Go to content

Dziewczyny, czekałyście na to całe życie! Czyli jak firma BIC wprowadziła na rynek długopisy dla kobiet

Fot. Screen z YouTube

Absurdy związane ze stereotypowym postrzeganiem przedstawicielami jednej, czy drugiej płci i różnicami między nimi nie przestają nas zadziwiać. Co jakiś czas pojawia się nowy produkt, który przypomina nam, że w kwestii równości kobiet i mężczyzn mamy jeszcze sporo do zrobienia.

W 2012 roku firma, która znacie i kochacie, czyli Bic, wypuściła na rynek specjalną linie długopisów… tylko dla kobiet. To był dosłowny strzał w kolano. Długopis, jak to  długopis, od innych różnił się jedynie… kolorem i ceną (dwa razy wyższą od standardowej). Panie mogły kupić ten użyteczny przedmiot w odcieniu różu lub fioletu. Producentowi dostało się za swoje, a z całej sprawy zakpiła wówczas w swoim programie amerykańska dziennikarka i komiczka Ellen DeGeneres. Poniżej filmik, w którym Ellen ironicznie komentuje ten produkt oraz krótkie tłumaczenie na język polski.

Jest taki nowy produkt, firmy Bic, tej, która robi długopisy. Opracowali specjalną linię, która nazywa się Bic dla Niej. To się dzieje naprawdę, oni mają długopisy tylko dla pań. Wiem, co sobie myślicie – najwyższy czas! Gdzie były dotąd nasze długopisy?! Możecie w to uwierzyć? Przez te wszystkie lata używałyśmy długopisów dla mężczyzn. Ohyda! Nasze długopisy są w typowo kobiecych kolorach: różowym i fioletowym. I właściwie są zupełnie normalne, ale ponieważ są różowe, kosztują dwa razy tyle, co zwykłe. To jest absolutna prawda. Najgorsze jest jednak to, że nie ma przy nich żadnej instrukcji, więc jak mamy się nauczyć pisać? Kiedy czytałam sobie notatkę z tyłu opakowania, a właściwie zrobił to dla mnie jeden facet, tam było napisane „zaprojektowane tak by pasowały do kobiecej ręki”. Nie, wcale tego nie wymyśliłam. Zaprojektowane by pasowały do kobiecej ręki, co to znaczy? Czy chodzi o to, że gdy notujemy nimi, to co mówi nam nasz szef, czujemy się tak komfortowo, że zapominamy, że powinnyśmy zarabiać więcej? Wiecie, przez ostanie 20 lat firmy wydały miliony dolarów żeby wyprodukować pigułki na porost włosów dla mężczyzn i inne, poprawiające męskie życie seksualne, a teraz kobiety dostają… długopis…

Źródło: Facebook