Krosty, worki pod oczami i blizny? Rozpraw się z nimi bez wydawania fortuny

Redakcja
Redakcja
28 marca 2018
Następny

Ze świecą szukać osoby, która jest w stu procentach zadowolona ze swojej cery. Większość z nas dostrzega pewne niedoskonałości. Czasem są to krostki, innym razem worki pod oczami, ziemista skóra czy blizny po trądziku. Generalnie każda z nas coś tam by sobie chętnie poprawiła lub zamaskowała. Na szczęście można to zrobić w prosty sposób i to nie wydając fortuny na zabiegi kosmetyczne i preparaty z górnej półki. Wystarczy dobrze zaopatrzyć swoją kuchnię.

Cienie pod oczami: kurkuma i sok ananasowy

Kurkuma jest skutecznym przeciwutleniaczem, zwalczającym wolne rodniki. Ponadto zwalcza stany zapalne. Jeśli zmagasz się z workami pod oczami, powinnaś codziennie stosować specjalną maseczkę. Wymieszaj dwie łyżki kurkumy i dwie łyżki soku z ananasa. Powstałą papkę nałóż pod oczy na 10 minut. Zmyj.

Oparzenia słoneczne: awokado

Awokado zawiera witaminy A, D i E, które pomagają ukoić spaloną słońcem skórę, zwiększyć produkcję kolagenu i zmniejszyć stan zapalny skóry. Maskę do twarzy z awokado wykonuje się w prosty sposób. Weź połowę owocu i rozgnieć go widelcem. Dodaj 2 łyżki gorącej wody do miąższu awokado i wymieszaj całość. Aplikuj mieszankę na zmienione obszary za pomocą pędzla i trzymaj tak przez 10 minut. Spłucz maskę letnią wodą. Jeśli masz suchą lub wrażliwą skórę, powinnaś dodać 1 łyżeczkę miodu do swojej maseczki.

Przebarwienia: ziemniaki i sok z cytryny

Ziemniaki zawierają różne witaminy i minerały, które są naprawdę skuteczne w leczeniu przebarwień skóry, ciemnych plam i blizn potrądzikowych. Cytryna zawiera kwas cytrynowy, który jest uważany za naturalny środek wybielający. Możesz zrobić rozjaśniającą maskę z tymi 2 składnikami w następujący sposób: Weź ziemniaka, umyj go dokładnie, pokrój na małe kawałki i włóż do blendera. Umieść miąższ ziemniaka w sitku i wyciśnij sok z ziemniaków. Potem wyciśnij cytrynę. Weź 4 łyżeczki soku ziemniaczanego i 2 łyżeczki soku z cytryny i wymieszaj. Nałóż grubą warstwę na przebarwione obszary. Po nałożeniu pierwszej warstwy pozostaw ją do wyschnięcia przez kilka minut i nałóż drugą warstwę, a następnie trzecią warstwę. Pozostaw maskę na noc i opłucz skórę ciepłą wodą rano. Powtarzaj przez tydzień. Jeśli masz suchą lub wrażliwą skórę, możesz dodać 1 łyżkę miodu i 1 łyżkę wody różanej, aby nawilżyć skórę. Jeśli masz tłustą lub mieszaną skórę, możesz dodać 2 łyżeczki mąki ryżowej. Mieszaninę można przechowywać w lodówce przez 3-4 dni.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Jak naturalnie zafarbować wielkanocne pisanki?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
28 marca 2018
Fot. iStock / arinahabich
 

Do farbowania wielkanocnych pisanek można użyć naprawdę wielu produktów. Jest naturalnie, zdrowo i ładnie. Aby kolor „złapał” mocno na skorupce nie obejdzie się jednak bez gotowania w zabarwionej wodzie z dodatkiem octu. Zazwyczaj wystarcza jedna łyżka octu dodana do wody z wybranym naturalnym składnikiem. My polecamy takie wspólne farbowanie jak u babci, zamiast gotowych sztucznych barwników.

Efekty są naprawdę niesamowite!

Sprawdźcie, jaki barwnik pozwoli uzyskać konkretny kolor. Mocniejsze nasycenie barwy to efekt dłuższego moczenia/gotowania jajka w wywarze.

NATURALNE BARWNIKI DO JAJEK

Obejrzyjcie małą ściągawkę na filmie:


11 objawów stresu, które mogą cię zaskoczyć

Redakcja
Redakcja
28 marca 2018
Fot. iStock / Tharakorn
Następny

Stres towarzyszy nam na co dzień i nie ma możliwości, żeby raz na zawsze odsunąć go na bok. Sytuacji, które powodują szybsze bicie serca jest wiele — od stłuczenia ulubionego kubka, po spóźnienie i reprymendę odebraną od szefa w pracy. Jedni sobie radzą lepiej,  inni potrzebują więcej czasu, by wrócić do równowagi emocjonalnej. Są i tacy, którzy uzależniają się od adrenaliny i stresu

Organizm każdego z nas inaczej reaguje na takie sytuacje. Stres może objawiać się z różnym natężeniem u różnych osób. Zazwyczaj kojarzymy go z nieznośnym bólem głowy i chęcią drzemki lub spaceru, które przegonią złe myśli. A przecież stres objawia się na różne sposoby, które mogą być naprawdę zaskakujące.

11 objawów stresu, które mogą cię zaskoczyć

1. Bóle głowy

To akurat najmniej zaskakujący powód, za to najczęściej występujący. Bóle głowy, w tym także migreny, często wynikają z sytuacji stresowych. Bóle o podłożu nerwowym najczęściej pojawiają się w wyniku długotrwałego stresu, jak i po jednorazowej stresującej. sytuacji.

2. Problemy w sypialni

Stres w sposób wyraźny odbija się również na aktywności seksualnej. W zależności od indywidualnych predyspozycji, osoba dotknięta długotrwałym stresem albo unika współżycia, uciekając w inne czynności, albo wręcz przeciwnie — poprzez seks rozładowuje ciążące napięcie emocjonalne.

3. Wysypka na skórze

Stres może powodować pojawienie się na skórze wysypki, która zazwyczaj przybiera postać czerwonych plam na brzuchu, plecach, ramionach i twarzy. Naukowcy nie mają pewności, skąd się to bierze, jednak najbardziej prawdopodobny jest wpływ stresu na układ odpornościowy. W jego wyniku uwalniana jest histamina, która powoduje takie dolegliwości.

4. Bóle karku

Bóle karku są konsekwencją przewlekłego stresu, który sprawia, że spinamy sylwetkę i często pochylamy ją do przodu. Stałe napięcie mięśni,  powoduje obciążenie kręgosłupa i powstanie bólu.

5. Drżenie powiek

Stres powoduje również drżenie powiek, które są niekontrolowaną przez nas reakcją organizmu. Może również wynikać z niedoboru magnezu, który jest m.in. wypłukiwany z organizmu przez picie dużej ilości kawy, po którą sięgamy częściej w sytuacjach stresowych.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Regulamin konkursu „Naturalne piękno – wasze domowe sposoby na dbanie o urodę”

Kobiety, które zostały oszukane przez swoich partnerów, ostatecznie wygrywają w życiu bardzo dużo!

Pomyśl o sobie dobrze, bo każda z nas jest piękna. Akcja „Jestem siebie warta”