Przestań się tak głupio szczerzyć, czyli szkodliwe efekty pozytywnego myślenia

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
24 marca 2018
1 z 1

Negatywne efekty pozytywnego myślenia

Fot. iStock/jacoblund

Pozytywne myślenie może obniżyć poczucie własnej wartości

Powtarzanie pozytywnych afirmacji nie tylko nie pomoże ci  podniesieniu samooceny, ale może nawet być szkodliwe. Chyba, że masz już dawno wysokie poczucie własnej wartości.

Prawdziwa praca nad samooceną wymaga bardziej złożonych metod niż patrzenie w lustro każdego dnia i mówienie: „Jestem mistrzem!”

Pozytywne myślenie może sprawić, że będziesz mniej szczęśliwy.

Bo generuje nierealistyczne oczekiwania.  „Myśl pozytywnie, a staniesz się kimkolwiek chcesz, będziesz robić wspaniałe rzeczy i wszystko stanie się możliwe”- słyszysz i powtarzasz. Niestety, to nie działa w ten sposób. W pewnym momencie staniesz oko w oko z rzeczywistością. Okaże się, że nie wszystko jest możliwe.

Co zamiast? Realizm. Jasne, optymizm jest ważny.I to jest nasz naturalny sposób myślenia. Większość ludzi widzi siebie, swoją przyszłość i świat optymistycznie.

Problem pojawia się, gdy fantazjujemy o naszej wspaniałej przyszłości. To właśnie powoduje, że tracimy zdolność pojmowania rzeczywistości i poddajemy się iluzjom, które zwykle powodują problemy. Dlatego bądzmy realnymi optymistami.


Na podstawie: imprific.com

 

PoprzedniNastępny

Pomóż swojej córce poradzić sobie ze złośliwymi koleżankami. Te kilka rzeczy jest naprawdę ważne!

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
24 marca 2018
1 z 1

Jak pomóc swojej córce?

Pomóż jej znaleźć rozwiązanie

Wysłuchaj, a potem wycofaj się na trochę, by pozwolić jej popracować nad tym problemem samej Jeśli minie kilka dni, a ona nadal wydaje się zaniepokojona, czas wrócić do rozmowy. Powiedz jej, że widzisz, że jest zmartwiona. Zapytaj ją, co może zrobić, żeby poprawić sytuację. Twoim celem jest przekonanie jej, że ma wybór i możliwości i że sama może spośród nich dobrze wybrać.

Sprawdź, skąd bierze się wrogość drugiej strony

Pamiętaj, cokolwiek twoja córka ci mówi, to tylko część historii. W wieku dojrzewania wszyscy jesteśmy bardzo jednostronni. Być może, z jakiegoś powodu, dla „trudnej koleżanki” to twoja córka jest podła.

Zaproponuj manewry taktyczne

Zapytaj swoją córkę, czy może po prostu w jakiś sposób uniknąć konfliktu z koleżanką.  Czy może znaleźć przyjaciół, którzy będą pilnowali, aby nigdy nie była sama z tą osobą? Najbardziej skutecznym sposobem radzenia sobie z takimi sytuacjami jest mieć przyjaciół wokół siebie.


Na podstawie: womansday.com

 

PoprzedniNastępny

Co z nami robi zmiana czasu. Pamiętajcie, to już dziś

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
24 marca 2018
fot. iStock/ lolostock

To już, w ten weekend… Śpimy krócej. W nocy przesuniemy nasze zegarki o całą godzinę do przodu, by cieszyć się letnim czasem. I, jak co roku, mimo, że zmiana wypada w niedzielę, będzie nam ciężko do niej przywyknąć. Wiecie, jak sobie z tym poradzić?

Ile czasu organizm potrzebuje, by przywyknąć do zmiany czasu

Zdaniem ekspertów, nasz organizm przyzwyczaja się do nowych godzin funkcjonowania  (podobnie jak w przypadku zjawiska jet lag) około tygodnia. Przez ten czas możemy odczuwać dolegliwości, takie jak nadmierna senność, zmęczenie bądź podenerwowanie, zaburzenia trawienia, zaburzenia nastroju, zaburzenia rytmu życia, ogólna. dezorientacja.

Jak możemy sobie pomóc

Możemy spróbować zaradzić kłopotom związanym ze zmianą czasu. Dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholog z Uniwersytetu SWPS  radzi, by w dniu poprzedzającym noc przesunięcia wskazówek zegara spróbować pójść wcześniej spać. Im łagodniej wprowadzimy wszelkie zmiany, tym lepiej. A póki pogoda nas nie rozpieszcza, spróbujmy rozpieścić się sami, na przykład porcją ulubionej porannej kawy.

Trudno nam się przyzwyczaić do myśli, że i ranek i  wieczór zapadają szybciej, niż byśmy chcieli i wciąż wydaje nam się, że możemy „dłużej posiedzieć”, że jeszcze mamy trochę czasu… Co się dzieje następnego dnia, rano, wszyscy wiemy.

Cóż, pozostaje nam podążyć za radami ekspertów i dać sobie trochę czasu. Bądzmy dla siebie w tym tygodniu bardziej wyrozumiali. Następna okazja zdarzy się za pół roku 😉


Na podstawie: centrumprasowe.swps.pl

 


Zobacz także

Konkurs „Chcesz być szczęśliwa? Uśmiechnij się! Pokaż nam swoją radość”

„Palenie to nałóg psychiczny. Jest tylko jedna metoda, żeby skutecznie rzucić”

Rozwód z klasą? Nie słyszałam, nie widziałam. No chyba, że na filmie