Kiedy czujesz się niewystarczająco dobry, nigdy nie zapominaj o tych sześciu rzeczach

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
3 września 2017
Fot. iStock/portishead1
 

Niektóre dni są lepsze, inne gorsze. Nie na wszystko mamy wpływ, a ostatecznie i tak, najbardziej liczy się to, jak myślimy o sobie i o naszym życiu. Spokój, opanowanie i ufność we własne siły to podstawa, jeśli chcesz radzić sobie z trudnościami codziennego życia. Kiedy brak wiary i przekonania, że jesteśmy w stanie sobie poradzić, gdy żyjemy w poczuciu, że jesteśmy niewystarczająco dobrzy, z łatwością poddajemy się temu, co najgorsze. Jeśli taki stan trwa wiele dni, tygodni, a nawet miesięcy i lat, może mieć szkodliwy wpływ na nasze szczęście, zdrowie, relacje z innymi i karierę.

1. Cokolwiek się dzieje, jesteś dokładnie w tym miejscu, w którym powinieneś teraz być

Nawet jeśli wydaje ci się, że cały świat sprzysiągł się przeciw tobie. Nawet jeśli masz już dość powtarzania tego banału, że nic nie dzieje się bez powodu i każda droga prowadzi cię do jakiegoś celu, a każde doświadczenie niesie ze sobą cenną lekcję. Jesteś tu, gdzie powinieneś być. Równiez wtedy, kiedy czujesz, że coś się nie udało lub że uważasz, że nigdy nie osiągniesz celu, przypomnij sobie, że to ty mówisz światu „nie”, a nie świat cię „wyklucza”.

2. Pamiętaj, by być dla siebie dobrym

Nie musisz walczyć z tym, że nie dotrzesz do celu wystarczająco szybko lub tak szybko, jak inni. Z tym, że masz swoje tempo, że czasem idziesz okrężną drogą.  Dopóki w końcu osiągasz to, czego chciałeś, możesz być z siebie dumny. Sam wiesz, ile wysiłku to Cię kosztuje.

3. Nie zawsze możesz coś zmienić, ale zawsze możesz zmienić sposób, w jaki to odbierasz

To, co się teraz dzieje w twoim życiu, to taka „zbiorowa” manifestacja twoich myśli, słów i działań z przeszłości. Bywa, że jest tak trudna, że nie czujesz się wystarczająco dobry i silny, aby się z nią zmierzyć. Nie ma nic złego w tym, że jest ci teraz ciężko. Jeśli uwierzysz, że jesteś wystarczająco dobry, aby zbudować sobie taką rzeczywistość, jakiej pragniesz, poradzisz sobie z każdą sytuacją.

4. Masz prawo do pozytywnego nastawienia

Nie oglądaj się na innych. Nie słuchaj tych, którzy dziwią się, że w tak trudnej sytuacji starasz się zachować optymizm, że jesteś „niemożliwy”. Energia płynąca z pozytywnego myślenia naprawdę może pomóc ci wyjść z każdej opresji.

5. Pamiętaj, że więcej w tobie dobra niż zła

Nie zapominaj nigdy, by skupiać się na swoich mocnych stronach. Zbyt często koncentrujemy się na słabościach. Wymagania społeczne, zwłaszcza wobec kobiet, są takie byśmy byli przede wszystkim skromni. Ale to wbrew naszej naturze. Ważna jest równowaga. Słabości istnieją po to, aby zrównoważyć niektóre z naszych mocnych stron.

6. Zawsze jest jakieś rozwiązanie, a kiedy dotrzesz do celu – nowa ścieżka, nowy cel

Czasem może się ci wydawać, że dotarłeś do końca drogi, że wykorzystałeś wszystkie możliwości, że więcej już nie da się zrobić. To nieprawda. Życie jest dynamiką, zmianą, ciągle tworzy nowe okoliczności. Już za moment, będziesz w zupełnie innym punkcie, niż teraz i będziesz mierzył się z czymś innym. Warunek jest jeden – musisz na to pozwolić.


Na podstawie: powerofpositivity.com

 


Kilka sposobów na lepsze krążenie, czyli nie daj się żylakom (i nie tylko)

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
3 września 2017
Fot. iStock/Noctiluxx
 

Klasyczna oznaka ‚słabego’ krążenia? Pajączki i żylaki – zmora. Nie tylko brzydko wyglądają, ale bywają bolesne. Bo krew płynie równie leniwie, jak nasz siedzący tryb życia – trudno o entuzjazm.

Siedzimy – godzinami, przez cały tydzień. Weekendy?  Choć lubimy tłumaczyć sobie, że gro obowiązków, które nadrabiamy za tydzień wysiedziany przed ekranem, zrekompensuje nam potrzebę ruchu, to tak się nie stanie. Ruch,  lepsza dieta i nieco dotyku, pomogą wam rozkręcić krążenie.

Poznajcie kilka trików na ‚mocną pikawę’. Można jeść, dotykać, oddychać… zaskoczeni? Przeczytajcie!

Kilka sposobów na lepsze krążenie, czyli nie daj się żylakom (i nie tylko)

Do zjedzenia…

Jagody, borówki i owoce leśne

Niewinne, malutkie i słodkie. A dodatkowo wypchane po brzegi antocyjanami. Dzięki temu zmniejszają ryzyko zawału serca i zapobiegają chorobom układu krążenia.

Jabłka

Jedno dla zdrowia, drugie dla urody. A najlepiej oba dla pektyny, którą rozprawi się ze ‚złym’ cholesterolem.

Orzechy

Nie dość, że smaczne, to jeszcze zdrowe. Średnie dzienne zapotrzebowanie  na kwasy omega-3 to ok. 2 g – wystarczy zjeść osiem orzechów włoskich… i ‚pukawa’ od razu raźniej bije!

Oliwa z oliwek

Doskonale chroni układ krwionośny dzięki działaniu witaminy E oraz polifenoli.

Głóg

Poprawia wydolność i elastyczność serca.

Cebula

Zawarte w niej polifenole i substancje siarkowe chronią serce. Jedna cebula tygodniowo w menu, to mniejsze ryzyko zawału serca o 20 procent.

Czekolada

Nie będziemy pisać tyrady o magnezie, o nie. Więc cóż takiego magicznego kryje czekolada?  Najbardziej łaskawa dla serca i naczyń krwionośnych okazuje się zawarta w czekoladzie kwercyna, flawonoidy i teobromina (pochodna kofeiny). Żeby było smacznie i nadal zdrowo, warto sięgac po czekoladę gorzką, minimum tzw. 70-procentową. Nie przesadzajcie, wystarczą 1-2 kostki dziennie.

Do ‚poczucia’

Zimno-ciepło

Przyjemny sposób na gimnastykę krążenia? Prysznic! Naprzemienne prysznice z zimnej i bardzo ciepłej wody, to nie tylko babciny sposób na zimne  stopy i dłonie, a całkiem naukowo uzasadniony fitness dla naczyń krwionośnych. Taka stymulacja zmusza je do kurczenia i rozszerzania.

Korzyści? Ten krążeniowy trening interwałowy pomaga oczyścić naczynia ze złogów,usprawnia je – nie tylko w skórze! Prysznic powinien trwać kilka minut, kończcie na zimnej wodzie i ogrzejcie się potem ręcznikiem.

Uwaga, pobudzenie gwarantowane – lepiej stosować w ciągu dnia 😉 .

Dotykanie?

Lecz nie byle jakie. Nic tak nie pobudza, jak dotyk, a dokładnie masaż! O tak, na takie poświęcenie każdy jest gotów. Chyba nie musimy was do masażu namawiać. Jest przyjemny i zdrowy.

Naucz się oddychać na nowo

Czyli jak? Pewnie nigdy nie zastanawialiście się nad tym, jak długotrwałe siedzenie wpływa na oddychanie… A szkoda, bo okazuje się, że ma całkiem duży wpływ. Pozycja siedząca sprawia, że uciskamy przeponę, a nasz tryb oddychania zamiast głębokich i pełnych oddechów zamienia się w tryb płytkiego, szczytowego oddychania. W ten sposób zaspokajamy zapotrzebowanie na tlen, ale nie pozwalamy naszym płucom odetchnąć tzw. pełną piersią, napełniamy je tylko częściowo.

Pooddychaj uważnie! Wystarczy, że siedząc przy biurku weźmiesz głęboki wdech i wydech. Ręce ułóż na brzuchu, podczas oddychania twój brzuch powinien się poruszać – przy wdechu powinien się unieść (wydąć, zaokrąglić – nazywaj to jak chcesz), przy wydechu brzuch opada. Tak, to oddychanie przeponowe. Wdech nosem, wydech ustami. Powtórz 10-20 razy.  A może przy otwartym oknie?

Przypływ mocy gwarantowany 😉 .


Źródło: Przekrój, nr 3, lato 2017, hellozdrowie


Odchudzasz się, ale nie widzisz efektów? Przyczyną może być jedna z tych chorób

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
3 września 2017
Fot. iStock/dimid_86

Stosujesz dietę, ćwiczysz kilka razy w tygodniu, ale nie widzisz rezultatów? Twoja waga dalej stoi w miejscu (a nawet wzrasta),  a ty tracisz motywację i zaczynasz panikować, bo nie wiesz, co może być przyczyną. Być może cierpisz na jedną z chorób, które utrudniają odchudzanie.

Oto najpopularniejsze choroby, które przeszkadzają kobietom w uzyskaniu wymarzonej sylwetki. Poznaj najbardziej charakterystyczne objawy każdej z nich. Gdy uznasz, że mogą ciebie dotyczyć, udaj się do lekarza.

Niedoczynność tarczycy

To choroba spowodowana niedoborem hormonów tarczycy. Warto szybko zareagować, aby wyrównać ich poziom i zacząć normalnie funkcjonować.

Jakie są główne objawy?

Wysuszona skóra na łokciach i kolanach, obrzęki, wzrost wagi, zaparcia, osłabienie, pogorszenie sprawności intelektualnej. Poza tym wpływa na spadek nastoju i motywacji do życia, więc może przypominać depresję.

Fot. iStock / Mixmike

Fot. iStock / Mixmike

Zespół Cushinga

To zespół objawów chorobowych związany z zaburzeniami hormonalnymi, polegającymi na wytwarzaniu nadmiernej ilości kortyzolu przez korę nadnerczy. Najczęściej dotyka osoby w przedziale wiekowym 20-50 lat.

Jakie są główne objawy?

Najbardziej charakterystycznym objawem jest otyłość górnej części ciała, tłuszcz głównie gromadzi się na twarzy i karku. Poza tym zachodzą zmiany skórne np. rumień, infekcje, rozstępy. Pojawiają się bóle stawów i kości oraz ból pleców, który pojawia się nawet przy wykonywaniu codziennych czynności. Do tego wszystkiego dochodzą zmiany psychiczne, objawiające się spadkiem nastroju i odczuwaniem bezpodstawnego lęku.

Zespół policystycznych jajników

Ta choroba dotyka nawet 15 proc. kobiet .Polega na pojawieniu się licznych pęcherzyków w jajnikach, a także nadmiernym wydzielaniu męskich hormonów płciowych, hormonu luteinizującego oraz insuliny.

Jakie są główne objawy?

W wyniku zaburzonej gospodarki hormonalnej pojawiają się problemy metaboliczne takie jak np. tycie w okolicach talii, nadciśnienie, podwyższony poziom glukozy. Może wystąpić nadmierne owłosienie, trądzik, łysienie. Poza tym zostaje zaburzony cykl miesiączkowy.

Nie lekceważ żadnego z tych objawów. Dzięki pomocy specjalisty twoje życie może znów zyskać na jakości, a ty wreszcie dojdziesz do wagi, którą sobie zaplanowałaś.


Zobacz także

Przepis na inteligencję emocjonalną. Ile z tych cech znalazłaś u siebie?

Przepis na inteligencję emocjonalną. Ile z tych cech znalazłeś u siebie?

Strach przed miłością po nieudanym związku. Czego tak naprawdę się boimy?

Jak zrujnować sobie życie i nawet tego nie zauważyć

Jak zrujnować sobie życie i nawet tego nie zauważyć