Nie oglądaj się za siebie, jeśli zdecydujesz odejść

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
8 sierpnia 2018
Fot. iStock/martin-dm
 

Czasem w życiu wpadasz na toksycznego faceta, którego potem dosłownie nie możesz się pozbyć. Cóż, na tym polega właśnie cały urok i niebezpieczeństwo sytuacji. Odejść od niego jest bardzo trudno.  W sumie nie rozumiesz fenomenu gościa, który, jak wiesz, nie jest dla ciebie dobry, który regularnie cię obraża i który powinien zniknąć jak najszybciej z twojego otoczenia. Nie ma innej rady, jak być konsekwentną. Jeśli raz zdecydowałaś, nie zbaczaj z tej drogi. Odejście „na raz”, na zawsze może być niewiarygodnie trudne, ale będzie ci o wiele łatwiej, jeśli nie zapomnisz tylko kilku podstawowych rzeczy.

Uczucia to nie wszystko

Sama widzisz to wyraźnie – wracasz do niego, ponieważ nosisz w sobie miłość, autentyczne uczucia do tego faceta. To nie oznacza, że coś z tobą jest nie tak.  Czasami naprawdę nic nie możesz poradzić na to, że zakochujesz się w kimś, kto zupełnie na to nie zasługuje. Taka jest pociągająca natura „zakazanego owocu”.  W tej sytuacji najlepiej jest uczciwie przyznać się do swoich uczuć i być szczerą wobec siebie. Nie udawaj, że nie robisz bzdur.  Zaakceptuj swoje emocje, jak również fakt, że uczucia to po prostu nie wszystko. Mówiąc inaczej – uczucia to jedno, a dobry związek to o wiele więcej…

Życie złudzeniami powoduje, że tracisz czas, ale nic się nie zmienia

W głębi duszy pewnie wiesz, że ta sytuacja, twój toksyczny związek, nie są właściwe, ale oszukujesz się, myśląc ciągle o powrocie do niego. Musisz cofnąć się, nabrać dystansu, by zobaczyć, ocenić, jaki wpływ ma na ciebie ta chora zależność.  Do bólu szczera ocena tego, co faktycznie wydarzyło się między tobą a nim, kiedy byliście razem, może pomóc ci znaleźć w sobie wewnętrzną siłę, by odejść.

Nie można być „trochę w związku”

Zaangażowanie wymaga obecności, stawiania czoła problemom, odpowiedzialności za swoje uczucie i za tę miłość. Spójrz na niego. Bez „filtrów”. Na zimno, na trzeźwo, przeanalizuj wszystko, co dla was zrobił. Co zrobił dla waszego związku. Musisz dowiedzieć się, czy to „coś”, co ze sobą robisz, jest tego warte. Czy dla niego ten związek jest rozwiązaniem trwałym czy krótkoterminowym? Jaką masz pewność, że kiedy wrócisz stare problemy nie będą się ponownie pojawiać?  Żadnej, prawda? Nie można być „trochę w związku”, trochę go chcieć, a trochę nie. Nie można wziąć na siebie troszkę odpowiedzialności za miłość. Nie można składać obietnic bez pokrycia. Nie pozwalaj nikomu bawić się twoim uczuciem. Raz udawać, że traktuje cię poważnie, za chwilę śmiać ci się prosto w twarz.

Musisz znać swoją wartość

Nie decyduj się na to, by spędzić swoje życie z kimś, kto nie na ciebie nie zasługuje. To nie pora na fałszywą skromność, tu chodzi o twoje życie i szczęście, o twój spokój i harmonię. Jesteś mądra, silna, piękna. Potrafisz świetnie żyć. Nie marnuj swojego czasu tutaj na to, by pozwalać mu „ciągnąć cię” w dół.

Jeśli raz zdecydujesz się odejść – nie wracaj. Za każdym następnym powrotem, rozczarowanie nim i sobą (że znowu dałaś się na to nabrać) będzie bolało coraz bardziej. Straconego czasu nie da się odzyskać, nie mówiąc o wylanych łzach i pierwszych zmarszczkach – tych ze zmartwienia. Jeśli odchodzisz, nie wracaj.


5 rzeczy, które pomogą ci przezwyciężyć „wielki smutek”

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
9 sierpnia 2018
5 naturalnych metod, które mogą skutecznie wesprzeć walkę z depresją
Fot. iStock / Anna_Isaeva
 

Depresja jest tajemniczą chorobą. Naukowcy i psycholodzy mózgu twierdzą, że wynika z braku równowagi chemicznej w mózgu. Problem nie dotyczy jednak diagnozy, ale leczenia.

Odstawianie środków antydepresyjnych wymaga bezpiecznego zmniejszania dawki przez dłuższy czas. Ten proces często wywołuje nieprzyjemne skutki uboczne Niektóre z tych działań niepożądanych są u niektórych osób tak ciężkie, że lekarz musi ponownie zwiększyć dawkę antydepresantu.

Jak możesz sobie pomóc, bez leków? Co może sprawić, że znów poczujesz się szczęśliwy?

Taniec

Ruch, taniec, muzyka, pomogą ci odnaleźć radość. Taniec ma tak korzystny wpływ na nasz mózg, że jest nawet wykorzystywany przy leczeniu Parkinsona.

Trening

Ćwiczenia przynoszą korzyść mózgowi na wiele sposobów. Po pierwsze, stymulują serce, które z kolei uwalnia więcej krwi.  Po drugie, ćwiczenia uwalniają endorfiny, które są silnymi hormonami antystresowymi. Po trzecie, ćwiczenia (zwłaszcza aerobowe) wzmacniają neurogenezę, wzrost nowych komórek mózgowych. Wszystkie te efekty są niezwykle korzystne dla ogólnego samopoczucia.

Podróżowanie

Nie musisz kupować biletu na samolot ani rezerwować drogiego hotelu. Chodzi o spacery w nieznane miejsca, odkrywanie. Dobrym sposobem na pozbycie się depresji jest nawet podróżowanie w pojedynkę. Kiedy wrócisz z takiej „podróży”, twój umysł będzie zdrowszy.

Zmiana stylu życia

Zadbaj o odpowiednią ilość witamin w organizmie, spożywaj mniejsze ilości cukru i mniej przetworzonej żywności, w tym glutenu. Medytuj, ćwicz głębokie oddychanie.

Zadaj sobie pytanie – co sprawi, że znów poczujesz się szczęśliwy?

Pamiętaj, że depresja jest zaburzeniem równowagi neurochemicznej wymagającym cierpliwości, staranności i interwencji medycznej. Ale tak naprawdę, tylko ty sam wiesz, co sprawia, że się ponownie uśmiechasz. Poświęć czas na odczytanie twoich własnych pragnień. Pytaj siebie, czego ci brakuje i rozmawiaj ze sobą szczerze.


Na podstawie: powerofpositivity.com

 


Nadwrażliwość – wada czy skuteczny system obronny

Redakcja
Redakcja
8 sierpnia 2018
Fot. istock/KatarzynaBialasiewicz

Nadwrażliwość jest przez niektórych uważana za dar, specjalny i emocjonalnie intensywny sposób widzenia i zrozumienia tego, co nas otacza. Dla innych to po prostu oznaka słabości. Nie podlega jednak dyskusji, że bycie nadwrażliwym oznacza zwracanie uwagi, w sposób instynktowny, na najdrobniejsze szczegóły i subtelności  wokół ciebie.

Jeśli masz to szczęście, że jesteś  ”inny”, nie zmieniaj się: jest to dar, który czyni cię wyjątkowym i pozwala zobaczyć świat z większą pełnią i przejrzystością . Osoba nadwrażliwa jest zmęczona słuchaniem takich rzeczy, jak „bierzesz zbyt wiele do serca”, „nic cię nie atakuje”, „nigdy nie można ci nic powiedzieć”.

Osoby nadwrażliwe łączą każdy bodziec z emocją. Ich mechanizmy neuropsychologiczne łączą bodźce wzrokowe, słuchowe i dotykowe z określonym doznaniem. Obszary mózgu związane ze świadomością, emocjami, poczuciem empatii i „neuronami lustrzanymi” są u nich bardziej aktywne niż u osób o mniejszej wrażliwości.

Próg bólu u nadwrażliwych jest bardzo niski, tak że intensywne światło lub szorstkie ubrania mogą je zranić. Nadwrażliwość wiąże się również z wyjątkową zdolnością do wychwytywania szczegółów i różnic w przedmiotach, środowiskach i ludziach. Tak więc, zdecydowanie nie jest słabością, a raczej siłą. Zdaniem psychologów, może być nawet elementem systemu obronnego danej osoby, mającego na celu ochronę jej przed niebezpiecznymi emocjonalnie sytuacjami i ludźmi.

Jeśli więc masz etykietę osobt „nadrważliwej”, nie przejmuj się tym za bardzo. Posiadasz dar, umiejętność, o której inni moga jedynie pomarzyć – widzisz więcej, czujesz mocniej. I o wiele bardziej intynsywnie przeżywasz świat.


Na podstawie: nospensees.fr

 


Zobacz także

Jak u diabła przetrwać ten piłkoszał?!

Tajemnice mogą szkodzić. Czasem lepiej jest zrzucić z siebie ich ciężar

Pie*dolę noworoczne postanowienia, od lat mam listę, czego zrobić nie zamierzam i trzymam się jej nogami i rękami