Czytaj SŁUCHAJĄC, i wkręć się w zmianę. Porzuć mamę, którą jesteś, na rzecz mamy, którą chcesz być

Redakcja
Redakcja
15 grudnia 2016
okładka audiobook

MAMO DZIAŁAJ!

Sto dni do zmiany dla każdej mamy.

autor: ANETA RYDZ

czyta:  MAŁGORZATA LEWIŃSKA    

 100 dni?

Tak, to książka będąca zapisem 100 dni. Każdego dnia masz szansę przemyśleć jeden temat. Niech będzie dla Ciebie inspiracją do spojrzenia na swoje życie inaczej. Nie jest łatwo zacząć coś nowego, choć może się mylę – zacząć łatwo, ale trudniej wytrwać.

Ile trzeba mieć w sobie wewnętrznej motywacji i uwierzyć w to, co się robi, aby wytrwać 100 dni, 5 lat czy więcej…Zmiana potrzebuje czasu, a my jesteśmy tacy niecierpliwi efekty chcemy mieć już, tu i teraz.

100 dni to pierwsza próba dla Ciebie. Jeżeli nie spróbujesz, nigdy się nie dowiesz, co mogłoby się wydarzyć…

 

                                                               Aneta Rydz, autorka książki „Mamo Działaj!”

Dzięki tej książce:

  • Rozpoznasz swoje potrzeby i nauczysz się je realizować
  • Będziesz umiała planować i nazywać swoje priorytety
  • Nauczysz się lepiej zarządzać swoimi pieniędzmi
  • Dowiesz się jak radzić sobie ze smutkiem, złością i stresem
  • Zyskasz odwagę potrzebą do zmian
  • Z nową energią ruszysz do działania
  • Pobędziesz naprawdę ze sobą i swoimi myślami
  • Odszukasz kobietę, którą zawsze byłaś, tylko chwilowo zgubiłaś ją
  • Staniesz się liderką dla swojego dziecka

 

Rekomendacje:

„Sama jestem mamą. Mam dwie dorosłe już córki (24l i 18l)   i dwóch synów, bliźniaków (2l i 9m). I, to moje  życie, od ich pojawienia stało się jednym wielkim kosmosem. Nie jest  łatwo ogarnąć tę rzeczywistość. W poradniku Anety Rydz można znaleźć właśnie tego rodzaju rady: jak motywować się do działania, jak być zadowoloną z samej siebie, jak być świetną mamą i fajnym człowiekiem.  Aneta Rydz nie podaje nam gotowych rozwiązań, pokazuje nam motywację, wskazuje siłę w nas samych i naszych dzieciach”.        

Małgorzata Lewińska, aktorka teatralna i filmowa

„Czasem kobiety stają przed alternatywą: dzieci czy praca. Tylko szczęśliwa matka może wychować szczęśliwe dzieci, a spełnianie własnych marzeń, poczucie dobrego wkładu w życie innych, samorealizacja… potrzebne są do szczęścia. To także da dzieci warto zająć się sobą ciepło, ale zdecydowanie. Ta książka to ułatwia: w sposób lekki, trafny i przekonujący pokazuje jak można spełniać się w każdej z ról. Podpowiada jak zacząć i kontynuować. Wiarygodna, bo napisana przez Mamę. Sercem się pod nią podpisuję”.

Iwona Majewska-Opiełka, psycholog, doradca rozwojowy

Wybrany fragment:

Dzień 6

Nie komplikuj sobie życia. Życie jest prostsze, niż Ci się wydaje.

Oczywiście to kwestia podejścia do sytuacji, które się wydarzają. Jeżeli jest w Tobie spokój wewnętrzny, reagujesz spokojem. Nawet, gdy przyjdą trudne chwile, znajdziesz w sobie siłę, aby chcieć zrozumieć, dlaczego to się zdarzyło.

Od nas samych zależy, jak zareagujemy na to, co nam się przydarza. Warto najpierw pomyśleć, a potem zrobić.

Jeżeli masz do wykonania zadanie, upewnij się, że wiesz na ten temat wszystko – jak je wykonać, z kim, czy masz odpowiednie kompetencje, określony czas, zespół ludzi, czy możesz delegować zadania. Tu chodzi o dokładną informację na temat tego, co masz zrobić, a jeżeli czegoś nie wiesz, pytaj! Nie ma głupich pytań. Tylko pytając, jesteś w stanie tak wykonać powierzone zadanie, jak od Ciebie oczekiwano. Unikniesz niedomówień i niepewności, czy aby na pewno dobrze to zrobiłaś. Dzięki temu zbudujesz sobie opinię osoby odpowiedzialnej i godnej powierzania wykonania najtrudniejszych zadań. Będziesz podejmowała nowe wyzwania i doskonaliła samą siebie.

A dla dzieci będziesz przykładem, że Mama zawsze da sobie radę – przecież na co dzień zmagamy się z taką ilością wyzwań, że dla osób bez dzieci cała logistyka i realizacja życia rodzinnego, zawodowego, towarzyskiego jawi się jako ocean chaosu J

Słowa wielkiego filozofa:

„Życie jest naprawdę proste, ale lubimy je komplikować” Konfucjusz


COVER_AR (1)

Kilka słów o projekcie MAMO DZIAŁAJ

MAMO DZIAŁAJ to projekt stworzony przez Mamy, dla Mam. To inicjatywa oddolna kilku kobiet, które chcą udowodnić, że wspólnie działając – można więcej. Ich celem jest dotarcie do jak największej ilości Mam, dla których pierwszy krok do zmian, do zadziałania, jest trudny. Swoją pasją i zaangażowaniem pokazują, że nigdy nie jest za późno na nowy START. Zachęcają do robienia małych kroków każdego dnia.

Zaczęło się od pomysłu Anety Rydz na krótkie filmiki, które miały na nowo obudzić w mamach ich potrzeby. Potem powstała książka, praktyczny poradnik: „Mamo Działaj !100 dni do zmiany dla każdej mamy”. Można w nim znaleźć podpowiedzi: jak odnaleźć w życiu to, co najważniejsze, jak pozwolić sobie na czas wolny w codziennej krzątaninie. Jest też część praktyczna, czyli propozycje ćwiczeń i zadań, które mają pomóc mamę zdyscyplinować i nauczyć ją dobrych nawyków.

Książka została bardzo dobrze przyjęta przez mamy a ze spotkań z nimi zrodził się pomysł wydania jej w formie audio. Najpierw nieśmiało, potem z większą odwagą, myśl ta zaczęła kiełkować w głowach kobiet zespołu Mamo Działaj. Czekało ich nie lada wyzwanie, tym bardziej, że jako młody start-up, nie miały wystarczających środków, aby sfinansować tak wielkie przedsięwzięcie. Aby wyjść naprzeciw potrzebom mam, pomysłem na ich realizację okazał się crowdfunding. Na największej polskiej platformie społecznościowego wsparcia polakpotrafi.pl ruszyła ogólnopolska kampania „Daj Mamie Głos”. Nie było to łatwe zadanie. Aby pokryć koszty wynajmu studia, aktora, produkcji, tłoczenia płyt, pracy grafika oraz działań marketingowych potrzebowały prawie 10 tys. zł. Jednak dziewczyny nie zniechęciły się, tylko odważnie podjęły wyzwanie, zakasały rękawy i zabrały się do pracy.

Na efekty nie musiały długo czekać. W ich projekt uwierzyło wiele firm i instytucji kulturalnych( m.in.: Teatr Groteska, Dom Legend Toruńskich,  Wydawnictwo Publicat, Studio Fotograficzne Atelier XIX-XXI, Milewski&Partnerzy, Czerwona Szpilka, Gucio Shoes, Termy Gorący Potok, Park Miniatur w Inwałdzie, FlySpot, 300Frayda, KreaTech, Skakanka, Centrum Wspinaczkowe Forteca, biżuteria PIKA i Sordyl Jewellery, Krakowska Grota Solna, Bona Dea, Studio Urody Równiccy, FeminineLook, New Vizu, Sekret Urody Justyna Soból, Run Vegan). Wszyscy wyżej wywołani zaangażowali się w zbiórkę, przekazując darczyńcom fantastyczne nagrody, które były dostępne za wsparcie finansowe AudioAkcji. Głównymi partnerami tej kampanii zostali Whisbear Szumiący Miś oraz Studio Beauty&Wellnes.

Kampania promocyjna zakończyła się sukcesem.  W 6 tygodni zebrały sumę, która pozwoliła im na realizację założonych celów. Ciężka praca oraz absolutna wiara w ważność tego przedsięwzięcia doprowadziły je do tego miejsca – premiery audiobooka dla mam.

Książka w wersji audio to propozycja dla tych kobiet, dla których wygospodarowanie 15 minut na czytanie w ciągu dnia, jest nadal trudne, czasem wręcz niemożliwe. Teraz będą mogły czytać – słuchając. Nie tyko podczas innych zajęć czy obowiązków, ale również podczas przyjemności: spaceru z dzieckiem czy joggingu. Pomysłodawczynie twierdzą, że słuchanie ma jeszcze jedną zaletę. Jadąc samochodem czy stojąc w korkach zawsze można włączyć pauzę, chwilę pomyśleć i przeanalizować omawianą w książce kwestię. A gdy się do tego worka prezentów dołoży na deser  głos Małgorzaty Lewińskiej  – aktorki i mamy –  to sukces mamy gwarantowany.

14 grudnia, na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, postanowiły puścić w świat swoje dziecko. To gest w stronę kobiet, matek, tych wszystkich, dla których audiobook  to wymarzony prezent pod choinkę. Końcówka roku to dobry czas na podsumowania. To też moment, by zainicjować pierwsze zmiany w swoim życiu. No to jak, droga mamo? Gotowa na przygodę? Odważysz się rozpocząć Nowy Rok z Mamo Działaj.


Mood of Art – kampania MDLV

Redakcja
Redakcja
15 grudnia 2016
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

MDLV prezentuje kampanię wizerunkową Mood of Art. Zdjęcia inspirowane wystawą Annie Kevans przenoszą nas w artystyczny klimat i przypominają o roli kobiet we współczesnym świecie.  Kampania rozpoczyna serię zmian związanych z odświeżeniem wizerunku marki.

W kampanii Mood od Art dwie modelki o różnej urodzie: klasyczna Alex Mru Kijania i charakterystyczna Kaja Werbanowska, wcieliły się w role sensualnych artystek. Na zdjęciach autorstwa Katarzyny Ładczuk widzimy kobiety z pasją, pewne swojej wartości. Projekty MDLV dedykowane są kobietom świadomym, ceniącym sobie oryginalność oraz własny styl. MDLV chce podkreślać ich indywidualizm i wyjątkowość.

Na będącą inspiracją kampanii londyńską wystawę składa się 30 portretów zapomnianych lub pomijanych w dziejach artystek.  Annie Kevans przedstawia kobiety, które osiągały sukcesy, ale patriarchalna historia sztuki usunęła je na boczny tor.

Wystawa “Women and the History of Art” Annie Kevans pokazuje ogromną rolę kobiet w sztuce. Mnie inspiruje rola kobiet we współczesnym świecie. Myślę, że najważniejsze jest pozostawanie w zgodzie ze sobą – mówi projektantka marki Agata Strzałkowska.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Marka MDLV, działająca wcześniej pod nazwą Modelove, od trzech lat regularnie prezentuje kobiece kolekcje. Nowej kampanii wizerunkowej towarzyszy zmiana nazwy i logotypu.  Nazwa została zredukowana do czterech liter MDLV. Logo utrzymane jest w minimalistycznym, opartym na prostej typografii stylu. Nowa nazwa i logo to dopiero początek zmian. Następnym krokiem będzie udoskonalenie serwisu www, sklepu online oraz wprowadzenie kolekcji basic. DNA marki wpisane w pierwszą nazwę (modelove tj. wzorcowe, charakterystyczne), pozostaje jednak bez zmian. – dodają właścicielki marki.

Inspiracja sztuką towarzyszy marce od kilku sezonów. Ostatnia kolekcja na sezon jesień – zima 2016/17 Composition nawiązywała do prac chińskiego artysty Gao Weiganga, którego instalacje burzą rutynowy sposób patrzenia na sztukę. Pokazują jak łatwo odbiorca wyciąga wnioski i skłaniają do zastanowienia się dlaczego tak jest. Bluzki i sukienki Composition, z przeźroczystym „oknem” na plecach nawiązują np. do pracy Heaven – obrazu nieba, w którym artysta wytarł dziurę, wyglądającą jak okno. Obraz namalowany został na stali nierdzewnej, dlatego przez okno nie można wyjrzeć, można zobaczyć w nim jedynie swoje odbicie.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Najbardziej dojrzała i dopracowana w portfolio marki kolekcja Composition pokazuje kierunek, w którym zmierzają twórcy MDLV. Nazwa kolekcji nawiązuje do złożoności kobiecej natury, kompozycji niejednokrotnie pełnej dwuznaczności i skrajności, podobnie jak sztuka – do której odniesienia widzimy w kampanii Mood of Art.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe


Artykuł powstał we współpracy z MDLV


12 rzeczy, które robi (naprawdę) zakochana kobieta

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
14 grudnia 2016
Fot. iStock / AleksandarNakic
Następny

Niby nie od razu, niby wszystko w swoim czasie, ale… Ale zakochana po uszy kobieta, to prawdziwy wulkan emocji, ciepła, szaleństwa i jeszcze kilku, innych rzeczy. Bo miłość, drogie panie, nie wiedzieć czemu, daję nam tę moc. Zakochanie w wersji damskiej wydaje się być bardzo kolorowym motylem, nie zawsze rozsądnym, nie zawsze delikatnym – to już zależy od nas, od tego, jakie jesteśmy w głębi duszy. Ale z pewnością, każda z nas, doświadczyła tych kilku rzeczy, które miłosnym uniesieniom towarzyszą. Tak, czasem nieco stereotypowych (ale kto by się tym przejmował, gdy wokół tylko LOVE, LOVE, LOVE).

Wiele w tej miłości jest piękna, jednak na nasze kobiece serca czyha kilka niebezpieczeństw. Często spragnione miłości, ulegamy na początku iluzji, zdecydowanie łatwiej niż mężczyźni poświęcamy siebie, zmieniamy nasze życia dla dobra miłości (i jego dobra, żeby nie rzec „korzyści”), częściej jesteśmy skłonne przymknąć jedno oko, na rzeczy, które przyjaciółce wytknęłybyśmy, jako „czerwony alarm”. Bo zakochana kobieta, to również łatwy cel dla kolekcjonerów i manipulatorów.

Aby w chwilowej miłości się dosłownie nie utopić, dobrze jest mieć otwarte nie tylko serce (do kochania), ale i oczy, żeby nie zapomnieć w tym wszystkim nadal kochać siebie!

Poznajcie te kilka rzeczy, które robi (naprawdę) zakochana kobieta


źródło: powerofpositivity.com

Zobacz także

Fot.  Screen z YouTube/

Upokarzają cię, a ty nie protestujesz i nie rezygnujesz. TEST – każdy chce być sławny

swiadome1200x900

Świadome rodzicielstwo – kampania edukacyjna

Jak zostałam wiedźmą – bajka… nie tylko dla dzieci