Go to content

Ubrania i gadżety? Wcale nie. 5 produktów, na które coraz chętniej wydajemy pieniądze

Fot. i Stock/Eva-Katalin

Nie da się ukryć, że większość z nas uwielbia wydawać pieniądze. W szczególności my, kobiety. No bo która z nas pogardziłaby ekstra gotówką na buty, torebki, ubrania czy kosmetyki? Panowie z pewnością też zaszaleliby w sklepie z elektroniką. To jednak tylko stereotypy. Jak wynika z najnowszych analiz raportów dotyczących handlu tradycyjnego oraz internetowego, trendy znacznie się zmieniły.Polacy coraz częściej stawiają na jakość, a nie ilość, są żywo zainteresowani ekologiczną żywnością i doceniają lokalne rękodzieło – tak wynika z analiz raportów HRS. Firma wytypowała pięć produktów i usług, na które wydajemy coraz więcej pieniędzy. Niektóre pozycje mogą być zaskoczeniem.

Domowe przetwory

Coraz częściej sami przygotowujemy dżemy, ogórki kiszone, soki czy gruszki w occie. Dlatego też w ostatnim czasem zaobserwowane wzrost sprzedaży sezonowych warzyw i owoców, a także akcesoriów do przygotowywania domowych przetworów.

Eko-żywność

Powoli zaczynamy zauważać różnicę pomiędzy żywnością ekologiczną i organiczną, a tą nafaszerowaną pestycydami i genetycznie modyfikowaną. Polacy są gotowi wydać więcej na produkty pochodzące ze sprawdzonego źródła.

Wyroby rzemieślnicze

Coraz chętniej wspieramy gospodarkę regionalną, doceniamy nasze tradycje i lokalnych rzemieślników. Polacy coraz więcej wydają na ubrania szyte w Polsce czy meble produkowane w rodzimym zakładach.

Crowdfunding

Zaczęliśmy doceniać młodych twórców i artystów. Coraz chętniej decydujemy się wspierać ich projekty, przelewając choćby niewielkie sumy. Naprawdopodobniej daje nam to ogromną satysfakcję, że w symboliczny sposób wspieramy kulturę i sztukę, a także innowacyjne projekty i inicjatywy.

Akcje charytatywne

Jak widać, coraz chętniej dzielimy się swoimi pieniędzmi z osobami potrzebującymi. Polacy nie tylko decydują się na wpłaty, ale także aktywnie biorą udział w różnego rodzaju zbiórkach, festynach, koncertach czy maratonach, z których zyski przeznaczane są na cele charytatywne.


 

Źródło: Business Insider