Ćwiczenie rozciągające na dyskomfort w dolnym odcinku kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
28 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / EliteZone
 

Kolejne z zestawu ćwiczeń rozciągających mięśnie dolnego odcinka kręgosłupa, które przyniosą ulgę szczególnie osobom, które wiele godzin spędzają w niewygodnej pozycji siedzącej przy pracy.

  1. Połóż się tyłem na macie, prawą nogę zegnij w biodrze i kolanie, ręce spleć na kolanie prawym
  2. Przyciągnij nogę i przytrzymaj, dociskając delikatnie dłońmi do klatki piersiowej, ok 20-30 sekund
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz czynność z drugą nogą. Kontynuuj naprzemiennie

Warto wykonać: 1-3 serii po 15 powtórzeń


Pompki przy ścianie

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
29 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / PoTreningu
 

Po raz kolejny na tapetę wędruje ćwiczenie, które zbawiennie wpływa na wzmocnienie mięśni podtrzymujących biust. Regularne wykonywanie pompek z podparciem o ścianę, przyniesie efekty. Pamiętaj również o konieczności  trzymania się prosto, aby wzmacniać mięśnie karku i pleców, oraz unieść biust.
Gotowa?

Stań w lekkim rozkroku, rozstaw ręce na wysokości barków, oprzyj dłonie o ścianę, następnie uginaj ręce w łokciach tak, jakbyś robiła pompki

 


Lifty do boku i tyłu. Intensywne ćwiczenie dla nóg

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
27 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / AkopSylwiaSzostak

Oto propozycja na wzmocnienie mięśni nóg oraz pośladków:

  1. Wykonaj na macie klęk podparty, dłonie ułóż na szerokość barków, kolana na szerokość bioder, głowa na przedłużeniu kręgosłupa, łopatki ustabilizowane.
  2. Z wydechem wyprostuj prawą nogę do tyłu i unieś ją tak, aby prawa pięta znalazła się w osi z linią prawego biodra
  3. Przenieś wyprostowaną nogę w bok, ciągnąc do góry na wewnątrz, wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj wymachy przez 30 sekund na jedną stronę, po upływie czasu ćwiczenie rozpocznij drugą stroną ciała.