Jak zmienić swoje życie na lepsze w ciągu zaledwie jednego miesiąca? 4 tygodnie zmian – krok po kroku

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
9 stycznia 2017
4 tygodnie zmian - krok po kroku
Fot. iStock/mikkelwilliam

Myślicie, że to niemożliwe? Pewna blogerka twierdzi, że można dokonać takiej zmiany w ciągu czterech tygodni, jeśli tylko trzymamy się konsekwentnie planu. Miesiąc życia, to naprawdę dużo, jeżeli potrafisz go dobrze wykorzystać.

Swietłana Pokrevskaya proponuje wam miesiąc pracy, 12 zadań rozłożonych na kolejne tygodnie. Warto spróbować!

Tydzień 1:  Oczyszczanie umysłu i ciała

Zadanie pierwsze: Naucz się wstawać wcześnie

W ten sposób znajdziesz czas dla siebie, ten, którego nigdy nie masz wystarczająco dużo w ciągu dnia. Cisza i spokój, które panują w twoim domu o tej porze pomogą ci uporządkować różne rzeczy w swojej głowie. To również idealny czas na poranne ćwiczenia, przygotowujące twoje ciało na cały, długi dzień. Lenistwo i niechęć do wyjść z łóżka o tak wczesnej porze, nie oznaczają, że jesteś zmęczony, pokazują jedynie, że tak naprawdę nie chce się żyć własnym życiem. Jaki jest sens jest w wychodzeniu z łóżka, jeśli czeka na ciebie zawsze to samo: taka sama, przygnębiające pogoda, metro, tłum ludzi, praca … Jeśli żyjesz pełnią życia, będziesz chciał wcześnie wyskoczyć z łóżka. Ta zasada działa również na odwrót – jeśli nauczysz się wstawać wcześnie, zaczniesz patrzeć na życie z większym optymizmem.

Zadanie drugie: Postaw na zdrowe odżywianie

Nadchodzące zmiany będą wymagać od ciebie ogromnej ilości energii. Obecnie być może zużywasz ją na neutralizowanie negatwnego wpływu spożywania alkoholu, niezdrowej żywności i palenia papierosów. Każdy z nas ma własny zestaw słabości do pokonania. Możesz wybrać dowolny rodzaj diety, dostosowany bezpośrednio do ciebie. Zmniejsz swoje porcje, jedz lekko, zdrowo i smacznie.

Zadanie trzecie: Wybierz sport dla siebie

To może być joga, bieganie, taniec…. Spróbuj „poruszać się” więcej każdego dnia, dostosuj trening do swojego trybu pracy i możliwości. Zobaczysz, to wciąga.

Tydzień 2 : Zaprowadzanie porządku w  swoim życiu osobistym

Zadanie pierwsze: Posprzątaj swoją osobistą przestrzeń 

Wyrzuć wszystko, co ją zaśmieca. Nadszedł czas, aby zaprowadzić porządek w głębokich, przepastnych szufladach i innych zakamarkach. Pomyśl o tym w ten sposób: każdy przedmiot w domu – nawet najmniejszy – zajmuje nie tylko miejsce, ale także zużywa część twojej energii. Czy naprawdę warto trzymać to wszystko? Przechowuj wyłącznie te rzeczy, które są naprawdę przydatne lub rzeczywiście sprawiają,  że jesteś szczęśliwy.

Zadanie drugie: Uporządkuj swoje osobiste sprawy; wypełnij swoje zobowiązania

Pamiętasz, od ilu lat planujesz zacząć uczyć się hiszpańskiego? A ile razy obiecywałaś, że odwiedzisz mocno już starszą, babcię? Ile z postanowień noworocznych z poprzednich lat pozostało niezrealizowanych? Trzeba przypomnieć sobie wszystkie obietnice, dane sobie i innym, i zdecydować co z nimi zrobić… Masz w zasadzie tylko dwie opcje: wypełnić je, lub usunąć na zawsze ze swojej listy.

Zadanie trzecie: Uporządkuj swoje życie towarzyskie

Zerwij wszelkie relacje, które ciągną cię do tyłu, blokują lub powodują depresję. Naucz się mówić „nie”. Pozwól sobie być niewdzięczny, źle wychowany, działać jak szalony, jeśli tego właśnie potrzeba, abyś czuł się swobodnie.

Tydzień 3 : Plany, cele i marzenia

Zadanie pierwsze: Zanotuj, a następnie zacznij wprowadzać w życie plany – te dotyczące osobistych celów 

Pewnie zakończyłeś już zadania z listy z poprzedniego tygodnia. Czy czujesz się szczęśliwy i pełen entuzjazmu? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, to może warto wykreślić z tej listy jeszcze kilka rzeczy.  Pamiętasz co sprawia ci prawdziwą przyjemność? Nie zapominaj, że poza pracą i zobowiązaniami wobec bliskich, należy także zaplanować swój wolny czas – tak by można było odpocząć, znaleźć chwilę dla siebie.

Zadanie drugie: Zrób listę nawet najbardziej nieprawdopodobnych marzenia 

Nawet jeśli miało to by być zdobycie Mont Everest, jeśli skończyłeś 90 lat. Czemu służy takie „nierzeczywiste” planowanie? Wprowadzeniu odrobiny nonszalancji do życia. Uprzytomnienie sobie potęgi marzeń i wyobraźni. Poznawaniu siebie.

Zadanie trzecie: Zacznij planować „dzień do przodu”

Każdego wieczoru, napisz wstępny plan na następny dzień. To bardzo podnosi nasza produktywność i daje poczucie większej kontroli nad naszym życiem. Ponadto, przypomnij sobie jak wygląda twój główny plan zmiany, to co chciałeś osiągnąć.

Tydzień 4:  Poszerzanie swoich horyzontów

Zadanie pierwsze: Spróbuj żyć inaczej 

Nawet najmniejsze rzeczy mogą mieć znaczenie. Pojedź inną trasą do pracy. Wejdź do kawiarni, w której nigdy wcześniej nie byłeś, albo do bardzo drogiego sklepu. Wypróbuj nowy rodzaj sportu. Spróbuj zrobić to, czego nigdy przedtem nie robiłeś. Chodzi o nawyk próbowania czegoś nowego, o odwagę podejmowania nowych wyzwań.

Zadanie drugie: Wyjdź z własnej strefy komfortu

Oczywiście, jeśli udało się przeprowadzić wszystkie poprzednie kroki, to już wykraczasz daleko poza strefę komfortu. Ale trzeba iść dalej i stawać oko w oko ze swoimi największymi obawami. I to nie tylko patrzeć na nie, ale także walczyć z nimi.

Zadanie trzecie: Zrób sobie przerwę

Nie, nie taką jak myślisz. Pora wyjść z domu, wyłączyć Wi-Fi, i spędzić trochę z samym sobą.  Oznacza to również, trochę czasu na szczerą rozmowę ze swoim sercem. Jaki był ten miniony miesiąc dla ciebie? Jakie zmiany zaszły w twoim życiu? Czy chcesz kontynuować i iść dalej już teraz, czy na tym koniec?

Nie warto biernie czekać na coś, co można osiągnąć samemu. Pewne rzeczy są na wyciągnięcie ręki, wystarczy się po nie schylić.


Źródło: brightside.me


7 „superfood” poprawiających koncentrację i pamięć

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
9 stycznia 2017
Fot. iStock / NKS_Imagery
Następny

Jeśli wierzyć porównaniu, że nasz mózg jest jak „silnik” to z pewnością nie bez znaczenia jest jakość paliwa, jakie zatankujesz… Bo jak się okazuje, można przegryźć coś ekstra, co podrasuje naszą pamięć i koncentrację.

Żadne bajki, żadne pobożne życzenia – czysta nauka!

To co sprzyja naszej głowie? Sprawdźcie te siedem produktów.


Źródło:U.S. National Library of Medicine, NCBI

To mogła być najbardziej wzruszająca reklama w historii Adidasa…

Karolina Krause
Karolina Krause
9 stycznia 2017
Fot. Screen z Youtube Eugen Merher
Fot. Screen z Youtube Eugen Merher

Wideo nakręcone przez 26-letniego studenta reżyserii, Eugena Merhera, mogło stać się jedną z najbardziej wzruszających reklam w historii Adidasa, gdyby tylko… ktoś odczytał tego maila!  Międzynarodowy koncern zignorował jednak tę wiadomość, a rozżalony student opublikował swoje dzieło w sieci, gdzie natychmiast stało się wiralem.

Przedstawiona w nim historia, maratończyka zamkniętego w domu opieki, który postanawia wrócić do biegania, ściska za serce.  Sportowiec wkłada na nogi swoje stare buty i przystępuje do ćwiczeń. W tym wszystkim przyświeca mu jedno marzenie – by zasmakować zwycięstwa i znów poczuć się wolnym. Jego entuzjazm udziela się wszystkim mieszkańcom domu, którzy zażarcie mu kibicują. Co z kolei nie podoba się personelowi placówki – by przywrócić ład i porządek, pielęgniarze konfiskują ukochane adidasy. Czy mimo wszystko, uda mu się spełnić marzenie? Zobaczcie sami:

 

P.S. Młody reżyser w dalszym ciągu czeka na odpowiedź od firmy. Mamy nadzieję, że sportowy gigant zmieni zdanie i w końcu odpisze :)


Źródło: elle.pl


Zobacz także

Fot. iStock/shironosov

Wypieramy się was i złościmy, krzycząc, że do diabła z wami, że lepiej już same. I nie wyobrażamy sobie świata, bez waszego zapachu, który otula skrzętniej, niż najcieplejszy koc

Praca to nie wszystko. Wszystko to to, co kochasz

Mat. prasowe

Gotowa na Rio? Modowe inspiracje Camaïeu