Jak odzyskać wewnętrzny spokój? Nacisnąć hamulec i zacząć żyć wolniej?

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
17 lutego 2017
Fot. iStock / francescoch
Fot. iStock / francescoch
 

Wyobraź sobie świat bez ciągłej bieganiny, pogonią za sukcesem i natłokiem obowiązków? Czy świat nie byłby lepszy, gdyby nie ograniczał nas zegar? Oczywiście, że tak. Jak jednak odzyskać wewnętrzny spokój w tym wielkim wyścigu szczurów?

Ostatnio bardzo popularne stało się stwierdzenie, że powinniśmy nacisnąć hamulec i zacząć żyć wolniej. Wiele osób marzy, aby móc przestać ciągle dążyć do niedoścignionej doskonałości. Musimy spełniać wiele społecznych ról, a natłok obowiązków czy codziennych wyzwań w domu oraz w pracy często przysparza nam więcej zmartwień, niż radości. To samo, dotyczy naszych pociech, które już od przedszkola mają zapełniony grafik niczym prezes jakieś firmy – balet, angielski, lekcje pianina, basen, a w weekend korepetycje z matematyki i gimnastyka. W tym całym wyścigu z życiem powinniśmy przysiąść i zastanowić się: Czy naprawdę warto? Żyjemy jakbyśmy byli tu wiecznie. Mimo ciągłego stresu, przeziębienia czy przemęczenia idziemy do pracy. Czy to duży błąd? Czy biorąc dwa dni urlopu naprawdę świat się zawali, a firma ogłosi upadłość?

Fot. iStock / m-gucci

Fot. iStock / m-gucci

 

Zwolennicy teorii slow life podkreślają, że warto się zatrzymać, od czasu do czasu spędzić leniwie dzień na nie robieniu niczego. Celebrować posiłek, obejrzeć film czy iść na spacer bez dręczących myśli – czy zdążę zrobić to czy to. Spotkaj się ze znajomymi w restauracji, ale bez żadnych odgórnych tematów do poruszenia albo ukrytych celów do osiągnięcia. Pozwólmy rozmowie płynąć, a zmysłom rozkoszować się nowymi smakami potraw. Slow Life można, więc rozumieć jako uwagę życia.

Pochwała slow life, czyli jak żyć spokojniej?

  • pozwól sobie na leniuchowanie – większość z nas bierze urlop tylko po to, aby zrobić remont. Odpuść! Spędź ten czas na dworze, bez telewizora, bez pracowniczej poczty czy telefonu.
  • nie musisz być ideałem – nie bierz na siebie obowiązków lub wyzwań nie z tej ziemi. Nie musisz być gwiazdą fitnessu, idealną mamą, nieomylnym pracownikiem i jeszcze do tego dostać gwiazdki Michelin za obiad dla męża. Naprawdę nie warto, aż tak się zamęczać. Nic się nie stanie, nawet jak raz na tydzień zamówicie pizze:)
  • celebruj posiłki – bierz przykład z Włochów i traktuj danie jak coś niesamowitego. Jedz posiłek chociaż raz dziennie przy pięknie nakrytym stole, zamiast pośpiesznego napychania się czipsami przed telewizorem.
  • kochaj siebie bezwarunkowo – bez kochania siebie, nie pokochasz nikogo.
  • nie myśl o pieniądzach – życie nie jest tylko po to, by kupić nowy samochód czy pojechać na lepsze wakacje niż koleżanka.
  • pozwól sobie na nudę – mówią, że inteligentni ludzie się nie nudzą. Tutaj bardziej chodzi mi o odpoczynek i relaks taki jaki lubisz. Chcesz poleżeć z kotem czy iść na basen? Śmiało! Rób co chcesz!
  • nie pracuj po godzinach lub w domu – ja kiedyś popełniałam ten błąd. Szef szybko się przyzwyczai, a ty nie będziesz mieć życia prywatnego. Nie ma takiej pilnej sprawy, by „musieć” odebrać telefon, gdy jesteś na L4, wakacjach czy o 22 w sobotę.

Podsumowując, odzyskanie wewnętrznego spokoju nie jest łatwe i wymaga od nas ogromnej siły. Myślę, że warto spróbować żyć wolniej. Bez stresu i ciągłego spięcia. Niektórzy wręcz będą mieć wyrzuty sumienia, bo mogliby ten czas spożytkować na coś … pożytecznego. Spokojnie! Na początek można zastosować metodę małych kroczków i powoli ulepszać swoje życie.

 


  Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory


5 produktów, które ułatwiają odchudzanie!

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
18 czerwca 2017
odchudzanie na lato
 

Kiedy słyszymy słowo „odchudzanie” często wpadamy w panikę. Kolorowe magazyny i telewizja zasypuje nas komunikatami: jedz mniej, bądź fit na lato, bądź lepszą wersją siebie w bikini, które negatywnie wpływają na nasze samopoczucie, bo przecież „nie dam rady bez jedzenia!”. Słowo „głodówka” wyrzuć do śmieci i poznaj produkty, ułatwiające odchudzanie.

To, co jemy, w różny sposób wpływa na uczucie sytości i samopoczucie. Nasz organizm potrzebuje ciągłego dostarczania składników odżywczych, dlatego nie powinniśmy stosować tak zwanych „głodówek”, podczas których – oczywiście schudniemy – ale po chwili przybędzie nam dwa razy tyle boczków. Lepszym rozwiązaniem jest wprowadzić do jadłospisu dobre składniki, poprawiające przemianę materii i pozytywnie wpływające na nasz organizm.

Czym kierować się w wyborze produktów?

Czasami po zjedzeniu posiłku czujemy po chwili chęć na kolejną przekąskę lub coś słodkiego. Oznacza to, że nasz posiłek nie był dobrze zbilansowany i nie nasycił nas dostatecznie. Niektóre produkty na dłużej hamują uczucie głodu, co sprawia, że przy kolejnym posiłku jemy mniej, a przez to możemy łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów. Oto najbardziej popularne produkty wspomagające odchudzanie, które warto włączyć do codziennej diety.

odchudzanie

5 produktów na sprytne odchudzanie:

  1. Jogurt naturalny – możesz go mieszać z musli, owocami czy ziarnami. Pozytywnie wpływa na florę bakteryjną i zawiera spora ilość białka, które pomaga w pobudzeniu przemiany materii. Najlepiej jest sięgać po jogurt o jak najniższej zawartości cukru, co pozwala zapobiegać wzrostowi poziomu cukru we krwi, pohamować napady głodu.
  2. Cynamon – kojarzy się nam głównie ze świętami, szarlotką i grzańcem. Potrawy z jego dodatkiem nabierają intensywnego i słodkiego aromatu. Może niektórych zadziwić, że może wspomóc odchudzanie. To sprzymierzeniec osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Przyspiesza on przemianę materii, polepsza proces trawienia oraz reguluje pracę nerek.

odchudzanie

3. Jabłko, gruszka, arbuz i ananas– świeże owoce to najlepsza metoda na zastąpienie cukru w diecie. Latem mamy ich pod dostatkiem, dlatego warto korzystać z ich dobroci. Warto wiedzieć, że owoce zawierające dużo wody pomagają wypełnić żołądek, zapobiegając przejadaniu się innymi, kalorycznymi pokarmami. Arbuz oprócz wody zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy oraz witamin A i C. Natomiast jabłka oraz gruszki jadane ze skórką dostarczają dużą dawkę błonnika, który wypełnia żołądek. Mówi się też, że działają one jak eliksir młodości. Ananas za to  jest źródłem błonnika pokarmowego, który pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości na dłuższy czas. Dzięki niemu możemy oczyszczać organizm i wspomagać proces detoksykacji organizmu.

4. Ziemniaki – dawniej uważane za największe zło, obecnie widać ich wielki powrót. Wszystko dzięki ogromnej dawce witaminy C, potasu, beta karotenu i błonnika. Trzeba tylko pamiętać, by nie dodawać do nich niepotrzebnej śmietany,sera czy masła. Pieczone ziemniaki z dodatkiem odrobiny ziół mają tyle aromatu, że nie trzeba ich doprawiać.

5. Jajka – są niezwykle zdrowe i pełne składników odżywczych m. in. antyoksydanty, takie jak luteina i zeaksantyna, które mają korzystny wpływ na zdrowie oczu. Jajka są niesamowitym źródłem wysokiej jakości białka, która pozwala nam na długi czas zaspokoić głód.

Sprytnie odchudzające produkty to takie, które zawierają małą ilość kalorii, ale dużą ilość błonnika i białka. Dzięki nim czujemy się najedzenie przez dłuższy czas, a nasza przemiana materii działa na pełnych obrotach. W racjonalnym odchudzaniu nie wolno zapomnieć o piciu dużej ilości wody, które również pomoże pokonać głód w kryzysowych sytuacjach. Urozmaićmy dietę tymi składnikami, a będziemy cieszyć się pięknym, a co najważniejsze zdrowym ciałem przez cały rok!

 



Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory


Sposoby na piękne włosy

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
7 stycznia 2017
sposoby na piękne włosy
 

Nasze włosy rosną około 1 cm. miesięcznie. Z jednej strony to dużo, ale to w jaki sposób traktujemy kosmyki ma wpływ na tempo wzrostu. Zimą w obawie przed przeziębieniem suszymy je suszarką,prostujemy oraz modelujemy. Niestety o tej porze roku nie dajemy im swobodnie wyschnąć co sprawia, że są coraz bardziej wysuszone. Co zrobić, by mieć lśniące i gęste loki przez cały rok? Poznaj domowe sposoby na piękne włosy!

Sposobów i dobrych rad może być wiele. Niektórzy są zwolennikami codziennego przyjmowania witamin, inne obcinają włosy według faz Księżyca. Czy to działa? Niewiadomo, ale jedno jest pewne, jeśli chcemy by włosy szybciej rosły musisz po prostu o nie dbać. Poniżej przedstawiam kilka cennych wskazówek, jak mieć zdrowe i piękne włosy.

domowe sposoby na piękne włosy

Sposoby na mocne i lśniące włosy:

  • Dieta – jadłospis bogaty w cynk sprzyja odżywianiu włosów „od środka”. Pamiętaj o dostarczaniu organizmowi dużej ilości zielonych warzyw, pestek dyni, dzikiego ryżu, sezamu oraz owoców morza. Osoby cierpiące z powodu niedoboru witamin, mogą mieć suche i łamliwe włosy.
  • Wizyty u fryzjera – może to niektórych zaszokować, ale jeśli chcemy utrzymać nasze kosmyki w idealnym stanie powinniśmy obcinać tak zwane końcówki co około dwa miesiące. Regularne podcinanie włosów sprawi, że nie będą się one rozdwajać i niszczyć.
  • Nawilżenie – używaj szamponów do suchych włosów. Pamiętaj, aby po każdym myciu nawilżać je odżywką bądź maseczką witaminową.
  • Masaż – regularne masowanie włosów i skóry głowy pobudza cebulki do wzrostu i regeneracji. Dodatkowo można smarować w nie sok z rzepy, olejem kokosowym lub migdałowym, który je wzmocni.
  • Nawodnienie – odpowiednia ilość wody, dostarczanej do organizmu ma wpływ na funkcjonowanie oraz wygląd naszego ciała. Picie odpowiedniej ilości wody dziennie, nawilża twoje włosy od wewnątrz, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do łamania się i wykruszania.
  • Unikaj suszenia – niestety gorące temperatury negatywnie wpływają na stan naszych loków. Codzienne używanie suszarki lub prostownicy sprawia, że włosy są suche i pozbawione życia.
  • Kosmetyki – codzienne mycie włosów i nakładanie na nie ogromnej ilości kosmetyków do stylizacji może niszczyć i obciążać włosy. Nie mogą one poradzić sobie z nadmiarem odżywek. Dlatego warto dać im troszkę odpocząć.

sposoby na piękne włosu

Domowe sposoby na piękne włosy:

  • Na wypadanie włosów – zmieszaj równe ilości oleju migdałowego oraz rycynowego i podgrzej. Taką miksturę wmasuj chociaż raz w tygodniu w skórę głowy. Dzięki temu Twoje włosy przestaną wypadać.
  • Na łupież  – czas na naturalną odżywkę do włosów. Zrób ją mieszając szklankę twarożku i łyżeczkę soku z cytryny. Nałóż mieszankę na skórę głowy i pozostaw na około 15 minut. Takie działanie niweluje uciążliwy łupież.
  • Na miękkie włosy – połącz jajko (całe) z jogurtem naturalnym i nałóż na skórę głowy oraz kosmyki. Jajko odżywi włosy, wzmocni je i sprawi, że staną się niezwykle miękkie.
  • Na lśniące fale – piwo to jedno z najstarszych metod na pięknie lśniące włosy. Płukanka z wygazowanego piwa pozwoli włosom nabrać blasku. Podobne właściwości ma herbata. Oby dwa produkty powinny mieć temperaturę pokojową. Innym sposobem, by uzyskać zdrowy połysk jest miód. Zmieszaj 3 łyżeczki miodu z 2 szklankami wody. Dokładnie zamieszaj i nałóż na włosy.
  • Na sprężyste loki – do spłukiwania włosów sprawdzi się również woda wymieszana z sokiem z cytryny. Dzięki niej  płukance (i dużej ilości witaminy C) włosy będą miękkie i sprężyste.

  Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory