Co przyspiesza starzenie się skóry i jak skutecznie możemy temu zapobiec?

Joanna Fizia
Joanna Fizia
30 lipca 2016
Fot. iStock/alexandr_1958
Fot. iStock/alexandr_1958
 

Proces starzenia rozpoczyna się około 25 roku życia. Na jego przebieg wpływ ma wiele czynników – wewnętrzne, czyli predyspozycje genetyczne oraz zewnętrzne, na które składają się: tryb życia, dieta, ruch, sposób pielęgnacji, a także promieniowanie słoneczne, używki, stres i brak dostatecznej ilości snu.

Na uwarunkowania dziedziczne niestety wpływu nie mamy, ale na sposób pielęgnacji i styl życia owszem. Jeśli więc chcesz dłużej cieszyć się zdrowiem i młodo wyglądającą cerą wprowadź w życia kilka prostych zasad.

I. Właściwa pielęgnacja

składa się z trzech etapów: oczyszczania, złuszczania i odżywiania.

Oczyszczanie powinno być rutynową czynnością, wykonywaną codziennie, wieczorem – niedopuszczalne jest chodzenie spać w makijażu! Do mycia używaj mleczka i toniku lub płynu micelarnego. Produkty te dokładnie usuną resztki wydzielin gruczołów łojowych i potowych, zrogowaciałe części naskórka, cząsteczki brudu i kurzu, mikroorganizmy oraz makijaż. Tonik z kolei odświeży cerę i przywróci jej naturalne pH.

Złuszczanie pozwala na częściowe usunięcie rogowej warstwy naskórka, otwiera mieszki włosowe i pory, dzięki czemu zostają one oczyszczone z nadmiaru łoju oraz innych wydzielin. Skóra poddana peelingowi staje się gładka, miękka i promienna. Pozbawiona wierzchniej warstwy jest doskonale przygotowana do przyjęcia składników odżywczych zawartych w maskach czy kremach. Peeling można wykonywać nie częściej niż raz w tygodniu, by nie naruszyć naturalnej bariery ochronnej naskórka.

Odżywianie poprzez stosowanie kosmetyków, zawierających składniki aktywne, m. in.: kwas hialuronowy, kolagen, ceramidy, aminokwasy, witaminy, minerały, algi, oleje roślinne czy zioła. Ich głównym zadaniem jest nawilżanie, pobudzanie syntezy kolagenu i elastyny, przyspieszanie regeneracji komórek, wzmacnianie funkcji obronnych, pochłanianie promieni UV i opóźnianie procesów starzenia.

II. Odpowiednio zbilansowana dieta

to bez wątpienia połowa sukcesu w zachowaniu zdrowia, urody i przedłużania młodego wyglądu. W związku z czym, w codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć takich składników jak:

Białko – stanowi materiał budulcowy, niezbędny do budowy i odbudowy każdej komórki. Pełnowartościowe białko znajduje się w mleku, jajkach, serach, rybach i mięsie.

Tłuszcze – to źródło energii. Znajdziesz je w: oliwie, olejach roślinnych, żółtkach jaj, serach, mięsie i maśle.

Cukry (glukoza i galaktoza) – stanowią 2% składników NMF, wiążą się z keratyną i uplastyczniają ją. Przyczyniają się do utrudnienia parowania wody z naskórka. Głównym ich źródłem są warzywa i owoce.

Sole mineralne – niezbędne do życia, pełnią funkcje budulcowe, biorą udział w przemianie materii, odpowiadają za właściwą pracę narządów i tkanek. Podzielić je można na dwie grupy:

– makroelementy – węgiel, azot, tlen, wapń, chlor, magnez, fosfor, potas, sód,

– mikroelementy – żelazo, mangan, molibden, jod, miedź, cynk, fluor, chrom, selen.

Witaminy – biorą udział we wszystkich podstawowych czynnościach organizmu, zapewniają właściwy rozwój i funkcjonowanie. Dla skóry najważniejsze są tzw. przeciwutleniacze, które wymiatają wolne rodniki, chronią przed promieniowaniem UV, przyczyniają się do odnowy naskórka – aktywują zachodzące w nim procesy, wspomagają syntezę kolagenu, zwiększają nawilżenie skóry, wygładzają, poprawiają sprężystość i elastyczność, spłycają zmarszczki.

Do przeciwutleniaczy zaliczamy:

Witaminę A (betakaroten)– źródło: tran, wątroba, zielone, żółte i pomarańczowe warzywa, żółtka jaj, sery, owoce, masło i mleko.

Witaminę C – źródło: owoce dzikiej róży, czarna porzeczka, cytrusy, papryka, brukselka, natka pietruszki, kalafior, brokuły, pomidory, ziemniaki i kapusta.

Witaminę E – źródło: kiełki zbóż, sałata, warzywa liściaste, orzechy laskowe, owoce dzikiej róży, olej z kiełków pszenicy, olej słonecznikowy i kukurydziany.

Koenzym Q10 –do 25 roku życia, organizm sam go wytwarza w ilości wystarczającej do prawidłowego funkcjonowania.

Flawonoidy (witamina P) – źródło: aronia, borówki, czarna porzeczka, żurawina, owoce dzikiej róży, cytrusy, papryka, brokuły, pomidory, kakao, zielona herbata, gorzka czekolada, czerwone wino i zioła.

III. Ruch

wpływa korzystnie nie tylko na stan zdrowia, ale również na kondycję skóry i włosów. Regularna aktywność fizyczna usprawnia przepływ krwi w organizmie, dzięki czemu komórki i tkanki są lepiej dotlenione oraz odżywione. Warto więc zaprzyjaźnić się ze sportem – na dobry początek, wystarczą codzienne spacery.

IV. Ochrona przeciwsłoneczna

promieniowanie UV uszkadza DNA komórek, zaburza ich funkcję, powoduje powstawanie komórek nowotworowych oraz wolnych rodników. Dlatego w profilaktyce przeciwstarzeniowej tak istotne jest by chronić skórę, stosując kremy z filtrami UV.

V. Sen

to bardzo ważny czas na regenerację i odpoczynek, dla całego organizmu. Niedostateczna ilość snu w znacznym stopniu odbija się na jego funkcjonowaniu oraz wyglądzie skóry, która staje się blada, a pod oczami pojawiają się brzydkie sińce lub tzw. worki.

VI. Walkę z procesami starzenia

można również wspomóc stosując różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, takie jak: mikrodermabrazja, peeling kawitacyjny, mezoterapia (bezigłowa i mikroigłowa), wstrzykiwanie kolagenu, kwasu hialuronowego, kwasu polimlekowego lub toksyny botulinowej, terapia osoczem bogatopłytkowym, fale radiowe, lasery, a także masaże – zarówno ręczne, jak i mechaniczne (endermologia).

Jak widać pole do popisu mamy ogromne, a klucz do sukcesu stanowi regularna pielęgnacja oraz zdrowy tryb życia. Pomijając aspekt genetyczny, w dużej mierze od nas samych zależy w jakim tempie będziemy się starzeć.


Być jak gwiazda. Celeste Barber podbija Internet parodiując najsłynniejsze gwiazdy

Redakcja
Redakcja
30 lipca 2016
Fot./
Fot./ Facebook
 

Żeby nie było, że tylko mężczyźni potrafią parodiować kobiety. Internet zwariował w ostatnim czasie na punkcie Celeste Barber. Ona z zawodu jest aktorką komediową, a swoje niewątpliwe poczucie humoru postanowiła przenieść do sieci parodiując zdjęcia celebrytów, a dokładnie odtwarzając konkretne zdjęcia w swojej codziennej rzeczywistości. Zestawienia robią piorunujące wrażenie. Naprawdę trudno się nie roześmiać. A że uśmiechu nigdy za wiele – kto nie widział (a pewnie ci co znają chętnie zobaczą jeszcze raz) – zapraszamy do oglądania. Naprawdę warto. :) I obejrzeć i uczyć się dystansu do siebie od najlepszych.

 

 

Gooood morning Saturday!!! #celestechallengeaccepted #victoriasecret #funny #stretch

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

Getting match fit for the #ausopen2016 finals. #celestechallengeaccepted #funny #serenawilliams Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

I woke up like this. #celestechallengeaccepted #funny #kimkardashian

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

HAPPY NEW YEAR! From Me and Cindy ? @cindycrawford #celestechallengeaccepted #funny #bffs #cindycrawford #celesteonellen Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

@coco 1 week post baby. Celeste 20months post baby. Both HOT both VERY CONFIDENT! #celestechallengeaccepted #funny #coco Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

Just a couple of cows. ?? #celestechallengeaccepted #parishilton #thesimplelife #funny #bali.

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

Bey and I vacay the same way. Loving #bali @baliretreats #beyonce Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

Post workout narcissistic selfie. #celestechallengeaccepted #nailedit #kourtneykardashian #funny #selfie #joycebonelli Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

Coming for you @sunriseon7 #sun7 #celestechallengeaccepted #workingmum #morningtv #nailedit #funny #TUNEIN

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

#tbt. Summers coming. #celestechallengeaccepted #gisele #nailedit #funnywomen #beach #bikinibody Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

@yolanda.hadid and I are being true to our authentic selves. #celestechallengeaccepted #celestebarber #funny #yolandahadid #celesteonellen

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Celestebarber (@celestebarber)

źródło:Instgram


Jak wybrać dobrego arbuza?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
30 lipca 2016
Jak wybrać dobrego arbuza
Fot. iStock / Color_Brush
 

Jak wybrać dobrego arbuza?

1. Miejsce, w którym wyrastała łodyga powinno być jasnożółte. Biała plamka oznacza, że owoc jest niedojrzały.

2. Rozmiar ma znaczenie – mały zazwyczaj znaczy niedojrzały.

3. Arbuz po zerwaniu już nie dojrzewa – nie kupuj niedojrzałego z myślą, że „doleżakuje” sobie w domu na potem.

4. Postukaj w arbuza – powinien wydać dudniący dźwięk.

5. Arbuz powienien być jędrny i twardy (wszędzie!). Nie kupuj uszkodzonych owoców.

6. Owoce sprzedawane w częściach: wybieraj te o ciemnym, soczystym kolorze z ciemnymi pestkami. Unikaj tych, których miąższ wygląda na wyschnięty.

7. Arbuz powinien być ciężki – ponieważ składa się głównie z wody.

Jak wybrać dobrego arbuza

Fot. iStock / Color_Brush


Zobacz także

Fot. iStock / MichelleMorrisonPhoto

Nie zmarnujcie ani minuty. Życie jest za krótkie na takie historie

Fot. Materiały prasowe

Mercure Fashion Night by Dorota Goldpoit

Fot. Materiały prasowe

Wyjątkowe SPA? Odwiedźcie Hotel Mercure Mrągowo Resort & SPA