Wąchanie jedzenia tuczy! Amerykańscy naukowcy nie pozostawiają złudzeń

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
14 lipca 2017
Fot. iStock / PeopleImages
 

Okazuje się, że nie tylko od jedzenia można przybrać na wadze. Najnowsze badania dowodzą, że także wąchanie smakołyków może spowodować przyrost masy ciała. Tak więc wdychanie pięknego zapachu świeżego pączka nie jest już bezkarne. Jak to możliwe?

Prestiżowy Uniwersytet Kalifornijski w Berkley przeprowadził badania na myszach, które zostały podzielone na trzy grupy. Jedna z nich ciągle przebywała w otoczeniu zapachu tłuszczy z Burger Kinga, drugą odizolowano od zapachów, a trzecią dopuszczano do nich sporadycznie. Co ważne dla wyników – wszystkie grupy dostawały regularne i te same posiłki.

Eksperyment pokazał, że myszy pozbawione jakichkolwiek woni, zmniejszyły masę ciała. Za to te, które przebywały w oparach, znacząco przybrały na wadze. Naukowcy wnioskują, że podobnie może być z ludźmi.

Dobre jedzenie prosto z internetu

Fot. iStock / gilaxia

Autorzy eksperymentu tłumaczą to tym, iż mocna woń jedzenia wpływa na metabolizm i go zwalnia, przez co masa ciała w dłuższym okresie ulega zwiększeniu. I nie jest to dobra wiadomość. Chyba każda z nas, która dba o linię, odmówiła sobie kiedyś spożycia pysznej potrawy, w zamian za powdychanie kuchennych aromatów. Okazuje się, że i tego zostaniemy pozbawione.


 

Źródło: independent


To jeszcze dzieciak! 8 emocjonalnych umiejętności, które powinna posiadać osoba dorosła

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 lipca 2017
Fot. iStock/Forest Woodward
 

Co to znaczy dorosnąć, być dorosłym lub „dojrzałym”? Zdobycie wymarzonej pracy (choć z pewnością pomaga zapłacić rachunki na czas) to jeszcze nie wszystko. Liczy się to, jak żyjesz, jak wyglądają twoje relacje z innymi i z samym sobą.

Poniżej znajduje się lista ośmiu, wzajemnie powiązanych ze sobą umiejętności emocjonalnych, które posiada osoba dojrzała, niezależnie od tego, ile ma lat.

1. Umiejętność kontrolowania emocji

Inaczej nazywamy ją wewnętrzną „regulacją emocjonalną”, a kojarzymy głównie z radzeniem sobie z tak silnymi emocjami, jak gniew i złość. Ci, którzy nie potrafią nad sobą zapanować, w młodości są wypraszani z lekcji, a w dorosłym życiu zwalniani z pracy. Nie mają zazwyczaj również udanych związków.  Umiejętność kontrolowania emocji to nic innego jak uciszanie swojej nadaktywnej „emocjonalnej” strony i dopuszczanie do głosu tej drugiej, racjonalnej.

2. Umiejętność konfrontacji z silnych emocjami innych osób

Wielu z nas sobie z tym nie radzi – tolerowanie silnych emocji i reakcji innych osób wymaga olbrzymiej samokontroli i dojrzałości. Nie powinniśmy uciekać i unikać takich „trudnych” sytuacji, bo nie nauczymy się mówić o tym, czego potrzebujemy i co nam przeszkadza, jakich zmian oczekujemy. Chodzi o to, by osiągnąć wewnętrzny spokój i zrozumieć, że reakcje i problemy innych nie leżą w naszej gestii.

3. Umiejętność akceptowania błędów

Zaakceptowanie błędów oznacza przyzwolenie sobie, ale także innym, na ich popełnianie. Przyznając się do pomyłek, pokazujemy pokorę i naszą „ludzką” stronę, dajemy sobie i innym do zrozumienia, że błędy są tylko błędami, nie definiują nas. Możemy się na nich uczyć i wyciągać z nich wnioski na przyszłość.

4. Umiejętność bycia szczerym/autentycznym

Uczciwość jest często mylona z prawdą, która dotyczy faktów i dowodów. Dotyczy emocji, realizuje się ją poprzez mówienie wprost o tym, co nam leży na sercu i o czym myślimy. Bycie uczciwym może być niezwykle trudne, ponieważ najpierw trzeba być pewnym tego, co czujemy i myślimy, a potem zdobyć się na odwagę by to wyznać.

5. Umiejętność radzenia sobie z lękiem

Wszyscy czasem odczuwamy niepokój. Możemy to uczucie wypierać, możemy dać mu się całkowicie opanować albo możemy się z nim skonfrontować, zrozumieć jego podstawy, zaakceptować je.

6. Umiejętność proszenia o pomoc i wsparcie

Niektórzy z nas nauczyli się nie ufać i nie liczyć w życiu na nikogo innego poza samymi sobą. Powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że wszyscy jesteśmy od siebie w jakimś stopniu zależni i że poproszenie o wsparcie nie świadczy o naszej słabości.

7. Umiejętność bycia proaktywnym

Zbyt łatwo jest być reaktywnym, zawsze przyjmować i odpowiadać na to, co do nas przychodzi, albo działać „na auto-pilota”. Bycie proaktywnym jest celowym, świadomym kształtowaniem swojej rzeczywistości, podejmowaniem decyzji, osiąganiem celów. Braniem odpowiedzialności za własne życie.

8. Umiejętność określenia własnych wartości i życia zgodnie z nimi

To, w co wierzymy i to, co kochamy powinno nas prowadzić przez całe życie. Żyj zgodnie ze sobą, z własnymi przekonaniami – to największy dowód twojej dojrzałości.


Na podstawie: psychologytoday.com

 


7 razy, kiedy Donald Trump obraził kobiety – galeria szokujących wypowiedzi prezydenta USA

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 lipca 2017
Fot. Fot. Screen z YouTube / John Out Loud
Następny

Gruba. Świnia. Pies. Obrzydliwe zwierzę. To tylko niektóre słowa, którymi prezydent Stanów Zjednoczonych, Donald Trump przywykł określać kobiety, które z jakiegoś względu (najczęściej krytykując jego seksistowskie zachowania, lub stojące po drugiej stronie politycznej barykady) nie zyskały jego aprobaty.

Komentarze dotyczące wyglądu, uwagi „poniżej pasa” stały się jego znakiem rozpoznawczym. Wszystkim fanom polityki Donalda Trumpa przypominamy kilka jego wypowiedzi dotyczących kobiet. Te słowa jasno świadczą o tym, kim jest i jakie wartości reprezentuje obecny prezydent USA. Tak, on to naprawdę powiedział.

Zobacz także

Kaszel suchy czy mokry - jak je rozpoznać i co dalej?

Kaszel suchy czy mokry – jak je rozpoznać i co dalej?

Joanna Keszka: „Seksualność służy dziś do tego, żeby uciszać, krytykować i ośmieszać kobiety”

Co mnie to właściwie obchodzi, czyli jak przestać przejmować się „co ludzie pomyślą”. Nie wszyscy muszą cię lubić