Piękne dłonie zimą w czterech krokach

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
21 stycznia 2018
Fot. iStock / encrier
Fot. iStock / encrier
 

Piękne dłonie? Która z nas nie wścieka się zimą na przesuszoną skórę, pękające skórki i ból? Pielęgnacja dłoni staje się prawdziwym wyzwaniem. Doskonale znam ten problem, bo gdy tylko za oknem robi się chłodno, bezproblemowe dotychczas dłonie zamieniają się w pole walki.

Cztery drobiazgi skutecznie pogarszają zimą stan naszych dłoni. Naprawdę nie trzeba wiele, by przestać szkodzić skórze i poczuć ogromną różnicę! Wypróbujcie koniecznie.

1. Piękna skóra musi pracować

Skóra nieustannie pracuje nad wytwarzaniem nowych komórek, czyli nad samodzielną regeneracją. Aby skóra była gładka, świeża, dobrze absorbowała składniki odżywcze z kosmetyków, warto nieco pobudzić ją do takiej pracy.

Najlepszy sposób, to prosty peeling.

Prosty domowy peeling wykonasz z soli lub cukru oraz oliwy. Zmieszaj i wymasuj nim swoje dłonie, następnie spłucz. Jeśli dłonie są popękane lub twój kot lubi zabawy zostawić po sobie ślad 😉 – zdecydowanie zrezygnuj z opcji z solą (będzie szczypało).

2. Suche, nie wysuszone

Błahostka i najczęściej popełniany błąd. Pamiętaj, by dokładnie osuszyć dłonie po ich umyciu. Również między palcami.

3. Zaklęcie trzech kremów

Zaklęcie składa się z trzech  kremów. Dlaczego akurat trzech? Hmm, przypomnij teraz sobie te sytuacje (3 klątwy suchych dłoni):

Leżysz sobie w łóżku okryta miękką kołdrą, oczy ci się kleją i nagle: „wrrr, a miałam jeszcze posmarować ręce…”. Wstajesz, czy obiecujesz sobie, że zrobisz to z samego rana?

Jedziesz autobusem, a dłonie aż pieką, bo nagle i niespodziewanie chwycił mróz…

Siedzisz w biurze, twoje dłonie są suche jak papier – nie pomaga ci mydło w płynie w biurowej toalecie, ciągły bark ręczników, żeby dokładnie je osuszyć… a krem w domu.

Kupujemy trzy kremy – i już nigdy nie musimy żałować, biegać, pamiętać… proste, prawda?

Czary mary: krem, krem krem!

  1. do torebki/samochodu
  2. na biurko
  3. przy łóżku

    *zadanie z gwiazdką dla zapominalskich to krem z pompką na umywalkę!

4. Mydło zbrzydło!

Zbyt często zapominamy o oczywistym. To jakiego mydła używamy do mycia rąk ma ogromny wpływ na kondycję skóry. Niestety ukochane przez nas mydła w płynie (szczególnie te „biurowe”) bardzo mocno wysuszają skórę. U mnie zamiana „pompki na kostkę”, zdziałała cuda. Jakiś czas temu odkryłam genialne mydło w płynie (organiczne) i faktycznie czuć ogromną różnicę. Pamiętajcie, że preparaty antybakteryjne również mocno wysuszają skórę – jeśli musicie je stosować (np. pracujecie  służbie zdrowia) krem do rąk to obowiązek!

To w zupełności wystarczy na dobry, wspólny początek. Gdy przypomnicie sobie o pielęgnacji dłoni, te proste nawyki szybko się u was zadomowią. Powodzenia!

PS: Dobre kremy do rąk są dostępne w każdej drogerii i wcale nie muszą być drogie. Pytajcie również w aptece – czasem za kilka złotych można odkryć prawdziwe perełki!


10 najgorszych rzeczy, jakie robimy, gdy jesteśmy zestresowani

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
21 stycznia 2018
Fot. iStock/SolStock
Fot. iStock/SolStock
 

Dzisiejsze tempo życia sprawia, że wszyscy jesteśmy nieustannie poddenerwowani. Nieprzyjemna atmosfera w pracy, kredyty, chore dzieci, rodzinne kłótnie i nadmiar domowych obowiązków… Można sobie z tym radzić, stosując odpowiednie techniki relaksacyjne, jednak większość z nas robi coś kompletnie odwrotnego – nieświadomie podnosimy sobie poziom stresu. Jak to możliwe? Oto lista 10 najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić, gdy jesteś zdenerwowana lub zestresowana. 

Fast-food

Nowe badania wykazały, że spożywanie posiłków o wysokiej zawartości tłuszczu po stresującym dniu spowalnia metabolizm. W ogólnym rozrachunku organizm spala o 100 mniej kalorii. Zdaniem Janice Kiecolt-Glaser, dyrektora „Institute for Behavioral Medicine Research” na Ohio State University College of Medicine, hormony stresu skłaniają organizm do magazynowania tłuszczu. Gdy jesteś zdenerwowana, powinnaś sięgać po zdrowe, niskotłuszczowe posiłki.

Zwykłe drobnostki

Kiedy jesteś zdenerwowana, nawet zwykłe, codziennie czynności, takie jak ubieranie dzieci do wyjścia czy zakupy w sklepie spożywczym, mogą wyprowadzić cię z równowagi. Zrezygnuj więc z wykonywania (z pozoru prostych i banalnych) czynności, które ktoś może zrobić za ciebie. Nawet jeśli będziesz próbowała się uspokoić, na niewiele się to zda. Złość w końcu znajdzie ujście.

Alkohol

Nie od dziś wiadomo, że alkohol pomaga się odprężyć. Łatwo jednak przekroczyć pewną granicę. Po pierwsze, nagły przypływ energii jest tylko pozorny. Im więcej alkoholu wypijesz, tym gorzej będziesz się czuć. Najgorsza opcja? Duża ilość procentów tuż przed pójściem do łóżka. Owszem, uśniesz w mgnieniu oka, ale nie wypoczniesz. Gdy rano się obudzisz, będziesz jeszcze bardziej rozstrzęsiona i zdenerwowana.

Gotowanie

Jeżeli pichcenie nie jest czymś, co cię odpręża, lepiej zamów pizzę. Raczej marne szanse, że w stresie uda ci się ugotować coś smacznego lub chociaż zjadliwego. To jest jedna z tych drobnostek, które warto w takich sytuacjach odpuścić i świat naprawdę się nie zawali.

Intensywny trening

Wysiłek fizyczny pozwala rozładować napięcie, jednak ta reguła nie dotyczy stanów przewlekłych. Jeżeli notorycznie jesteś zdenerwowana i zestresowana, powinnaś raczej pójść na jogę, niż intensywnie jeździć na rowerze przez dwie godziny. Jak wynika z badań, przeprowadzonych w Teachers College na Columbia University w Nowym Jorku, przewlekły stres utrudnia regenerację mięśni po treningu.

Zgiełk miasta

Spacer po mieście lub wizyta w centrum handlowym, gdy jesteś zdenerwowana lub zestresowana odpada. Zgiełk i tłumy nie pozwolą ci się wyciszyć. Będziesz miała wrażenie, że pędzisz wraz z resztą ludzi. Dobrym pomysł będzie za to wypad do lasu lub na wieś. Kontakt z przyrodą pomaga się wyciszyć i uspokoić. Jeśli notorycznie jesteś zestresowana, powinnaś pomyśleć o dłuższym urlopie z dala od ludzi i miasta.

Telefon do przyjaciela

Kontakt z bliską przyjaciółką wydaje się najlepszy pomysłem, jednak… warto zachować ostrożność. Jeżeli występuje choć niewielkie ryzyko, że bliska osoba cię nie zrozumie lub zbagatelizuje twoje problemy, lepiej odpuścić. To tylko dodatkowo nadszarpnie twoje nerwy i sprawi, że poczujesz się gorzej. Lepiej porozmawiać, gdy emocje opadną.

Brak seksu

Świadomie rezygnujemy z bliskości, gdy jesteśmy poddenerwowane, a to bardzo duży błąd. Seks pozwala rozładować napięcie, a w trakcie orgazmu następuje prawdziwa eksplozja hormonów szczęścia. Długi, namiętny seks, poprzedzony grą wstępną, jest najlepszym, co możesz teraz dla siebie zrobić.

Odrzucanie połączenia…

…od mamy! Badania wykazały, że jej głos (nawet słyszany tylko przez telefon) działa odprężająco i podnosi poziom oksytocyny. Oczywiście zakładając, że twoja matka nie jest toksyczna i nie usłyszysz od niej (jak zawsze), że do niczego się nie nadajesz i znowu coś zawaliłaś. Jeśli masz normalne, zdrowe relacje ze swoją rodzicielką, jej głos pomoże ci się uspokoić.

Mała czarna

W ramach badań, opublikowanych w „Journal of Applied Social Psychology”, osobom pijącym kawę podawano zwykłą kawę oraz kawę bezkofeinową, a następnie poddawano ich stresującym zadaniom i zlecano wykonywanie testów pamięci. Podczas gdy wydajność mężczyzn była osłabiona, kobiety lepiej radziły sobie z zadaniami partnerskimi, nawet będąc zestresowane i jednocześnie popijając kawę. W przeciwieństwie do mężczyzn, kobiety mają tendencję do tworzenia sojuszy społecznych, co wzmacnia ich zdolność do efektywnej pracy z innymi. Zestresowanym paniom kawa nie zaszkodzi, ale mężczyznom już tak, dlatego ten podpunkt dedykujemy płci męskiej.

Źródło: Woman’s Day

 


Magiczna dziewiątka. 9 zdrowych nawyków, które pomogą ci pozostać w formie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 stycznia 2018
Fot. istock/JANIFEST
Następny

Dbanie o siebie, o nasz organizm jako sprawnie funkcjonującą, genialną maszynę wcale nie jest takie trudne, pod warunkiem, że robimy to systematycznie. I wcale nie trzeba intensywnych treningów, wielkich planów i obiecywania sobie nie wiadomo czego „od następneg poniedziałku”. Wystarczy codzienna rytyna magicznej dziewiątki ;).

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że żeby być w formie, dziennie potrzebujesz…

Zobacz także

Fot. iStock/wundervisuals

5 zalet utrzymywania przyjaźni z czasów dzieciństwa

Fot. iStock/svetikd

6 wskazówek, które pozwolą uniknąć tycia z wiekiem

Fot. Screen YouTube/All About Your Health

Jeśli na twojej dłoni figuruje literka „M”, sprawdź co to może oznaczać