Sylwestrowa kreacja prosto ze światowych stolic mody – wybierz styl dla siebie

Redakcja
Redakcja
15 grudnia 2017
Fot. iStock / CoffeeAndMilk
Fot. iStock / CoffeeAndMilk
 

Wraz z końcem listopada rozpoczyna się okres intensywnych przygotowań do świąt. Układając listę prezentów dla bliskich, pomyśl również o swojej kreacji na zbliżającą się noc sylwestrową. Po świętach bowiem zostaje zaledwie kilka dni do tej najważniejszej nocy w roku. Sprawdź, jakie trendy obowiązują w Mediolanie, Berlinie, Tokio oraz Paryżu, i zainspiruj się do wyboru sylwestrowej stylizacji.

Mediolan to centrum klasycznego stylu. Ubrania włoskich projektantów podkreślają sylwetkę, urzekają elegancją i zmysłowością. We włoskie trendy idealnie wpisują się duże kolczyki, efektowne naszyjniki oraz dodatki doskonałej jakości. Wieczorowy strój w wersji z Mediolanu jest bogaty w kwiaty i ponadczasowy złoty kolor.

Natomiast na wybiegach Tokio królują proste geometryczne kroje oraz minimalistyczna paleta barw.Tokijska moda zachwyca naturalnością i harmonią, a srebrny kolor dominuje w ubraniach i dodatkach.

Z kolei lekko zbuntowany i nieokiełznany Berlin oferuje na wieczór nieoczywiste rozwiązania: mocne ramoneski i ciężkie buty zestawione z tiulowymi spódnicami; dominującą czerń, ciężkie akcesoria.

Miłośnicy prostoty powinni obserwować paryskie wybiegi, na których przeważa umiar i minimalizm. Lekkie sylwetki, delikatne pastelowe kolory, wdzięk i ponadczasowa elegancja to wyznaczniki tego stylu.

Więcej zachwycających stylizacji można znaleźć w najnowszym numerze magazynu „Avanti”, dostępnym w kioskach od piątku, 24 listopada 2017 r.

Zapraszamy do pobrania bezpłatnej aplikacji „Avanti”. Dzięki niej dowiesz się, gdzie kupić zamieszczony w magazynie produkt – aplikacja przeniesie Cię bezpośrednio na stronę internetową producentaKażda osoba, która pobierze aplikację z Google Play albo AppStore oraz zarejestruje się, będzie mogła również korzystać z dodatkowych zniżek oraz rabatów, tworzyć listę ulubionych produktów, inspirować się rekomendacjami stylistów oraz udostępniać zeskanowane strony.


źródło: infowire.pl


Ciąża w okresie świąt. Co kobiety w ciąży i młode mamy powinny jeść, a czego unikać podczas Wigilii i Świąt Bożego Narodzenia

Redakcja
Redakcja
15 grudnia 2017
Fot. iStock / Halfpoint
Fot. iStock / Halfpoint
 

Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż. Wielkimi krokami zbliża się Wigilia. Stoły będą uginać się pod ciężarem wielu smakołyków. Pyszne pierogi z kapustą i grzybami, barszczyk z uszkami oraz smażony karp będą kusić aromatem. Każda ciężarna myśli, by na zapas najeść się pierogów z grzybami, bo gdy będzie karmić piersią po porodzie, to tylko chleb i woda – co oczywiście nie jest do końca prawdą – tłumaczy położna Arleta Kwiatkowska-Król, ambasadorka kampanii „Położna na medal”.

Matka karmiąca powinna odżywiać się zdrowo i według własnych upodobań. Odżywianie nie powinno generować stresu, zniechęcać do karmienia piersią i nie może być obarczone zakazami. Tak w ciąży, jak i po porodzie przy karmieniu piersią można jeść wszystko ze świątecznego stołu z zachowaniem podstawowych zasad:

– nie pić alkoholu

– nie jeść serów pleśniowych oraz serów na bazie surowego mleka, ze względu na ryzyko zakażenia się listeriozą

– nie jeść surowego, niedogotowanego mięsa i surowych wędlin, ze względu na ryzyko zakażenia toksoplazmozą

– unikać potraw smażonych, ciężkostrawnych i tych po których źle się czujesz   – jeść dla dwojga, a nie za dwoje

W ciąży, tak jak i na co dzień, warto dbać o racjonalne żywienie. Żyjemy w kraju, w którym bardzo celebruje się święta Bożego Narodzenia, które cechuje wiele tradycji i obowiązkowych dań na naszych stołach.

Pierogi i kapusta wigilijna

Kapusta kiszona jest źródłem witaminy C oraz składników mineralnych, niestety powoduje również wzdęcia i nie zaleca się jej kobietom w ciąży i karmiącym piersią. W Wigilię jest ona przygotowywana w wersji postnej, nie jest tłusta, ale ma groch -zdrowy, bogaty w kwasy tłuszczowe, błonnik, witaminy z grupy B – niestety jest ciężkostrawny. Dodawane do kapusty grzyby również nie są łatwe do strawienia. Jeżeli ciężarna ma ochotę na kapustę, może ją przygotować z duszonymi warzywami lub suszoną śliwką. Matka karmiąca powinna ograniczyć jedzenie kapusty, często wywołuje ona niepokój u dzieci. Pierogi i uszka nie zaszkodzą w małych ilościach, ale pamiętajmy, że farsz nie musi składać się tylko z kapusty i grzybów.

Barszcz czerwony

Buraki to źródło kwasu foliowego, żelaza, magnezu i błonnika. Wspomagają prawidłowy rozwój mózgu, zalecane są przy anemii i zaparciach. Barszcz można podawać z ziemniakami lub kluseczkami domowej roboty, nie muszą być wyłącznie uszka.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Ryby

W okresie ciąży podczas okresu świątecznego najlepiej zrezygnować z surowego mięsa, ryb, np. tatara z łososia, surowego mięsa marynowanego, np. śledzi, a także ryb wędzonych na zimno. Mogą one wywołać ryzyko zakażenia się listeriozą.

Bardzo dobrym pomysłem jest przygotowanie w czasie świąt ryby po grecku  (najlepiej dorsz lub mintaj) – co bardzo ważne, przy uprzednim uduszeniu ryby na parze. W taki sam sposób można przygotować z warzywami – wszystko razem da smaczną i bardzo zdrową potrawę.

Wigilijny kompot z suszu

Może mieć on działanie przeczyszczające. Suszone śliwki, morele, jabłka, gruszki to źródło składników mineralnych oraz cennego żelaza i błonnika. Niewielka ilość zadowoli karmiące mamy, a ciężarna, która ma problemy z zaparciami może na tym skorzystać.

Ciasto drożdżowe

Z drugiej strony nie ma co sobie zupełnie odmawiać przyjemności, w końcu idą święta. Nakładając słodkości na swój talerz warto jednak pamiętać, że najlepsze są własne wypieki, ponieważ nie ma w nich chemicznych polepszaczy. Kobiety w ciąży nie powinny też przesadzać z makiem w zjadanych potrawach, ponieważ działa on na układ nerwowy. Niemniej jednak jeden kawałek makowca, troszkę sernika i kilka pierniczków z pewnością nie zaszkodzi.

Owoce

Obecne na naszym stole cytrusy goszczą przez cały rok. Ogólnie przyjmuje się, że są silnie alergizujące, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę u matek karmiących. Jeśli karmiąca mama nie może oprzeć się pokusie świątecznych smakołyków, a przerwy między posiłkami dziecka są cztero- lub pięciogodzinne, to może sobie pozwolić na mniej zdrowe dania tuż po karmieniu dziecka albo skorzystać z zapasów mleka odciągniętego przed kolacją wigilijną, jeżeli takie posiada.          Święta to rodzinne biesiadowanie, które ma być przyjemnością. Analizowanie składu naszych potraw wprowadzi dyskomfort psychiczny, co też niekorzystnie wpłynie na trawienie. Wzdęcia, czy przeciążony żołądek mogą popsuć przyjemność świętowania. Przed wieczerzą nie należy omijać posiłków, nie głodzić się, zjeść coś lekkostrawnego. Jeść powoli, kosztować wszystkiego po trochu. Nie przejadać się i odchodzić od stołu z poczuciem niedosytu. Udzielać się towarzysko, ponieważ śmiech to zdrowie, przy którym pracują wszystkie mięśnie. Między posiłkami warto wyjść na spacer – po powrocie zasiądziemy do kolacji wigilijnej z lżejszym żołądkiem. Ewentualną drogę powrotną z przyjęcia do domu pokonać na pieszo, unikniemy objawów przejedzenia i sen będzie lżejszy.

Święta to czas magiczny, ciąża jest stanem wyjątkowym, a okres karmienia przejściowy. Pamiętajmy, że wszystko jest dla ludzi, w granicach rozsądku, a przede wszystkim o tym, że za rok znów będą święta i wtedy możemy nadgonić braki kulinarne i poszaleć przy stole.


Trzecia edycja kampanii Położna na medal_Partnerzy merytoryczni

Położna na Medal to prowadzona od 2014 roku kampania społeczno-edukacyjna zwracająca uwagę na kwestie związane z koniecznością podnoszenia standardów i jakości opieki okołoporodowej w Polsce poprzez edukację i promocję dobrych praktyk. Istotną kwestią kampanii jest również podnoszenie świadomości społecznej na temat roli położnych w opiece okołoporodowej.

Jednym z kluczowych elementów kampanii jest konkurs na najlepszą położną w Polsce. Zgłoszenia do tegorocznej, czwartej edycji konkursu przyjmowane były od 1 kwietnia do 31 lipca 2017 r. Głosy na nominowane położne można oddawać od 1 kwietnia do 31 grudnia 2017 roku. Oddawanie głosów odbywa się na stronie www.poloznanamedal2017.pl

Patronat honorowy nad kampanią i konkursem objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych. Patronat merytoryczny sprawują: Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku oraz Stowarzyszenie Dobrze Urodzeni. Mecenasem kampanii jest marka Alantan Plus.


Nie znosisz świątecznej paniki? Są potrawy, które możesz przygotować wcześniej

Redakcja
Redakcja
15 grudnia 2017
Fot. iStock / GMVozd
Fot. iStock / GMVozd
 

Święta Bożego Narodzenia powinny kojarzyć nam się z radosnym czasem spędzonym z rodziną. Niestety, zwykle są poprzedzone nerwowymi przygotowaniami, które potrafią skutecznie zepsuć świąteczną atmosferę. A może w tym roku ugotuj część potraw z wyprzedzeniem i zyskaj cenne chwile dla bliskich?

Piernik dojrzewający

Najlepsze pierniki dojrzewają długo. Ich przygotowanie należy rozpocząć nawet 6 tygodni przed świętami. Surowe ciasto trzeba przechowywać w ceramicznym naczyniu, pod przykryciem, w zimnym miejscu. Na 3-4 dni przed świętami wypieka się piernikowe blaty, które później przekłada się powidłami i polewa czekoladą.

Jeśli barszcz, to tylko na zakwasie

– Zakwas buraczany jest niezbędny do wigilijnego barszczu, ale niestety często przypominamy sobie o nim tuż przed Bożym Narodzeniem – gdy jest już za późno, by go nastawić – mówi Ewa Wagner, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. – A przecież zakwas możemy zrobić już w listopadzie i przechowywać w zimnym miejscu do świąt – dodaje redaktor naczelna.

Przygotowanie zakwasu zajmuje około 20 minut. Powinien fermentować co najmniej 5 dni. Przecedzony i zlany do butelek może być przechowywany nawet przez kilka miesięcy. Doskonale sprawdzi się nie tylko do barszczu, ale również jako dodatek do sosu winegret, koktajlu warzywnego i chłodnika.

Sprawdzony przepis na zakwas znajdziesz w grudniowym wydaniu miesięcznika „Kuchnia”.

Pierogi i uszka możesz zamrozić

Pierogi z kapustą oraz uszka z grzybami obowiązkowo goszczą na świątecznym stole. Niestety, ich przygotowanie jest czasochłonne. Ugotuj je tydzień wcześniej i przechowuj w zamrażalniku aż do Bożego Narodzenia. Po rozmrożeniu podgrzej je we wrzącej wodzie lub podsmaż na oleju.


 

źródło: infowire.pl


Zobacz także

Fot. iStock

Plażowicze z piekła rodem. 10 nadmorskich koszmarów, których nie chcesz spotkać na urlopie

Fot. iStock / CoffeeAndMilk

Lubię siebie w całości. Nie ma we mnie jednej rzeczy, która nie jest taką, jaką powinna. Jestem całkowicie doskonała

Fot. Pixabay / estall

Jak dbać o biżuterię? Wszystko co musisz wiedzieć