Zadanie dla najbardziej uważnych. Czy znajdziesz tutaj wszystkie błędy?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
26 lutego 2018
Fot. Screen/Facebook/Psychological Treatment
 

Poćwicz mózg i przyjrzyj się uważniej tej obrazkowej łamigłówce. Czy na pewno na tym rysunku wszystko wygląda dokładnie tak, jak powinno? Jak bardzo spostrzegawczy jesteś? Rozgrzej szare komórki i zobacz, czy uda ci się rozwiązać tę zagadkę. 

Wskazówka: Szukaj tego, co wydaje się nielogiczne i co nie mogłoby zaistnieć lub wydarzyć się naprawdę. Ile błędów ucało ci się zauważyć?


Odpowiedzi

  • wiatr wieje w różnych kierunkach w tym samym czasie: dym uchodzi w prawo, a gałęzie drzew pochylają się w lewo.
  • nie ma określonej pory roku: niektóre drzewa są zielone, na innych nie ma już liści
  • na polu jednocześnie zbiera się plony i obsiewa się je
  • koń idzie w kierunku już zaoranego pola
  • nie ma nikogo, kto trzymałby pług
  • na polu rosną tylko drzewa
  • najwyższe dzrewo ma jedną gałąź zupełnie „inną”
  • światło słoneczne rozchodzi się w różnych kierunkach: cienie mężczyzny i psa padają na różne strony
  • brama ma falisty, a nie prosty cień.
  • brama ma 5 poziomych belek, ale cień ma ich tylko 4
  • brama nie ma zawiasów ani żadnych innych urządzeń do ich otwierania
  • krzew rośnie na płocie
  • dom nie ma drzwi
  • zasłony znajdują się na zewnątrz okien
  • człowiek jest nienaturalnie duży w porównaniu z domem
  • pies jest za duży w porównaniu z owcami.
  • jedna owca nie ma nogi
  • jedna owca ma czarny ogon, który wygląda jak ogon psa
  • niektóre przedmioty nie mają cienia
  • posesja jest ogrodzona tylko po jednej stronie.
  • jezioro znajduje się wyżej niż horyzont.
  • wózek z sianem jest znacznie wyższy niż człowiek
  • na taczce na pierwszym planie brakuje jednego koła i rękojeści (jeśli jest uszkodzony, dlaczego miałby stać w środku stodoły, gdzie przechowywane jest siano?)
  • Komin na dachu wykonany jest z tego samego materiału co sam dach

Na podstawie: brightside.me

 


Zadbaj o swoją sylwetkę z dobrym polskim produktem

Redakcja
Redakcja
26 lutego 2018
Fot. Materiały prasowe
 

O trudach odchudzania napisano już chyba wszystko. A jednak, wiemy, jak łatwo ulegamy logice „po trupach do celu” i zaczynamy faszerować się „cudownymi” tabletkami czy zamęczać drakońską dietą w nadziei na błyskawiczne rezultaty. Chwila oddechu… Bo co w tym wszystkim jest najważniejsze? Oprócz wymarzonej sylwetki oczywiście Twoje zdrowie. Ostatecznie chodzi przecież o to, by mądrze zadbać o ciało i nie zaszkodzić swojej skórze, utrzymując ją na długo jędrną i piękną.

Sprytne wsparcie

Wymarzona sylwetka i zgrabne, jędrne uda bez wylania litrów potu na siłowni? Zawsze kusi. Ale w tym życiu to raczej niemożliwe. Niemożliwe jest też utrzymanie dobrej formy i zdrowej skóry bez działania kompleksowego. Regularny wysiłek fizyczny oraz zbilansowaną, odżywczą dietę warto więc wesprzeć. Tym bardziej, jeśli borykasz się z cellulitem. Na pomoc w walce z uciążliwą pomarańczową skórką przychodzi innowacyjna technologia i know-how polskiej firmy GoClo, która zaprojektowała antycellulitowe legginsy. Brzmi magicznie?

Inteligentne tkaniny

To nie science-fiction, ale realne osiągnięcie współczesnych specjalistów z różnych dziedzin (m.in. chemii, włókiennictwa, biomedycyny, informatyki). Stworzyli oni materiały, które reagują na bodźce zewnętrzne (np. temperatura, naprężenie, ciśnienie), aby zmienić swoje parametry. Inteligentne tkaniny wykorzystywane są dzisiaj nie tylko przez firmy prześcigające się w nowinkach technologicznych dla wojska, astronautyki czy zaawansowanej medycyny, ale znajdują też swoje zastosowanie w codziennym życiu. GoClo wbudowuje w strukturę swoich materiałów mikrokapsułki z czynnymi składnikami, aby dostarczyć Twojej skórze składników, których często brakuje w zwykłej diecie i pielęgnacji. Są to: witamina E oraz skondensowane cenne związki z alg czerwonych, masła shea i morszczyna pęcherzykowatego.

Jak to działa?

Najpierw powleka się cienką otoczką cząstki substancji aktywnych, aby kontrolować ich uwalnianiei ochronić przed niekorzystnym wpływem środowiska zewnętrznego (ten zabieg to mikroenkapsulacja). Polski producent do nanoszenia mikrokapsułek na tkaninę wybrał metodę najlepszą, choć najbardziej czasochłonną i kosztowną – napawanie. Dzięki temu jednak składniki aktywne nie tracą swoich właściwości, nawet do 15 prań. Należy jednak pamiętać o szczególnej ostrożności podczas prania legginsów. Obowiązuje także całkowity zakaz prasowania produktu. Jak się uwalniają odżywcze substancje? Głównie dzięki naprężeniom mechanicznym oraz temperaturze ciała. Dlatego tak ważne jest, by legginsy dobrze przylegały i były ubierane do snu. Dodatkowe ciepło generowane pod kołdrą znacznie zwiększa efektywność! W legginsach należy spać codziennie – w tym wypadku systematyczność jest kluczowa dla uzyskania zadawalających efektów.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Akcja: ujędrnianie

A zatem, kiedy Ty śpisz, Twoja skóra dostaje co noc zastrzyk energii z tych czterech składników. Jakie dokładnie właściwości kryją kapsułki?

  • Wyciąg z czerwonych alg: pobudza krążenie krwi, dzięki czemu przyśpiesza spalanie tłuszczu, ujędrnia skórę, ale też likwiduje uczucie ciężkich nóg. Algi mają zbawienny wpływ na wrażliwą skórę – łagodzą podrażnienia i stymulują mikrocyrkulację, co zmniejsza skłonność naczynek do pękania.
  • Masło shea: odpowiada za głębokie nawilżenie, między innymi dzięki zawartości witaminy A. Stymuluje też produkcję kolagenu, dlatego poprawia elastyczność skóry. Jest bardzo odżywcze, a jednocześnie łagodne i nie uczula.
  • Witamina E: zwana witaminą młodości. Jako silny antyutleniacz posiada właściwości regenerujące i wpływa na prawidłową wydolność mięśni.
  • Morszczyn pęcherzykowaty: chociaż jest dużo mniej sławny niż algi, to prawdziwy pogromca cellulitu. Wygładza, ujędrnia, intensyfikuje proces redukcji tkanki tłuszczowej i cukrów
    w organizmie.

Efekt WOW?

Dbanie o jędrną skórę nóg powinno być nie tylko efektywne, ale też przyjemne i zdrowe. Eksperci z GoClo zadbali, aby wszystkie składniki aktywne były pochodzenia naturalnego. Poza tym, legginsy wykonane są z najwyższej jakości bawełny, a dodatek lycry sprawia, że dobrze leżą na każdej z nas. Nad procesem mikroenkapsulacji czuwali doświadczeni naukowcy z jednych z najlepszych laboratoriów Europy zachodniej, dzięki czemu przyjemność noszenia możemy połączyć ze skutecznym antycellulitowym działaniem.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Jeśli więc ciągle marzysz o gładkiej, zdrowej skórze nóg to chyba przyszło dobre wsparcie. Efekty właściwej diety i ruchu możesz przyjemnie przyśpieszyć, a więc… do dzieła – słodkich snów!


Artykuł powstał we współpracy z GoClo

 


6 błędów powodujących, że warzywa, które jesz, są mniej wartościowe

Redakcja
Redakcja
26 lutego 2018
Fot. iStock/Anchiy

Warzywa w diecie to podstawa zdrowego jadłospisu. Pełne smaku, a przede wszystkim witamin, minerałów i błonnika, pomagają dbać o szczupłą sylwetkę i urodę. Jako naród, który kocha ciężkie zupy i zawiesiste, tradycyjne sosy, uczymy się włączać większą ilość produktów roślinnych do diety. Efekty są coraz lepsze, ale nadal popełniamy błędy, przez które warzywa na naszych talerzach są mniej wartościowe.

6 błędów powodujących, że warzywa, które jesz, są mniej wartościowe

1. Smażenie na nieodpowiednim tłuszczu

Warzywa z patelni są smaczne i chrupkie, ale jeśli łapiesz za pierwszy lepszy tłuszcz do smażenia (np. olej winogronowy), możesz nie tylko zepsuć smak, ale do potrawy przenikną szkodliwe substancje ze smażenia. Wiele tłuszczów nie nadaje się do smażenia w wysokich temperaturach, najlepsza będzie oliwa z oliwek lub masło klarowane, które nie spali się podczas obróbki termicznej.

2. Zbyt długie gotowanie

Gotowanie warzyw sprawa, że w większości stają się one łatwiej strawne tak jak np. marchew czy brokuły. Ale jeśli zbyt długo gotujesz warzywa, nie kontrolując upływu czasu, pozwalasz wygotowywać się cennych witaminom. Aby ograniczyć straty, gotuj tyle, ile potrzeba, by zmiękły, a nie rozgotowały się i w mniejszej ilości wody.

3. Obieranie ze skórek

Jeśli nie musisz, nie obieraj ze skórek warzyw, wiele z nich jest jadalnych, wystarczy dobrze je umyć i sparzyć. W skórce i tuż pod nią znajduje się najwięcej cennych dla zdrowia substancji. Możesz gotować je w skórce i zdjąć ją dopiero po wyciągnięciu z garnka, wtedy mniej miąższu wyrzucisz.

4. Podawanie warzyw ze zbyt dużą ilością tłuszczu

Warzywa dobrze jest podawać z tłuszczem, ponieważ zawierają wiele witamin, które są w nim rozpuszczalne. Ale warto robić to z głową, by np. sałatka nie ociekała tłustym dressingiem, który dostarczy zbyt wielu kalorii.

5. Kupowanie na zaś

Kupowanie większych ilości ma sens, jeśli warzywa od razu zostaną zjedzone lub zamrożone. Trzymanie w lodówce większych ilości warzyw dla samej zasady mija się z celem. Zwiędnięte, stare warzywa i owoce mają znacznie mniejszą wartość odżywczą i o wiele gorszy smak i wygląd.

6. Zbyt drobne krojenie

Rozdrabnianie warzyw działa na ich niekorzyść. Rozgniatanie włókien warzyw sprawia, że znacznie więcej witamin ucieka. Im mniejsze kawałki, tym większa „otwarta” powierzchnia, w których warzywa stykają się z wodą i tracą cenne właściwości.

źródło: portal.abczdrowie.plwww.hellozdrowie.pl


Zobacz także

Co robisz z resztką wody z czajnika? Sprawdź, czy potrafisz „dobrze” zagotować wodę i dlaczego nie wolno tego robić kilka razy

Seks bez zgody jest gwałtem. To proste jak picie herbaty! Genialna kampania brytyjskiej policji

Nie można zmuszać kobiet do noszenia szpilek w pracy. Naukowcy mają na to twarde dowody