Kiedy trzeba wyrzucić biustonosz czy deskę do krojenia? Te rzeczy mają datę przydatności!

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
16 października 2017
Następny

Wszyscy doskonale wiemy, czym grozi spożycie przeterminowanego jedzenia, dlatego uważnie czytamy etykiety i pilnujemy daty na opakowaniu. Zapominamy jednak o tym, że otaczamy się przedmiotami, które również po pewnym czasie należy wyrzucić, ponieważ tracą swoje właściwości lub zaczynają nam szkodzić.

Każdy z nas ma w domu przedmioty i akcesoria, kupione wiele lat temu. Nie zastanawiamy się nad tym, czy nadszedł czas, by się ich pozbyć. Chyba, że po prostu się rozwalą i w żaden sposób nie można ich naprawić. Rzeczy, których używamy, z biegiem lat ulegają zniszczeniu – mogą np. się odkształcić, przez co przestają spełniać swoje funkcje. Mogą też stać się siedliskiem zarazków. Zastanawiałaś się kiedyś, po jakim czasie należy pozbyć się stanika? Albo szczotki do włosów? Może się okazać, że po przeczytaniu tego tekstu przeprowadzisz w swoim domu prawdziwą rewolucję.


Źródło: Deccoria

7 sposobów na płaski brzuch po jedzeniu

Redakcja
Redakcja
16 października 2017
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
 

Nie oszukujmy się, nie każda z nas ma płaski brzuch z widocznym „sześciopakiem”. I nie każda ma ambicje, by takowy wypracować na siłowni. Ale, nawet jeśli akceptujemy naszą sylwetkę, nie cieszymy się, gdy po jedzeniu nasz brzuch wygląda niczym balon. Ta przypadłość nie omija nawet kobiet o szczupłej budowie ciała. 

Powoduje to jedzenie, które nie jest odpowiednio trawione i trafia do jelita grubego, gdzie fermentuje i wytwarza się nadmiar gazów. To problem wielu kobiet, ale można zapobiec temu, by po obfitym posiłku nie wyglądać jak w piątym miesiącu ciąży.

7 sposobów na płaski brzuch po posiłku

1. Żuj dokładnie kęsy jedzenia

Rola dokładnego przeżuwania pokarmu jest ważna, aby kęsy pokarmu, zanim trafią do żołądka pełnego kwasu żołądkowego, były rozdrobnione i otoczone śliną. Dzięki temu procesy zachodzące w układzie pokarmowym będą przebiegały sprawniej.

2. Jedz powoli

Dostrzeżenie smaku, koloru, zapachu, umożliwia czas na rejestrację sytości mózgu, co zapobiega przejadaniu się, a następnie niestrawności i wypychaniu brzucha.

3. Pij wodę

To najbardziej „oklepana”, ale wciąż niedoceniana rada. Odżywiając się zdrowo najczęściej pamiętamy o otrębach, błonniku, ciemnym pieczywie, ale nie pijemy wystarczająco dużo wody. Woda jest potrzebna, by błonnik mógł spełniać swoje zadanie, w innym przypadku zalegając w jelitach, powoduje problemy z trawieniem i przykre wzdęcia. Ale uważaj na to podczas posiłku — nadmierne rozcieńczanie soków trawiennych opóźni cały proces.

4. Ogranicz nabiał

Nabiał (szczególnie tłuste sery) zawiera dużą ilość laktozy, która w przypadku nietolerancji nadmiernie fermentuje w jelitach, powodując przykre i często bolesne wzdęcia.

5. Uważaj na potrawy smażone

Tłuste, ciężkostrawne potrawy pozostają dłużej w układzie trawiennym, powodując wzdęcia.

6. Sięgaj po jogurty

Bakterie probiotyczne fantastycznie wpływają na pracę układu pokarmowego, a co za tym idzie, zapobiegają zaleganiu resztek i ich fermentacji.

7. Ogranicz sól

Sól zatrzymuje płyny w organizmie, co może powodować obrzęk w obrębie brzucha. Zmniejszenie ilości soli nie tylko ograniczy problem z odstającym brzuchem, ale będzie zbawienne dla prawidłowego ciśnienia krwi.


 

źródło: www.womenshealthmag.co.ukwww.codzienniefit.plkrokdozdrowia.com


Co nam daje makijaż i dlaczego niektóre kobiety z niego rezygnują. A ty? Byłabyś w stanie?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 października 2017
Fot. istock/miljko
Fot. istock/miljko
 

Wiele gwiazd stara się promować obecnie naturalny wygląd, publikując zdjęcia bez makijażu. Tymczasem, z naukowego punktu widzenia – makijaż uwydatniający usta, cerę bez skazy, podkreślający piękno oczu, zwiększa atrakcyjność kobiety. A z perspektywy ewolucyjnej, cechy, które uważamy za piękne, związane są z symbolami sprawności reprodukcyjnej, takimi jak seksualność, zdrowie i młodość. Dobrze dobrany makijaż jest więc czymś zdecydowanie korzystnym. Również dla naszej psychiki.

Badania pokazują, kobiety, które się malują, postrzegane są jako zdrowsze, bardziej pewne siebie i posiadające lepszy potencjał zarobkowy niż zwolenniczki naturalnego wyglądu. Wiele z nas czuje się niepewnie wychodząc z domu bez wytuszowanych rzęs, czy choćby nałożenia błyszczyku na usta.

W badaniu przeprowadzonym przez Renfrew Center stwierdzono, że aż 44 procent kobiet czuje się bardzo nieatrakcyjne i niekomfortowo bez makijażu, 16 procent stwierdziło, że jest nieatrakcyjne, a 14 procent, że czuje się wręcz tak, jakby były „nago” . Jedynie 3 procent kobiet stwierdziło, że brak makijażu korzystnie wpływa na ich poczucie bycie atrakcyjną.

Dlaczego więc styl „no makeup” zyskuje taką popularność?

Przede wszystkim, trzeba podkreślić, że jego zwolenniczkami są głównie panie pewne siebie i zadowolone ze swojego wyglądu. Kobiety te chcą nieść pewne przesłanie: powinnyśmy akceptować swój wygląd, bez udoskonalania go, stawiamy na autentyczność i zwracamy uwagę przede wszystkim na nasze wnętrze.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Jeśli masz ochotę zrezygnować z makijażu, ale nie wiesz jak to zrobić, spróbuj tego eksperymentu w ramach codziennej, porannej rutyny: usiądź przed lustrem na 10 minut bez makijażu i po prostu patrz na swoje odbicie. Odrzuć krytyczne myśli, patrz na siebie z sympatią. Powtarzaj to ćwiczenie przez co najmniej dwa tygodnie i sprawdź, co się zdarzy.


Na podstawie: psychologytoday.com

 


Zobacz także

"Chciałam żyć jak kolorowy motyl w słońcu". Jak uwodzi Mata Hari?

„Chciałam żyć jak kolorowy motyl w słońcu”. Jak uwodzi Mata Hari?

Fot. iStock / martin-dm

Idź w tango i… przejdź przez dzień tanecznym krokiem. Akcja #ŁapENDORFINY, wyzwanie #11

a to pech

A to… pech! Nie dajcie się zwieść, zły los nie istnieje