Jak się emocjonalnie odłączyć się od kogoś, kto cię nie kocha

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
23 listopada 2018
Fot. iStock / praetorianphoto
 

Miłość bez wzajemności może być doświadczeniem, które przydarza nam się więcej niż raz w tym życiu. Ale inaczej cierpisz, gdy kochasz kogoś, kto od początku nie daje ci nadziei na uczucie, a inaczej, gdy twój partner nagle oznajmia ci, że się „odkochał”.

Samotność w miłości jest niezwykle przytłaczająca. Możesz czuć się tak, jakbyś był sam ze wszystkimi swoimi uczuciami i emocjami. Może czuć się tak, jakbyś musiał się bronić. Możesz czuć się zupełnie opuszczony przez jedyną osobę, która była dla ciebie jakimś stałym punktem w życiu.

Może czuć się zupełnie beznadziejnie. Ale powinieneś wiedzieć, że zawsze jest nadzieja – dla ciebie. Zawsze jest coś, co możesz zrobić, aby poprawić swoje samopoczucie w tej sytuacji. Musisz tylko uświadomić sobie wiele opcji, które wciąż pozostają w twoim zasięgu.  Musisz tylko wiedzieć, jak się do tego zabrać.

1. Daj sobie trochę czasu na wyleczenie

Być może będziesz musiał poświęcić trochę czasu, zanim znów poczujesz, że jest „w porządku”. Emocjonalne odłączanie się od osoby, którą kiedyś kochałeś, wcale nie jest łatwym zadaniem. To nie stanie się samo. Nie możesz zmusić się do uzdrowienia. Pamiętaj, że wyleczenie się z miłości wymaga czasu i musisz być cierpliwy wobec siebie.

2. Nie bój się, że jest za wcześnie

Możesz myśleć, że musisz poczekać, aż znowu będziesz czuć się „w porządku”. Jasne, że po nieudanej miłości należy odbyć pewną żałobę. Ale każdy z nas przeżywa ją w bardzo indywidualny sposób. Nie zmuszaj się do smutku, kiedy czujesz, że znów jesteś radosny.

3. Pomyśl o wielu momentach twojego związku, które poszły nie tak

Przestań się zastanawiać nad tym, co straciłeś. Pamiętaj, że jest powód, dla którego twój związek dobiegł końca. Coś, co było dalekie od doskonałości. I musisz skupić się na niedoskonałych częściach, jeśli naprawdę chcesz się emocjonalnie uwolnić.

4. Skoncentruj się na własnym rozwoju osobistym

Jednym z najskuteczniejszych sposobów uzdrowienia z miłości jest bycie odrobinę „samolubnym”. Przestań myśleć o swoim byłym/o swojej byłej. Przestań na chwilę myśleć o innych ludziach. Skoncentruj się na własnym życiu i poświęć swój czas i energię, aby stać się lepszym człowiekiem. Świadomie staraj się być jak najlepszy Przez cały czas praktykuj miłość własną.

5. Postaraj się zamknąć na zawsze rozdział poprzedniego związku

Upewnij się, że widzisz swoją przeszłą relację jako rozdział, który został zamknięty. Odejdź dalej. Nie zapomnij całkowicie. Zaakceptuj to, co wydarzyło się w przeszłości – ale patrz w przyszłość.

Leczenie z nieudanej miłości to jest proces, a nie coś, co możesz zrobić z dnia na dzień. Zawsze patrz na swoje własne uczucia i zastanawiaj się nad własnym życiem. Musisz dokonać ponownej oceny wyborów, których dokonujesz, a także swojego działania. Niczego nie przyspieszaj, ale też nie opóźniaj. Uwierz w siebie.


Na podstawie: relrules.com


7 zaskakujących oznak inteligencji. Też to robisz?

Redakcja
Redakcja
23 listopada 2018
Fot. iStock
Następny

Nie wierzysz w siebie? Kochasz koty, a w młodości byłaś paczkowym komikiem? Będziesz zaskoczona, co może świadczyć o twojej inteligencji.

7 zaskakujących oznak twojej inteligencji

Zobacz galerię
czytaj dalej na następnej stronie


Na podstawie: *iheartintelligence.com; Huffington Post, sciencedirect.comdailymail.co.ukncbi.nlm.nih.gov

14 niebezpieczeństw, które czyhają na nas, gdy myślimy za dużo

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
23 listopada 2018
Fot. istock/Jasmina007

Znacie to uczucie, kiedy waszą głowę nieustannie zaprzątają jakieś myśli? O pracy, o tym, co trzeba zrobić? Analizujecie sytuacje, wasze i innych zachowania? Zastanawiacie się, co by było gdybyście inaczej zareagowali, co innego powiedzieli? 

Czy wiecie, że nadmierna ilość myśli może szkodzić naszej codzienności? Że zamartwianie się, nieustanne analizowanie, odbija się na naszym życiu? Warto czasami odpuścić, zwłaszcza te rzeczy, na które zupełnie nie mamy wpływu.

14 niebezpieczeństw, które czyhają na nas, gdy myślimy za dużo

1. Stajesz się paranoikiem, bo nieustannie myślisz, że wydarzy się coś złego.

2. Zajmując się nieustannie swoimi myślami, odsuwasz się od innych, zwłaszcza podczas codziennych rozmów.

3. Zaczynasz cierpieć na bezsenność, masz problemy z zasypianiem. Twój zmęczony umysł sprawia, że jesteś niespokojny.

4. Wyolbrzymiasz zwykłe problemy, przez co masz kłopot ze znalezieniem ich rozwiązania.

5. Nie podejmujesz ryzyka, które jest niezbędne do tego, żeby się rozwijać. Jesteś zbyt ostrożny.

6. Nie masz ochoty na seks, bo nie potrafisz się zrelaksować.

7. Psujesz relacje ze swoimi dziećmi, ponieważ twoje wizje z nimi związane są dramatyczne, jesteś nadreaktywny.

8. Umacniasz swoją niską samoocenę, ponieważ zakładasz złe rzeczy na swój temat, uważasz, że jesteś niewystarczająco dobry, że inni cię nie lubią. 

9. Stajesz się zaborczy w  związku, bo nieustannie obawiasz się, że zostaniesz porzucony.

10. Nie podejmujesz żadnych wyzwań, w tym zawodowych, bo przez nadmierną analizę, myślisz tylko o porażce, którą możesz ponieść. 

11. Żyjesz w ciągłym strachu.

12. Jesteś rozdrażniony, skupiasz się na tym, że inni mogą cię przyłapać na jakimś błędzie. 

13. Stajesz się „kontrol freakiem”, nieustannie musisz mieć nad wszystkim kontrolę.

14. W twojej głowie częściej rozbrzmiewają negatywne i mroczne głosy, zamiast tych pozytywnych, to może prowadzić do depresji. 

Idź na spacer, posłuchaj muzyki, którą lubisz i która wprawia cię w dobry nastrój. Zjedz coś słodkiego i staraj się kierować swoje myśli na pozytywne tory, tylko tak możesz sobie pomóc.


Zobacz także

Patologiczny kłamca. Jak go rozpoznać?

Na dobre i na złe, w zdrowiu i w chorobie. Jak nas zmienia małżeństwo

Jak nie budować sztucznych relacji