Kolory wpływają na nastrój, sen oraz … seks. Które z nich działają na naszą korzyść?

Redakcja
Redakcja
15 maja 2018
Fot. iStock/Vasyl Dolmatov
 

Kolory zdecydowanie wpływają na nasz nastrój i odczucia. Mogą nas relaksować, wprowadzać dobry humor, a także sprawić, że odczujemy niepokój, staniemy się bardziej nerwowi. Szczególnie istotne są kolory, którymi otaczamy się w ulubionych pomieszczeniach.

Szczególną uwagę warto zwrócić na kolory, które królują w sypialni, bo w tej przestrzeni spędzamy większość czasu, nie tylko w nocy. Co ciekawe kolor wpływa nie tylko na humor, ale  także na jakość relaksu i snu oraz na nasze życie seksualne. Jedne mogą skutecznie pobudzać, drugie zniechęcać do chwil intymności.

Kolory, które wpływają na nastrój, sen oraz … seks

1. Biel — zabójca nastroju

Białe ściany może i kojarzą się z czystością, ale również z biurem, miejscem pracy, co nie rozbudza w nas wyjątkowej energii seksualnej. Biały kolor jest najmniej sprzyjający życiu seksualnemu.

2. Odcienie beżu, jasnych brązów — dla duszy i ciała

Odcienie delikatnego brązu dobrze wpływają na libido tworząc ciepłą, przytulną atmosferę i sprzyjają bliskości. To poczucie bezpieczeństwa sprawia, że łatwiej nawiązuje się intymne kontakty. Według badań, pary usypiające w pokojach w kolorze karmelu uprawiają seks średnio 3 razy w tygodniu.

3. Czerwień — złudny kolor namiętności

Czerwień nazywana jest kolorem miłości, ale wbrew temu wcale nie sprzyja erotyzmowi. Ściany w kolorze czerwieni mogą przytłaczać,  drażnić, wywoływać agresję i powodować niepokój. Takie rozchwianie przekłada się negatywnie na życie seksualne.

4. Fiolet — morderca dobrego snu i erotyzmu

Otaczanie się fioletowymi kolorami w sypialni może powodować problem z głębokim relaksem, tendencjami do koszmarów oraz pewną nerwowość. Ten kolor zdecydowanie nie sprzyja budowaniu atmosfery odprężenia i fizycznej bliskości.

5. Niebieski i zielony — dobrze się wyśpisz

W niebieskiej sypialni statystycznie śpi się dłużej, niż w sypialniach pomalowanych na inne kolory. Niebieski obniża ciśnienie krwi, działa relaksująco i zapobiega zaburzeniom snu, gwarantuje pozytywny nastrój podczas wstawania. Jeśli niebieski nie należy do ulubionych kolorów, podobną funkcję spełni ciemna zieleń. Przypomina ona las, ma kojący i harmonijny wpływ na psychikę, pomaga zebrać energię na następny dzień.

źródło:  www.instyle.de


7 sygnałów, że masz emocjonalny romans z kolegą z pracy

Redakcja
Redakcja
15 maja 2018
Fot. iStock/
 

Wbrew pozorom, to wcale nie zdarza się rzadko. Jesteś w związku i… jesteś emocjonalnie zaangażowany w relację z kimś z pracy. Spędzacie razem całe dnie, rozmawiacie, świetnie się dogadujecie. Lepiej niż z partnerką czy partnerem w domu. W pewnym momencie zaczynają się prawdziwe problemy, szczególnie jeśli jesteś w związku małżeńskim.

Poniżej kilka sygnałów ostrzegawczych, że sprawy zaczynają wymykać się spod kontroli. Zatrzymaj się na chwilę i zastanów. Warto ochłonąć i pomyśleć o tym, ile możesz stracić.

Która z tych sytuacji dotyczy ciebie?

1. Omawiasz głęboko prywatne rzeczy

Zwierzasz się koleżance lub koledze z pracy z kłopotów w twoim związku / małżeństwa, skarżysz się na nieudane życie intymne, na brak emocjonalnego wsparcia lub intymności.

2. Czujesz, że nie byłoby źle, gdyby twój partner odszedł

W twojej wyobraźni tworzysz scenariusz, w których twój partner wyrzuca cię z domu. Czujesz się z tym „bezpiecznie”, ponieważ czujesz, że gdzieś ktoś na ciebie czeka.

3. Twoja koleżanka lub kolega otwarcie z tobą flirtuje

Robi osobiste komentarze lub dopuszcza się gestów o podtekście seksualnym. A ty na nie odpowiadasz.

4. Najpierw dzielisz się wszystkim, co ważne, ze swoim kolegą, koleżanką z pracy

Kiedy w twoim życiu dzieje się coś dobrego i chcesz się tym z kimś podzielić, pierwszą osobą, której o tym powiesz, jest zazwyczaj twój współmałżonek/partner. Prawda?…

5. Jesteś bardzo opiekuńczy w stosunku do tego, z kim masz emocjonalny romans

Kiedy inni krytykują, ty natychmiast stajesz w jego obronie.  Nawet jeśli popełni poważny błąd, robisz wszystko, aby zminimalizować szkody.

 6. Stajesz się zazdrosny

Nie podoba ci się, gdy on dobrze rozumie się z innymi współpracownikami. Starasz się to kontrolować.

7. Nie uważasz tego za „oszukiwanie”

Ponieważ nie łączy was nic fizycznego, powiedziałeś sobie: „Nie oszukuję, to nie jest zdradza.” Ale jednocześnie zdajesz sobie sprawę, że emocjonalna więź jest silniejsza niż ta z partnerem.


Na podstawie: psychcentral.com

 


Klęska może być cenną lekcją. Pamiętaj o 9 rzeczach, aby łatwiej podnieść się z emocjonalnej porażki

Redakcja
Redakcja
15 maja 2018
Fot. iStock/kupicoo
Następny

Porażki i przykre incydenty są nieuniknionymi elementami naszego życia. Dobra passa nie będzie nam towarzyszyła zawsze i przyjdzie czas, aby przyjrzeć się swojemu życiu, przeanalizować to, co się nie udało. Porażka to nielubiana siostra sukcesu, której wszyscy staramy się unikać, choć jest to z góry spisane na straty.

Skoro nie da się uciec przed niepowodzeniami, najważniejsze jest, aby po każdym, nawet najbardziej spektakularnym i bolesnym upadku znaleźć w sobie siły i chęci na podniesienie się z kolan.

Dobra strona niepowodzeń

Mimo iż wydaje się, że porażki przynoszą jedynie rozczarowanie, frustrację, złość czy gniew, to mogą mieć one niezwykłą moc sprawczą. Zmuszają nas do zatrzymania się i przemyślenia tego, co się stało. Dzięki nim zdobywamy mądrość, doświadczenie, testujemy odwagę, uczymy się czym jest sprawiedliwość, a także umiar w decydowaniu. Niepowodzenia powodują że podchodzimy do wielu rzeczy z dystansem i podejmujemy kolejnym razem bardziej świadome decyzje. Porażka może być naprawdę czymś dobrym, choć aby tak na nią spojrzeć, najczęściej potrzeba po prostu czasu i uspokojenia emocji.

W zależności od siły charakteru, niepowodzenia jednych zatrzymują jedynie na chwilę, a drugich zupełnie przygniatają. Najważniejsza jest obiektywna ocena sytuacji, nierozdrapywanie ran.

Jeżeli przytrafi się porażka, po której ciężko jest się otrząsnąć, warto pamiętać o kilku rzeczach, które ułatwią powrót do emocjonalnej równowagi.

9 rzeczy potrzebnych, aby podnieść się z emocjonalnej porażki

1. Przypomnij sobie jak daleko zaszłaś

Jeżeli do tej pory dotykały ciebie różne przeciwności losu, z których byłaś w stanie wyciągnąć wnioski i zebrać siły do dalszego działania, to jest właśnie najjaśniejsza strona porażki. Każda, nawet przykra nauka, pozwala przezwyciężać inne trudności.

2. Porzuć oczekiwania

Akceptując to, co się stało, umożliwisz sobie wyciągnięcie prawidłowych wniosków z danej lekcji. Odrzucając wygórowane oczekiwania i nazywając po imieniu rzeczywistość przestaniesz postrzegać w różne niepowodzenia jako rzecz ostateczną. Potraktuj to jako naturalną część procesu uczenia się życia.

3. Nie staraj się wszystkiego kontrolować

Zwróć uwagę na to, jakie możliwości otrzymujesz od życia. Nie staraj się złapać wielu srok za ogon, skup się na najważniejszych rzeczach, zostaw to, co nie jest dla ciebie tak bardzo istotne. Poczujesz się lżejsza.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Sportowa elegancja, moc i bezpieczeństwo. Nissan Juke, nowoczesny samochód dla wymagających kobiet

10 znaków, które świadczą o tym, że otaczasz się niewłaściwymi ludźmi

Namaluj niewidzialne. Zapraszamy na wyjątkową wystawę