Cztery naturalne sposoby na problemy z cerą

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
19 września 2018
Cztery naturalne sposoby na problemy z cerą
Fot. iStock / nemchinowa
 

Nie wszystko stworzone dla urody musi być drogie lub naszpikowane chemią. Czasami rozwiązania są ukryte w prostych i naturalnych środkach zaradczych – i bardzo często o tym nie wiemy.

Dlaczego więc nie zacząć stosować niektórych z tych metod? Zobaczcie, cztery  naturalne środki kosmetyczne, które rozprawią się z rozszerzonymi porami, suchą skórą i pryszczami.

Cztery naturalne sposoby na problemy z cerą

Aloes na pory

Aloes jest dobry dla skóry, dla całej skóry. Sprawi, że twoja skóra będzie wyglądała zdrowiej i nie będzie tak zmęczona, ale ma też jedno bardzo fajne zastosowanie.

Zatkane pory są czymś okropnym i wszyscy je nienawidzą. Sok z aloesu pomoże usunąć górną warstwę martwej skóry i nawilżyć twarz.

Przepis:

½ szklanki wody z 1 łyżką czerwonej herbaty, 1 łyżką soku z aloesu i 2 łyżkami wody różanej. Wszystko razem wymieszaj.

Ta mieszanka może stać niewzruszona przez kilka miesięcy. 😉 Nakładaj na skórę wacikiem.

Olej kokosowy  do nawilżenia

Czy zdarza ci się odczuwać swędzenie skóry, ponieważ jest zbyt sucha? Zima (a to już niedługo) to pora największego obciążenia twojej skóry. I bez względu na to, co robisz, aby ją chronić, suchość zawsze cię dopadnie. Brzmi znajomo? Aby tego uniknąć i zmiękczyć skórę, należy użyć kremu nawilżającego. Ale powinnaś również wiedzieć, że kokos, jojoba i migdały to świetny naturalny balsam.

Przepis:

¼ szklanki oleju kokosowego wymieszać z ½ szklanki oleju jojoby, ¼ szklanki słodkiego oleju migdałowego i 4 kapsułki Wit E (kupisz je w aptece za grosze).

Wymieszaj płynne składniki, a następnie wyciśnij kapsułki. Wstrząśnij płynem w butelce i nałóż na całe ciało. Od razu lepiej!

Soda oczyszczona do złuszczania

Złuszczanie jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możemy zrobić dla naszej twarzy. Ale zwykle o tym zapominamy. Prawda jednak jest taka, że peeling nie zajmuje dużo czasu, a działa cuda. Skóra jest bardziej miękka i wygląda na młodszą.

Peelingi kuszą z półek każdej drogerii, ale wcale ich nie potrzebujesz. Czy wiesz, że ten naprawdę świetny masz już w kuchni?

Soda oczyszczona jest genialnym rozwiązaniem! Złuszcza martwą skórę z twarzy, otwiera pory i jest antyseptyczna! Nawet się nie zastanawiaj, tylko wypróbuj.

Przepis:

4 łyżki sody oczyszczonej i 1 łyżka wody.

Pozostaw na kilka minut i wymieszaj aż do uzyskania konsystencji papki.

Nałóż na twarz i masuj okrężnymi ruchami. Po 2-3 minutach spłucz wodą. Nie zapomnij o kremie nawilżającym po zabiegu.

Mięta na pryszcze

Mięta jest doskonałym składnikiem produktów kosmetycznych oraz posiłków i napojów. Niektórzy jej nie cierpią – inni nie mogą bez niej żyć. Jeśli kochasz mięte, to świetnie. Jeśli nie, powinnaś dać jej szansę, ponieważ mięta może pomóc w zmniejszeniu pryszcza. Jest to łatwe rozwiązanie, które nie powoduje wysuszenia skóry.

Przepis:

Zblenduj w robocie kuchennym świeże liście mięty i 1 łyżkę soku z cytryny. Użyj trybu pulsacyjnego.

Zastosuj miksturę miejscowo. Nałóż i pozostaw na ok. 15 minut. Możesz powtórzyć proces do dwóch razy dziennie, aż okropny pryszcz zniknie!


źródło: makeup-mania.net


Nie chudniesz, chociaż jesteś na diecie? Być może przez jeden z tych zaskakujących 11 powodów

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
19 września 2018
Fot . iStock/shironosov
 

Istnieje wiele potencjalnych powodów, dla których twoja misja „odchudzanie” nie ma szans powodzenia. Jednak te 11 powodów może cię naprawdę zaskoczyć.

Nie pijesz wystarczającej ilości wody

Twoje ciało potrzebuje wody, aby rozbić zapasy tłuszczu. Jest to proces biologiczny i wymaga H2O. Aby zachęcić organizm do rozkładania tłuszczów przechowywanych w twoim ciele, pij dużo wody!

Właściwie nie musisz schudnąć

Zaskoczona. Ideał wagi oscyluje wokół BMI 16, jednak waga swoje, a organizm swoje. Być może twoje zdrowie i ogólna kondycja potrzebuje ciut więcej kilogramów.

Nie praktykujesz uważności

Uważność to skupianie uwagi na doświadczeniach z teraźniejszości. Poświęcając czas na medytację, refleksję i bycie w chwili obecnej, można zmniejszyć stres i poprawić ogólny stan zdrowia. Wykazano, że praktykując uważność poziom hormonów staje się zrównoważony, następuje spadek kortyzolu we krwi. Czy wiecie, że kortyzol wpływa na naszą wagę, zachęcając organizm do jedzenia?

Ćwiczysz zbyt dużo

To prawda, że trening interwałowy o wysokiej intensywności zwiększa pracę metabolizmu. Jeśli jednak ćwiczysz codziennie, efekty metaboliczne zaczną spadać. Zamień od czas do czasu intensywne ćwiczenia na spacer.

Ostatnio straciłaś dużo kilogramów

Twoja dieta nie działała już tak dobrze? Co się stało? Badania pokazują, że 95 procent osób na diecie wraca do wagi sprzed odchudzania. Zaczyna nową, bardziej restrykcyjną dietę i tak w kółko. Pamiętaj, że aby uniknąć efektu jo-jo trzeba zmienić swoje nawyki żywieniowe w całej rozciągłości, prowadzić aktywny tryb życia i chudną – jeśli już, 0,5 kg na tydzień.

Prowadzisz życie towarzyskie

Niektórzy ludzie z powodzeniem tracą na wadze, prawda? Jednak najczęściej w perspektywie krótkoterminowej. Wybierają dietę, zobowiązują się do reżimu ćwiczeń i nie wycofują się, dopóki nie stracą pożądanych kilogramów. Ale aby to zrobić, wiele osób musi zrezygnować z życia towarzyskiego. Obiady z przyjaciółmi, wieczorne pogaduchy z przyjaciółkami, jedzenie na imprezach – umówmy się… ciężko utrzymać dietę. Faktem jest, że nic tak dobrze nie wpływa na nasze zdrowie psychiczne jak spotkania z przyjaciółmi… Cóż, to twój wybór – mniej schudnę, ale nie wyrzeknę się towarzyskich spotkań, czy schudnę i nawet nie będę miała z kim o tym porozmawiać.

Jesteś coraz starsza

Możemy się botoksować, malować, ćwiczyć, ale organizmu nie oszukamy. Zwolnienie metabolizmu jest naturalną częścią procesu starzenia się. Podejmowanie diety może tylko pogorszyć sytuację. Najlepszym rozwiązaniem jest kontynuowanie zdrowego, zrównoważonego stylu życia i pokochanie swojego ciała takim, jakie jest, bez względu na to, jak się zmienia.

Jesz niewystarczająco

Deficyt kalorii, może początkowo powodować utratę wagi. Jednak w dłuższej perspektywie organizm może spowolnić metabolizm. Dlatego też liczenie kalorii może nie być tak skuteczne, jakbyśmy się spodziewali. Niektóre z objawów głodzenia organizmu to bóle głowy, stałe uczucie zimna i zmęczenia, nawet gdy śpisz przez osiem godzin.

Jesteś zestresowana

Każdego rodzaju stres: stres ciała, stres emocjonalny itp. – uwalnia kortyzol, hormon, który może wywołać wiele niepożądanych reakcji, w tym zwiększenie masy ciała. Aby zminimalizować poziom kortyzolu, staraj się ograniczyć stres do minimum, znajdź swój sposób na relaks. .

Jesz zbyt dużo soli

Nie tyjesz dlatego, że jesz słone potrawy, tylko dlatego, że sól zatrzymuje wodę w twoim organizmie. Gdy ustabilizujesz poziom soli w organizmie, „ciężar wody” znika.

Odchudzałaś się w przeszłości

Nic w przyrodzie nie ginie. Twój organizm pamięta, że się odchudzałaś, więc metabolizm będzie się bronił przed każda restrykcyjną dietą i odkładał zapasy tłuszczu, nawet te najmniejsze. Chcesz stracić na wadzę, wprowadź do swojej diety kilka niewielkich zmian, które będą mieć długoterminowy wpływ na twoją wagę i zdrowie.


źródło: Thedailymeal


Przepis na dobrą relację. Choć trudno to zaakceptować, miłość powinna być wyborem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
19 września 2018
"Ona tak histerycznie szuka tej miłości... Nic się nie zmieniło, każdy jej potrzebuje"
Fot. iStock / Lise Gagne

Większość ludzi traktuje miłość jako coś, co im się przydarza, lub coś, w czym „są” i nie mają na to wpływu. Ale miłość – dobra, zdrowa, dojrzała miłość – nie jest bytem ani uczuciem. To nie jest motywacja ani inspiracja, ani bezradność. Miłość jest aktem. To decyzja. To jest celowe. Jest to wysiłek zewnętrzny i energia wkładana w relację każdego dnia. To wybór i zobowiązanie. Więc tak naprawdę, możesz kochać każdego. Teoretycznie wszystko zależy od twoich „chęci”.

Jeśli chcesz dobrej miłości, nie wybierasz jej w oparciu o atrakcyjność fizyczną. Nie wybierasz w oparciu o to, jak on w tym momencie „sprawia, że się czujesz”, bo to są impulsy, coś co minie.  Nie wybierzesz również w oparciu o konkretny zestaw zainteresowań i cech („musi kochać koty i pizzę hawajską”), bo to się po prostu nie sprawdzi.

Co więc jest ważne, by związek mógł się udać?
Zdrowie emocjonalne i dobre samopoczucie – bezpieczeństwo emocjonalne i stabilność, miłość własna, poczucie własnej wartości, uczciwość, przyjaźń – to sprawia, że nam miłość we dwoje wychodzi dobrze.

Jeśli chcesz zdrowego związku, wybierz partnera zdrowego emocjonalnie, ponieważ tylko taka osoba włoży prawdziwy wysiłek i miłość w budowanie waszej relacji. Wybieraj kogoś, kto:

  • potrafi kochać siebie,
  • zasługuje na twoją miłość,
  • zaspokoi twoje potrzeby.

To nie jest długa lista, ale zawiera wszystko to, co najważniejsze.

Zadaj sobie proste pytanie. Czy powinieneś kochać ludzi, którzy cię ranią lub nie okazują szacunku? Oczywiście, że nie. To nielogiczne. Kochaj ich „ z daleka”, możesz życzyć im wszystkiego najlepszego i szanować ich decyzje – ale niech nie będzie między wami intymności, ani twojego poczucia bezradności, uczuciowej zależności.

Bycie w dobrym związku – podobnie jak bycie dobrym rodzicem – jest bezinteresowne. Wybieraj dobrą osobę. A potem zainwestuj swoją miłość w tę relację, każdego dnia. I on też powinien to zrobić, a wtedy wasze potrzeby zostaną spełnione. Wtedy miłość, która była wyborem, zacznie być pragnieniem.


Na podstawie: medium.com


Zobacz także

Przepis na lniane pierogi z kapustą i pieczarkami

8 zachowań, które ujawniają, że ktoś cierpi z powodu niskiej samooceny

Karmię tam, gdzie moje dziecko jest głodne