Stan duszy wpływa na ciało. Wykorzystaj 4 niezawodne sposoby na głęboki relaks

Redakcja
Redakcja
7 stycznia 2018
Poczuj energię jogi - oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć
Fot. iStock / webphotographeer
 

Współczesność i wszechobecny pęd powoduje, że nie mamy tyle czasu na odpoczynek, co kiedyś. W dodatku stres wpływa na nasze organizmy negatywnie. Do tego nałogi, brak czasu na relaks, zdrowe odżywianie oraz uprawianie sportu, odbijają się na psychice i ciele. Przemęczony i zdenerwowany człowiek nie dba o swoją harmonię duchową.

Ciało i umysł powinny ze sobą współgrać, o czym często zapominamy. A wsłuchując się w swoje myśli, poświęcając sobie choć trochę pozytywnego czasu można zrobić dla siebie wiele dobrego. Zachowanie równowagi jest ważne dla zdrowia fizycznego i psychicznego. I wcale nie trzeba wydawać ciężkich pieniędzy i poświęcać zbyt wiele czasu, by o siebie zadbać.

4 proste i skuteczne sposoby na głęboki relaks

1. Medytacja

Medytacja jest techniką relaksacji znaną od stuleci. Wyciszenie umysłu i oderwanie myśli od problemów pozwala zrelaksować się dogłębnie. I choć wydaje się ona pewną tajemnicą, można się nauczyć medytacji nawet dzięki filmom i informacjom zamieszczonym w internecie. Już 10 minut medytacji każdego dnia pozytywnie wpływa na ciało i umysł.

2. Uważność

Uważność (mindfulness) to uwaga skierowana na bieżącą chwilę. Chodzi o to, by nauczyć się koncentrować na tym, co robi się tu i teraz, bez rozrzucania myśli na to, co było i na to, co dopiero nastąpi. Uważność pozwala żyć świadomie w danej chwili i koncentrować się tylko na rzeczach istotnych.

głęboki relaks

Fot. iStock / Traitov

3. Muzykoterapia

Najlepiej sięgać po nagrania z odgłosami natury — ptaków, szumu morza i odgłosów lasu, które przybliżają nas do natury i pozwalają na zbawienny relaks. Zamknięcie oczu przez 20 minut każdego dnia i włączenie tego rodzaju muzyki, skutecznie koi nerwy, rozluźnia mięśnie, oczyszcza umysł i pozwala zebrać potrzebną energię oraz zachować równowagę duchową.

4. Aromaterapia

Terapia zapachami to doskonałe uzupełnienie powyższych technik relaksacyjnych. Wystarczy znaleźć idealny dla siebie kojący zapach, zapalić wieczorem świece lub kadzidełka, przygasić światła i zwyczajnie podarować sobie każdego wieczoru odrobinę przyjemności.

Zastosowanie w codziennym biegu tych prostych w wykonaniu rzeczy jest naprawdę skuteczne. Wystarczy tylko się przemóc, by zrobić coś więcej dla swojego ciała i duszy.


 

źródło: mannamydlo.pl


Jak zmienia się twoje życie, gdy padasz ofiarą przemocy emocjonalnej. Podziękuj mu, że nauczył cię jak nie wygląda miłość

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
7 stycznia 2018
Fot. istock/portishead1
Fot. istock/portishead1
 

Życie po związku, w którym padłaś ofiarą emocjonalnej przemocy jest dalekie od spokoju po burzy. Czujesz, że cały twój świat wywrócił się do góry nogami. Czekałaś długo, aż coś się zmieni, ponieważ tak bardzo kochałaś tę osobę, że nie potrafiłaś odejść. Teraz udało ci się uwolnić od tego uczucia, ale nadal nie czujesz się pewnie we własnej skórze, nadal masz wątpliwości i się boisz.

Złe dni, pełne okrutnych, bezlitosnych słów minęły. Ale ty nadal nie rozpoznajesz samej siebie. Ciągle jeszcze odczuwasz ból, to, co się stało wpłynęło na ciebie znacząco.

A jaki sposób?

Twoje wyobrażenie o związku jest teraz mocno „skrzywione” 

Kiedy kończy się wyniszczająca emocjonalnie relacja, wszelkie poprzednie koncepcje tego, co właściwie oznaczają słowa „związek” i „miłość” przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Możesz teraz mieć całkiem nowe definicje tych słów, a nawet odczuwać miłość inaczej. Kochałeś tę osobę i wiesz w głębi serca, że ​​ona też cię kochała, ale jej miłość nie była wystarczająca, aby powstrzymać ją od robienia ci krzywdy. Aby wyleczyć blizny na sercu, próbujesz na nowo zdefiniować miłość, ale chwilę po zakończeniu ostatniego związku jesteś zbyt zniszczona wewnętrznie, aby znaleźć jej prawdziwe znaczenie.

Po tym wszystkim, co zostało powiedziane i zrobione, będziesz musiała na nowo nauczyć się, co jest w związku dobre i dozwolone, a co nie. Lekarstwem jest dystans.

Wkrótce zrozumiesz, że to, co się działo, nigdy nie było „w porządku”. Zaczniesz się uczyć, jak wygląda życie bez manipulacji, kontroli i grania na twoich emocjach. To chyba jedyna rzecz, za którą możesz podziękować swojemu byłemu – nauczył cię, jak nie wygląda miłość.

Masz trudności z zaufaniem (sobie samej oraz innym)

Każda próba zaufania staje się trudna i bolesna. Cały ten czas, kiedy wierzyłaś, że on się zmieni, że już nigdy tak się do ciebie nie odezwie nauczył cię, że żyjesz złudzeniami. A momenty, kiedy przez chwilę „było dobrze” nie pozwalały podjąć ostatecznej decyzji. Miotałaś się w tym okrutnym cyklu, łapiąc się wszystkiego w zachowaniu partnera, co było choć odrobinę pozytywne.

Takie zachowanie powoduje, że sama zaczynasz kwestionować, co jest dobre, a co złe. Linie się zacierają i w pewnym sensie prawie dostosowujesz się do sytuacji, w której się znajdujesz. W wyniku tego wszystkiego, odzyskanie zaufania do siebie samej i do przyszłego partnera zajmie trochę czasu. Ale jeśli jesteś cierpliwa, nauczysz się ufać od nowa.

Odczuwasz skrajne emocje, bo wciąż ci go brak

Trochę siebie nie rozumiesz – jak to możliwe, że za nim tęsknisz, skoro tak bardzo cię skrzywdził? Problemem jest twoja pamięć – ona przechowuje chętniej to, co dobre. Będziesz tęsknić, będzie ci smutno i będziesz się za to obwiniać. Niepotrzebnie. To normalne, że tęskni się za kimś, kto był dla ciebie całym światem. Bądź dla siebie cierpliwa i wyrozumiała. Pozwól, by zadziałał czas i jego zbawienne właściwości. Pozwól mu uspokoić twoje wewnętrzne demony. Zrozumiesz, kiedy będziesz gotowa by iść dalej.

Możesz myśleć, że znalezienie miłości i szczęścia będzie teraz bardzo trudne

Nic nie będzie już trudne po tym, co przeszłaś. Musisz jednak pamiętać o jednym – wykorzystaj ten czas, który masz na to, by uspokoić emocje i uratować samą siebie. Nie oczekuj natychmiast nowej miłości i nie oczekuj, że nowy partner spełni wszystkie twoje oczekiwania –musisz nauczyć się na nowo, czym jest dobra relacja. Otocz się przyjaciółmi i rodziną, zacznij podróżować, ciesz się życiem. Uświadom sobie, że teraz bardzo trudno cię zadowolić, bo ciągle nie wierzysz, że zasługujesz na miłość. Musisz zdać sobie sprawę z własnej wartości, wzmocnić się psychicznie i zrozumieć, że pewnego dnia spotkasz kogoś, kto pokocha cię taką miłością o jakiej marzyłaś i jaką pomyliłaś z tym, co otrzymałaś w poprzednim związku.

Jestem kobietą (1)


 

Na podstawie: yourtango.com


Zobacz także

Fot. iStock / Eva-Katalin

Przestań kręcić się w kółko, usiądź na tyłku i posłuchaj siebie zamiast coacha! Może znajdziesz szczęście szybciej, niż myślisz

Fot. Facebook/Katarzyna Nosowska

Kasia Nosowska w nowej odsłonie! „A ja żem jej powiedziała: Kaśka… ” – to się nazywa mieć dystans do siebie. Genialna

Fot. iStock /  knape

Zadbać o siebie, wyjechać na chwilę, zakochać na krótko, ale intensywnie