12 wskazówek neurobiologów, które pomagają spowolnić proces starzenia się

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 maja 2018
Następny

Każdy z nas chce pozostać młody jak najdłużej. Ale czasu nie da się odwrócić, Zamiast rozpaczać nad pierwszymi zmarszczkami, postawmy na akceptację i styl życia, który spowolni proces starzenia pozwalając nam dłużej zachować formę i młody wygląd. Jesteście ciekawi, jak zachować radość, trzeźwość umysłu i wyglądać oszałamiająco tak długo, jak to możliwe? 😉

12 wskazówek neurobiologów, które pomagają spowolnić proces starzenia się

1. Zmniejsz porcje jedzenia

Zmniejszenie ilości spożywanego jedzenia pomaga spowolnić proces starzenia się komórek w ciele, zmniejsza częstotliwość chorób i daje więcej energii.Ważne jest jednak, aby twoje ciało otrzymywało wszystkie niezbędne witaminy i składniki odżywcze.

2. Dołącz pieczarki  do swojej diety

Amerykańscy naukowcy twierdzą, że ludzie, którzy regularnie spożywają białe grzyby, czują się znacznie młodsi niż wskazuje ich prawdziwy wiek. Grzyby zapobiegają rozwojowi raka i chorobom sercowo-naczyniowym, a także chorobie Alzheimera.

3. Zmniejsz liczbę słodyczy, które spożywasz

Kiedy brakuje nam węglowodanów, nasze ciała zaczynają wytwarzać substancję chemiczną, która chroni komórki tkanek przed uszkodzeniem. Zwiększ liczbę przydatnych tłuszczów w diecie; są one zawarte w produktach takich jak ryby, mięso i oleje roślinne.

4. Ćwicz

Bo regularny ruch to młodość twojego mózgu.

5. Jeździj rowerem

Naukowcy udowodnili, że regularne przejażdżki rowerem spowalniają proces starzenia.

6. Poznawaj nowych przyjaciół

Jeśli nadal nie masz przyjaciół, ustal sobie ten cel jako priorytet. Trwała przyjaźń  wpływa pozytywnie na specjalne obszary chromosomów odpowiedzialne za proces starzenia. Badania dowiodły, że przyjaźń i przyjacielskie relacje z ludźmi mogą pomóc zmniejszyć szybkość, z jaką wieku nabiera twój mózg.

7. Zacznij tańczyć

Tańczenie różnych gatunków muzycznych, poznawanie nowych rodzajów ruchu, rytmów i prędkości poprawia pamięć i zdolność uczenia się.

8. Naucz się kontrolować stres

Nasz stosunek do rzeczy dziejących się wokół nas ma tutaj szczególne znaczenie. Powinieneś postrzegać swoje problemy nie jako ślepy zaułek, ale jako sytuację, z której musisz znaleźć wyjście. Ta postawa wzmacnia przepływ krwi do serca i mózgu i powoduje uwalnianie hormonu – kortyzolu – co pomaga w tworzeniu reakcji obronnych na zewnętrzne zagrożenia i stresujące sytuacje.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Jak dać swojej córce poczucie własnej wartości, którego ty od swojej matki nigdy nie dostałaś

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 maja 2018
Fot. iStock/Liderina
Fot. iStock/Liderina
 

Czy miałaś narcystyczną matkę? A może była ona przygnębiona, borykała się z chorobą alkoholową lub po prostu „pokonało ją życie”? Czy sposób, w jaki cię wychowała, sprawił, że poczułaś się „niewystarczająco dobry”? Jeśli tak, to na pewno cierpiałaś z powodu braku poczucia własnej wartości. Jeśli przyjąłeś rolę Dobrej Córki, nauczyłaś się być dobrą dla mamy swoim kosztem. Teraz, kiedy masz swoją własną córkę, pragniesz najbardziej na świecie dać jej poczucie własnej wartości, którego twoja matka nigdy ci nie dała.  Ale jak to zrobić?

1. Pozwól jej popełniać błędy

Nie ratuj jej przed wszystkim za wszelką cenę i nie nakładaj na nią ochronnego parasola.  Zamiast tego, naucz ją konsekwencji i radzenia sobie z problemami. Pozwól jej uczyć się na jej własnych błędach. Sukces odniesiony po porażce pomaga nam wzmocnić wiarę we własne siły. Coś, co przychodzi łatwo i bez wysiłku – nie.

2. Bądź przykładem

Jeśli mówisz swojej córce, że jest mądra, wspaniała, zdolna, ale sama nie uważasz się za osobę o takich cechach, co zresztą pokazujesz swoją postawą – nie licz na to, że wychowasz kobietę pewną swej wartości. W całej tej historii najważniejsze jest to, co twoje dziecko widzi w domu, dzień w dzień.

3. Naucz się mówić „nie”

I pokaż jej, jak to robić. Powiedz swojej córce „nie”. Powiedz „nie” swojej matce. I powiedz „nie” wszystkim tym, którzy próbują ci wmówić, że nie jesteś wystarczająco dobrą matką.


 

Na podstawie:  psychcentral.com


Już w ten weekend ślub Meghan i Harry’ego. Ich goście dostali specjalną, ślubną listę zasad

Redakcja
Redakcja
16 maja 2018
Fot. Screen z Instagrama /
Fot. Screen z Instagrama /harry_meghan_daily •

Królewski ślub tuż tuż, panna młoda boryka się rodzinnymi problemami, a prasa żyje każdym szczegółem dotyczącym uroczystości. Ostatnio media doniosły, że goście weselni księcia Harry’ego i Meghan Markle otrzymali specjalne instrukcje (przewodnik liczy sobie podobno aż 7 stron) dotyczące tego co im wolno, a czego nie wolno. Jesteście ciekawi zasad, do których muszą się zastosować zaproszeni na ślub ?

Goście nie mogą wnosić bagażu podręcznego, z wyjątkiem torebek i „odzieży przeciwdeszczowej”. Zaleca się, by podróżowali samochodem lub przybyli pieszo do Windsor Farm Shop, skąd na miejsce zabiorą ich specjalne busy (przedtem zostaną poddani kontroli).

Aparaty fotograficzne są zakazane, a przed prywatnym przyjęcie, które odbędzie się późnym wieczorem goście są zobowiązani do „oddania telefonów komórkowych i wszelkich urządzeń służących do robienia zdjęć”.

Na uroczystość nie można też wnosić żadnych prezentów (goście proszeni są o dostarczenie ich do Kensington Palace). Zresztą, Harry i Meghan poprosili, by zamiast prezentów goście wsparli finansowo poszczególne organizacje charytatywne.

Szczegółowe wytyczne określają również, kiedy korzystać z toalety. Te przy kaplicy św. Jerzego będą dostępne dla gości w godzinach od 9:00 do 11:00, a następnie dopiero po godzinie 13.00.

Jeśli chodzi o obowiązujący strój, to panowie są proszeni o założenie garniturów, a panie o eleganckie suknie oraz nakrycie głowy.


Na podstawie: www.express.co.uk

 


Zobacz także

Fot. iStock/ozgurkeser

Dodajesz cytrynę do herbaty i popijasz nią ciasto? Niedobrze, oj niedobrze

Fot. Gratisography/RYAN MCGUIRE / /  CC0 Public Domain

Trzymaj się zdrowej diety bez wysiłku, dzięki tym sześciu trikom

Poczuj energię jogi - oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć

Poczuj energię jogi – oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć