Go to content

Gry planszowe z serii „Było sobie życie” – nie znajdziesz lepszego prezentu, nie tylko na Święta

Fot. iStock / kzenon

Dzieci są niebywale bystrymi obserwatorami otoczenia. Chłoną wiedzę mimochodem, zaskakując dorosłych pytaniami, które kłębią się w ich mądrych głowach. Dzieciaki najwięcej uczą się poprzez zabawę. Nie ma nic lepszego, od czasu spędzonego z rodzicem i rodzeństwem, który nie tylko przemyci ciekawe informacje, ale dostarczy wspaniałej rozrywki.

Warto powiedzieć o tym w kontekście zbliżającego się Bożego Narodzenia i chęci sprawienia dziecku radości. Najczęściej jednak dzieci ulegają sugestywnym reklamom, w listach do Mikołaja zamieszczając długą listę skrzętnie odnotowanych nazw zabawek, jakie zobaczyły w telewizji. I tu rodzice stają przed dylematem, czy sprawić pociesze kilkudniową przyjemność — bo zazwyczaj tyle czasu cieszą nowoczesne, elektroniczne i interaktywne zabawki  — czy postawić na zabawę, rozwój i edukację, zaskakując dziecko grą edukacyjną na najwyższym poziomie.

Gry edukacyjne to doskonały pomysł nie tylko na świąteczny czas

Poza wspólnie spędzonym czasem gry mają same zalety, których nie sposób przecenić. Podczas sięgania po wartościowe gry, dziecko daje się ponieść wyobraźni lub wytęża logiczne myślenie. Dzięki temu uczy się nowych rzeczy, rozwija percepcję, koncentrację i koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwija umiejętność komunikacji, która potrzebna jest każdemu uczestnikowi rozgrywek, uczy się współpracy i zacieśniania więzów rodzinnych lub zasad zdrowej rywalizacji. Gracz wyciąga wnioski, poznaje smak zwycięstwa i uczy się przyjmować na siebie porażki, która jest zdecydowanie mniej bolesna i łatwiejsza do akceptacji, niż w życiu codziennym. To idealny trening na „sucho” wielu przydatnych umiejętności. Poza tym nie można zapominać o tym, że wspólna gra pozwala poznać się lepiej, zrelaksować (dzieci również się stresują!), rozładować napięcie oraz złapać dystans do różnych spraw, gdy dziecko wczuwa się w inne role.

Zabawę połącz z nauką w grach wydawnictwa Hippocampus

Kojarzycie na pewno edukacyjną kolekcję kultowych filmów dla dzieci, takich jak: „Był sobie człowiek”, „Było sobie życie”, „Byli sobie wynalazcy”, „Byli sobie podróżnicy”, „Był sobie Kosmos”, „Była sobie Ziemia”, „Były sobie Ameryki”. Filmy przekazywały w przystępny sposób rzetelną wiedzę, wciągając uwagę dzieci w efektywny sposób. To nie było wyłącznie siedzenie przez telewizorem, ale rzeczywista nauka przez czas spędzony z bohaterami filmów.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Na fali sukcesu kolekcji filmowych, wydawnictwo Hippocampus stworzyło pierwszą grę edukacyjną „Było sobie życie”, która spotkała się z aplauzem rodziców oraz dzieci. Gra, podobnie jak filmy adresowane do młodszych odbiorców, napisana jest językiem, który trafia do dzieci, ale nie męczy dorosłych. Przekaz opracowanych gier oparto na poczuciu humoru i radości ze wspólnej zabawy. Dzieci bez kłopotu odnajdą się podczas gry dzięki prostym zasadom z elementami strategii dostosowanej dla dzieci drugiej, trzeciej klasy szkoły podstawowej. Każda gra została przygotowana z niezwykłą starannością pod względem merytorycznym, estetycznym oraz wykonania.

Historia świata według Wredniaka 

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby świat pogrążony w historycznym chaosie? Spójrzcie, Krzysztof Kolumb właśnie ubiegł Marco Polo w drodze do Chin, a Juliusz Cezar z podziwem spogląda na ostatnie sukcesy Solidarności… a to dopiero początek! Bądźcie czujni, bo to jeden z Was odpowiada za ten bałagan i planuje kolejne działania. Czy wspólnymi siłami zdołacie go powstrzymać?

Mocne strony gry opierają się na poczuciu siły wynikającej ze wspólnego działania, tutaj kooperacja jest kluczem do sukcesu. Pięćdziesiąt zróżnicowanych wydarzeń historycznych zapewnia zabawę przez długi czas.

  • Wiek: 9+
  • Graczy: 3−6
  • Czas: 30 min

Byli sobie wynalazcy

Koło, pierwszy samolot, maszyna parowa… Chcesz poznać wynalazki, które zmieniły bieg historii ludzkości? Ta gra planszowa z pewnością przypadnie Ci do gustu! Razem z Mistrzem gracze poznają wyjątkowych ludzi i ich niezwykłe odkrycia, które mają wpływ na nasze życie aż po dzień dzisiejszy.

 

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Tu dzieciaki wcielają się w role wielu sławnych wynalazców! W grze występuje mini gra memo, która pozwala dzieciom
doskonalić swoja pamięć. Dzieci poznają ciekawostki z życia wynalazców, o których nie dowiedzą się w szkole, identyfikując 24 wybitne postaci minionych 2000 lat.

Zaletą jest również okrągła plansza, dzięki której każdy gracz ma idealny widok na rozgrywkę!

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—4
  • Czas: 45 min

Było sobie życie

„Było sobie życie” to emocjonująca gra planszowa, która pozwoli ci zgromadzić wiedzę na temat zdrowia oraz ludzkiego organizmu. Wraz z Mistrzem w trakcie wesołej zabawy poznasz mechanizmy i niezwykłą strukturę ludzkiego ciała. Twój cel jest prosty. Musisz zdobyć komplet żetonów z wizerunkiem Hemo. Nie jest to wcale takie łatwe. Będziesz atakowany przez wirusa, wyzywany na pojedynki, będziesz odpowiadał na trudne pytania. Ale pamiętaj! Zawsze możesz liczyć na wsparcie Mistrza. Po prostu miej się na baczności. Zaskakuj innych wiedzą i pomysłowością.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—4
  • Czas: 45 min

Było sobie życie. Pierwsza pomoc 

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Udzielenie pierwszej pomocy jest obowiązkiem prawnym każdego z nas. Czy jesteśœ gotów zmierzyć się z takim wyzwaniem? „Gra planszowa „Pierwsza pomoc”” nie jest dydaktycznym przewodnikiem, dzięki niej zostaniesz skonfrontowany z prawdziwymi sytuacjami, które mogą zdarzyć się każdego dnia. Gra powstała na podstawie Programu Edukacyjnego: „Ratujemy i Uczymy Ratować” przy współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.

Urozmaiceniem jest zastąpienie kostkę kołem fortuny, elementem, który dzieci uwielbiają! Dzięki tej grze, dzieci przyswajają bardzo praktyczną wiedzę, która może komuś uratować życie. Nabytej podczas kolejnych rozgrywek wiedzy nie da się przecenić. Co więcej uczy się nie tylko dziecko, wraz z nim bardzo często uczą się również rodzice.

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—4
  • Czas: 45 min

Atak wirusów

Czy widziałeś kultowe bajki Alberta Barillé „Było sobie życie”? A zatem już wiesz, jak cudownym mechanizmem jest Twój organizm. Wiesz również, ile zagrożeń czyha nań każdego dnia. Jeżeli nie oglądałeś filmu, nie ma to żadnego znaczenia. Bohaterowie opowieści „Było sobie życie” zapraszają wszystkich śmiałków do emocjonującej rozgrywki. Masz szansę stanąć do walki jako obrońca organizmu albo też wspierać atakujące go groźne wirusy. Sprawdź, czy wystarczy Ci wiedzy i sprytu, by zwyciężyć.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Gra posiada magiczny detektor odpowiedzi, który jest niemałą atrakcją dla dzieci. 2 warianty rozgrywki pozwalają grać szybko i bez nudy.

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—5
  • Czas: 30 min

Quiz z kołem fortuny

Czy widziałeś kultowe bajki Alberta Barillé „Było sobie życie”? Jeżeli tak, to wiesz już dużo na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu. Wiesz również, że Mistrz i jego przyjaciele zawsze służą pomocą, a przede wszystkim rozległą wiedzą. Dołącz do bohaterów filmu, którzy zapraszają Cię do wspaniałej zabawy z kołem fortuny. Mnóstwo pytań, które rozwijają wiedzę u najmłodszych.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—5
  • Czas: 30 min

Pojedynki mistrzów

Ta gra quizowa to sprawdzian wiedzy na temat ludzkiego organizmu. Gracze, prawidłowo odpowiadając na „pytania łatwe”, układają elementy wybranych obrazków. Uwaga, bo odpowiadając na „pytania trudne”, można popsuć szyki przeciwnikowi. Najlepszy zostaje Mistrzem, a zdobyta wiedza na pewno przyda się w kolejnych pojedynkach. Gra posiada magiczny detektor odpowiedzi, który jest niemałą atrakcją dla dzieci.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

  • Wiek: 7+
  • Graczy: 2—5
  • Czas: 30 min

Był sobie człowiek

Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się do epoki kamienia łupanego. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możemy liczyć na pomoc Mistrza.

Dzieci poznają historię człowieka od prehistorii do współczesności – historię kompletną, a nie jedynie jej część. Gra zawiera mnóstwo wiedzy i ciekawostek, którymi dzieci mogą zabłysnąć w szkole. Dzieci podczas rozgrywki mają wrażenie, że przemierzają dzieje ludzkości – uczestniczą w tworzeniu historii. Gra jest wyposażona w bogato ilustrowane zestawy kart, zawiera wiele niebanalnych ciekawostek, stwarza możliwości dla różnorodnych interakcji.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

  • Wiek: 8+
  • Graczy: 2—4
  • Czas: 45 min

Byli sobie podróżnicy

Podczas wspólnej zabawy dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Obok historii odkryć geograficznych poznasz tajemnice egzotycznych miejsc. W czasie niezwykłej podróży odkryjesz najwyższe szczyty, najdłuższe rzeki najgłębsze oceany… Twoim celem będzie odnalezienie skarbu. Najpierw szukasz fragmentów mapy ukrytej w pływających butelkach. Na mapie odnajdziesz miejsca, gdzie może być schowany papirus z elementami szyfru otwierającego skarbiec. Gdy masz już szyfr, pozostało ci tylko… dotrzeć skarbca… i tu może czekać cię niespodzianka. Nawet jeżeli pokonałeś piratów, ominąłeś mielizny, poradziłeś sobie z działaniami magicznej busoli, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Są 4 możliwe lokalizacje skarbca. Twój kod otwiera tylko jeden nich.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Rozgrywka jest tak zoptymalizowana, aby szanse były równe dla graczy z różnym poziomem wiedzy geograficznej czy przyrodniczej. Plansza, którą trzeba zrekonstruować niczym prawdziwą mapę skarbów oraz mini modele historycznych statków, które trzeba złożyć.

  • Wiek: 8+
  • Graczy: 2—4
  • Czas: 90-120 min

Więcej informacji o grach planszowych oraz kolekcji filmów, książek i puzzli, znajdziecie na stronie www.hippocampus.pl


 

Wpis powstał we współpracy z wydawnictwem Hippocampus