Wino na diecie? Tak, jeśli zdecydujesz się na to najmniej kaloryczne

Redakcja
Redakcja
15 lutego 2018
Fot. iStock/pogorelova
Fot. iStock/pogorelova
 

Dużo rzeczy napisano na temat prozdrowotnych właściwości czerwonego  wina. Wiadomo że wspiera układ krążenia, zawiera antynowotworowy resweratrol, wspiera trawienie, pomaga w relaksie. A najczęściej pijemy je po prostu, bo nam smakuje. Niestety wino, jak każdy alkohol, jest kaloryczne, więc z tego względu unikano go podczas prób zrzucania nadmiernych kilogramów.

A co jeśli nie chcemy rezygnować i z tak już mocno okrojonych przyjemności? Wybrać taki trunek, który zawiera najmniej kalorii.

Jakie wino na diecie?

Kaloryczność wina zależy od kompozycji składników, która je tworzy. Można założyć, że im wino jest lepsze, tym mniej będzie miało w składzie substancji słodzących, bo wystarczy naturalny cukier pochodzący z najlepszych winogron. Standardowa butelka wina ma pojemność 0,75 litra i można przyjąć, że dostarcza w zależności od rodzaju mniej lub więcej, niż 600 kalorii. Zasada mówi, że białe wino ma nieco mniej kalorii, niż czerwone:

Lampka słodkiego, białego wina może mieć od 111 do 213 kcal,

Lampka wina białego wytrawnego od 107 kcal do 173 kcal,

Lampka wina słodkiego deserowego od 189 kcal do 275 kcal,

Lampka wina czerwonego wytrawnego od 135 kcal do 195 kcal.

Należy pamiętać, że szczególnie nadmiar procentów szkodzi zaburzając metabolizm i utrudniając budowę masy mięśniowej podczas aktywności fizycznej. Tu sprawdza się reguła mówiąca, że co za dużo, to nie zdrowo. Ponadto wino wzmaga apetyt, co bywa szczególnie zdradliwe, gdy pod ręką mamy przekąski. Wino, nawet to najmniej kaloryczne potraktujcie jedynie jako miły przerywnik od zasad diety od czasu do czasu. Dla dobra swojej figury oraz zdrowia.

źródło: www.elle.plwww.drlifestyle.pl


Znajdź serduszko ukryte wśród słoni. Uda ci się rozwiązać tę zagadkę?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
15 lutego 2018
Fot. Screen z Facebooka/Gergely Dudás - Dudolf
Fot. Screen z Facebooka/Gergely Dudás - Dudolf
 

Na gwiazdkę kazał nam już szukać pandy wśród bałwanów, a teraz przygotował nową niespodziankę. Węgierski artysta Gergely Dudás jest prawdziwą internetową sensacją.  Stworzył naprawdę imponującą ilość rysunkowych zagadek, a nawet wydał książkę pełną takich łamigłówek. Macie chwilę? Spróbujcie rozwiązać to przeurocze, „różowe” zadanie. Powodzenia!

Gdzie jest serduszko? I nie, nie chodzi wcale o te, które tworzy motyla, którego widzicie na każdym ze słoni.

Potrzebujesz podpowiedzi? Szukaj niedaleko białego słonia. Udało się? Gratulacje! Jesteś naprawdę spostrzegawczy :). <3 dla ciebie!

Rozwiązanie zagadki…

 

 

 

… znajduje się na tym obrazku:

 

 

Więcej zagadek znajdziecie tutaj.


Ciągłe zmęczenie i obniżona odporność? To może być grzybica organizmu

Redakcja
Redakcja
15 lutego 2018
Fot. iStock/golubovy
Następny

Zmęczenie, senność czy brak odporności często są zrzucane na karb zimowych miesięcy. Nie można się temu dziwić, bo brak wystarczającej ilości promieni słonecznych, zamknięcie w czterech ścianach z powodu niesprzyjającej pogody, negatywnie wpływa na poziom naszej energii i samopoczucie.

Tymczasem z pozoru niewinne, choć meczące objawy, mogą wskazywać coś więcej, niż jedynie sezonowy spadek sił witalnych.

Objawy grzybicy organizmu

Taką niedyspozycję może powodować grzybica organizmu, powstająca w wyniku nadmiernego namnożenia się grzybów Candida. Są one naturalne dla flory bakteryjnej jelit, obecne są także w jamie ustnej, pochwie i na skórze. Dopóki nie dochodzi do obniżenia odporności i zachwiania bakteryjnej równowagi, nie zagrażają one naszemu zdrowiu. Jednak w przypadku upośledzenia pracy układu odpornościowego, długoterminowego stosowania antybiotyków, niewłaściwej higieny, przemęczenia, spożywania przetworzonej żywności i tej bogatej w cukry, grzybów przybywa i mogą pojawić się w krwiobiegu, powodując różnorodne dolegliwości.

Grzyby wydzielają toksyny, które zatruwają organizm, przez co brakuje sił, energii, dręczy nas senność, towarzyszy ciągła potrzeba spożywania cukru, brak koncentracji i uwagi, niestrawność, może pojawiać się grzybica np. pochwy, języka, układu pokarmowego, skóry. Objawy grzybicy  są zależne od tego, czy dotyczy ona całego organizmu, czy powoduje lokalne, powierzchowne zmiany.

Dieta przeciwko grzybicy

To, co spożywamy ma ogromny wpływ na zachowanie równowagi w organizmie. Aby pozbyć się kłopotu i nie dopuścić kolejnym razem do jego eskalacji, warto wprowadzić w życie zasady diety „antygrzybicznej”. Oczywiście dieta nie rozwiąże problemu w tydzień, ale stała zmiana da wymierne efekty.

1. Zmniejsz ilość cukru w diecie

Cukier jest pożywką dla drobnoustrojów, więc warto ograniczyć jego ilość w diecie. Szczególnie dotyczy to cukrów prostych,  pochodzących nie tylko ze słodyczy, ale także słodkich napojów oraz produktów mącznych. Warto także  zrezygnować ze słodkich owoców, takich jak banany, winogrona, śliwki, gruszki itp.

2. Sięgaj po produkty pełnoziarniste

Zrezygnuj z białego pieczywa, makaronów czy ryżu. Łatwo przyswajalne węglowodany mogą karmić grzyby i wspierać ich wzrost. Produkty pełnoziarniste zawierają witaminy, minerały oraz cenny dla zdrowia błonnik, który przyspiesza opróżnianie jelit i jest niezastąpiony podczas procesu oczyszczania. Chleb żytni na zakwasie bez drożdży, brązowy ryż, kasza gryczana i jaglana, będą najlepszym wyborem do codziennego menu.

strona 1 z 2
czytaj dalej

Zobacz także

Fot. iStock /  jakkapan21

Uwolnij się od ekranu. Tylko cztery powody wystarczą, żeby pozbyć się z domu telewizora

Fot. Screen/You Tube

Siłownia, w której się… śpi. Tym samym hasło: „Kochanie wychodzę na siłownię” nabiera nowego znaczenia

Fot. iStock/AleksandarNakic

Sprawdź, co mówi o tobie twój indiański znak zodiaku