Go to content

WOMEN FOR TOLERANCE, czyli nowa edycja akcji Omeny Mensah

Fot. Marta Wojtal

6. listopada wystartowała nowa odsłona akcji KAŻDA KOSZULA POMAGA. Tym razem Omenaa Mensah do projektu zaprosiła Sarę Boruc-Mannei, która zaprojektowała kolekcję koszul pod wspólnym hasłem WOMEN FOR TOLERANCE. Dochód ze sprzedaży koszul zasili konto budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie.

KAŻDA KOSZULA POMAGA to akcja realizowana przez Omenę i fundację OMENAA FOUNDATION we współpracy ze start-upem James Button, który na stałe przekazuje część dochodu z każdej sprzedanej koszuli na budowę szkoły KIDS HAVEN w Ghanie (DZIECIĘCA PRZYSTAŃ). W ramach współpracy w każdym sezonie Omenaa wypuszcza limitowane kolekcje modowych koszul, które nie tylko są doskonale odszyte i świetnie wyglądają, ale także „pomagają”.

Fot. Marta Wojtal

Najnowsza akcja pod hasłem WOMEN FOR TOLERANCE wpiera finasowo szkołę, ale także promuje wartości tolerancji, z której brakiem niejednokrotnie spotykały się Ambasadorki akcji. A zostały nimi Omenaa Mensah – pół Polska, pół Ghanka, Sara Boruc-Mannei, której tata jest Jordańczykiem oraz czarnoskóra Victoria Abbey z Ghany (Miss Exotica 2017). Trzy piękne i spełnione kobiety. Każda o diametralnie innym kolorze skóry, każda pełna empatii, chęci pomagania i mocno zaangażowania w promocję tolerancji oraz równości, jako jednych z fundamentalnych wartości obowiązujących w ich życiu.

W kolekcji WOMEN FOR TOLERANCE znalazły się cztery modele koszul. Nazwy modeli z kolekcji nawiązują do imion Ambasadorek: Omenaa, Sara oraz Victoria. Czwarta koszula została nazwana Anna, bo to najpopularniejsze imię kobiece w Polsce. Koszule już dostępne są na www.jamesbutton.pl w cenach od 349 do 399 zł.

„Moda w słusznej sprawie”

To hasło przyświecało Omenie, gdy ponad rok temu poszukiwała partnera do akcji fashion, z której dochód przeznaczany byłby na budowę szkoły w Ghanie. Stąd pomysł? „Świadome kobiety mają w sobie ogromne pokłady zrozumienia i wczucia się w sytuację innych, więc jeśli mają do wyboru dwa produkty, oba świetnej jakości, z czego jeden z nich pomaga potrzebującym, wybiorą ten pomagający, z przesłaniem. Ja tak robię.” – mówi Omenaa Mesnah, tłumacząc motywy rozpoczęcia akcji KAŻDA KOSZULA POMAGA.

Fot. Marta Wojtal

Wychodząc z założenia, że każda kobieta w swojej szafie musi mieć dobrze odszytą koszulę wybór padł na młody startup James Button, który do tej pory specjalizował się w klasycznych, biznesowych modelach. Z inicjatywy Omeny marka wprowadziła limitowane edycje damskich koszul, super modnych, które stały się synonimem must have każdej fashionistki. Poprzednia kolekcja realizowana we współpracy z Lidią Kalitą, rozeszła się niemalże w dwa tygodnie. Jak będzie z aktualnymi modelami?

Fot. Marta Wojtal

#INDIGOTOLERANCE

A obok akcji WOMEN FOR TOLERANCE rusza także projekt #INDIGOTOLERANCE, w ramach którego marka INDIGO NAILS pomogła w realizacji akcji WFT oraz stworzyła dla fundacji OMENAA FOUNDATION limitowaną edycję profesjonalnych lakierów hybrydowych w sześciu ultramodnych kolorach. Ta wyjątkowa kolekcja promuje wartości równości i tolerancji wśród klientek marki. Lakiery w sprzedaży będą już na początku 2019 roku.


KIDS HAVEN to szkoła zlokalizowana w Temie w ośrodku Salezjanów Don Bosco, powstająca dla dzieci z najbiedniejszych rodzin, które wcześniej mieszkały na ulicy i o chodzeniu do szkoły mogły jedynie pomarzyć. Inicjatorką jej powstania jest Omenaa Mensah, która gdy kilka lat temu trafiła do ośrodka, poznała często tragiczne historie jego podopiecznych. Dzieci pytane o to, o czym marzą nie mówiły, że chcą iPhona, czy tablet, ale odpowiadały: „chcę być lekarzem, nauczycielem, chcę umieć czytać, liczyć, chcę się uczyć”. Omenaa poruszona losem dzieci zdecydowała, że zrobi wszystko żeby stworzyć im nowoczesne miejsce do nauki. Po powrocie do Polski, założyła fundację i regularnie organizuje szereg projektów, których celem jest zbieranie pieniędzy na realizację tej inwestycji. Budowa szkoły ruszyła w kwietniu ubiegłego roku. Do jej zakończenia potrzebne jest blisko pół miliona złotych.