Ludzie oceniają nas na podstawie tylko dwóch kryteriów. Co liczy się podczas pierwszego spotkania?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
12 stycznia 2018
Fot. iStock/piskunov
Fot. iStock/piskunov
 

To, że oceniamy ludzi na tak zwany pierwszy rzut oka, to nie jest nasz świadomy wybór, a raczej instynkt. Wszyscy to robimy. Każdy z nas ocenia spotkaną osobę i każdy ocenia nas. I naprawdę nie ma znaczenia plama na koszuli czy bluzce, która wydaje ci się widoczna. Ona nie ma najmniejszego znaczenia. Według psychologów z Harvardu podczas pierwszego kontaktu skupiamy się na dwóch kryteriach.

Zaufanie

Tak, nie mylisz się. Kiedy poznajmy kogoś, mierzymy się najpierw z pytaniami: czy mogę zaufać tej osobie, czy mogę ją szanować? Trwa to ułamek sekundy, ale pozwala na ocenić ciepło i życzliwość drugiej osoby, a także jej kompetencje. Psychologowie potwierdzają, że z ewolucyjnego punktu widzenia, ważniejsze dla naszego przetrwania jest wiedzieć, czy ktoś, kogo poznajemy, zasługuje na nasze zaufanie, a nie to, co potrafi.

Twarz

Zaraz po odpowiedzi na te pytania zwracamy uwagę na fizyczność człowieka, którego spotkaliśmy, w pierwszej kolejności na jego twarz, którą oceniamy analizując cztery rzeczy: płaczliwość, znajomość, sprawność i podobieństwo emocjonalne. Chcesz wywrzeć na kimś dobre wrażenie – uśmiechnij się, po prostu. Niczego więcej w pierwszych ułamkach sekund nie potrzeba, by być dla kogoś wiarygodnym.

 

źródło: curiosity.com


Lubisz czasem skłamać? Przekonaj się, jak to wpływa na twoje zdrowie i relacje z innymi

Redakcja
Redakcja
12 stycznia 2018
Fot. iStock/domoyega
Fot. iStock/domoyega
 

Każdemu przytrafiają się większe i mniejsze kłamstewka. Co więcej, praktykujemy je już od czasu wczesnego dzieciństwa, gdy zauważamy, kiedy opłaca się mówić prawdę, a kiedy nie. Nie jest to coś niezwykłego, a w pewnych sytuacjach lekkie nagięcie prawdy ratuje kiepską sytuację. Bo szef łatwiej przełknie informację o spóźnieniu ze względu na korki, niż fakt, że pracownik wcale do pracy się nie spieszył. 

O ile drobne kłamstwa można przyjąć jako rzecz, na którą zazwyczaj przymyka się oczy, tak kłamstwa, które czynią krzywdę lub wpędzają kogoś w kłopoty, nie są tak lekko rozgrzeszane. Okazuje się również, że nagminne pomijanie prawdy przyczynia się do pogorszenia zdrowia oraz relacji z otoczeniem.

Kłamstwa wpływają na wiele rzeczy

Niechętnie przyznajemy się ot tak, że skłamaliśmy i co więcej, wyjątkowo gorliwie staramy się je usprawiedliwić w oczach własnych i otoczenia. Kłamstwo jest dla nas ważnym narzędziem i wychodzi na to, że nie ma osoby, która choć raz by nie skłamała. W badaniu Dr. Anity Kelly i Lijuan Wang, Ph.D. (University of Notre Dame), okazało się, że Amerykanie średnio kłamią 11 razy w tygodniu. W badaniu 110 osób w ciągu 10 tygodni, u połowy uczestników posługujących się prawdą, stan zdrowia znacznie się poprawił — rzadziej odczuwali bóle głowy i gardła, a także lęki i napięcia nerwowe.

Kłamstwo jest dużym obciążeniem psychicznym, a świadomość konsekwencji mówienia nieprawdy wzmacnia poziom pobudzenia emocjonalnego u kłamcy. Odczuwanie negatywnych emocji, dla których trudno jest znaleźć ujście, źle wpływa na kontakty z otoczeniem. Tajemnice nie tylko zakłamują rzeczywistość, ale także w pewien sposób izolują. Budowanie relacji opartej na kłamstwie podobne jest do stawiania domu na piasku — nie wróży sukcesu.

źródło: www.mindbodygreen.comkobieta.wp.pl

 


Próbowałaś schudnąć 4 kg w 3 dni? Dieta militarna to kolejny pomysł na ekspresowe odchudzanie

Redakcja
Redakcja
12 stycznia 2018
Fot. iStock/Erstudiostok
Fot. iStock/Erstudiostok

Temat diet jest rozległy i często poruszany. Nic dziwnego, bo chcemy wiedzieć jak najwięcej, by sprawnie zrzucić nadmiar kilogramów. Z tego powodu stosujemy mniej lub bardziej skuteczne i bezpieczne pomysły na utratę masy ciała. Testowane są zarówno diety skrajnie restrykcyjne, których nikomu nie warto polecać, jak i style żywienia, typu diety śródziemnomorskiej, która zapewnia nie tylko szczupłą figurę, ale i zachowanie zdrowia. 

Obecnie mówi się częściej o diecie militarnej, która ma wiele wspólnego z wojskową dyscypliną.

Założenia diety militarnej 

Wg zwolenników diety militarnej wystarczy weekend, żeby pozbyć się nawet 4 kg (niektórzy proponują nawet 5 kg). Dieta opracowana w USA opiera się założeniu, że przez 3 dni organizm otrzymuje jedynie 1000 kcal. W tym czasie można jeść trzy posiłki — śniadanie, lekki obiad i kolację. Nie wolno nic jeść między posiłkami. Można pić tylko wodę, dietetyczne napoje gazowane, a także herbatę i kawę. Posiłki należy jedynie gotować, bez użycia przypraw, z wyjątkiem pieprzu i soli. Mało jest warzyw i nabiału, można natomiast spożywać rafinowany cukier (np. w lodach)

1. Dzień pierwszy 

  • śniadanie: grejpfrut 1/2 sztuki, kromka pieczywa z masłem orzechowym, kawa lub herbata bez cukru (można użyć słodzika);
  • lunch: tuńczyk w sosie własnym 1/2 szklanki, kromka pieczywa, kawa lub herbata;
  • kolacja: mięso z kurczaka, fasolka szparagowa szklanka, banan 1/2 sztuki, jabłko sztuka, lody waniliowe mały kubek lub pucharek.

2. Dzień drugi

  • śniadanie: jajko gotowane sztuka, kromka pieczywa, banan 1/2 sztuki, kawa lub herbata;
  • lunch: serek wiejski, krakersy 5 sztuk;
  • kolacja: parówka lub kiełbaski wołowe, marchewka szklanka, brokuł szklanka, banan 1/2 sztuki, 1/2 małego pucharka lodów.

3. Dzień trzeci

  • śniadanie: 2 plastry sera cheddar, krakersy 5 sztuk, małe jabłko, kawa lub herbata;
  • lunch: jajko gotowane na twardo sztuka, kromka chleba, kawa lub herbata;
  • kolacja: tuńczyk w sosie własnym szklanka, marchew lub buraki szklanka, zielone warzywa liściaste lub brokuły szklanka, banan 1/2 sztuki, lody waniliowe 1/2 małego kubeczka lub pucharka.

Po 4-5 dniach przerwy trzeba znów jeść pożywienie do 1000 kcal. Tym razem można ułożyć jadłospis samodzielnie, z dowolnych produktów. Dietę można powtarzać.

Efekty diety militarnej

Mimo nadziei na szybkie zrzucenie kilogramów, efekty diety nie są zbyt spektakularne i trwałe. Podczas trwania tej diety traci się przede wszystkim wodę. Żeby spalić tkankę tłuszczową potrzeba czasu i ćwiczeń. Ponadto możliwe jest wystąpienie efektu jo-jo z  niekontrolowanym apetytem na ulubione przysmaki. Tego rodzaju diety nie wpływają na ukształtowanie dobrych nawyków żywieniowych. Monotonny jadłospis może skutkować niedoborem witamin i minerałów, mimo obecności warzyw i owoców w jadłospisie. 1000 kalorii to zbyt mało, aby w zdrowy sposób napędzać organizm do codziennego działania.


 

źródło: www.odzywianie.info.plwylecz.to


Zobacz także

Fot. iStock/oatawa

20 ważnych rzeczy o miłości i życiu, które chciałabym, żeby ktoś powiedział mi jeszcze przed 30-tką. Pewnie nie popełniłabym kilku błędów

Mat. prasowe

Niech pachnie już wam Świętami. Domowe, sprawdzone przepisy na pierniki

Fot. iStock/xavierarnau

Przystojniacy są samolubni! Uważaj też na panów, którzy regularnie publikują zdjęcia w serwisach społecznościowych