Rozwiązanie konkursu „Jak zamierzasz zadbać o swoje zdrowie w nowym roku”

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
4 stycznia 2017
Fot. iStock/AntonioGuillem
Fot. iStock/AntonioGuillem
 

Jeszcze przed końcem roku wraz z Kwiatem Kobiecości – fundacją, która po raz drugi organizowała kampanię na rzecz diagnostyki raka jajnika – pytałyśmy o to, jak zadbacie o swoje zdrowie w nowym roku. Czego sobie najczęściej życzymy? No właśnie – zdrowia. Tyle tylko, że z dbaniem o nie, bywa różnie, a raczej nie ma co się oszukiwać – kiepsko.

Chcieliśmy zwrócić waszą uwagę na ten fakt, by uświadomić jak ważna jest profilaktyka, jak nasze życie zależne jest od regularnych badań.

Dziękujemy bardzo za udział w konkursie. A nagrody wędrują do:

Koszulki – symbol II odsłony Ogólnopolskiej Kampanii Diagnostyka Jajnika zaprojektowanej przez Dorotę Goldpoint

Sylwia Zawiślak
Anna Szychowiak
Koszulka_2016

Zestaw kosmetyków naturalnych ufundowanych przez Partnera kampanii – firmę Nacomi

Dorota Jarosińska
Agnieszka Burek
Patrycja Piasecka
Dominika Kasprzyk
Ania Ostrowska
Katarzyna Toczona
Beata Maćkowiak
Maria Kl
zestaw-Nacomi

Laureatom serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt mailowy w celu odbioru nagród w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników. Prosimy o przesłanie danych do wysyłki nagrody (imię i nazwisko, adres i nr telefonu) na adres e-mail: kontakt@ohme.pl. Otrzymanie danych potwierdzamy w odpowiedzi zwrotnej.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

Wszystkim oczywiście życzymy zdrowia! Nie zapominajcie o badaniach!

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe


Jak cierpią mężczyźni. 7 sposobów, na jakie faceci radzą sobie z miłosnym zawodem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
4 stycznia 2017
Fot. iStock/Everste
Fot. iStock/Everste
 

Mężczyzna też człowiek, ma uczucia. I zdarza mu się naprawdę bardzo mocno cierpieć, kiedy zostanie odtrącony przez ukochaną osobę. Nie ma w tym nic zaskakującego. Gdy angażujesz się emocjonalnie w jakąś relację, która ostatecznie nie wypala, odczuwasz smutek, masz poczucie straty i odrzucenia. Różnica w kolorycie i intensywności tych emocji zależy jedynie od tego, kto kogo porzucił.

7 sposobów na jakie mężczyźni radzą sobie z odrzuceniem lub zawodem miłosnym

1. Mężczyźni nie analizują

W przeciwieństwie do kobiet nie przywiązują przesadnej wagi do każdego gestu, doboru takiego, czy innego słowa, podczas tej „ostatniej” lub decydującej rozmowy. Dzieje się tak dlatego, że panowie używają tylko jednej półkuli mózgowej do odbioru komunikatu i komunikacji werbalnej w ogóle, podczas gdy kobiety korzystają z obu półkul J, odbierając i analizując wizualne, emocjonalne i werbalne wskazówki. Oznacza to, że mogą skupić się na języku ciała i innych czynnikach, dla pełniejszego zrozumienia.

2. Mężczyźni z reguły nie korzystają ze wsparcia swoich przyjaciół

I sami też raczej rzadko ich wspierają w sytuacji miłosnego zawodu. W czasie emocjonalnej rekonwalescencji nie potrzebują tak bardzo innych mężczyzn jak kobiety swoich przyjaciółek. Pudełko lodów z kumplem i wypłakiwanie się na jego ramieniu? Niekoniecznie… Raczej dobra zabawa, żeby jak najszybciej zapomnieć.

3. Mężczyźni mają tendencję do lekceważenia i umniejszania rangi pewnych spraw

Zwłaszcza jeśli te sprawy dotyczą ich bezpośrednio i są niemiłe dla ucha. Niewygodne tematy jakoś mniej trafiają do rozumu i serca…

4. Mężczyźni (nad)używają alkoholu

Tak, zarówno mężczyznom jak i kobietom zdarza się wypić za dużo z żalu spowodowanego miłosnym zawodem, ale powiedzmy sobie szczerze, że dla pań nie jest to jednak standardowy sposób rozwiązywania tego problemu. Panowie korzystają z niego często, bo to pozwala im wyłączyć myślenie i złagodzić ból.

5. Mężczyźni szybciej wchodzą w nową relację

Leczenie nieudanej miłości nową miłością to raczej zły pomysł, a jednak wciąż to robimy. Zdobycie nowej partnerki podbudowuje ego  mężczyzny i pozwala trzymać swój umysł z dala od „byłej”, przynajmniej na krótką chwilę…

6. Mężczyźni zamieniają smutek w gniew

Kiedy kobiety cierpią – płaczą, bo mają na to społeczne przyzwolenie. „Rycz, mała rycz…” – mówią słowa piosenki. Mężczyznom ciągle jeszcze odmawia się tego luksusu, świat ciągle nie jest gotowy na męskie łzy. Bardziej akceptowany jest pokaz męskiego temperamentu. Stąd przekuwanie smutku w gniew, „wyżywanie” się na przedmiotach i innych ludziach.

7. Mężczyźni się zaniedbują

Nie ma mowy o nowej fryzurze, spontanicznej decyzji i odchudzaniu, czy terapii zakupowej. Mężczyzna porzucony, czy odrzucony, będzie chodził miesiąc z zarostem, i po kilka dni w ciuchach, które wyglądają jakby właśnie ktoś w nich spał. Wyznają zasadę, że nie warto wkładać  wysiłku w dbanie o swój wizerunek, jeśli aktualnie nie ma dla kogo.

Podsumowując, mężczyznom nie jest łatwiej niż kobietom radzić sobie z rozpadem związku, ale robią to w zupełnie inny sposób. A wszystko to… przez wazopresynę. To właśnie ten hormon powoduje, że faceci w miłosnej rozpaczy są mniej „przystępni” dla innych, podczas gdy kobiety szukają w takiej sytuacji wsparcia u przyjaciółek.


Źródło:  newlovetimes.com


10 sposobów, by złagodzić ból samotności

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
4 stycznia 2017
Fot. iStock / AJ_Watt
Fot. iStock / AJ_Watt
 

Życie nie zawsze się tak układa, jakbyśmy tego chcieli. Cudownie jest, gdy mamy blisko siebie osoby, którym możemy zaufać, śmiać się w dobrych momentach i płakać w tych zdecydowanie słabszych. Niezależnie od tego, czy jest to partner, rodzeństwo czy przyjaciółka od serca, lżej jest nie czuć się samotnym na tym świecie. 

Ale życie bywa przewrotne i samotność może przyjść zupełnie nieproszona, niechciana. Wcale nie musi ona wynikać z fizycznego opuszczenia przez bliskie osoby. Przeprowadzki, śmierć czy odejścia od partnera to nie najczęstsze przyczyny samotności. Możemy być pozornie w centrum uwagi, w związku, otoczeni znajomymi i nadal czuć się samotni.

Trzeba umieć sobie radzić z własną samotnością

Ten stan może mieć swoje zalety. Choć trudno to zauważyć, czasowe osamotnienie pozwala zajrzeć w głąb siebie, wysłuchać własnych potrzeb. Poświęcając czas własnej osobie odnajdujemy mocne strony, poznajemy się siebie, uświadamiamy posiadane wady i zalety.

Częściej jednak samotność, zamiast cieszyć, doskwiera. Trudno w pojedynkę pokonywać wszystkie trudności i oswajać swoje obawy, troski i marzenia. Aby nie skazywać się na depresyjny humor, dobrze jest odkryć przyjemność z przebywania we własnym towarzystwie. Koncentrując się na robieniu ciekawych rzeczy, kontaktach z interesującymi ludźmi, masz szansę odkryć na nowo i bardziej polubić siebie i swoje życie. Gdy posiądziesz umiejętność bycia ze sobą, łatwiej będziesz budować relacje z innymi ludźmi.

Jeśli mimo wysiłków trudno jest zaakceptować samotne wieczory i nieobecność bratniej duszy, spróbuj na nowo poukładać swoje życie, by łatwiej odnaleźć w nim poszukiwany sens.

10 kroków do oswojenia samotności

1. Nie miej do siebie pretensji

Przestań się obwiniać o ten stan rzeczy. Co prawda masz wpływ na własne decyzje, ale niemożliwa jest kontrola i kierowanie decyzjami bliskich ci osób. Nie krytykuj się za swoją samotność, nie szukaj przyczyn tam, gdzie ich nie ma. Jeśli uważasz, że cierpisz na własne życzenie, nie ma sensu byś ciągnęła takie myślenie, nawet gdy masz ku temu podstawy. Tego, co minęło, nie cofniesz, ale trwając w stagnacji nie masz szans ruszyć do przodu własnie po to, by było ci lepiej.

2. Szukaj ukojenia

Skieruj swoje myśli na coś pozytywnego, co zdecydowanie poprawi ci humor. To mogą być zarówno książki ulubionego autora, jak i aktywna chęć pomocy bezdomnym zwierzakom. Czas, który poświęcisz jakiejkolwiek produktywnej czynności, a szczególnie tej, która coś dobrego daje i tobie i innym, to czas zyskany, nie stracony. Patrzenie w ściany nie przyniesie ulgi.

3. Znajdź dodatkowy impuls do wyjścia między ludzi

To nie musi być klasyczny wypad z grupką znajomych z przyklejonym uśmiechem na twarzy, wbrew rzeczywistemu nastawieniu. Może i zabrzmi to banalnie, ale wyślij komuś wiadomość, podłącz się do wirtualnej dyskusji. Być może złapiesz kontakt z kimś wartościowym, kto również będzie szukał ukojenia poza czterema ścianami, ale w nienachalny sposób. Odkryte wspólne tematy, pasje, otwierają szeroką możliwość owocnych dyskusji i poznawaniu, na tyle, na ile to możliwe, nowych ludzi.

4. Bądź twórcza

Napisz wiersz, wyrzuć z siebie emocje i tęsknoty, których na co dzień nie masz szans zapomnieć. Sięgnij po włóczkę i szydełko, stwórz coś własnego, niepowtarzalnego. Poświęć czas twórczości, nawet jeśli to będzie kolorowanie obrazków relaksacyjnych. Pozwolisz oderwać się swoim myślom wysoko, więc przestaną ci tak ciążyć. A dodatku możesz odkryć w sobie smykałkę do czegoś ciekawego, co nie tylko uporządkuje myśli w głowie, ale pozwoli pokazać nowe umiejętności.

5. Okaż dobro innym

Wesprzyj potrzebujących, podziel się nadwyżką np. nienoszonych ubrań i oddaj do PCK lub przekaż taktowanie tym, którzy nie mają w życiu łatwo. Wesprzyj fundację datkiem, pomóż starszemu sąsiadowi z zakupami, podejmij się wolontariatu. Jest wiele możliwości, które nie tylko pozwolą ci uporządkować swój czas, ale przesycą go czymś dobrym, czego nie sposób przełożyć na żadne pieniądze.

6. Zrezygnuj z niszczących relacji

Zrezygnuj ostatecznie z tych, którzy nie są blisko, odrzucają cię i ranią z premedytacją. Trwanie z nadzieją na poprawę bywa złudne, więc lepiej jest zamknąć i pożegnać w sobie toksyczne związki. Ten krok pozwoli otworzyć się na nową jakość i w przyszłości omijać popełnione błędy.

7. Użyj wyobraźni

Wyobraźnia i siła sugestii pozwolą przenieść ci się myślami w miejsce, gdzie opadną z ciebie wszelkie problemy. Taka darmowa wycieczka w głąb marzeń raz na jakiś czas, pozwoli oderwać się od ziemi, poczuć się lekko i zrelaksować choć przez chwilę. Łatwiej szukać równowagi, gdy na plecach nie trzeba dźwigać nadprogramowego ciężaru.

8. Prześwietl swoje nawyki

Samotność jest czasem potrzebna dla zachowania równowagi zdrowia psychicznego. Jednak zastanów się uczciwie, czy nie popadasz w skrajność, izolując się wręcz od ludzi lub zniechęcasz ich złymi nawykami np. brakiem uśmiechu w odpowiedzi na uśmiech czy ignorowaniem uwagi kierowanej w twoją stronę.

9. Pamiętaj, że emocje się zmieniają

Nie dołuj się niepotrzebnie. To, że dziś czujesz się samotna nie oznacza, że jutro będzie tak samo. Samotność jest jednym z tych nieprzyjemnych momentów w życiu, które na szczęście nie muszą trwać wiecznie. Podobnie jak fakt, że życie to nie tylko zabawa i czasem wymaga od nas skupienia i powagi.

10. Uwierz w siebie

Po prostu! Pamiętaj o swoich dobrych stronach, dbaj o siebie i nie rezygnuj z korzystania z przyjemności życia, tylko dlatego, że jesteś samotna. Masz czas, który powinnaś poświęcić właśnie sobie, podbudować się i wyjść odważniej po marzenia, a także na nowo między ludzi.


źródło: www.psychologytoday.comzwierciadlo.pl


Zobacz także

Fot. iStock/courtneyk

Dlaczego właściwie pijemy kawę? Akcja #30dnibezkawy, wyzwanie #7

Fot. iStock/Anna Rise

Mówisz: „wybaczam”, ale czy naprawdę tego chcesz, czy potrafisz?

Fot. Screen/Youtube

Zaskakujące zdjęcia z fotobudki. Niesamowita kampania. Obejrzyjcie film