Horoskop miłosny na 2019 rok. Czy to już miłość czy jeszcze kochanie? Sprawdź, co mówią gwiazdy

Redakcja
Redakcja
31 stycznia 2019
Fot. iStock/red-feniks
Następny

Miłość, miłość, miłość…  Dla kogo nadchodzący nowy rok okaże się nad wyraz łaskawy w miłości? Sprawdziłyśmy, co na ten temat mają do powiedzenia wróżbici. Przeczytajcie nasz miłosny horoskop i zobaczcie co zapisano wam w gwiazdach na ten rok. 

A jeśli wolicie wziąć jednak sprawy w swoje ręce, a niekoniecznie zaufać gwiazdom – nic nie stoi na przeszkodzie. Przeczytajcie inne nasze artykuły o związkach.

Sprawdź swój horoskop miłosny na 2019 rok 😉


źródło: lovehoroscop.com

Pięć prostych sposobów dbania o skórę wokół oczu

Redakcja
Redakcja
1 lutego 2019
Pięć prostych sposobów dbania o skórę wokół oczu
Fot. iStock / mediaphotos – Pięć prostych sposobów dbania o skórę wokół oczu
 

Im jesteśmy starsze, tym większą uwagę zwracamy na skórę wokół oczu, bo często to właśnie ona daje pierwsze oznaki starzenia się. Dlaczego? Skóra wokół oczu jest cieńsza i delikatniejsza niż skóra innych części ciała, a pracuje przez cały dzień. Do tego dochodzą przyczyny genetyczne, promieniowanie ultrafioletowe, zewnętrzne czynniki stresogenne i styl życia – wszystko to wpływa na skórę wokół oczu. Jednak bez względu na to, ile masz lat, nigdy nie jest za wcześnie (ani za późno), by dać swoim oczom miłość, na którą zasługują.

Pięć sposobów dbania o skórę wokół oczu

Nawilżaj, nawilżaj, nawilżaj!

Nawilżanie skóry jest jednym z najbardziej niedocenianych sposobów pielęgnacji. Kiedy skóra traci wodę, zaczyna się kurczyć, wtedy mogą pojawić się zmarszczki. Jednak gdy nawilżysz swoje ciało ponownie, możesz zmniejszyć zmarszczki i ich głębokość. To samo dotyczy obszaru oczu, wokół których brak gruczołów łojowych (naturalnego nawilżacza naszej skóry), przez co mogą one być bardziej podatne na wysuszenie.

Najczęściej zadawanym pytaniem o nawilżenie tej części twarzy jest to, czy możemy użyć kremu do twarzy na skórę wokół oczu. Odpowiedź brzmi tak. Dopóki nie podrażnia oczu i zapewnia wystarczającą ilość wilgoci.

Pamiętaj jednak, że skóra wokół oczu jest cienka i może być wrażliwa na zwykły krem ​​do twarzy. Jeśli poczujesz kłujące uczucie lub twoje oczy staną się wodniste lub czerwone, unikaj używania zwykłego kremu do twarzy i zamiast tego inwestuj w krem pod oczy.

Sprawdź składniki

Kiedy szukasz właściwego kremu pod oczy, ważne jest, aby wiedzieć, jakie składniki powinien zawierać.

Dla cienkiej skóry:

  • kolagen
  • retinoid
  • retinol
  • pochodna witaminy A
  • peptydy
  • czynniki wzrostowe

Do przebarwień (cienie pod oczami):

  • arbutyna
  • hydrochinon
  • kwas kojowy
  • witamina C
  • soja
  • niacynamid (witamina B-3)
  • kwas azelainowy

Do opuchlizny (worki pod oczami):

  • kofeina
  • zielona herbata i kawowe polifenole jagodowe
  • dipeptide-2 (Eyeliss)
  • ziele wierzby

Poza tym lekarstwem na opuchnięte oczy może być zadbanie o wystarczającą ilość snu i picie dużej ilości wody.

Jeśli nie masz problemu ze skórą wokół oczu poszukaj kremu z przeciwutleniaczami. Te silne składniki pomagają usunąć wolne rodniki w skórze wyzwalane przez promieniowanie UV czy zanieczyszczenia. Co więcej, mogą także pomóc w hamowaniu procesu starzenia.

Poszukaj w kremach:

  • witamina C
  • witamina E
  • zielona herbata
  • witamina B-3 (niacynamid)

Bądź łagodna, zawsze

Od usuwania makijażu oczu po nakładanie produktów na skórę wokół oczu, ważne jest, aby być delikatnym. Jak wspomnieliśmy powyżej, skóra pod twoimi oczami jest bardzo cienka. Z tego powodu dodatkowy nacisk może przyczynić się do powstania dodatkowych cienkich zmarszczek.

Zafunduj sobie masaż

Jeśli zauważysz, że opuchliznę wokół oczu, może to być sygnał, że jesteś zmęczona, źle spałaś. Prosty masaż może ci pomóc wyglądać lepiej. Masowanie skóry pod oczami może poprawić krążenie krwi wokół nich. Nacisk z masażu może pomóc odprowadzić nadmiar płynu w tym obszarze i zmniejszyć obrzęki.

Ważne, żeby pamiętać, że obrzęki mogą być wynikiem zbyt dużej ilości soli w twojej diecie.

Śpij, dobrze jedz, ćwicz

Skóra wokół oczu jest lustrem tego, jak żyjemy, dlatego chcąc dbać o jej kondycję, ale także o stan całego naszego organizmu i samopoczucia, ważna jest zmiana nawyków żywieniowych. Powinniśmy pamiętać o tym, żeby:

  • wyspać się
  • ćwiczyć
  • starać się przestrzegać zdrowej diety

Skóra wokół oczu wymaga szczególnej uwagi, jak widać trzeba się trochę postarać, żeby wyglądała świetnie.


Fot. iStock / mediaphotos


Kilka prostych sposobów, by pozbyć się stresu

Redakcja
Redakcja
30 stycznia 2019
Psychologia zapachu
Fot. iStock / SanneBerg

Psycholodzy to specjaliści, którzy pomagają nam rozwiązywać problemy, przezwyciężać lęki i radzić sobie z emocjami, abyśmy mogli być spokojni i zdrowi. Ale są też ludźmi i czasami też muszą radzić sobie z własnym stresem. Wiecie jakich metod używają? Przeczytacie o nich poniżej.

Zapisuj wszystko, co przychodzi ci do głowy

John Duffy, psycholog kliniczny i autor książki o wychowaniu nastolatków, mówi: „Aby zminimalizować stres, robię notatki”. Zapisuj myśli, sytuacje, relacje z ludźmi, pomysły. Ten twórczy proces jest bardzo pomocny, ponieważ sprawia, że napięcie maleje. Potem widzisz rzeczy z innej perspektywy .

Przygotuj jakieś pracochłonne danie

Psychoterapeuta, pisarz i nauczyciel Jeffrey Sumber stosuje takie metody radzenia sobie ze stresem:”Kiedy czuję się przygnębiony, lubię jeść. Ale powinna to być zdrowa żywność lub danie, którego nigdy wcześniej nie robiłem. Spędzam dużo czasu spacerując po sklepie, wybierając składniki. Przygotowuję dodatkowe sosy i powoli rozkoszuje się daniem.”

Napnij wszystkie mięśnie

Amerykański psychoterapeuta Kevin Chapman stosuje metodę progresywnego rozluźnienia mięśni, opracowaną w 1920 roku. Pomysł jest prosty: po silnym napięciu pojawia się silny relaks. Oznacza to, że musisz napiąć mięśnie przez 10 sekund, a następnie skupić się na totalnym rozluźnieniu przez 20 sekund.

Odpowiednio reaguj lub nie reaguj w ogóle

Psycholog Susan Krauss Whitbourne nie walczy ze stresem. Ma specjalną mantrę, którą powtarza, kiedy wpada w stresującą sytuację. Mówi: „Nie mogę zmienić sytuacji, ale mogę zmienić swoją reakcję”.

Zatrzymaj przepływ myśli

Psycholog Martin Seligman zaleca jedną łatwą i popularną metodę, która pomaga nam dosłownie „oczyścić” głowę. Klaśnij w dłonie i krzyknij: „Przestań! Pomyśl o tym później!”. Użyj tego prostego zabiegu aby zatrzymać cykl myśli i odłożyć na jakiś czas problem. Następnie skup uwagę na jakiejś zupełnie innej sprawie lub na ćwiczeniu oddechowym.


Na podstawie: brightside.me


Zobacz także

8 rzeczy, których nie powinniśmy odkładać na jutro, bo nie ma to najmniejszego sensu

Jak silny jest twój związek? [QUIZ]

6 obszarów odkładania się tłuszczu na ciele. Sprawdź, jak możesz z nim walczyć, każdy typ wymaga innych metod