Czy on będzie dobrym ojcem? Jego znak zodiaku powie ci o tym

Redakcja
Redakcja
5 grudnia 2017
Fot. iStock/Peopleimages
Następny

Mówi się, że każdy mężczyzna może być ojcem, ale nie każdy zasługuje na miano wspaniałego taty. Zastanawiałaś się kiedyś, co charakteryzuje facetów, którzy naprawdę odnajdują się w tej roli bez najmniejszego problemu? To z pewnością kwestia wychowania, wspomnień z własnego dzieciństwa, relacji z rodzicami i podejścia do rodziny. Ale nie tylko. Jeżeli marzysz o dziecku, ale wciąż nie jesteś przekonana, czy twój partner jest dobrym materiałem na ojca, powinnaś zacząć bardzo uważnie go obserwować. Nie chodzi tylko o jego podejście do obcych dzieci – czy wchodzi z nimi w interakcję, czy może ich unika. Pewne jego cechy charakteru mogą świadczyć o tym, że nie odnajdzie się w roli ojca, a całe wychowanie dziecka będzie spoczywało na twoich barkach.

Wiele na temat swojego partnera dowiesz się z jego znaku zodiaku. Ten ranking powinien rozjaśnić ci w głowie – od najlepszego do najgorszego ojca.


 

Źródło: Your Tango

10 zmian, które zachodzą w twoim ciele, jeśli przestajesz jeść mięso

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
5 grudnia 2017
Fot. iStock /  knape
Fot. iStock / knape
 

Dyskusje na temat wad i zalet bycia wegetarianinem nigdy nie ustają. Są tacy, którzy nie wyobrażają sobie życia bez mięsa, są też ci, którzy kompletnie eliminują mięso z diety.

Nie będziemy dyskutować o tym, kto ma rację, kto podejmuje lepszą decyzję. Chcemy wam tylko przedstawić zmiany, które zachodzą w naszym organizmie, kiedy przestajemy jeść mięso.

Tracisz trochę na wadze

Ludzie, którzy rezygnują z mięsa, mogą stracić na wadze około czterech kilogramów. Nie wymaga to liczenia kalorii i intensywnych ćwiczeń. Dzieje się tak, gdy jemy więcej warzyw.

W jelitach zwiększa się ilość korzystnych dla nas bakterii

Flora jelitowa jedzących mięso różni się od wegetarian. Dane pokazują, że ludzie, którzy jedzą tylko produkty roślinne, mają więcej bakterii ochronnych. Jednak nawet, jeśli przestałabyś jeść mięso, potrzeba czasu, by flora jelitowa uległa reorganizacji i poprawie. Początkowo możesz mieć wzdęcia, ponieważ twoje jelita i trzustka dostosowują się do diety opartej na roślinach.

Skóra będzie wyglądać zdrowiej

Wielu wegetarian zauważa, że ​​ich skóra poprawia się: znikają pryszcze, zaskórniki i trądzik. Naukowcy twierdzą, że jeśli zastąpisz mięso owocami i warzywami, wszystkie toksyny zostaną z organizmu wypłukane, a taki detoks wpływa na korzystnie na skórę.

Będziesz mieć więcej energii

Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką można zauważyć po odstawieniu mięsa, to zdecydowanie więcej energii.  Nie jest to niespodzianką, ponieważ taka dieta pomaga nie tylko pozbyć się wagi i wypłukać toksyny, ale także daje poczucie pewnej lekkości.

Zmniejsza się ryzyko zachorowań na choroby sercowo-naczyniowe

Związek między czerwonym mięsem a chorobami sercowo-naczyniowymi został udowodniony dawno temu. Amerykańscy naukowcy odkryli, że zawarta w w czerwonym mięsie L-karnityna wywołuje reakcje chemiczne, które negatywnie wpływają na nasze serce. Interesujące jest również to, że wegetarianie rzadziej chorują na nadciśnienia, cukrzycę oraz raka okrężnicy i żołądka.

Poziom cholesterolu zmniejsza się o jedną trzecią

Gdy przestajesz jeść mięso, spada poziom cholesterolu w twojej krwi. To efekt, który można porównać do zażycia leku zmniejszanego poziom cholesteroli. Osobom z miażdżycą zaleca się wypróbowanie diety warzywnej.

„Dobre” geny będą działały lepiej

Naukowcy odkryli, że warunki środowiskowe wpływają na pracę naszych genów. Istnieją „dobre” i „złe” geny. Jeśli twój styl życia jest niezdrowy, twoje „złe” geny zaczynają działać szybciej, powodując rozwój chorób przewlekłych i otyłość. Jeśli natomiast prowadzisz zdrowy tryb życia, praca genów zmienia się.

Mogą wystąpić niedobory witamin i minerałów

Gdy przestajesz jeść mięso, w twoim organizmie mogą wystąpić niedobory  jodu, żelaza, witaminy D i B12. Naukowcy jednak twierdzą, że jeśli nasza dieta pomimo braku mięsa zawiera wystarczającą ilość roślin strączkowych (fasoli, soczewicy), orzechów, owoców, ciemnozielonych warzyw, produktów pełnoziarnistych i zbóż, to równowaga witamin i minerałów zostanie przywrócona.

Można stracić smak

Cynk jest istotnym elementem odpowiedzialnym za odczucia smakowe. W ostrygach i czerwonym mięsie występuje jego duża ilość. Dlatego wegetarianie powinni znaleźć inne źródło tego pierwiastka w  fasoli, orzechach, produktach pełnoziarnistych i produktach mlecznych.

Mięśnie mogą potrzebować więcej czasu na regenerację

Białka zarówno zwierzęce jak i roślinne są niezbędne do wzmocnienia mięśni i ich regeneracji po treningu. Należy jednak pamiętać, że białko roślinne potrzebuje więcej czasu, by uzyskać jego efektywność. Eksperci od żywienia zalecają, by wegetarianie i wegańscy sportowcy spożywali proteiny tuż po treningu, ponieważ są łatwiej i szybciej wchłanialne.


źródło: Brightside.me

 


Cukier biały czy brązowy? Sprawdzamy, który wybrać i dlaczego!

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
5 grudnia 2017
Cukier biały czy brązowy?
Fot. iStock / FotografiaBasica – Cukier biały czy brązowy?
 

„Słodzisz? Tak, ale tylko tym zdrowym, brązowym…”. „Cukier biały czy brązowy?”. Kto z nas nie słyszał takiej rozmowy? Ile razy sama sięgałaś po brązowy cukier, żeby było „zdrowiej”. A jak jest naprawdę, czy brązowy, trzcinowy cukier jest zdrowszy od popularnej „białej śmierci”?

Cukier biały

Jest zły. Jeśli zastanawialiście się kiedyś, ile jest cukru w cukrze, 😉 odpowiedź brzmi: za dużo! Bo nie ma tam absolutnie nic innego. Biały cukier w powstaje w procesie rafinacji, podczas której traci wszystkie cenne substancje. Bez różnicy z czego jest zrobiony. Przetworzenie produktu, pozbawia go jakichkolwiek wartości i minerałów.

Biały cukier bez dwóch zdań nie jest i nie będzie zdrowy. Jest słodki. I tyle.

Cukier brązowy

Tu sprawy nieco się komplikują. Bo brązowy ma kilka obliczy. Nie dajcie się nadmuchać w balona i  nie myślcie, że sam kolor albo nazwa „trzcinowy” jest gwarantem zdrowszego wyboru.

Sprawy mają się tak, do wyboru mamy:

Cukier brązowy rafinowany: trzcinowy lub z buraka cukrowego (tak, tego samego, z którego robi się cukier biały).

Cukier brązowy nierafinowany: trzcinowy lub z buraka cukrowego (to nie burak jest zły! Burak wiele potrafi – przeczytajcie tutaj).

Produkcja brązowego cukru rafinowanego jest dokładnie taka sama, jak cukru białego – i tak samo nie jest zdrowy… Dlaczego więc jest „brązowy”? Ano dlatego, że na końcowym etapie produkcji dodaje się do niego odrobinę melasy.

Morał z tej słodkiej bajki jeden:

Nie ma absolutnie żadnej różnicy, który cukier wybierzecie, jeśli będzie RAFINOWANY! Brązowy, biały, z trzciny czy z buraka – jest tak samo pozbawiony cennych składników mineralnych i niezdrowy – nawet gdyby ktoś zrobił go ze sproszkowanego rogu jednorożca.

Jeżeli szukacie odrobiny zdrowszego cukru – sprawdźcie, czy poza kolorem różni się od zwykłego białego kryształu. Kupujcie cukier NIERAFINOWANY. Albo zróbcie cukrowy detoks. Może lepiej spróbować słodzić miodem, zimą jest na to najlepsza pora!


 

Na podstawie: bonavita.pl


Zobacz także

Fot. iStock /  yuryRumovsky

Uwaga komplement! Czerwienimy się i uciekamy jak najszybciej, żeby nikt nie zobaczył, że jesteśmy w czymś dobre

Fot. Unsplash / CC0 Public Domain

Ja cię kocham, a ty śpisz… Gdy dzielisz życie z jego depresją

Fot. iStock/mictian

„Mój syn zasługuje na kogoś lepszego niż Ty.” List do synowej