Otwórz umysł, bądź kreatywny i wygraj nowe urządzenie HP [KONKURS]

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
21 sierpnia 2018
Fot. Materiały prasowe
 

Co zrobiłbyś, gdybyś mógł stworzyć wszystko, co sobie wyobrazisz? Jak wykorzystałbyś czas, który podarowałaby ci złota rybka? Z kim najchętniej dzieliłbyś najważniejsze w swoim życiu  momenty? O czym właśnie pomyślałeś?

Wbrew pozorom największe radości mogą przynosić ci wszystkie życiowe drobiazgi, małe chwile spędzone z najbliższymi czy ulubione zdjęcie z wakacji. Serdecznie zapraszamy was do wspólnej zabawy z HP. Otwórzcie umysły i dajcie się porwać własnej kreatywności… małe, dobre chwile już macie, a co wyczarowalibyście za pomocą domowej drukarki?

Wejdź na stronę: www8.hp.com/pl
i sprawdź, co potrafi  HP Deskjet Ink Advantage 3785,

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

a następnie napisz nam lub pokaż, do czego ty byś ją wykorzystał/a?

Zasady:

  1. Aby wziąć udział w Konkursie, należy wykonać zadanie konkursowe.
  2. Za moment dokonania zgłoszenia Konkursowego w sposób określony w ust. 1 uważa się moment, w którym zgłoszenie zostanie zapisane na serwerze pocztowym organizatora.
  3. Jedna osoba może przesłać tylko jedną  odpowiedź. W przypadku udzielenia większej liczby odpowiedzi Organizator weźmie pod uwagę podczas rozstrzygania konkursu pierwszą przesłaną wiadomość.

Zadanie konkursowe:

Odpowiedz na poniższe pytania:

1.Z urządzeniem 3785 od HP można się łączyć bez użycia kabla i drukować mobilnie. Na jakich systemach operacyjnych i przy wykorzystaniu jakich urządzeń mobilnych można drukować bezprzewodowo?

2.Napisz, co ty kreatywnego możesz zrobić z urządzeniem od HP.

Prawidłowych odpowiedzi szukaj na stronie: www8.hp.com.pl

 Swoją odpowiedź prześlij na adres: kontakt@ohme.pl, z dopiskiem: „Konkurs z HP”. Daj się ponieść wyobraźni i wygraj urządzenie HP Deskjet Ink Advantage 3785.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora oraz Sponsora konkursu, swoich danych osobowych, uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO.

Nagrody:

3 x drukarki HP Deskjet Ink Advantage 3785, najmniejsze takie urządzenie na świecie

Fot. Materiały prasowe

Regulamin konkursu znajdziecie tutaj.

Konkurs trwa  od 23.08.2018 do 05.09.2018, wyniki zostaną opublikowane na stronie www.ohme.pl do dnia 12.09.2018 roku.

TWOJE DANE: Pamiętaj, udział w konkursie jest dobrowolny. Dodając swój komentarz, wyrażasz zgodę na opublikowanie twojego imienia i nazwiska (lub pseudonimu), w przypadku ewentualnej wygranej, na liście laureatów, czyli na wykorzystanie i przetwarzanie twoich danych osobowych w celu przeprowadzenia niniejszego konkursu (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO). Nie używamy twoich danych do  innych celów, niż czynności związane z niniejszym konkursem.


W poszukiwaniu pewności siebie – sprawdzone techniki na podniesienie samooceny

Gościnnie w Oh!me
Gościnnie w Oh!me
21 sierpnia 2018
Fot. iStock/evgenyatamanenko
 

Powszechne opinie na temat pewności siebie opierają się na wielu mitach. Jednym z najbardziej popularnych jest ten, że nieśmiałość i brak pewności siebie to coś, z czym się rodzimy. Ta błędna optyka powoduje, że część osób nawet nie stara się walczyć z kompleksami, brakiem wiary we własne możliwości i przekonaniem, że przecież „tak musi być”. Nie musi. Wszystko można wypracować, można zmienić nawyki i przemodelować schematy. Wkładając w to zaangażowanie, systematyczną pracę i pomoc odpowiednich technik psychologicznych, jesteś w stanie zmienić się w taki sposób, w jaki chcesz. Żyć bez kompleksów, poczucia bycia gorszym i skrępowania.

Pewność siebie pod lupą

Aby móc zacząć pracować nad zmianą, należy najpierw dokładnie zrozumieć, czym jest pewność siebie i jakie ma konsekwencje. Zdefiniować ją można jako wiarę w siebie, szacunek do samego siebie i pewność, że nasze działania przyniosą określony skutek. Gdy jest na odpowiednim poziomie, sprawia, że jesteśmy wytrwali i nie poddajemy się przy pierwszej porażce. Wierzymy we własne możliwości i próbujemy dalej, by osiągnąć określony cel.

Osoby o wysokim poczuciu własnej wartości lepiej sobie radzą w grupach, są bardziej ekstrawertyczne i chętniej odnajdują się w roli przywódczej, dzięki czemu stają się naturalnymi liderami. Wysoka samoocena wiąże się z zaufaniem społecznym i podejmowaniem inicjatywy w nawiązywaniu nowych przyjaźni, a badania jasno pokazują, że pozytywnie wpływa też na satysfakcję z relacji obojga partnerów. Udowodniono również, że istnieje korelacja między pewnością siebie a dobrymi wynikami w nauce. Z kolei posiadanie złego obrazu siebie jest czynnikiem ryzyka dla rozwoju zaburzeń odżywiania, takich jak bulimia i anoreksja. Niska samoocena może prowadzić także do depresji.

Sabotażysta na cenzurowanym

Praca nad pewnością siebie zaczyna się od uciszenia wewnętrznego sabotażysty. W zależności od sytuacji przyjmuje on różne role – wewnętrznego krytyka, podcinacza skrzydeł, pesymistycznego wróżbity itd. To głos w Twojej głowie porównujący Cię z innymi, mówiący: „Po co w ogóle zaczynasz? I tak ci się nie uda”, „A co będzie, jeśli wystawisz się na pośmiewisko?” i w końcu „Co ludzie powiedzą?”.

Nie dać dojść do głosu tym wszystkim sabotażystom nie jest łatwe, ale z pewnością możliwe. Jak to zrobić? Oto jedna z technik.

Gdy tylko pojawi się w Twojej głowie negatywna myśl, powiedz głośno lub pomyśl „stop” albo inne słowo, które powstrzyma niechciane zdanie. Następnie przeorientuj swoje myśli na coś bardziej konstruktywnego i pozytywnego.

Znajdź wsparcie w sobie

Podobnie jak w naszej głowie mogą się pojawiać myśli zniechęcające do działania, tak samo możemy przywołać bardziej wspierające postacie, które będą nas motywować. Masz do dyspozycji np. „bohatera”, który dodaje odwagi w chwilach zwątpienia i zapewnia, że dasz radę i że masz odpowiednie moce, aby osiągnąć swój cel. „Kochająca mama” sięgnie po bardziej emocjonalną argumentację, zapewniając, że cokolwiek się stanie, i tak będzie Cię kochać i obdarzać całkowitą akceptacją Twoje plany. „Wdzięczna babcia” po prostu zachęca do cieszenia się z życia i dziękuje Ci za wszystko, co robisz dla siebie. Kolejnym rodzajem pomocnika jest „zbuntowany indywidualista”, który dba o swoje granice i indywidualność, pomagając Ci nie zdradzać własnych wartości i ideałów. „Racjonalny naukowiec” zaś bazuje na faktach i przytacza je jako niepodważalne argumenty w momentach zwątpienia. W chwili gdy jakiś sabotażysta chce dojść do głosu, zablokuj go, przywołując bardziej pozytywne schematy myślowe, reprezentowane przez Twoich wewnętrznych pomocników.

Budowanie optymizmu

Gdy już przepracujesz sabotażystów i zmienisz schemat myślenia, zadbaj o higienę swojego życia, systematycznie budując optymistyczne nastawienie. Sposobem na podniesienie swojej samooceny i spojrzenie przychylniejszym okiem na swoje działania jest zapisywanie każdego wieczora trzech rzeczy, które w sobie cenisz. Pomoże Ci to w bardziej obiektywnej ocenie sytuacji, a w razie gorszego dnia notatki będą stanowiły dowód na to, że jednak nie jest tak źle, jak Ci się wydaje na pierwszy rzut oka. Otaczanie się pozytywnymi ludźmi również odgrywa bardzo istotną rolę w budowaniu własnej wartości. Przebywając z tymi, którzy mają negatywne nastawienie i nieustannie narzekają, skazujesz się na przejęcie ich zachowań. To, jakimi ludźmi się otaczamy, ma na nas ogromny wpływ, bo podświadomie chcemy się do nich upodobnić. Badania wykazują też, że na naszą samoocenę mają wpływ ćwiczenia fizyczne, szczególnie w przypadku dzieci i młodzieży. Wzrost wydzielania endorfin sprawia, że stajemy się szczęśliwsi, dzięki czemu jesteśmy bardziej skłonni akceptować siebie i swoje otoczenie.

Pewność siebie to umiejętność otwierająca wiele drzwi. Drzwi do awansu, lepszych relacji, samoakceptacji i spełniania swoich marzeń. Osoby, które potrafią uciszyć swoich wewnętrznych sabotażystów i pracują nad zwiększeniem pewności siebie, mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu w dowolnej dziedzinie. Wynika to z kilku kwestii. Po pierwsze przestają się bać porażki, więc podejmują próby, które krok po kroku przybliżają je do osiągnięcia określonego celu. Po drugie, nie zniechęcają się krytyką innych, lecz odważnie i z determinacją podążają własną ścieżką. A w końcu stają się świadome swoich możliwości i potrafią je dobrze wykorzystać.

Więcej informacji znajdziesz na Facebooku – TUTAJ. 


Autor: dr Mateusz Grzesiak

 


Czy pora roku naprawdę wpływa na nasz nastrój? Sprawdź, czy nie dopada cię SAD

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
21 sierpnia 2018
Fot. iStock / Filograph

Nikt nie lubi tego momentu, ale trzeba przyznać, że w powietrzu – zwłaszcza rano, czuć już schyłek lata i wakacji. Powoli zaczynamy myśleć o rutynie dnia codziennego, o tym, że ani się obejrzymy i przyjdzie jesień. I na samą myśl mamy nieprzyjemne dreszcze, a wakacyjny nastrój zaczyna nas opuszczać.

Ktoś powie – taka kolej rzeczy. Niby tak, ale trudno się z nią pogodzić i nie złapać… doła. Jesienna chandra dopada nas szybciej niż się nam wydaje. Czy to tylko kwestia naszego nastawienia, czy może o tej porze roku jest coś, co wywołuj w nas spadek naszej formy – zwłaszcza psychicznej?

Naukowcy dowodzą, że istnieje sezonowe zaburzenie afektywne (SAD), kiedy to nasz nastrój zmienia się w zależności od pory roku, to rodzaj depresji, która przychodzi i odchodzi. Okazuje się, że jedna na trzy osoby cierpi na SAD, a kobiety odczuwają przygnębienie i smutek o 50% częściej niż mężczyźni.

Dlaczego tak się dzieje? Za jedną z głównych przyczyn uważa się krótszy dzień (co już czujemy) oraz zmniejszona ilość promieni słonecznych. Kiedy tylko słońce zaczyna zachodzić wcześniej my stajemy się drażliwi, zmęczeni, mamy poczucie beznadziejności i bezsilności oraz zwiększoną ochotę na słodycze. Poza tym mniej w nas entuzjazmu, trudno o optymizm, miewamy problemy z koncentracją.

Ale uwaga, nie musimy przejść nad takim stanem rzeczy do porządku dziennego. Możemy objawy SAD złagodzić. W jaki sposób? Zadbajmy o aktywność fizyczną – spacer, jogging, może jakiś fitness, zumba, kurs tańca? Nie musi to być aktywność, które wyciśnie z nas siódme poty, czasami wystarczy właśnie spacer, tyle, że regularny. W tym czasie nie powinniśmy się także izolować – wręcz przeciwnie, dążyć do spotkania się ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną.

Pozytywne rezultaty może przynieść także zmiana diety. Jesienią zwiększa się pokusa na ciasteczka i makarony, a warto byłoby postawić na warzywa i owoce, produkty bogate w omega3.

Dzień staje się coraz krótszy, słońca powoli będzie coraz mniej, a ty nie daj się SAD. Jeśli zauważysz, że twój nastrój się zmienia – pilnuj diety, idź na spacer, umów się w weekend ze znajomymi. Jesień może wpłynąć na twoje samopoczucie, ale ty możesz złagodzić jej oddziaływanie na ciebie. Zadbaj o to, by robić rzeczy, które sprawiają ci radość.


źródło: Bustle


Zobacz także

Trening uważności

Trening uważności w 10 punktach. Nie daj się zwariować, wcale nie musisz pędzić jak wszyscy

Zamknij oczy i wyobraź sobie wakacje marzeń. A później? Później to marzenie zrealizuj

Moja rodzina jest „pełna”, gdy są zwierzęta