Hej, nie poddawaj się, nawet jeśli myślisz, że jesteś w najtrudniejszym momencie swojego życia!

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
29 czerwca 2017
Fot. iStock / miljko
 

Znacie to uczucie, kiedy już prawie stoicie pod murem i nic nie idzie po waszej myśli. Gdy sytuacja zakładana, jako najgorszy scenariusz, jednak się zdarzyła, a my jesteśmy w jeszcze ciemniejszym lesie niż zakładaliśmy? Bez względu na to czy bezskutecznie szukasz pracy, naprawiasz związek lub próbujesz go zakończyć, walczysz z własnymi celami.

W rzeczywistości, gdy już uda nam się uporać z trudną sytuacją (bo przecież w końcu się uda) z czasem wszystkie te wydarzenia nie wydają się takie straszne, jak na początku.

To tylko frustracja

Kiedy nas dopadnie, szybko ulegamy jej złym czarom. Frustracja to chyba najgorsza z emocji, jakie mogą się nam przydarzyć. Skutecznie odbiera motywację i siły, wpędza w poczucie beznadziei i buduje w nas przekonanie, że nie mamy zbyt wielkiego (o ile w ogóle) wpływu na nasze życie. W pewnych sytuacjach, takich jak szukanie pracy – nie ma zbyt wielu możliwości ucieczki, nie da się uniknąć tego zadania. Im dłużej pozwolimy frustracji nas oplatać, tym trudniej będzie nam poruszać się z coraz większym emocjonalnym balastem.

Są w życiu momenty, w których lepiej odpuścić i takie, których nie da się ominąć. Jeśli ich nie rozwiążemy  – prędzej czy później wrócą. Jeśli spotkasz na swojej drodze olbrzymi kamień czy głaz, którego nie potrafisz przeskoczyć, możesz go swobodnie obejść, jednak jeśli zamiast kamienia trafisz na mur – możesz albo znaleźć klucz do jego bramy, albo nauczyć się wspinać.

Jest kilka sposobów, by nauczyć się pokonywać trudności, jakie napotykamy.

Jak pomóc i się nie poddawać?

1. Dowiedz się, czego ci brakuje.
Znajdź swoje narzędzie potrzebne do pokonania trudności, zdobądź je lub stwórz.

2. Bądź cierpliwy.
Nie od razu Rzym zbudowano, rzadko kiedy ludzie pokonują trudności bez żadnych porażek.

3.  Bądź dumny z każdej małej wygranej.
Być może pomyślisz, że to błahostka, że to za mało. Pomyśl jednak, że każdy mały krok składa się na całą twoją drogę. Nie rozwiązałeś jeszcze całego problemu, ale jesteś już w połowie drogi – a to już wiele.

4. Pamiętaj, że nie ty pierwszy czujesz się w ten sposób.
I nie ostatni. To naturalne, że niektóre sytuacje w życiu nas przerastają. Poszukaj wsparcia, porozmawiaj z bliskimi. Zapewne okaże się, że wiele osób było w podobnej sytuacji, może wśród ich rad i opowieści dostrzeżesz tę najważniejszą dla ciebie radę.

5. Każdy postęp sprawi, że będziesz się rozwijać.
Niech to będzie twoją najważniejszą motywacją. Nawet jeśli dojdziesz w zupełnie inne miejsce niż planowałeś, warto wybrać się w tę podróż.

6. Pamiętaj, że masz wybór.
Zawsze. Nawet gdy życie rzuca ci najgorsze wyzwania, na które pozornie nie masz wpływu, to, co zrobisz w danej sytuacji, jest zawsze twoim wyborem.

Powodzenia!


 

Na podstawie: lifehack, psychologpisze.plselfication.com


Pożegnaj obrzęki i dodatkowe kilogramy na wadze. Poznaj 12 sprawdzonych metod na usunięcie nadmiaru wody z organizmu

Redakcja
Redakcja
29 czerwca 2017
Fot. iStock / Jasmina007
 

Jeśli zauważyłaś u siebie opuchnięte dłonie, stopy, czy twarz, a twoja waga pokazuje kilogram, a nawet dwa więcej, mimo że nie przytyłaś w kilka godzin, najpewniej masz problem z nadmiarem wody w organizmie. Bardzo często wynika to z popełnianych błędów dietetycznych oraz siedzącej pracy, przebywania długi czas w pomieszczeniu, w którym jest bardzo gorąco. Również choroby i zażywane leki mogą mieć wpływ na tę dolegliwość.

Gdy pojawiają się obrzęki i są bardzo intensywne, warto skonsultować je z lekarzem. O ile nie jest to problem wynikający z choroby, w prosty sposób możesz poradzić sobie z tą dolegliwością.

12 sprawdzonych metod na usunięcie nadmiaru wody z organizmu

1. Ogranicz lub zupełnie zrezygnuj z soli

Wiele osób wykazuje tendencje do nadmiernego doprawiania potraw solą. Sól, którą również nieświadomie zjadasz, zawierają produkty na pierwszy rzut oka niemające z nią nic wspólnego, jak np. słodycze. Jej nadmiar w diecie jest szkodliwy, ponieważ sód powoduje zbyt dużą ucieczkę wody z komórek, podczas gdy nadmiar płynu nie zostaje usunięty przez organizm, zalegając w tkankach i powodując obrzęki.

2. Pij więcej wody

Jeżeli cierpisz na obrzęki spowodowane zatrzymaniem wody, inną tego przyczyną może być paradoksalnie zbyt mała ilość wody, którą wypijasz w ciągu dnia. Im mniej jest nawodniony organizm, tym więcej zatrzymuje w sobie wody. Organizm wydziela hormon zwany wazopresyną, która powoduje zatrzymywanie wody przez nerki. Woda nie jest wydalana z moczem, tylko zawraca do naczyń krwionośnych, a im mniej pijesz, tym więcej wydziela się tego hormonu.

3. Zwiększ ilość warzyw i owoców w diecie

Jedzenie większej ilości świeżych nieprzetworzonych warzyw i owoców jest doskonałym sposobem na zapewnienie odpowiedniej ilości nawodnienia. Jedzenie owoców i warzyw zapobiega powstawaniu obrzęków z powodu zawartości bioflawonoidów, które uszczelniają tkanki i zapobiegają skłonnościom do wycieku płynów z naczyń włosowatych. Szczególnie przydatne są owoce typu pomarańcze, arbuz, brzoskwinie, ananasy, a także żurawina, która doskonale wspiera usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Warzywa takie jak ogórek, czy pietruszka, stymulują pracę nerek i dzięki temu bardziej efektywnie pozbywamy się kwasu moczowego z organizmu.

4. Zwróć uwagę na błonnik

Woda również może zalegać w jelitach, czemu doskonale zapobiega błonnik. Nie tylko reguluje on pracę jelit, ale wiąże również nadmiar wody. Skarbnicą błonnika są warzywa i owoce, a także kasze, otręby oraz produkty wypiekane z mąki z pełnego przemiału. Musisz jedynie uważać, aby wprowadzać go do diety stopniowo, bo w innym przypadku możesz zapracować na pojawienie się problemów z nadmierną ilością gazów oraz z wypróżnianiem. Zwiększając ilość spożywanego błonnika, pij więcej wody, co zapobiegnie kłopotom.

5. Zrezygnuj z alkoholu

Alkohol powoduje obrzęki, ponieważ rozszerza naczynia krwionośne i woda przenika z nich do przestrzeni międzykomórkowej. Poza tym regularne spożywanie alkoholu niszczy wątrobę, produkującą białka albuminy, odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia osmotycznego, które zapobiega obrzękom.

6. Rusz się

Jeżeli wiele godzin spędzasz w jednej pozycji w pracy przy biurku i nie odrywasz się od komputera, na pewno odczuwasz dyskomfort wywołany przez opuchnięte nogi. Wynika to z faktu, że w pozycji siedzącej zwalnia w kończynach przepływ krwi i limfy, co sprzyja przedostawaniu się płynów do tkanek i obrzękom. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na regularne uprawianie sportu, ulgę przyniesie spacerowanie po biurze w chwili przerwy, a tam, gdzie jest to możliwe, porzucenie auta na rzecz spokojnych spacerów. Idealnie by było codziennie spacerować około 60 minut, co lepiej dotleni organizm, a rozszerzone naczynia krwionośne ułatwią przepływ wody w ciele.

7. Zadbaj o mikroflorę bakteryjną w jelitach

Dobre bakterie wspierają prawidłową pracę układu pokarmowego, dzięki czemu nie zatrzymuje się woda w organizmie. Sięgaj po kiszone warzywa oraz fermentowane produkty mleczne. Jeżeli to nie wystarcza, możesz sobie pomóc probiotykami dostępnymi w aptekach.

8. Śpij odpowiednio długo

Twój organizm potrzebuje odpowiednią ilość snu, aby zachował prawidłową gospodarkę hormonalną. Jej zachwianie prowadzi do zaburzeń równowagi hormonów w ciele, co pociąga za sobą konsekwencji zatrzymanie wody oraz przybieranie na wadze.

9. Przyjrzyj się gospodarce hormonalnej

Zbyt duża ilość hormonów żeńskich estrogenów powoduje często opuchliznę przed miesiączką lub podczas stosowania antykoncepcji hormonalnej. Czasem także leki mogą zatrzymywać wodę w organizmie, warto więc skonsultować wybór medykamentów z lekarzem.

10. Stosuj zioła

Pamiętaj o regularnym piciu wody i ponadto to przynajmniej 3 razy dziennie, pij herbatki ziołowe. Szczególnie polecana jest pokrzywa, ponieważ wykazuje działanie oczyszczające organizm z toksyn. Możesz sięgnąć również po krwawnik, mniszek lekarski, skrzyp, czystek oraz nawłoć. Sięgnij po pietruszkę, która jest bardzo moczopędna — sezonową, świeżą natkę dorzuć np. do wyciskanych soków warzywnych.

11. Sprawdź, czy nie brakuje ci witamin i mikroelementów

Witamina B6 odgrywa ważną rolę w regulowaniu retencji wody w organizmie. Jej braki skutkują opuchlizną, a zbyt mała ilość wapnia, magnezu i potasu, również przyczynia się do zatrzymania wody. Zanim sięgniesz po konkretne suplementy, skonsultuj swój wybór z lekarzem. Najlepszym naturalnym źródłem witamin i mikroelementów, są warzywa i owoce.

12. Bądź ostrożna podczas wysokich temperatur

Wysoka temperatura sprawia, że naczynia krwionośne rozszerzają się i łatwiej przepuszczają wodę powodując obrzęki. Jeśli cierpisz na obrzęki stóp po upalnym dniu, zafunduj im chłodząca kojącą z solami naturalnymi. Nie przebywaj na pełnym słońcu i zawsze miej pod ręką wodę.


 

źródło: zdrowokracja.pldietetycy.org.pl


Czego może nas nauczyć miłość w starszym wieku? Tego, że na niej nie kończy się świat

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
28 czerwca 2017
Fot. iStock/courtneyk
Następny

Zachwycamy się miłością, kiedy jest młoda i piękna, ale wzruszamy się nią najbardziej wtedy, gdy ma pierwsze lub kolejne siwe włosy i zmarszczki, nie tylko w kącikach ust. Miłość dojrzała może nas  nauczyć więlu pięknych rzeczy. Możemy dzięki niej spojrzeć inaczej na siebie i na naszego partnera. Miłość dojrzała to pozbycie się egoizmu – tego, który nie pozwala nam stworzyć dobrego związku i nauka miłości własnej – przekonanie, że w relacji z najbliższą osobą my też jesteśmy ważni.

Miłość dojrzała to wreszcie świadomość siebie i swoich potrzeb, oraz przekonanie, że w byciu razem chodzi o zaufanie i o to, że możemy na sobie wzajemnie polegać. Czego jeszcze może nas nauczyć miłość w starszym wieku?

Zobacz także

„Kochanie, przecież wiesz, że nie umiem robić prania…”. Zero litości, ON też może się nauczyć! 5 sposobów na łatwe pranie

Poradnik kobiety kibica

Jak odzyskać zaufanie do partnera?

Jak odzyskać zaufanie do partnera?