Masaż Hashimoto – nowatorski masaż w chorobie tarczycy!

Redakcja
Redakcja
2 listopada 2018
Masaż Hashimoto
Fot. DAY SPA YO!ZEN / Materiały prasowee – Masaż Hashimoto
 

Hashimoto to przewlekłe, limfocytarne zapalenie tarczycy. Jest to choroba autoimmunologiczna, w trakcie której z niezbadanego powodu organizm człowieka rozpoznaje białka tarczycowe, jako wrogie i zaczyna je atakować, co wpływa negatywnie na pracę hormonów tarczycy.

Choroba często rozwija się w ukryciu, bezobjawowo.

Charakterystyczne objawy choroby Hashimoto to:

– powiększenie tarczycy i jej bolesność

– niedoczynność tarczycy

– zmęczenie i senność

– kłopoty z pamięcią

– suchość i szorstkość skóry

– wypadanie włosów

– bóle mięśni i stawów

– oraz nieuzasadnione tycie, a także obrzęki limfatyczne.

Masaż Hashimoto został opracowany z potrzeby klientek salonu Yozen. To bardzo delikatny zabieg. W większości oparty jest o techniki masażu opracowane przez Adama Zborowskiego, w opracowaniu o manualny drenaż limfatyczny. Sam zabieg poszerzony jest o masaż wszystkich kluczowych dla kobiet węzłów chłonnych oraz masaż tarczycy, który ma za zadanie usprawnić i poprawić pracę gruczołu. Podczas zabiegu nie odczuwa się dyskomfortu.

Masaż Hashimoto

Fot. DAY SPA YO!ZEN / Materiały prasowe

Nie może być natomiast wykonywany u osób w trakcie choroby nowotworowej, zarówno tarczycy jak i innych organów. W trakcie masażu masowane są nogi, brzuch, klatka piersiowa i pachy wraz z rękami, a także twarz i szyja włącznie z tarczycą.

Efekty masażu Hashimoto:

– wspomaga produkcję hormonalną,

– zmniejsza opuchliznę i obrzęki,

– zmniejsza wagę ciała,

– relaksuje i poprawia nastrój.

Masaż polecamy jest wszystkim Paniom, które pragną zniwelować efekty choroby Hashimoto.

Masaż Hashimoto

Fot. DAY SPA YO!ZEN / Materiały prasowe

DAY SPA YO!ZEN  istnieje w sercu Warszawy od ośmiu lat. W  tym czasie obsłużyliśmy tysiące klientów. Nasze doświadczenie przekłada się na zapewnienie najwyższej formy relaksu, odprężenia i wytchnienia od stresu. Naszą pasją jest masaż, staramy się nieustannie rozwijać by był coraz lepszy i przynosił Wam ulgę oraz radość.

Gabinet masażu DAY SPA YO!ZEN


Artykuł powstał we współpracy z DAY SPA YO!ZEN 


„Rewolucje w brzuchu? Może to nie to, co myślisz”. Połowa z nas nie wie, że kłopoty z brzuchem, są objawem raka jajnika

Redakcja
Redakcja
2 listopada 2018
Fot. iStock / 7postman
 

Według badań IQS[1] wynika, że od 2015 roku obserwuje się pozytywną zmianę, jeśli chodzi o profilaktykę ginekologiczną. Coraz więcej kobiet odwiedza ginekologa regularnie. Kobiety częściej odwiedzają ginekologów w celach kontrolnych, spada również odsetek wizyt związanych z niepokojącymi objawami.

Niestety wciąż wiedza kobiet w zakresie profilaktyki jest niewielka. Nadal odnotowuje się wysoki odsetek osób, które nie wiedzą w jakiej częstotliwości należy wykonywać badania profilaktyczne, bądź uważają, że należy je wykonywać tylko w sytuacjach, gdy poinformuje je o tym lekarz.

Fot. Materiały prasowe

Coraz więcej Polek plasuje raka jajnika wśród jednego z najczęściej dotykających kobiety nowotworów. 45% kobiet w Polsce zdaje sobie sprawę, że jednym z objawów tego nowotworu są objawy gastryczne.

Mimo teoretycznej świadomości związku objawów gastrycznych z rakiem, objawy te często są przez kobiety ignorowane. Większość kobiet mimo nawracających problemów ze strony układu pokarmowego nie konsultuje ich z lekarzem. Co dziesiąta uważa, że lekarze bagatelizują takie dolegliwości.

Powszechność objawów gastrycznych, łatwy dostęp do leków bez recepty reklamowanych na te dolegliwości mogą uśpić czujność, sprawić, że kobiety nie widzą potrzeby głębszej diagnostyki tego typu problemów. Kobiety, które zgłaszają lekarzowi te objawy najczęściej udają się do internisty.

Lekarze stosunkowo rzadko przeprowadzają wywiad w kierunku chorób nowotworowych w rodzinie, mimo że pacjentki zgłaszają im nawracające problemy gastryczne.

Fot. Materiały prasowe


[1] Badanie  zostało zrealizowane w dniach 21-25 czerwca 2018 techniką wywiadu internetowego na próbie Polek w wieku 15-55 lat. Wielkość próby badawczej wyniosła n=800.

 


Ogranicz cukier w swojej codziennej diecie w kilku prostych krokach

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
2 listopada 2018
Fot. iStock/YakobchukOlena

Cukier to nasza zguba i nie chodzi tu tylko o dodatkowe kalorie, które nie chcą za nic na świecie iść nam w cycki, ale też o nasze zdrowie. Cukier jest cichym zabójcą, dodawany do wielu produktów na stałe zaczyna gościć w codziennej diecie, a poza tym bywa silnie uzależniający. 

Przyjrzyj się temu, co jesz. Jeśli dojdziesz do wniosku, że warto (a warto) ograniczyć cukier, zrób to w pięciu prostych krokach.

Ogranicz oczywiste źródła

Słodzone cukrem napoje, w tym napoje gazowane, napoje energetyczne zawierają bardzo dużo cukru, podobnie jak soki i koktajle owocowe – te przygotowane w butelkach do kupna w sklepie. Chcesz zerwać z cukrem, zacznij pić wodę lub schłodzoną niesłodzoną herbatę. Dla poprawienia smaku możesz dodać sok z cytryny.

Wybierz zdrowsze desery

Zamiast jeść pączki czy drożdżówki, które pełne są cukru i prostych węglowodanów, lepiej w ramach deseru sięgnij po:

  • świeży owoc
  • garść suszonych owoców
  • pieczone jabłka

i inne tego rodzaju rzeczy. Zamień cukierki na rodzynki albo suszoną żurawinę.

Wybierz wysokiej jakości węglowodany

Węglowodany nie są złe, ale ich jakość ma znaczenie. Wymieniaj proste ziarna na bardziej złożone opcje. W przeciwieństwie do białej mąki, białego makaronu i białego ryżu, szukaj pełnoziarnistych opcji tych produktów, które są teraz ogólnie dostępne. Węglowodany złożone powodują mniejszy wzrost stężenia cukru we krwi niż zwykłe ziarna i zapewniają dodatkowa dawkę składników odżywczych, których nie ma w wysoko przetworzonej żywności.

Czytaj etykiety na produktach

Producenci żywności często dodają cukier do pikantnych potraw, warzyw w puszkach, a nawet do pieczywa, by podnieść ich walory smakowe. Zerknij na etykietę dowolnego słoika, puszki czy pudełka, jeśli cukier jest jednym z pierwszych pięciu składników, odłóż produkt na półkę.

Podejmij wyzwanie

Od cukru można się odzwyczaić stawiając sobie wyzwanie, np: „dziś nie posłodzę herbaty”, „przez tydzień nie zjem pączka”, „przez trzy dni będę pić wodę”. Stawiaj sobie niezbyt wygórowane cele, które łatwiej ci będzie osiągnąć i chętniej postawisz sobie kolejne. Po tym krótkim czasie może się okazać, że zresetowałaś swoje preferencje smakowe i cukier nie jest już ci niezbędny do życia.


Zobacz także

Odcedzanie makaronu. Ona udowodniła, że całe życie robiłyśmy to źle!

„Kto to rucha?”. Ja pie*dole czy w Polsce nigdy nie będzie szanować się kobiet?

Smak dziecięcej wytrwałości. Drugi odcinek bajki Atopowi Bohaterowie już dostępny!