Co jest w związku akceptowalne, a co już nie. Lista kontrolna

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 września 2018
5 mitów o szczęśliwych związkach
Fot. iStock / shironosov
 

Czasami zachowania, których doświadczasz w związku są czymś, z czym dorastałeś lub co znasz z dzieciństwa, więc nawet ich nie kwestionujesz, ale wiesz, że sprawiają, że czujesz się źle. Twój poziom tolerancji dla niedopuszczalnych zachowań jest wysoki i możesz nie zdawać sobie z tego sprawy.

Tolerowanie lub akceptowanie takich zachowań zbiera swoje żniwo. Możesz odczuwać depresję, lęk, złość. Możesz mieć problemy ze snem, możesz nie być w stanie skupić się, gdy twój umysł odtwarza ostatnią niepokojącą rzecz, której doświadczyłaś ze strony partnera. Możesz mieć nieprzyjemne uczucie, że coś jest nie tak.

Czasami jedyne narzędzie, które masz w zasięgu ręki to twoja intuicja. To ona podpowiada, że twoja relacja powinna wyglądać inaczej.

Zachowania nieakceptowalne w związku:

Kłamstwa wszelkiego rodzaju.

Randki lub próba nawiązania związku, gdy partner wciąż pozostaje w związku małżeńskim.

Gniew skierowany na partnera.

Przewlekła złość i agresja wszelkiego rodzaju.

Obalenie, uwłaczające uwagi.

Wyśmiewanie partnera na oczach innych.

Odmawianie rozmowy na temat problemów w związku.

Odmawianie partnerowi uczucia lub fizycznego kontaktu jako forma kary.

Ignorowanie problemów partnera.

Brak zainteresowania życiem, karierą, przyjaciółmi i marzeniami partnera.

Flirt z innymi osobami niż partner.

Odmowa rozmowy o finansach w związku.

Częste anulowanie wspólnych planów w ostatniej chwili.

Ukrywanie faktów ze swojego życia.

Nadużycie fizyczne jakiegokolwiek rodzaju.

Zachowania akceptowalne w związku:

Czekanie na odpowiedni moment, by powiedzieć partnerowi coś ważnego.

Związek z osobą zamężną w przypadku, gdy dokumenty rozwodowe zostały złożone w sądzie, a partner/partnerka nie mieszka z małżonką/małżonkiem.

Zdenerwowanie.

Drażnienie, przekomarzanie, które nie sprawia, że ​​czujesz się źle.

Drażnienie, przekomarzanie, które nie pozostawia uczucia zażenowania.

Odmowa przedyskutowania problemów, dopóki oboje partnerzy są zdenerwowani.

Wstrzymywanie kontaktu fizycznego ze względu na potrzebę przestrzeni.

Brak zrozumienia problemu,przy jednoczesnej chęci wysłuchania i prób zrozumienia drugiej strony.

Bycie zbyt zmęczonym lub zajęty, by czasem porozmawiać.

Pozdrowienie kogoś buziakiem w policzek lub uściskiem dłoni.

Konieczność anulowania spotkania lub spóźnienie się z powodu natłoku pracy lub czegoś ważnego.

Skryte planowanie niespodzianki z okazji urodzin partnera lub planowanie wakacji – niespodzianki.


Na podstawie: blogs.psychcentral.com


10 (naprawdę prostych) sposobów na efektywny relaks i odpoczynek

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 września 2018
Fot. iStock/PeopleImages
 

Bywa, że gdy jesteśmy wyczerpani, wybieramy czynności, które męczą nas jeszcze bardziej. Albo uważamy, że nie zasługujemy na relaks, więc ignorujemy podpowiedzi naszego ciała, że pora na odpoczynek. Ale tylko wypoczęci, możemy pomagać innym i wykonywać dobrze naszą pracę.

10 (naprawdę prostych) sposobów na efektywny relaks i odpoczynek

1. Pracuj nad oddecehm

Często zapominamy o skupieniu się na najprostszej, najkrótszej (i jednej z najbardziej regenerujących) relaksującej czynności: na naszym oddechu. Nauczycielka jogi Anna Guest-Jelley radzi przemęczonym wykonanie pięciu głębokich wdechów. Kiedy to robisz, zauważ naturalną przerwę pomiędzy wdechem a wydechem, a następnie pomiędzy wydechem a kolejnym wdechem. Twoje ciało samo automatycznie robi pauzy.

2. Zwolnij napięcie w obrębie szczęki

Aby rozluźnić napięcie, otwórz szeroko usta na pół minuty, oddychając naturalnie przez nos. Kiedy poczujesz rozluznienie, pozwól, by usta delikatnie się zamknęły. „

3. Zajmij się sobą

Pielęgnowanie swoich potrzeb przynosi spokój, porządek i głębokie przypomnienie, że jesteśmy „zaopiekowani”  i bezpieczni

4. Załóż dziennik

Ale, jeśli z czasem stanie się to kolejnym zadaniem na twojej liście rzeczy do zrobienia, zrezygnuj.

5. Sporządź listę „małych zwycięstw” każdego dnia

Jest to szczególnie pomocne przy relaksowaniu. Skoncentruj się na pozornie małych rzeczach.

6. Wyjaśnij sobie samemu, co musisz zrobić

Trudno się odprężyć, gdy nasze myśli wracają w kółko do niekończących się list rzeczy do zrobienia. Powiedz sobie jasno, jaki masz plan na konkretną chwilę.

7. Określ, co możesz i czego nie możesz kontrolować

I skup się na tym, co jest w twoim zasięgu.

8. Stwórz rytuał spania

Dla każdego z nas będzie to oznaczało coś innego. Możesz zapalić świeczkę przy łóżku, codziennie czytać rozdział jakiejś relaksującej książki przed zaśnięciem, pić szklankę wody… Niech to będą powtarzalne czynności.

9. Baw się

Zabawa to wspaniały sposób na odpoczynek, szczególnie dla dorosłych. Zabawa jest czymś, co jest bezcelowe i przyjemne.

10. Użyj wizualizacji

Mózg nie potrafi rozróżnić rzeczywistości od wyobraźni, więc wizualizacja może być potężnym narzędziem, które pomoże ci się szybko zrelaksować. Bądź tak konkretny, jak tylko możesz. Zwróć uwagę na to, co cię otacza. Czy jesteś nad morzem? Czy widzisz, jak bawią się tam dzieci? Czy robią zamki z piasku lub bawią się w wodzie? Czy piasek jest biały i gładki??


Na podstawie: psychcentral.com


Sześć fizycznych cech, które czynią kobiety atrakcyjnymi dla mężczyzn

Redakcja
Redakcja
14 września 2018
Fot. iStock/filadendron

Zastanawiasz się: „Co takiego ona w sobie ma, że on do niej lgnie. Przecież jestem fajniejsza, ładniejsza”, a jednak to ona przyciąga facetów jak magnes. Okazuje się, że są pewne stałe cechy, które czynią nas atrakcyjnymi dla mężczyzn. 

Oni najszybciej dostrzegają u kobiet cechy związane z płodnością, młodością i dobrym zdrowiem. „Czy ona może urodzić dzieci” – dokonują oceny pod tym kątem poza swoją świadomością. Atrakcyjna dla nich kobieta ma zdrowo wyglądającą skórę, większe biodra, większe piersi i pośladki oraz duże oczy.

Sześć fizycznych cech, które czynią nas atrakcyjnymi dla mężczyzn

1. Duże oczy (i kontakt wzrokowy)

Badania pokazują, że mężczyźni uważają duże oczy za bardziej atrakcyjne utożsamiając je z kobiecością, zdrowiem, młodością i płodnością. Dla mężczyzn to sygnał, że kobieta ma wyższy poziom estrogenu – hormonu płodności, którego duże stężenie zapobiega wzrostowi kości twarzy, co powoduje, że oczy stają się większe i bardziej widoczne.

Kontakt wzrokowy ma też ogromne znaczenie, jeśli chodzi o „przyciąganie”, wywołuje podniecenie i ożywienie seksualne.

2. Białe zęby (i uśmiech)

Piękne białe zęby są oznaką zdrowia i dobrych genów. Niektórzy ludzie kojarzą białe zęby z wyższym statusem. Często ubóstwo, choroba niszczą nasze zęby, co jest widoczne na pierwszy rzut oka.  Kobiecy uśmiech przesyła mężczyźnie sygnał pod tytułem: „jestem pozytywna, miła i otwarta”.

Jedne z badań wykazały, że rzeczą, na którą w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na randce, są zadbane zęby.

3. Pupa

Mężczyźni uważają, że duża pupa u kobiet jest niezwykle atrakcyjna. Naukowcy z Uniwersytetu w Bilkent w Turcji poprosili 300 mężczyzn o wybranie najbardziej atrakcyjnych kobiet na podstawie zdjęć. Większość wskazała na te, z większą pupą.

4. Stosunek talii do bioder

Jedną z bardziej znanych cech fizycznych, jaką mężczyźni preferują u kobiet, są (oprócz większej pupy) szerokie biodra. Jak bardzo szerokie? Otóż okazuje się, że idealny stosunek talii do bioder wynosi 7:10, ponieważ jest najlepszy do rodzenia dzieci. Mniej może sygnalizować, że kobiety nie nadają się do porodu, a więcej – problemy z płodnością związane z nadwagą.

5. Promienna skóra

Gładka, promienna skóra jest oznaką młodości, zdrowia i dobrych nawyków życiowych. Kobieta z dobrze wyglądającą skórą to znak, że trzyma zdrową dietę, nie sięga po używki (np. alkohol).  Faktycznie – piękna cera jest jednym z niewielu wskaźników dobrego stanu zdrowia, co samo w sobie jest atrakcyjną cechą.

6. Grube i zdrowe włosy

Gęste włosy to symbol zdrowia, młodości i witalności. Włosy wypadają, stają się cieńsze, kiedy źle się odżywiasz, chorujesz. Okazuje się ponadto, że długie, grube i zdrowe włosy stymulują mężczyzn seksualnie, łączą je z seksapilem i kobiecością.


źródło: Yourtango


Zobacz także

Zrobiliśmy te same zakupy w Lidlu, Biedronce, Tesco i Netto. Gdzie zapłaciliśmy najmniej? [TEST]

Co nas wkurza?

Co nas wkurza najbardziej? Na przykład dziury w chlebie, przez które wylatuje masło… Kto by pomyślał

ks. Jan Kaczkowski 1977 - 2016

Umarł ksiądz od umierania. Życie pełne jest paradoksów… Zmarł ks. Jan Kaczkowski