Najpiękniejsze świąteczne reklamy tego roku

Karolina Krause
Karolina Krause
22 grudnia 2016
Fot. Screen z YoutubeHuawei Mobile Poland
Fot. Screen z YoutubeHuawei Mobile Poland

Święta to czas niezwykłych popisów agencji reklamowych. I choć psioczymy na to, że pojawiają się zwykle zbyt wcześnie i jeszcze bardziej nakręcają przedbożonarodzeniowy zamęt, to znajdziemy wśród nich także prawdziwe perełki. W trakcie dosłownie kilku minut potrafią sprawić, że przypominamy sobie, o co tak naprawdę chodzi w tych Świętach. A także o tym, że wszyscy w gruncie rzeczy pragniemy tego samego: miłości, bliskości, przyjaźni i akceptacji.

Usiądźcie więc na chwilę wygodnie, przygotujcie chusteczki i zobaczcie tych kilka spotów reklamowych, które wybrałyśmy specjalnie dla was:

Allegro

„Czasami brakuje słów, by wyrazić to, co najważniejsze. W takim przypadku trzeba się ich po prostu nauczyć.” Bezapelacyjnie najlepsza reklama w tym roku. Zachwycają się nią nie tylko polskie ale i zagraniczne media. Dlaczego? Zobaczcie same.

H&M

Z Adrianem Brody (aktorem znanym wszystkim głównie z filmu „Pianista”) nic nie może się nie udać! A już szczególnie wzruszająca świąteczne reklama.

Huawei

Nawet chińska marka Huawei zachęca nas do tego byśmy w ten jeden dzień w roku odłożyli smartfony i tablety na bok.

Comcast Xfinity

Największy dostawca internetowy w Stanach Zjednoczonych porusza kwestię problemów międzypokoleniowych. Czy Święta u dziadka i babci, muszą być piekłem dla nastolatków?

Waitrose

W święta nigdy nie powinniśmy tracić nadziei. Brytyjska sieć luksusowych supermarketów opowiada wzruszającą historię pewnej świątecznej podróży…

Amazon

To chyba jedno z najważniejszych przesłań w te Święta. Przepiękna historia przyjaźni księdza i imama, pokazuje jak ważne jest okazywanie troski na co dzień.

Marks and Spencer

W te święta to nie Mikołaj będzie grał pierwsze skrzypce, a jego żona, Pani Mikołajowa. Kto tak naprawdę przynosi nam prezenty?


Jak być odpornym psychicznie? 18 sposobów na wytrenowanie tej cennej umiejętności

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
22 grudnia 2016
Fot. iStock / da-kuk
Fot. iStock / da-kuk

Codzienność nie oszczędza nam sytuacji stresowych, z którymi w różny sposób uczymy się sobie radzić. Im silniejszą mamy psychikę, tym sprawniej dźwigamy się z doświadczeń, które nas ranią czy smucą. Odporność psychiczna nie jest jednak cechą, która dostajemy w pakiecie do końca życia. Jedni mogą być mniej odporni, inni bardziej, ale każdy powinien mieć świadomość, że odporność na to, co nam się przydarza, można wypracować i wzmocnić.

Nie wszyscy dbają o higienę zdrowia psychicznego. Szybkie tempo życia, długotrwały stres z tym związany, wpływa na to, że mniej odpoczywamy, dotyka nas wypalenie zawodowe, depresja i inne zaburzenia. Trzeba starać się nie poddawać gorszej formie i próbować metody, które skutecznie wpływają na wzmocnienie odporności psychicznej. A to niewątpliwe posłuży nam przez resztę życia.

18 sposobów na trening odporności psychicznej

1. Szukaj inspiracji

Niezależnie od tego, czy pozytywną moc czerpać będziesz od innej osoby, z książek, cytatów, muzyki, zawsze miej ten przekaz w pamięci. Łatwiej jest zrobić krok do przodu, gdy można się czymś podeprzeć lub na kimś wzorować.

2. Daj upust emocjom

Wyrzuć je z siebie, nie kumuluj ich do granic możliwości, bo takie zachowanie szkodzi. Odreagowanie emocji pomaga odnaleźć równowagę i poczuć kontrolę nad tym, co się dzieje. Złe emocje, gromadzone długi czas zatruwają umysł, a także ciało. Odreagowuj na bieżąco, jeszcze wtedy, gdy to, co kłębi ci się w głowie nie urosło do wyolbrzymionych rozmiarów. Łatwiej sobie poradzisz z małym problemem, zamiast ich tabunem.

3. Ruszaj się

Sport to zdrowie, w dodatku aktywność fizyczna uwalnia endorfiny, które znakomicie poprawiają humor. Poza tym fizyczne zmęczenie w doskonały sposób pozwala „wypocić” złe myśli, odciążyć umysł dzięki ciężkiej pracy ciała.

4. Pamiętaj o swojej sile

Każdy z nas ma za sobą niejedną trudną chwilę, z której udało mu się podnieść. Trzeba o tym pamiętać, że mamy w sobie zakodowaną siłę, choć nie jesteśmy niezniszczalni. Świadomość, że po raz kolejny dasz sobie rade, jest bardzo budująca.

5. Rozmawiaj

Rozmowa z bliską osobą pozwoli w kontrolowany sposób dać upust emocjom, przeżyć je na spokojnie i wymyślić receptę na wyjście z impasu. Często bywa, że spojrzenie z boku osoby, która troszczy się o nasze dobro, pozwoli na nowo spojrzeć na gnębiący problem i poukładać to, co potrzeba.

6. Odłącz się od sieci

Zrób sobie dzień offline, bez zagłębiania się w dziesiątki wiadomości, często mało wartościowościowy czy istotnych. Pozwól sobie na odpoczynek od tego, zresetuj głowę, daj odpocząć oczom. To robi różnicę.

7. Relaksuj się

To podstawa zdrowia psychicznego. Skoro cały czas jesteś poddawana różnym sytuacjom, z którymi sobie musisz z radzić, musisz również dać sobie szansę na odłączenie od nich myśli. Zrób sobie kąpiel, weź książkę, namaluj coś, nawet gdy daleko ci do Picasso. Uspokoisz emocje, pozwolisz popłynąć pozytywnym, kojącym myślom. A to dobra i potrzebna odmiana.

8. Wybierz wzór dla siebie

Autorytet, drogowskaz. Wybierz kogoś, na kim możesz się wzorować. Kogoś mądrego, dobrego i silnego, o kim pomyślisz w chwili, gdy będziesz zastanawiać się nad tym, czy dasz sobie radę.

9. Wycisz się

Medytuj, módl się, zagłębiaj się w rozmowy z samym sobą. Zwolnisz bieg myśli, poukładasz emocje, poszukasz odpowiedzi na nurtujące pytania. Pobyt w ciszy i samotności oderwie cię od codzienności, pośpiechu i hałasu.

10. Postaw na rutynę

Wyznacz sobie stałe elementy w ciągu dnia, których będziesz przestrzegać. Rutyna pozwala ułożyć najważniejsze zadania, wprowadza porządek. Przewidywalność uspokaja i pozwala lepiej spożytkować czas i oszczędzić sobie przy tym stresu, że coś miało być, ale nie zostało zrobione.

11. Wróć do natury

Wyjdź z czterech ścian, odetchnij świeżym powietrzem, nasyć wzrok widokami natury. Zamiast biegać po bieżni, idź do parku, weź na spacer psa, usiądź na ławeczce. Daj odpocząć głowie od hałasu i szybko zmieniających się obrazów. Posłuchaj odgłosów innych, niż te, które znasz z domu czy biura. Natura koi i uspakaja bardzo skutecznie.

12. Spisuj przemyślenia

Prowadź dziennik lub pamiętnik, w którym możesz zapisywać swoje przemyślenia i przeżycia. Gdy zajdzie potrzeba, z łatwością wrócisz do tego co się zdarzyło, aby przeanalizować teraźniejszość. A może zyskasz nowe spojrzenie z dystansu na to, co dotknęło cię wcześniej.

13. Pomagaj

Dobro wraca prędzej czy później. Wesprzyj słabszego, chorego, potrzebującego. Zaangażuj się w wolontariat i daj coś więcej od siebie. Poza satysfakcją i dumą z siebie samej docenisz to, co sama od życia dostałaś.

14. Pozwól sobie na błąd

Miej świadomość swojej omylności i nie narzucaj sobie przymusu bycia perfekcyjną. Nie zawsze musisz dźwigać wszystko na swoich ramionach, co wcale nie zaprzecza twojej sile. Nie ty jedna popełniasz błędy, pamiętaj o tym.

15. Pamiętaj o muzyce

Muzyka łagodzi obyczaje, odpręża, pozwala się zrelaksować lub wręcz przeciwnie, dodaje energii. Stwórz ulubione playlisty, które dobierzesz dla siebie pod kątem twojego nastroju. Niech jedna pomaga ci się wyciszyć, a druga motywuje do działania. To naprawdę działa.

16. Głęboko oddychaj

Głęboki oddech pozwoli ci się uspokoić, zaczerpnąć powietrza. Spowolni natłok myśli i zapobiegnie pochopnie odejmowanym decyzjom, dając czas na namysł.

17. Pamiętaj, że nie jesteś sama

Nie chodzi o ludzi wokół, o to ile masz przyjaciół, ale o fakt, że wszyscy przeżywamy podobne emocje. Świadomość, że nie ty jedna czasem czujesz się bezsilna i wycieńczona, pomaga.

18. Dbaj o siebie

Nie zapominaj o sobie, poświęcaj swój czas przyjemnościom, troszcz się o siebie, jedz dobre rzeczy i kochaj swoje odbicie w lustrze. Okaż sobie uwagę i zaangażowanie na różnych polach. Łatwiej poradzisz sobie z wyzwaniami, jakie niesie życie.

źródło: charaktery.eu


5 pozytywnych typów ludzi, którymi dobrze jest się otaczać

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
22 grudnia 2016
Fot. iStock / svetikd
Fot. iStock / svetikd

Przysłowie mówi, że z kim przestajesz, taki się stajesz i nie sposób polemizować z tą starą mądrością. Ludzie, którymi się otaczamy, mają ogromny wpływ na naszą postawę, światopogląd, a nawet to, czy jesteśmy w pełni szczęśliwi. Bierzemy z nich przykład lub przeciwnie, mamy ochotę trzymać się jak najdalej od tych, którzy działają destrukcyjnie na nasze samopoczucie. 

Im więcej wartościowych osób w naszym otoczeniu, tym lepiej dla nas. Warto czerpać od nich najlepsze wzorce, inspirować się w pozytywnym działaniu. Tych, którzy motywują do działania, warto mieć za wzór, nad resztą lepiej się głęboko zastanowić.

Takimi ludźmi warto się otaczać każdego dnia

Oczywiście to nie zadziała tak, że wychodząc z domu otrzymasz szansę wyboru najlepszych znajomych. Ale jeśli trafią ci się takie perełki, zadbaj o te znajomości.

1. Optymiści

Mówi się, że optymiści żyją dłużej, bo lubią siebie i swoje życie, dbają o nie. Na pewno żyją lepiej i łatwiej. Umiejętność patrzenia na życie przez pryzmat pozytywnych aspektów ułatwia walkę z przeciwnościami. Nie tracą energii na rozpamiętywanie porażek, ale z każdej wyciągają wnioski do dalszej pracy nad sobą. Optymiści wierzą, że każdy może zmienić coś na lepsze, wprowadzić zmianę, dać radość i impuls do odpowiedniego działania. Są oni cierpliwi, życzliwi, bez problemu tworzą przyjazną atmosferę i pozytywne więzy. Właśnie z tych powodów warto mieć optymistów wokół siebie, by zaczerpnąć troszkę z ich energii i przełożyć taki styl bycia na własne życie.

2. Nonkonformiści

To nie moda, ale styl bycia, który cechuje się zaufaniem do swoich uczuć i przekonań, odwagą bronienia ich w opozycji do poglądów innych ludzi. Idą pod prąd, żyją po swojemu w przekonaniu, że to, co robią jest zgodne z tym, co czują w środku. Liczą się z krytyką, ale mają wysokie poczucie własnej wartości. Żyją dla siebie i tak jak chcą, więc czują się spełnieni i szczęśliwsi, nawet jeśli otoczenie nie rozumie takiej postawy. Działają w zgodzie z tym, kim są i jacy są, i z tego warto brać przykład.

3. Otwarci na innych

Działają zgodnie z zasadą „żyj i daj żyć innym”. Nie uciekają od nieznanego, nie chowają się przed odmiennymi ludźmi. Są ciekawi wiedzy o świecie, nie negują tego z czym się spotykają, za to chętnie angażują się w poznanie nowego. Oni pokazują, że tolerancja i akceptacja jest kluczem do spokoju, a ludzie mają prawo od siebie się różnić.

4. Pogodni duchem

Uśmiech jest zaraźliwy, o ile jest autentyczny, a nie na siłę przyczepiany niczym element maski do twarzy. Osoby radosne wprowadzają trochę słońca między innych, dzielą się dobrym humorem i zdecydowanie potrafią i chcą w pozytywny sposób rozruszać otoczenie. Pogoda ducha bywa zaraźliwa, więc warto trzymać się jak najbliżej radosnych, bo przy takiej osobie uśmiech sam wędruje na twarz.

5. Nieoceniający

Można czuć się przy nich swobodnie, nawet gdy daleko nam do ideału. Nie oceniają, nie krytykują, nie wytykają porażek. Mają wiadomości, że człowiek jest tylko człowiekiem, a pomyłki i błędy są wpisane w nasze jestestwo. Nie zajmują się w negatywny sposób życiem innych, nie plotkują, za to więcej uwagi poświęcają swojemu życiu i są także bardziej odporne na oceny własnej osoby. Tego warto się od nich uczyć.

źródło: manufaktura-radosci.blogspot.com, www.pozytywne.com


Zobacz także

Fot.  Screen z Youtube  /

To nie jest „tylko” taniec. Ten filmik zachwyci was swym pięknem

Fot. Screen/Youtube

Księżniczki mogą być, kim chcą! Reklama, która łamie stereotypy. Zobaczcie, koniecznie z córkami!

Fot. Materiały promocyjne Anity Lipnickiej

Anita Lipnicka: „Kochałam, szalałam, płakałam… To wszystko człowieka zmienia”