Go to content

Barbie – reaktywacja. Kultowa lalka wreszcie zyskuje nową figurę i nową cerę

https://youtu.be/hQVY_al1vZ4
Fot. Screen z YouTube / Barbie

Kultowa już lalka Barbie zaczyna wyglądać jak… człowiek. Najwyższa pora, niedługo skończy 60 lat! W wielu rodzinach jest to zabawka międzypokoleniowa, bawiły się nią zarówno mamy jak i córki. Ostatnio jednak, producent lalki firma Mattel odnotowała spore straty w sprzedaży tej kultowej już zabawki. Coraz więcej rodziców świadomie nie decyduje się na zakup tej zupełnie odrealnionej od prawdziwych kobiecych proporcji figurki. Kieruje nimi głównie chęć ochrony swoich córek przez pułapkami kultu wyidealizowanego ciała.

Być może właśnie pod napływającej już od kilku lat fali krytyki, firma Mattel wypuści na rynek w 2016 roku trzy nowe modele legendarnej zabawki: będzie więc Barbie niska, wysoka i Barbie o zaokrąglonych kształtach. Zmienią się też odcienie jej skóry i pojawią się nowe fryzury. W założeniu z lalką ma być teraz łatwiej się identyfikować.

Przedstawiciele producenta mówią, że taką decyzję podjęto z myślą o miłośnikach Barbie, a także o tych, którzy mieli do niej do tej pory negatywne nastawienie. Czy jest szansa na Barbie-reaktywację? Obserwatorzy rynku zabawek są sceptyczni. Obecnie dąży się tutaj raczej do eliminacji podziału na produkty przeznaczone tylko dla dziewczynek i tylko dla chłopców.

A co wy myślicie o Barbie? Kupujecie je swoim córkom?


Źródło: Polityka