Konkurs „Podróż za jeden uśmiech”

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
16 maja 2017
Fot. iStock / wundervisuals
Fot. iStock / wundervisuals
 

Kochacie podróże? A takie, które sprawiają, że nie możecie przestać się uśmiechać? Już niedługo wakacje, ale zanim wyruszycie w swoją podróż za jeden uśmiech, powspominajcie z nami odrobinę. Napiszcie nam o swoich wyprawach – tych bliskich i tych dalekich. Tych, które sprawiły, że uśmiechaliście się do siebie jeszcze długo po ich zakończeniu, tych, które kosztowały niewiele więcej niż  jeden uśmiech.

Dzięki gabinetom stomatologicznym Uśmiech Zdrowia, zwycięzca naszej zabawy, na te wakacje będzie mógł zabrać wyjątkowo dopieszczony uśmiech!

Zasady:

  1. Aby wziąć udział w Konkursie należy napisać w komentarzu do tego artykułu o swojej  niezwykłej podróży, która kosztowała niewiele więcej niż uśmiech.
  2. Za moment dokonania zgłoszenia Konkursowego w sposób określony w ust. 1 uważa się moment, w którym zgłoszenie zostanie zapisane na platformie do komentowania.
  3. Jedna osoba może przesłać tylko jedną  odpowiedź. W przypadku udzielenia większej liczby odpowiedzi Organizator weźmie pod uwagę podczas rozstrzygania konkursu pierwszą nadesłaną wiadomość.

Zadanie konkursowe:

Napisz nam o swojej najpiękniejszej podróży, która kosztowała niewiele więcej niż uśmiech. To wcale nie muszą być ekskluzywne wakacje za granicą, czy podróż stopem przez Europę. Czasem największy uśmiech rodzi się na rowerowej wycieczce albo podczas spontanicznego wypadu „za miasto”.

Odpowiedzi należy dodawać w komentarzach do tego artykułu.

Nagrody:

1 x Voucher na zabieg czyszczenia zębów: scaling, piaskowanie oraz fluoryzacja w gabinetach stomatologicznych Uśmiech Zdrowia w Warszawie

logo_usmiech_zdrowia

 

Białe i zdrowe zęby dodają nam pewności siebie i sprawiają, że częściej się uśmiechamy. To dzięki ładnemu i olśniewającemu uśmiechowi jesteśmy bardziej pewni siebie i przyciągamy do siebie ludzi – sprawiamy wrażenie bardziej otwartych, wesołych. Dobry humor i otwartość na świat oraz ludzi to przepustka do udanej podróży. Czego jak czego, ale uśmiechu podczas podróży nie można nam zabraknąć. Zadbajcie więc o tę „przepustkę”. W jaki sposób? Wystarczy sprawić sobie prezent w postaci jednego z profilaktycznych czy też estetycznych zabiegów stomatologicznych. A dokładniej, sprawiać sobie takie prezenty systematycznie, bo tylko regularność w dbaniu o higienę jamy ustnej daje pożądane efekty.

Gabinet stomatologiczny Uśmiech Zdrowia_1

Efekt białych i ładnych zębów – oczywiście, jeżeli nasze zęby są zdrowe – jest możliwy do osiągnięcia między innymi dzięki systematycznym profilaktycznym zabiegom stomatologicznym, takim jak scaling, czyli profesjonalne usuwanie osadu i kamienia nazębnego (przy użyciu lasera diodowego), piaskowanie (kolejny etap zabiegu higienizacyjnego, polegający na usunięciu wszystkich osadów i przebarwień np. z kawy, czy papierosów znajdujących się na zębach) i fluoryzacja (zapobiega próchnicy).

Konkurs trwa od 16.05.2017 do 29.05.2017 roku. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Oh!me do dnia 09.06.2017 roku.

Regulamin konkursu dostępny jest tutaj.


Co wiesz o indeksie glikemicznym? Poznaj go, a on pomoże ci schudnąć

Redakcja
Redakcja
16 maja 2017
Fot. iStock / knape
Fot. iStock / knape
 

Na pewno słyszałaś o istnieniu indeksu glikemicznego, a jeśli cierpisz z powodu cukrzycy, zapewne wiesz o nim znacznie więcej. Mówiąc ogólnie, umożliwia on uszeregowanie produktów spożywczych, które zawierają węglowodany, w zależności od tego, jak wzrasta poziom glukozy we krwi po ich spożyciu.

Jest on potrzebny, by diabetycy mogli uniknąć zbyt dużego wzrostu glukozy we krwi po posiłku. Jedzenie produktów o niskim indeksie glikemicznym chroni przed hipoglikemią (niedocukrzeniem) i ogranicza napady głodu. Tak więc indeks glikemiczny może być przydatny w procesie chudnięcia.

Indeks glikemiczny — węglowodany pod specjalną kontrolą

Zgodnie z definicją, indeks glikemiczny jest wskaźnikiem, który obrazuje, w jakim stopniu wzrasta poziom glukozy we krwi po spożyciu porcji danego produktu, zawierającej 50 g węglowodanów przyswajalnych, w porównaniu ze wzrostem glukozy po spożyciu takiej samej ilości węglowodanów w produkcie standardowym (takim jak np. glukoza). Chodzi o to, że produkty o dużym indeksie glikemicznym (np. piwo, ziemniaki pieczone, frytki, chipsy, biała bagietka, marchewka gotowana, popcorn, arbuz, dynia itp.) są szybko trawione i wchłaniane w przewodzie pokarmowym. A im wyższa wartość IG produktu, tym większy powoduje wzrost glukozy we krwi, a za tym stężenie insuliny. Dochodzi wtedy do nagłego obniżenia poziomu glukozy we krwi, co wywołuje napad głodu i zwiększa apetyt. Z tego powodu z IG korzystają nie tylko osoby cierpiące na cukrzycę, ale i będące na diecie.

Żywność z niskim IG

Białka i tłuszcze nie zwiększają znacznie poziomu glukozy we krwi, dlatego nacisk położony jest na węglowodany (cukry). Mając świadomość, że jedzenie produktów o niższym IG wpływa na utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi, bez problemu można wybierać produkty, które zapobiegną napadom głodu. Dzięki temu łatwiej osiągnąć dobre efekty, będąc na zrównoważanej diecie.

IG<50 = produkty o małym IG (te należy wybierać przy układaniu codziennego jadłospisu) — np. warzywa zielone, pomidor, marchewka surowa, cukinia, czosnek, świeże morele, makaron sojowy, makaron al dente, chleb żytni pełnoziarnisty i inne.
IG 55–70 = produkty o średnim IG (od czasu do czasu) — np. brzoskwinie z puszki, ketchup, musztarda, sushi i inne.
IG >70 = produktu o dużym IG (sporadycznie) — np. banany dojrzałe, kakao słodzone, kasza manna, majonez, miód, mleko tłuste, pizza i inne.

Należy pamiętać, że im bardziej rozdrobniony lub rozgotowany produkt, tym większy jest jego indeks glikemiczny: marchewka surowa ma niski IG, a gotowana duży.

Dieta o zmniejszonej zawartości węglowodanów przyspiesza utratę masy ciała. Poza tym może wpływać na zmniejszenie ryzyka rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, a tym samym na poprawę jakości i długości życia.

źródło: www.womanandhome.com, dieta.mp.plpolki.pl


13 naprawdę samotnych chwil, które doświadczysz w życiu

Redakcja
Redakcja
16 maja 2017
fot. iStock/max-kegfire
fot. iStock/max-kegfire
 

Samotność to stan ducha, który nie zawsze łączony jest z fizycznym odosobnieniem od innych osób. Można być samotnym, będąc otoczonym wianuszkiem znajomych lub kładąc się spać obok bliskiej osoby. Samotność jest trudna, więc robimy wiele, by wokół nas tętniło życie, działy się zwyczajne sprawy, choć czasem miło jest zaznać spokoju i ciszy, sam na sam ze sobą. 

Samotność nie zawsze z definicji oznacza to samo. Zupełnie czym innym jest chęć przycupnięcia gdzieś w oddali od codziennego rozgardiaszu, a czym innym jest poczucie zupełnego osamotnienia, którego nikt z nas nie chce zaznać. Najgorsze jest to, że wbrew woli możemy stać się samotni. A są w życiu takie momenty, że samotność staje się naszym udziałem, nie pytając o chęci i zgodę na jej towarzystwo.

13 sytuacji, w których spotykasz samotność:

1. Nowe, nieznane otoczenie

Samotność w tłumie obcych ludzi może zupełnie przytłaczać. Niezależnie od tego, czy po raz pierwszy idziesz do nowej pracy, czy wchodzisz w krąg obcych osób, nawet podróżując pociągiem czy tramwajem, możesz odczuwać samotność. Niby osób wokół jest wiele, ale każdy zagapiony na własne sprawy nie interesuje się tymi, których ma wokół. Mur milczenia i anonimowość nie pomaga w budowaniu relacji.

2. Śmierć bliskiej osoby

Tak trudne przeżycie pozostawia wyraźny ślad w każdym człowieku i trudno jest się zdystansować od smutnych myśli. Samotność wynika z faktu, że ktoś zniknął z życia, więc zapanowała fizyczna i mentalna pustka, której nie ma jak zapełnić. Wszystko się zmienia i trudno pogodzić się ze stratą. Taka samotność jest bolesna, ale niekiedy łatwiej jest dzięki niej na nowo układać myśli i codzienność.

3. Gdy bliska osoba poświęca się karierze

Nie można być egoistą i wymagać, by ktoś rzucił karierę, jednak gdy jedna osoba wspina się po jej szczeblach, druga może czuć się naprawdę osamotniona. Oddanie się zawodowym obowiązkom oznacza, że będzie mniej czasu na spotkania, rozmowy i beztroskie spędzanie czasu.

4. Przeprowadzka do nowego kraju

Zaznają jej często emigranci, którzy wyjechali z ojczyzny w poszukiwaniu lepszego bytu. W sytuacji, gdy nowe otoczenie posługuje się obcym językiem, jest hermetyczne i być może nawet wrogo nastawione do nowej osoby, samotność jest o wiele trudniejsza do pokonania. Przytłacza ona bardziej, gdy różnice wynikają z odmienności kulturowej czy wyznaniowej.

5. Gdy nikt nie słucha twoich racji

Gdy wpadniesz na szczególnie ciekawy pomysł w pracy, pozostali współpracownicy nie wydają się nim zainteresowani. A nawet gorzej, bo mimo że próbujesz przedstawić swoje racje, nikt cię po prostu nie słucha. Czasem po prostu trzeba zmienić otoczenie na takie, które doceni twoją otwartość i zainteresuje się tym, co masz do powiedzenia.

6. Nikt nie wierzy w twoje marzenia

Każdy z nas ma swoje pragnienia, którymi nie zawsze chcemy dzielić się z innymi. Ale gdy tak się stanie, najgorszą reakcją jest zupełny brak zrozumienia, który powoduje osamotnienie. Brak wsparcia innych skutecznie podcina skrzydła i odbiera czar marzeniom, które motywowały w dążeniu do celu.

7. Gdy odnosisz sukces

Mówi się, że przyjaciół poznaje się po tym, jak znoszą twój sukces i powodzenie. Jest wiele prawdy w tym stwierdzeniu, nie tylko w stosunku do najbliższych osób. Zawiść i zazdrość z powodu życiowego czy zawodowego powodzenia, odsuwają ludzi i weryfikują dotychczasowe znajomości, obnażając niekiedy faktyczną, bolesną samotność.

8. Gdy walczysz o swoje racje

Samotność może cię zaskoczyć, gdy będziesz walczyć o swoje racje, ale nie tylko. Nawet szlachetnie stając w obronie kogoś innego, nie zawsze spotkasz się ze zrozumieniem lub poparciem otoczenia. Potrzeba odwagi i przekonania o słuszności swojego postępowania, by mimo tego trwać przy swoim zdaniu.

9. Nie umiesz skorzystać z okazji

Możesz chcieć zacząć rozmowę, zawrzeć znajomość czy zadać ważne pytanie, ale nie umieć tego zrobić i w konsekwencji najlepsza okazja może już nie wrócić. Może zabraknąć ci odwagi, a wtedy wycofujesz się, mimo początkowych chęci. Temu może towarzyszyć nie tylko dyskomfort, ale i osamotnienie, spowodowane brakiem sił do działania.

10. Po zdradzie

Nie ma nic gorszego niż zostać zdradzonym, oszukanym przez najbliższą osobę. Możesz odczuwać rozpacz i bolesną samotność, możesz nawet kwestionować poczucie własnej wartości. To trudne, a niekiedy wręcz destrukcyjne sytuacje, z których trudno się dźwignąć, jakby nic się nie stało. Poza tym obawa pozostaje i trudno jest od razu angażować się w nowy związek czy przyjaźń. Trzeba pozwolić sobie w samotności przepracować ten temat, wyciągnąć wnioski. 

11. Gdy zasługujesz na coś lepszego

Trudno się wybiera pomiędzy ważnymi osobami lub rzeczami. Ale jeszcze gorsze jest trwanie w zawieszeniu między jednym a drugim, gdy trwa życiowa czy zawodowa stagnacja. Niekiedy życie wymaga pozostawienie jednej sprawy na rzecz innej, po to, byś mogła się rozwijać, iść dalej. A samodzielne podejmowanie trudnej i odpowiedzialnej decyzji czasem wymusza odsunięcie się na bok i spojrzenie na sprawę z dystanssu.

12. W chwili konfrontacji z własnymi słabościami

To niekiedy wymaga wręcz osamotnienie, by zajrzeć w głąb siebie i uczciwie odpowiedzieć na nurtujące pytania, czy poszukać rozwiązania problemu. Nikt nie zrobi tego lepiej od ciebie, a samotność sprzyja koncentracji i zrozumieniu swoich słabości.

13. Gdy opuszczasz strefę komfortu

Czyli wychodzisz ze swojej bezpiecznej skorupki, narażając się na nieznane, a może nawet i zagrażające emocje, przeżycia. Nagle znajdujesz się w przestrzeni, która jest obca i robisz rzeczy, które są trudne i niewygodne. To zawsze wymaga odwagi, ale i powoduje uczucie samotności, bo nikt inny nie wykona za ciebie danego kroku.

źródło: www.lifehack.org

 


Zobacz także

Fot. Screen/You Tube/

Abyśmy nigdy nie zapominali, co jest w życiu ważne. Wzruszający filmik. Obejrzyjcie koniecznie

Fot. Screen /Power of Positivity

Krótka opowieść o nadziei. Wzruszająca historia o tym, czym jest wiara w to, że jesteśmy w stanie pokonać najgorsze

Fot. Unsplash/Sergey Zolkin / CCO

Od troskliwości zachowaj mnie Panie