Rozciągnij się i kształtuj mięśnie – oto 8 korzyści, jakie odczujesz ćwicząc pilates

Agnieszka Dyniakowska
Agnieszka Dyniakowska
2 września 2017
fot. iStock/ fizkes
fot. iStock/ fizkes
 

Na początku XX wieku Josef Humbertus Pilates opracował zestaw ćwiczeń, które miały pomóc w rozciągnięciu i uelastycznieniu mięśni bez ich nadmiernego rozbudowywania i obciążania kręgosłupa,  a także skorygować wady postawy i poprawić samopoczucie osób ćwiczących. Dziś pilates jest dobrze znaną formą ćwiczeń, którą chętnie podejmują osoby w różnym wieku i o różnym stopniu zaangażowania w aktywność fizyczną – nic dziwnego, bo korzyści z niej płynące są wprost niezwykłe.

Mocne mięśnie

Pilates sprawi, że niemal wszystkie mięśnie naszego ciała wzmocnią się i staną silniejsze. Szczególnie dotyczy to mięśni brzucha – są postawione w pilatesie na pierwszym miejscu – pleców i pośladków.

Większa satysfakcja seksualna

Pod wpływem ćwiczenia pilatesu zyskają także mięśnie dna miednicy podtrzymujące pochwę, pęcherz moczowy i macicę – zapobiega to obniżaniu się narządów rodnych, ułatwia kontrolę mięśni podczas porodu i korzystnie wpływa na satysfakcję z życia seksualnego!

Zdrowszy kręgosłup

Trening pilates wzmacnia mięśnie odpowiedzialne za stabilizację i podpieranie kręgosłupa oraz inne partie mięśniowe pomagające utrzymać jego stabilność.  Pomaga także w korekcji połączeń między kością biodrową a kręgosłupem, dzięki czemu nasza sylwetka jest wyprostowana i bardziej stabilna, przestajemy się garbić, a bóle pleców zmniejszają się lub znikają całkowicie.

Poprawa elastyczności

Pilates to ćwiczenia będące połączeniem jogi, ćwiczeń napinających mięśnie i baletu. Ich efektem jest większa elastyczność bez obaw o nadmierne rozbudowanie. Kilka treningów i odkryjecie, że nigdy w życiu nie byłyście tak rozciągnięte i gibkie!pilates -korzyści

Relaks i odprężenie

Pilates pomaga usunąć napięcie zgromadzone w pasie barkowym i kręgosłupie, rozluźnia mięśnie w górnych partiach pleców, ramion i karku. To nie jest bardzo intensywna forma ruchu, pracujesz zgodnie ze swoim oddechem, dokładnie i precyzyjnie, co pozwala na wyciszenie, zmniejsza stres, przywraca równowagę psychiczną.

Smukła i szczupła sylwetka

Ćwiczenia pomagają w kształtowaniu sprawnych mięśni, a mięśnie przecież spalają kalorie, nawet wtedy, gdy nie ruszamy się a odpoczywamy na kanapie. Najlepiej trening pilatesu poprzedzić rundą ćwiczeń kardio (np. pół godziny biegania, pływania lub jazdy na rowerze). Ponadto dzięki poprawie postawy ciała optycznie odejmujemy sobie kilogramów i wyglądamy smuklej.

Poprawa techniki oddechowej

Pilates pokazuje nam, jak oddychać w prawidłowy sposób, tak, by klatka piersiowa „otwierała się na boki”. Ćwiczymy zgodnie z rytmem naszego oddechu, co uczy nas kontroli i panowania nad nim.

Lepsza koordynacja i koncentracja

Trening pilatesu zwiększa świadomość ciała, pomaga nad nim zapanować  – nasze ruchy staną się płynne i opanowane, łatwiej osiągniemy stan harmonii ciała i umysłu. Dzięki pobudzeniu mięśni głębokich poprawimy także naszą równowagę i koordynację ruchową, a skupienie się na precyzji i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń zwiększy naszą koncentrację.

Wolicie coś bardziej intensywnego? Może bieganie, pływanie lub jazda na rowerze będzie sportem dla was – bez względu na dyscyplinę, szybko odczujecie korzyści z aktywności ruchowej!

Na podstawie: www.wformie24.poradnikzdrowie.pl          www.odzywianie.info.pl

Zapisz


Gdy paraliżuje cię lęk… Czyli jak szybko pozbyć się uczucia paniki

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
2 września 2017
Fot. iStock/PeopleImages
Fot. iStock/PeopleImages
 

Atak panicznego lęku pojawia się nagle. Może być spowodowany zaistniałą sytuacją bądź strachem o zdrowie lub życie. Ale może także pojawiać się bez wyraźnego powodu. Według danych dotyka ok. 9 proc. populacji. Głównie narażone są kobiety. Typowy atak trwa od kilku minut do godziny. Paraliżuje całe ciało i nie pozwala myśleć rozsądnie. Jak sobie poradzić, kiedy nas złapie paniczny lęk? Oto kilka skutecznych sposobów.

Oddychaj

Podczas ataku paniki głęboko oddychaj. To pomoże ci się opanować. Poćwicz oddychanie przeponą, dzięki czemu szybciej uspokoisz oddech. Możesz także skorzystać z papierowej lub foliowej torebki. Zapobiega to powstaniu hiperwentylacji, która nasila objawy.

Zwolnij

Najpierw uspokój się, dopiero potem podejmij decyzję. Wycisz się, zbierz myśli. Nie postępuj pochopnie.

Fot. iStock/baloon111

Fot. iStock/baloon111

Wysiądź z samochodu

Jeśli atak paniki złapie cię, gdy prowadzisz samochód, od razu zjedź na bok. W tym stanie stanowisz zagrożenie dla samej siebie i otoczenia. Gdy tego potrzebujesz, wyjdź na zewnątrz. Poczekaj, aż atak minie i dopiero wtedy kontynuuj jazdę. Najlepiej jednak, gdybyś oddała prowadzenie komuś innemu – oczywiście, gdy jest to możliwe.

Weź lekarstwa

Nigdy nie zapominaj o tym, by nosić przy sobie lekarstwa. Schowaj je do torebki, umieść w schowku w samochodzie. Już sama świadomość tego, że masz je pod ręką, będzie dla ciebie uspokajająca.

Ćwicz

Nie zapomnij o ćwiczeniach. Ruch pomoże ci rozładować napięcie, a uwalniające się endorfiny nastroją cię bardziej pozytywnie. Wybierz taką formę ruchu, która będzie sprawiać ci przyjemność, ale będzie przy tym wymagała od ciebie więcej wysiłku.

Wyłącz telewizor

Sytuacja na świecie cię przeraża? Po każdych wiadomościach czujesz się przygnębiona? Wyłącz telewizor. W ten sposób unikniesz ataku spowodowanego przykrymi informacjami ze świata, na które nie masz wpływu. Zamiast tego obejrzyj bajkę bądź lekki film.

Weź gorącą kąpiel lub prysznic

Kiedy czujesz, że zaczynasz czuć ogromne zdenerwowanie, weź kąpiel bądź prysznic – oczywiście, jeśli masz taką możliwość. Pozwól, by ciepło ogarnęło twoje ciało. Dzięki temu poczujesz się bardziej rozluźniona i zrelaksowana. Poza tym wysoka temperatura sprawia, że czujesz się bezpieczniej.

Zdrzemnij się

Choć buzują w tobie emocje, które nie pozwalają ci spokojnie zasnąć, postaraj się to zrobić. Połóż się wygodnie, poczuj się bezpiecznie. Możesz otworzyć okno i mocno okryć się kocem bądź kołdrą tak, aby poczuć przyjemne ciepło. Spróbuj zdrzemnąć się choćby 20 minut. Zobaczysz, że po przebudzeniu poczujesz się znacznie lepiej.

Wyjdź na świeże powietrze

Gdy czujesz, że zbliża się atak, wyjdź na świeże powietrze. Głęboko oddychaj. Jeśli nie masz możliwości wyjścia na dwór, otwórz szeroko okno.

Popracuj nad źródłem lęku

Gdy wiesz, co może powodować twój lęk, popracuj nad tym. Być może wystarczy szczera rozmowa z kimś bliskim, kto ukaże ci inny punkt widzenia. Sama tłumacz sobie także, że ta sytuacje nie jest taka beznadziejna, że dasz radę. Mów do siebie jak do przyjaciółki.

Nie wszystkie te wskazówki zadziałają na każdego. Dlatego wybierz te, które są dla ciebie najbardziej pomocne. Już stosowanie nawet jednej z nich przyniesie rezultat i sprawi, że będzie ci łatwiej pokonać atak. Lub mu zapobiec, co byłoby najlepszym rozwiązaniem.

Źródło: psychologytoday


Joga Festiwal. V Górski Maraton Jogi już za nami!

Gościnnie w Oh!me
Gościnnie w Oh!me
2 września 2017
Fot. Łukasz Łuciuk
Fot. Łukasz Łuciuk

Wydarzenie zostało zorganizowane po raz piąty i zakończyło się sukcesem. Dopisały zarówno frekwencja i piękna pogoda, jak również dobra atmosfera.

Joga Festiwal zgromadził w tym roku około 200 uczestników. Czekały na nich liczne zajęcia jogi, w tym dla dzieci oraz różnorodne warsztaty dotyczące tematów, takich jak: oddech, anti-age’ing twarzy, zielarstwo, kulinaria czy uważność. Odbył się również koncert na gongi i misy tybetańskie oraz punkt główny programu: Maraton Jogi „108 powitań słońca”, który zgromadził na stoku w Wierchomli 140 osób.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Jest nam niezmiernie miło, że odwiedziło nas tylu gości. W takiej atmosferze i z takim nastawieniem wszystkich biorących udział w Joga Festiwalu możemy nie tylko organizować maratony jogi na stoku, lecz wręcz przenosić całe góry – mówi Przemysław Kutnyj, rzecznik prasowy Stacji Narciarskiej Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla i ***Hotelu Wierchomla Ski&Spa Resort.Z całego serca dziękujemy wszystkim uczestnikom, partnerom, patronom, sponsorom, jak i partnerskim szkołom jogi – dodaje.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Organizatorami Festiwalu są kompleks narciarsko-turystyczny Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla – czyli Stacja Narciarska Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla i ***Hotel Wierchomla Ski&SPA Resort – oraz portal Joga-Joga.pl – pierwszy ogólnopolski serwis internetowy o tematyce poświęconej jodze, zdrowemu, pożytecznemu stylowi życia. Stanowi największe w Polsce kompendium wiedzy o jodze i tematach pokrewnych.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Było cudownie. Choć na każdym kroku towarzyszyło poczucie harmonii i spokoju, nikomu nie brakowało atrakcji i energii. Organizatorzy zadbali o wszystko holistycznie.

Najmłodsi, którzy przybyli na maraton wcale się nie nudzili. Zorganizowano dla nich specjalne zajęcia jogi prowadzone przez instruktorkę, specjalizującą się szczególnie w przekazywaniu jogińskiej wiedzy i umiejętności dzieciom. Wszystko po to, by miło spędziły czas i przede wszystkim mogły się zarazić miłością do tej formy aktywności.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Oprócz tego, codziennie w godzinach 9 – 17,  w klubie Wierchołka! w hotelu Wierchomla Ski & Spa, zorganizowana była  opieka animatorek dziecięcych.

Wszyscy zakochani (lub nie) w kucharzeniu, mogli wziąć udział w harmonijnych warsztatach kulinarnych. Można było poznać sposób na szybkie pesto oraz inne, zdrowe smakołyki.

Fot.Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Warsztaty botaniczno-zielarskie w terenie dały możliwość poznania i spojrzenia na wiele roślin w inny sposób oraz pokazały ich lecznicze właściwości. Jak się leczyć i wspomagać korzystając z tego, co przyroda daje. To, czego się dowiedzieliśmy praktykowaliśmy czasem od razu…

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Nie zabrakło cudownych wystawców i jedzenia, które zabierało w prawdziwą kulinarną podróż.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Maraton jogi składający się z jogińskiej sekwencji powitań słońca

27.08.17 o godzinie 14-tej uczestnicy, którzy chcieli przywitać słońce aż 108 razy wjechali wyciągiem krzesełkowym na górę Wierchomla. Niezwykłe górskie aktywne spotkanie prowadził Wiktor Morgulec. Powitaliśmy słońce 108. razy – i udowodniliśmy, że wcale nie trzeba być zaawansowanym joginem. Każdy może to zrobić! :) Naprawdę. Tym razem ogólną intencją wspólnego wykonania 108. powitań słońca był Pokój na świecie.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017__MG_0320 (Kopiowanie)

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Materiały prasowe

Fot. Łukasz Łuciuk

Zobaczcie koniecznie galerię zdjęć z maratonu!

Fot. Łukasz Łuciuk

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4958 - opia kopia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4960 opia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4964 opia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4966 - opia kopia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4987 opia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4990 opia

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_P1080710 (Copy)

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017__MG_9302 (Kopiowanie)

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017__MG_9307 (Kopiowanie)

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017__MG_9312 (Kopiowanie)

Fot. Łukasz Łuciuk

JODC69~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JOCA42~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO40BD~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO2EB0~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO74DF~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JOFDDF~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO940F~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO45D5~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JO2D30~1

Fot. Łukasz Łuciuk

JOB801~1

Fot. Łukasz Łuciuk

Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017_Joga Festiwal V Gorski Maraton Jogi w Wierchomli 2017DSC_4942 opia

Fot. Łukasz Łuciuk

 


Zobacz także

Fot. iStock/choja

Jak na rozstaniu można zarobić? Mistrz marketingu!

Dlaczego nie zdradziłam i dlaczego uważam, że to była zła decyzja

Dlaczego nie zdradziłam i dlaczego uważam, że to była zła decyzja

Fot.  Screen ze strony/ izabelaspilska.pl

Chciałabym tylko godnie żyć, choroba mi na to nie pozwala. Dzisiaj to ja muszę prosić o pomoc