10 mitów na temat terapii, w które nadal wierzymy

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
31 grudnia 2017
Fot. iStock / Zoran Zeremski
 

Wielu z nas potrzebuje profesjonalnej pomocy terapeuty, ale broni się przed pójściem na terapię. Co nas powstrzymuje najczęściej? Lęk przed byciem ocenianym, lęk przed tym, co rozmowa z terapeutą mogłaby nam pomóc odkryć oraz wiele stereotypów, które mamy w głowie. Pora rozprawić się z mitami i odważyć się sięgnąć po pomoc specjalisty. Zdrowie psychiczne jest równie ważne jak zdrowie fizyczne. 

Każdy z nas, w pewnym momencie swojego życia będzie zmagał się z jakimś problemem natury psychologicznej. 1 na 5 osób zostanie zdiagnozowana z chorobą psychiczną.

Mit 1 Terapia oznacza, że jestem słaby, albo zwariowałem

Czasami czujemy, że musimy być w stanie naprawić wszystko „na własną rękę”. Przyznanie, że potrzebujesz pomocy, nie zawsze jest łatwe, ale jest o wiele bardziej korzystne dla twojego samopoczucia niż udawanie, że świetnie sobie sam ze wszystkim poradzisz.  Wbrew temu, co ci się wydaje, decyzja o zasięgnięciu porady specjalisty jest aktem siły, a nie słabości!

Mit 2: Terapia jest po to, by „przepracować” całe dzieciństwo 

Dzieciństwo nie jest tematem wszystkich sesji terapeutycznych! Olbrzymia cześć z tego, o czym będziesz rozmawiać z terapeutą, to twoje obecne zmagania. Wcześniejsze doświadczenia mogą pomóc ci zrozumieć twoje obecne myśli i uczucia, ale po to, by skoncentrować się na tym, jak możesz wykorzystać tę wiedzę w swoim w przyszłości.

Mit 3 Moje problemy nie są na tyle poważne, żebym podjął terapię

Wiele osób uważa, że ​​trzeba mieć naprawdę głębokie, poważne problemy, aby skorzystać z terapii … To nie jest prawidłowe podejście, w dodatku szkodliwe.

Terapia może pomóc ci w każdym rodzaju wewnętrznej walki, którą w sobie nosisz. Każdy problem natury psychologicznej jest ważny i warty wsparcia, a ty nie musisz rozwiązywać go sam!

Mit 4: Terapia nie jest konieczna, bo zawsze możesz porozmawiać z przyjaciółmi.

Dobrzy przyjaciele mogą cię wesprzeć w wielu dziedzinach życia. Ich przyjaźń może być pomocna, kiedy przechodzisz trudny okres. Ale to nie są specjaliści, którzy wiedzą, jak tobą pokierować, być nauczył się sobie radzić w konkretnych sytuacjach.

Nie oczekuj tego od nich, bo zaszkodzisz waszej relacji.

Mit 5: Szkoda pieniędzy

Koszt terapii nie przewyższa korzyści, które z niej płyną. Pomyśl o tym, jak ważne jest twoje zdrowie psychiczne, jak wiele od niego zależy, jak determinuje twoje życie.

Mit 6 Jeśli rozpocznę terapię, będę z nie korzystał już zawsze

Terapia jest często postrzegana jako coś, co należy zrobić przez długi czas, a może nawet do końca życia.  Długość i częstotliwość sesji terapeutycznej zależą wyłącznie od danej osoby, jej zmagań i celów.

Możesz potrzebować tylko dwóch lub trzech sesji i zastosować narzędzia, w które zostałeś wyposażony natychmiast w swoim własnym życiu.

Mit 7: Terapia to kosztowne „widzimisię”  

A w rzeczywistości wykorzystuje badania oparte na dowodach,aby dostarczyć ci użytecznych informacji o sobie samym.  Udowodniono, że strategie i narzędzia, którymi dysponują wykwalifikowani terapeuci, działają, ponieważ opierają się na badaniach, które analizują wpływ terapii na setki, a nawet tysiące ludzi.

Mit 8: Terapeuta może pomóc tylko wtedy, kiedy przeżył to samo, co ty

Chcemy być zrozumiani. Mamy skłonność wierzyć, że to zrozumienie pochodzi z doświadczania tych samych sytuacji i zmagań. Ale ono może pojawić się również wtedy, gdy dzielisz się z kimś twoimi doświadczeniami.

Mit 9: Leki są bardziej skuteczne niż terapia

Istnieje błędne przekonanie, że przepisane przez lekarza leki są bardziej użyteczne i korzystne niż udział w terapii z lekarzem psychiatrą. Musisz znaleźć to, co działa najlepiej dla Ciebie. Terapia sama lub w połączeniu z lekami może być pomocna w walce z chorobą psychiczną. Rozmowa z terapeutą w walce z problemami codzienności.

Mit 10: Terapeuci sami radzą sobie świetnie ze swoimi problemami 

To, że ktoś jest wyspecjalizowany i dobrze zorientowany w dziedzinie zdrowia psychicznego, nie oznacza, że ​​nie mają własnych kłopotów. Musimy pamiętać, że terapeuci to także ludzie. Wielu z nich korzysta z profesjonalnej pomocy, bo wiedzą, że to naprawdę przynosi efekty.


Na podstawie: jessicagraceblog.com

 


Jak działają naturalne kosmetyki? Mini przewodnik po bio składnikach

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
31 grudnia 2017
Jak działają naturalne kosmetyki
Fot. iStock / JulyProkopiv
 

Organiczne, bio, eko, naturalne kosmetyki – lubimy je coraz bardziej. Ale od czasu do czasu zastanawiamy się, dlaczego akurat naturalne składniki mają pomóc naszej skórze, co tak naprawdę potrafią?

Specjalnie dla was, przygotowaliśmy mini przewodnik po najbardziej popularnych składnikach naturalnych kosmetyków. Zobaczcie, jak działają na skórę.

Olej makadamia

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • nawilża,
  • odmładza
  • opóźnia procesy starzenia,
  • pomaga w regeneracji,
  • ujędrnienia,
  • relaksujące.

Jagody Goji

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • opóźnia procesy starzenia,
  • pomaga w regeneracji,
  • ujędrnienia,
  • stymuluje skórę,
  • dodaje energii.

Olej arganowy

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • łagodzi,
  • nawilża,
  • regeneruje,
  • opóźnia procesy starzenia,
  • wygładza.

Olej kokosowy 

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • nawilża,
  • łagodzi,
  • opóźnia procesy starzenia,
  • wygładza.

Olej słonecznikowy

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • łagodzi,
  • odmładza,
  • regeneruje,
  • opóźnia procesy starzenia,
  • wygładza.

Szałwia muszkatołowa

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

Działanie: łagodzenie, nawilżenie, ochrona, odmłodzenie, opóźnienie procesów starzenia, tonizacja.

Miłorząb japoński

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

Działanie: odmłodzenie, regeneracja, ochrona, stymulacja, łagodzenie.

Bambus

Jak działają naturalne kosmetyki

Fot. iStock

Działanie:

  • nawilża,
  • oczyszcza,
  • ujędrnienia,
  • wygładza,
  • złuszcza.

Ryż

Jak działają naturalne kosmetyki

Działanie:

  • wygładza,
  • nawilża,
  • regeneruje,
  • złuszcza.


8 powodów zaczerwienienia oczu. Dowiedz się, jak pozbyć się problemu

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
30 grudnia 2017
Fot. iStock/AntonioGuillem

Oko to bardzo ważny narząd, o którym rzadko myślimy, zanim pojawią się kłopoty. Grzeszymy, nie dbając wystarczająco o higienę oczu, pocieramy je rękoma. Wytężamy wzrok przy komputerach i telewizorze, czytamy przy nieodpowiednim świetle i zapominamy, że dobre traktowanie oczu zaprocentuje ich pełnią sprawności.

A na problemy nie trzeba długo czekać. Jednym z pierwszych jest zaczerwienienie oczu, które bywa bardzo dokuczliwe. Przekrwione oczy wyglądają nieestetycznie i świadczą o zaniedbaniach i kłopotach, którym trzeba przeciwdziałać.

8 powodów zaczerwienienia oczu

1. Reakcja alergiczna

Alergie wywołują zaczerwienienie, swędzenie, złe samopoczucie. Kontakt z alergenem (kurz, pyłki, sierść zwierząt i detergenty) nasila przykre objawy. Jeśli nie można uniknąć alergenów, można sięgnąć po krople i leki antyhistaminowe, które skutecznie łagodzą dokuczliwe objawy. Konieczne bywa zasięgnięcie porady lekarza alergologa.

2. Stan zapalny

Stan zapalny spowodowany różnymi czynnikami może prowadzić do zaczerwienienia, łzawienia, pojawienia się wydzieliny, świądu i/lub bólu oka. Pojęcie „czerwone oko” oznacza objaw występujący w bardzo wielu chorobach oka, takich jak chorób spojówki, rogówki, błony naczyniowej i innych. W takim przypadku konieczna jest konsultacja lekarska.

3. Alkohol

Alkohol powoduje, że naczynia krwionośne w oczach rozszerzają się, przez co przepływa przez nie więcej krwi. Im więcej alkoholu, tym bardziej widoczne zaczerwienienie. Tu pomoże po prostu czas na wydalenie alkoholu z organizmu.

4. Niedostatek snu

Brak odpowiedniej ilości snu może powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych i pojawienie się na nich zaczerwienienia. Najlepszym lekarstwem na to jest zdrowy sen.

5. Długotrwałe patrzenie na wyświetlacz

Oczy często „pracują” w klimatyzowanych pomieszczeniach, przez wiele godzin przy sztucznym oświetleniu. Ciągłe wpatrywanie się w monitor komputera czy tabletu sprawia, że rzadziej mrugamy i oko staje się suche, przekrwione. Nawilżające krople do oczu pomogą załagodzić problem.

6. Noszenie soczewek kontaktowych

Niewłaściwa higiena podczas zakładania i wyjmowanie soczewek kontaktowych, a także nieodpowiednie ich dobranie, może powodować zaczerwienienie oczu. Należy ściśle przestrzegać zasad higieny i użytkowania soczewek.

7. Wylew podspojówkowy

Wylew podspojówkowy wynika z pęknięcia naczynia krwionośnego tuż pod powierzchnią oka. Krew zostaje uwięziona i tworzy jaskrawoczerwoną plamkę, która mimo nieładnego wyglądu, nie jest groźna. Krwotok może wywołać wzrost ciśnienia, np. podczas intensywnego wysiłku, a nawet gwałtownego kaszlu.

8. Jaskra

Jaskra uszkadza nerw wzrokowy (nerw, który łączy siatkówkę oka z mózgiem) poprzez wzrost ciśnienia z powodu gromadzenia się płynu. Jednym z pierwszych objawów jaskry ostrego kąta, jest zaczerwienienie, niewyraźne widzenie, widzenie świateł i ból oczu. Takie objawy wymagają konsultacji okulistycznej, gdyż nieleczona jaskra prowadzi do ślepoty.


 

źródło: www.health.comportal.abczdrowie.plokulistyka.mp.pl


Zobacz także

O dziewczynce, która bała się dźwięku klucza przekręcanego w zamku i która traciła kolejne miłości swojego życia

intercyza

Żona będzie mogła odmówić mężowi seksu tylko z L4?! Szokująca intercyza. Uciekajmy przed takimi facetami!

Bank Radości

Jak szybko i skutecznie zadbać o Radość Życia?