Serce z lodu, czyli osoby niedostępne emocjonalnie: eksperci od braku zaangażowania

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
10 sierpnia 2018
Fot. iStock/Aleem_khan
 

Ludzie niedostępni emocjonalnie budują mury wokół swojego serca, aby uniknąć uczucia bezbronności i uciekają przed silnymi emocjami. Są niedojrzali emocjonalnie, czasem nawet miłość postrzegając jako wielkie zagrożenie. Nie oznacza to, że nie wchodzą w związki, ale raczej, że często porzucają lub zamykają się w sobie, gdy pojawiają się uczucia i napięcia o zbyt wysokim natężeniu. To trochę tak, jakby zawsze chodzili ze skorupą na plecach, aby schronić się, kiedy będą potrzebowali, szczególnie gdy sytuacja wymaga minimum kontaktu emocjonalnego.

Emocjonalnie niedostępni ludzie są ekspertami w zakresie tworzenia dystansów, budowania murów, aby uniknąć intymnego kontaktu z innymi i najczęściej robią to nieświadomie.

Mają swoje gusta, swoje pasje, swoją pracę, swoją osobistą historię, swoje wady i, oczywiście, zalety. Jednak nie mają umiejętności rozpoznawania emocji i zarządzania nimi.

Są to osoby, którzy mają aurę „emocjonalnego chłodu” i które uciekają, gdy spotykają się z najmniejszym symptomem cierpienia. Są „uciekinierami” od dyskomfortu, ekspertami od auto-iluzji. I to samo dzieje się, gdy emocje, które napotykają, są zbyt pozytywne. Ze względu na tworzenie tych emocjonalnych dystansów w relacjach, często wyglądają jak zimni ludzie, którzy nie interesują się tym, co się wokół nich dzieje. W rzeczywistości mają problemy z okazaniem wrażliwości. Tak więc emocjonalny chłód jest ich mechanizmem obronnym, sposobem, w jaki nauczyli się chronić przed ranami z przeszłości.

Bycie w bliskim kontakcie z taką osobą może być bardzo frustrujące i skomplikowane, zwłaszcza jeśli jest to związek, ponieważ potrzeba połączenia emocjonalnego będzie tu prawie niemożliwa do zrealizowania. „Niedostępni”,  nawet jeśli są w stanie zidentyfikować stan emocjonalny drugiej osoby, w obliczu bólu, łez lub oskarżeń, mogą czuć się znudzeni, przytłoczeni i chcą jak najszybciej uciec.

Ludzie emocjonalnie niedostępni poświęcają dużo energii, aby uniknąć konfrontacji z emocjami. Gdyby tylko zdali sobie sprawę z tego, co się z nimi dzieje, mogliby jakoś temu zaradzić. Ale ich mechanizmy obronne są tak zautomatyzowane, że takie osoby z reguły do końca nie zdają sobie sprawy ze swojej ułomności.

Dlatego pierwszym krokiem ku zmianom jest świadomość. Kiedy stajesz się samoświadomy i pozwalasz sobie doświadczyć wszystkiego, co implikuje świat emocjonalny, możesz się zmienić. W ten sposób ból i strach i wiele innych uczuć, zacznie być dla ciebie stopniowo odczuwalne.


Na podstawie: nospensees.fr


Bolą cię plecy? Czy wiesz, co może być przyczyną tego bólu?

Redakcja
Redakcja
10 sierpnia 2018
Fot. iStock/elenaleonova
 

Jeśli ostatnio budziłaś się z bólem kręgosłupa, może być tego wiele przyczyn. Bóle pleców zwykle są związane z niewygodnym miejscem pracy. Jednak jest jeszcze kilka innych powodów, które wyjaśnią ci, skąd może brać się ten ból. 

1. Zbyt często chodzisz na wysokich obcasach

Wysokie obcasy powinny być noszone ale nie przez cały czas, bo tak unikniesz obciążania nie tylko pleców, ale także innych części ciała, takich jak ścięgno Achillesa, kolana, biodra itp.. Noszenie obcasów przesuwa twoją wagę w kierunku stóp, więc twoje kolana i biodra także „idą” do przodu, tym samym plecy muszą się przesuwać do tyłu, aby utrzymać równowagę”. Ryzyko bólu pleców wzrasta, jeśli masz nadwagę, nosisz nieodpowiedni rozmiar butów.

2. Twój materac nie jest wystarczająco wygodny

Jeśli twój materac jest już zbyt zużyty lub niewystarczająco wytrzymały, istnieje ryzyko, że wymusza on na twoim ciele pewne pozycje. Dopasowanie ciała powinno być podparte w neutralnym położeniu, co się nie zadzieje, jeśli powierzchnia, na której śpisz, jest zbyt miękka lub zbyt twarda.

Jeśli budzisz się rano i odczuwasz ból w dole pleców, który rozciągasz i pozbywasz się go od 15 do 30 minut do wstania, przyczyna może tkwić w złym materacu.

3. Nosiłaś zbyt duży ciężar

Choć może się to wydawać oczywiste, niektórzy zapominają, że bóle kręgosłupa mogą być wynikiem zbytniego wysiłku na siłowni lub próbowania przesunięcia czegoś, co było dla nas zbyt ciężkie. To bardzo często problem, dlatego eksperci podkreślają, żeby przed ćwiczeniami pamiętać o rozgrzewce, podobnie, gdy mamy zamiar na przykład przestawiać meble w mieszkaniu.

4. Możesz doświadczać objawów zapalenia stawów

Jeśli wymieniłaś w ostatnim czasie materac, a plecy nadal bolą cię rano przez około pół godziny, a następnie ból po prostu znika, może to być spowodowane  stanem zapalnym związanym z zapaleniem stawów. Dół kręgosłup i biodra są miejscem, które najczęściej dotyka choroba zwyrodnieniowa stawów.

5. Palisz papierosy

Eksperci sugerują, że palenie papierosów może zwiększać ryzyko przewlekłego bólu pleców. Tytoń wpływa na przepływ krwi i dostarczanie tlenu do różnych części ciała, w tym do kręgosłupa. Ponadto palenie może potencjalnie zwiększyć wrażliwość na ból i spowolnić gojenie.

Bolą cię plecy? Nie ignoruj tego bólu, znajdź zestaw ćwiczeń, które mogłyby ci pomóc, a jeśli to nie pomaga, zgłoś się do lekarza.


źródło: Medical Daily

 


4 najczęstsze przyczyny stresu w związku

Redakcja
Redakcja
10 sierpnia 2018
Prawdziwa miłość jest dla realistów. Romantyzm potrafi być męczący...
Fot. iStock / AleksandarNakic

Niedawne badania nad tym, co sprawia, że ​​pary są ze sobą szczęśliwe lub nieszczęśliwe, pomaga nam lepiej zrozumieć jak zminimalizować stres i zmaksymalizować szczęście w związku. Kluczowe „stresogenne” sytuacje nie są niczym zaskakującym, to po prostu życiowa codzienność. Zobaczcie koniecznie, co jest najczęstszą przyczyną napięć w naszych związkach.

Stres związany z pracą

Największą trudnością związaną ze stresem w pracy jest umiejętność zidentyfikowania go jako takiego i postrzegania go jako to, czym naprawdę jest, a nie jako zło konieczne. Gdy przyjmiesz ten stres jako wyzwanie, z którym trzeba się uporać, możesz nabrać nawyku relaksowania się, gdy tylko wrócisz do domu z pracy. Innymi słowy – przestaniesz przynosić ten stres do domu.

Bycie zbyt zmęczonym na seks

Otwarta i szczera komunikacja jest ważna w radzeniu sobie z tym problemem. Jeśli głównym problemem jest rzeczywiście fizyczne zmęczenie lub wyczerpanie psychiczne, istnieje kilka prostych rozwiązań behawioralnych, takich jak wcześniejsze planowanie wspólnego czasu na fizyczną bliskość.

Niski popęd seksualny

Ponownie, ważne jest, aby rozpoznać podstawowy problem. Może nim być na przykład negatywny obraz własnego ciała lub lęk przed bólem czy dyskomfortem podczas bliskości seksualnej.  Istnieje wiele innych przyczyn niskiego popędu seksualnego, również depresja i spożywanie leków może wpłynąć na nasze libido, pamiętajmy o tym.

Kłótnie o pieniądze

Oczywistym, ale nie zawsze łatwym rozwiązaniem jest stworzenie obopólnie akceptowanego budżetu. Jeśli macie problemy z osiągnięciem kompromisu, warto uświadomić sobie, że na głębszym poziomie świadomości pieniądze równają się władzy, a władza oznacza kontrolę. Oceń swoje poczucie siły/równowagi w związku. Wykorzystywanie pieniędzy w celu zapewnienia kontroli nad partnerem jest bardzo niepokojącym sygnałem.


Na podstawie: psychologytoday.com

 


Zobacz także

Co sprawia, że źle o sobie myślimy?

Tylko „smuteczek”, czy aż depresja. Jak rozróżnić te dwa stany

"Nigdy ci nie wybaczę...". Trzy fazy gniewu po rozstaniu, przez które musisz przejść

„Nigdy ci nie wybaczę…”. Trzy fazy gniewu po rozstaniu, przez które musisz przejść

Cały świat wmówi ci, że nie masz prawa do swojego cierpienia… Masz blizny, których nie widać, więc jak o nich mówić?