zrzucenia od razu 10 kilogramów. Zaplanuj to na dłuższy czas, aby nie zapracować na efekt jo-jo, charakterystyczny dla zbyt szybkiego zrzucania wagi. W ciągu tygodnia najlepiej schudnąć ok. 04, -0,9 kg. Większość specjalistów uważa, że po spadku pierwszych 4,5 kg trzeba zrobić dłuższą przerwę i utrwalić wagę, zanim zaczniemy zrzucać następne kilogramy.

12. Nie odmawiaj sobie wszystkiego

Trudno odmawiać sobie wszystkich zakazanych na diecie produktów. Żebyś nie czuła się ograbiona ze wszelkich przyjemności, ale nie podjadała bez umiaru po cichu, pozwól sobie od czasu do czasu na wielkie odstępstwo od normy. Nie stanie się nic złego, jeżeli raz na jakiś czas zjesz cukierka lub dwa, ale nie całą paczkę na raz.

13. Jedz na ostro

Potrawy przyprawiaj chili, pieprzem, czosnkiem, które nie tylko poprawiają smak jedzenia, ale również przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczu. Poza tym ostre smaki stymulują kubki smakowe i powodują, że jemy mniej, niż zazwyczaj.

14. Sięgaj po produkty z białkiem, błonnikiem i zdrowymi tłuszczami

Spożywanie białka może poprawiać humor, co hamuje potrzebę podjadania, a kwasy tłuszczowe omega-3 hamują apetyt poprzez uruchomienie produkcji leptyny. Błonnik zalega w układzie pokarmowym, więc będziesz czuć się mniej głodna w ciągu dnia. Takie zestawienie szczególnie przydaje się na najważniejszy posiłek dnia, czyli śniadanie — sięgaj więc po siemię lniane, płatki owsiane, ryby, awokado, orzechy.


 

źródło: dzielnicastylu.pl, www.ukladaniediety.plwww.punktzdrowia.pl

 


Jeśli na tych 5 pytań odpowiesz „TAK”, jesteś uzależniona

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
15 września 2017
Fot. iStock/boggy22
Fot. iStock/boggy22
 

Widziałam ostatnio w knajpie grupę osób. Choć było ich sześcioro, przy stoliku panowała grobowa cisza. W oczekiwaniu na jedzenie, wszyscy zajęci byli swoimi telefonami. Żadnej interakcji, rozmowy, głośnych śmiechów i dowcipów. Zastanawiałam się, po co się spotkali i jak zapamiętają to wspólne wyjście na obiad. Widziałaś kiedyś podobny obrazek? A może nie, bo sama tkwisz wiecznie z nosem w smartfonie?

13 września pod Rzeszowem odbyła się konferencja Internet Beta 2017, poświęcona internetowym nowinkom. W spotkaniu wziął udział bloger i współtwórca Koszulkowo.com, Michał Górecki. Jego wystąpienie dotyczyło uzależnienia od internetu. „Były takie czasy, gdy komputer się włączało i wyłączało, gdy wchodziło się do internetu, a potem z niego wychodziło. Teraz jesteśmy ciągle online, ciągle wpatrujemy się w ekran” – mówił.

Górecki jest w internecie od wielu lat i jak sam przyznaje, był moment, w którym „tryb online” wymknął mu się spod kontroli. Właśnie wtedy zainstalował na telefonie aplikacje, które dokładnie rejestrowały czas, spędzony w sieci. Wyniki wstrząsnęły nim na tyle, że od tamtej pory stał się „e-amiszem” – ogranicza internet i media społecznościowe do minimum. W jego przypadku niegdyś było to nawet 12 godzin na dobę.

Jeśli czytając ten tekst, pomyślałaś sobie, że problem uzależnienia od internetu cię nie dotyczy, że umiesz wyznaczyć sobie granicę, podpowiedz na te pięć, prostych pytań. Zdaniem Góreckiego, odpowiedzi twierdzące świadczą o pilnej potrzebie zmiany.

Czy rano rozpoczynasz dzień od sięgnięcia po telefon, a wieczorem przeglądasz najnowsze posty zanim pójdziesz spać?

Czy jesz posiłki, korzystając jednocześnie ze smartfona?

Czy podczas jazdy autem piszesz wiadomości, komentujesz, sprawdzasz powiadomienia?

Czy jesteś niezadowolona, gdy ktoś prosi cię o odłożenie komórki?

I najważniejsze, czy potrafisz wyjść ze znajomymi i nie sprawdzać co chwilę Facebooka?

Na większość pytań odpowiedziałaś „TAK” – z wyjątkiem ostatniego? Czas przejrzeć na oczy i zmienić swoje nawyki. W świecie rzeczywistym czeka na ciebie cała masa doznań, którymi nie możesz się delektować, będąc nieustanne online. Chcesz po nie sięgnąć?


 

Źródło: Business Insider


Edukacja niszczy macicę, a krew miesiączkowa szkodzi mężczyznom. Mity o waginie, w które kiedyś wierzono

Redakcja
Redakcja
15 września 2017
Fot. iStock/DragonImages
Fot. iStock/DragonImages
 

Wagina od wielu lat jest źródłem zakłopotania. Niektórzy wciąż nie wiedzą, jak dokładnie wyglądają kobiece narządy płciowy i w jaki sposób funkcjonują. I wcale nie chodzi tu tylko o anatomię. Nauka poszła do przodu i dziś wiemy niemal wszystko na temat cyklu menstruacyjnego, huśtawki hormonalnej czy libido. Wystarczy tylko sięgnąć po tę wiedzę. I aż trudno sobie wyobrazić, jakie bzdury na temat żeńskich organów pleciono w niedalekiej przeszłości. Oto najlepsze (a może najstraszniejsze?) mity na temat waginy.

Niektóre pochwy mają zęby

Nie do końca wiadomo, gdzie dokładnie zrodził się ten mit, ale legendy o uzębionej waginie powtarzano w Rosji, Japonii czy Indiach. Bardzo prawdopodobne, że te dawne wierzenia zainspirowały twórców filmu „Zęby” z 2007 roku, w którym główna bohaterka odkrywa, że jej narządy płciowe mogą służyć do obrony.

Kobiece narządy są odpowiednikiem męskich

Galen, rzymski lekarz greckiego pochodzenia, uważał, że narządy płciowe mężczyzn są „ciepłe i suche”, a kobiece „zimne i wilgotne”. Dlatego też, żeńskie ukryte są wewnątrz ciała. Jego zdaniem temperatura była regulowana „płynami nastroju”. Poza umiejscowieniem narządy miały w ogóle się nie różnić. Na wczesnych rysunkach medycznych jajniki były nazywane „żeńskimi jądrami”.

Edukacja niszczy macicę

Henry H. Clark, badacz żyjący w XIX wieku, robił wszystko, by trzymać kobiety z dala od ówczesnej nauki. Jego zdaniem, edukacja prowadziła do niepłodności, ponieważ żeńskie mózgi nie były wykształcone tak, jak męskie. Zdobywanie wiedzy miało więc nadmiernie je obciążać, co skutkowało uszkodzeniem narządów płciowych i problemami z zajściem w ciążę. Oczywiście najgroźniejsza była nauka w czasie okresu.

Ciąża jest możliwa tylko wtedy, gdy obie strony chciały zbliżenia

Informacja, że „bez zgody kobiety nie może ona zajść w ciążę” po raz pierwszy pojawiła się w angielskich dokumentach  w XIX wieku. Co gorsze, niektórzy wciąż w to wierzą. Członek Izby Reprezentantów w USA, Todd Atkin, wraz z niektórymi Republikanami przekonywał jeszcze w 2012 roku, że jest to prawda.

Niektóre pochwy ułożone są poprzecznie

Ten mit również zrodził się w XIX wieku i dotyczył głównie Azjatek. Najprawdopodobniej zrodził się na podstawie żartów klientów kalifornijskich domów publicznych, w których pracowały kobiety tej narodowości.

Krew menstruacyjna zagraża mężczyznom

O tym, że kobieta w trakcie menstruacji ma niemalże nadprzyrodzone moce, mówiono już setki lat temu. Jednakże moce te, kojarzyły się ze wszystkim co najgorsze. Ponoć seks z kobietą w trakcie okresu kończył się dla mężczyzny rzeżączką. Ponadto mięso, którego dotykały, gniło, a z drzew, pod którymi usiadły, spadały owoce.


 

Źródło: Huffington Post

 


Zobacz także

Fot. iStock

Zaproście przyjaciółki! Pora na andrzejkowe wróżby

Fot. Screen z YouTube/Edeka

Odwiedź swoich rodziców zanim będzie za późno. Ten film zszokował i poruszył miliony osób

Chętnie sięgamy po zdrowe produkty, by dbać o zdrowie i sylwetkę. Okazuje się jednak, że zjadamy rzeczy tylko pozornie zdrowe. Sprawdź sama listę produktów

Lista 9 produktów uważanych za zdrowe, które wcale takie nie są