Chcesz zrobić sobie tatuaż? Nie popełniaj żadnego z tych sześciu błędów

Redakcja
Redakcja
4 września 2018
Fot. iStock/lechatnoir
 

Tatuaż jest niezwykle osobistą rzeczą, przynajmniej taką powinien być, powinny wyrażać nas samych, być integralną częścią naszej osobowości, historii. Jednak moda na tatuaże sprawia, że pojawiają się irytujące trendy, których powinniśmy unikać jak ognia. W salonie tatuażu pewnie nam tego nie powiedzą, ale jest kilka rzeczy, o które proszą klienci, a które wykonywane są przez tatuatorów niechętnie.

Zanim zdecydujesz się na tatuaż – pierwszy czy kolejny, zapamiętaj:

Unikaj białego atramentu

To owszem moda, ale tatuowanie białym atramentem jest trudne i często sprawia, że we wzorze powstają zniekształcenia, poza tym szybko znikają, „wycierają się”. A przecież tatuaż – jeśli już, ma być na całe życie.

Rób tatuaż w miejscu, którego nie będziesz się wstydzić

Jest jedna podstawowa zasada – rób tatuaż w takim miejscu, którego z biegiem lat nie będziesz się wstydzić, czyli na tej części ciała, która wygląda naprawdę dobrze. Unikaj piersi, brzucha. Znam kobietę, która zrobiła sobie motyla na pośladku, a który później rozrósł się do dość sporych rozmiarów.

Nie kopiuj tego, co w internecie

Oczywiście, że internet może okazać się wielką inspiracją, ale jeśli znaleźliście wzór, któremu nie możecie się oprzeć, niech on będzie jedynie podstawą do stworzenia czegoś oryginalnego na twojej skórze.

Nie tatuuj imienia partnera

Nie zapomnę widoku dziewczyny – może miała 18 lat i wytatuowanego tuż za uchem „Paweł”. Jak długo ten Paweł obecny był w jej życiu? Nie wiem. Prawda jest jednak taka, że miłość przychodzi i odchodzi, a jej wyraz możemy dać w zupełnie inny sposób niż tatuowanie imienia ukochanego (tego aktualnego).

Tatuaż na stopach i palcach

Niektórzy tatuatorzy odmawiają pracy, jeśli mają wykonać tatuaż na stopach lub palcach i choć wyglądają one uroczo, to jednak nie jest to najlepsze miejsce. Palce i stopy narażone są każdego dnia na ścieranie i działanie potu. Połączenie tych czynników prowadzi do szybkiego zanikania tatuażu. Po niedługim czasie wygląda on po prostu brzydko.

Nie patrz na trendy

Jeśli widzisz wokół tatuaże feniksa – to trend i sama o takim zaczynasz marzyć, takich modnych wzorów jest dużo, a my ulegamy tej pokusie. Pamiętaj, że to jest twój tatuaż, pomyśl, co ma oznaczać, co ma wyrażać, czego świadectwem być i wtedy zdecyduj się na wzór, a nie podążaj ślepo za trendami.


11 najczęstszych błędów popełnianych przez kobiety po 40-tce

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
4 września 2018
Fot. iStock/simonapilolla
 

Wiek daje nam wiele korzyści – mamy silniejsze poczucie własnej wartości, większą świadomość świata i za sobą sporo lat pełnych życiowych doświadczeń, to wszystko pomaga nam unikać kompromitujących błędów. Jednak mimo zdobytej mądrości nadal zdarza się nam popełniać gafy, zwłaszcza te charakterystyczne dla wieku – jak widać każdy rządzi się swoimi prawami.

Przestajemy ćwiczyć

Używasz wieku jako wymówki do unikania aktywności? Jestem za stara, w tym wieku, to już niepotrzebne. Tak się usprawiedliwiasz? Tymczasem aktywność fizyczna jest niezbędna dla utrzymania naszego zdrowia w dobrej kondycji – łagodzi bóle, wzmacnia odporność, oddala ryzyko chorób takich jak demencja, otyłość, cukrzyca. Nigdy wcześniej nie ćwiczyłaś? Więc może nadszedł czas na zapisanie się na basen, siłownię, jogę albo na regularne spacery.

Zapadamy się w rutynie

Zdanie, że wiele kobiety robi w kółko to samo przez 10, 20 a nawet 30 lat nie jest żadną przesadą. Nosimy te same ciuchy, tyle że w nowszej wersji, mamy tę samą fryzurę, ten sam kolor włosów, robimy w kółko ten sam makijaż. A może czas na zmiany? Zamiast kurczowo trzymać się przeszłości zorientuj się w czym dzisiaj wyglądasz lepiej, w czym czujesz się bardziej pewna siebie. Wyjdź z rutyny.

Nie zwracamy uwagi na swoje serce

Nie chcemy myśleć, że mogłybyśmy się rozchorować, zapaść na jakąś poważną chorobę. Tymczasem bliżej 50-tki aż 90% dorosłych objętych jest ryzykiem zbyt wysokiego ciśnienia tętniczego, nie wspominając już, że choroby sercowo-naczyniowe – w tym udar, choroby serca i niewydolność serca – nadal są przyczyną największej liczby zgonów.

Dlatego, jeśli nawet czujesz się w 100% zdrowa, rób sobie badania kontrolne – cholesterol, ciśnienie, poziom cukru we krwi.

Nie dbamy o siebie

Twoje życie kręci się wokół wychowywania dzieci, pracą, pomocą dla starzejących się rodziców, ogarnięciem domu, itp.. Trudno w tej gonitwie znaleźć czas dla siebie, ale jeśli tego nie zrobimy, w końcu same będziemy potrzebować pomocy. Musisz mieć chwilę, dzięki której doładujesz swoje baterie, nabierzesz dystansu, kiedy skupisz się na sobie. Pamiętasz, co mówią w samolotach przed startem? „W razie nagłej potrzeby, załóż maskę tlenową przed udzieleniem pomocy innym”. Ma to także zastosowanie w codziennym życiu.

Zbyt mało śpimy

Cóż, nie ma co ukrywać, że dawno minęły czasy, kiedy po słabo przespanej nocy wstawałyśmy z promienną cerą i sprężystym krokiem ruszałyśmy w dzień. Sen jest niezwykle ważny. Jego niedobór zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę, staje się przyczyną także innych problemów zdrowotnych.

Mamy za mało witaminy B12

Wiemy, że w diecie powinno znaleźć się dużo żelaza, wapnia i witaminy D. Ale co z B12? Ta witamina jest często pomijana, a przecież jej znaczenie się zwiększa wraz z naszym wiekiem. Im jesteśmy starsze, tym bardziej zmniejsza się poziom kwasu żołądkowego, który sprawia, że witaminy B12 jest mniej w naszym organizmie. Powinniśmy zadbać o jej obecność w naszej diecie. Podobnie jeśli chodzi o potas, który pozwala nam utrzymać ciśnienie krwi na prawidłowym poziomie, zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Wierzymy w mity na temat włosów

Im jesteś starsza, tym krótsze powinnaś mieć włosy? Często tak myślimy, a przecież nie ma żadnych reguł dotyczących fryzur i naszego wieku. Wszystko zależy od naszego wzrostu, kształtu twarzy i kondycji włosów.

Źle wykonujemy makijaż

Często przyzwyczajamy się do kosmetyków, ale nie zwracamy uwagi, czy z upływem czasu nadal służą one nam tak dobrze, czy może na rynku pojawiły się nowości, z których warto skorzystać. Zadbajmy o to, by nasza kosmetyczka pełna była dobrych kosmetyków, nieprzeterminowanych, sprawdzaj trendy w makijażu.

Nie dbamy o zęby

Myślimy o zmarszczkach, włosach, ale zapominamy się do siebie uśmiechnąć w lustrze. Tak naprawdę sygnałem, że się starzejesz mogą być żółknące zęby, to jednak coś więcej niż wygląd.

Zdrowie zębów jest ściśle związane z ogólnym stanem zdrowia, a choroby dziąseł wiążą się ze zwiększonym ryzykiem chorób serca. Nie zapominaj o wizycie u dentysty.

Noszenie niewłaściwego stanika

Grawitacja ma wpływ na nasze ciało – to nieuniknione. Dobrze dobrana bielizna może jednak zdziałać cuda, potrafi podnieść co nieco i sprawić, że ciało wygląda na szczuplejsze. Dlatego warto spojrzeć na siebie w lustrze i odejść od bielizny noszonej przez lata na rzecz nowej. Czas na zakupy.

Nudne życie seksualne

Często kobiety mówią, że najlepszy seks w życiu miały po 40-tce – są świadome swojego ciało, swoich potrzeb, swojej seksualności. Trzeba sobie tylko na to pozwolić i dopuścić do siebie myśl, że seks jest fajny, że można się nim bawić, że jest przyjemnością.


źródło: Health


Dziesięć nawyków ludzi, którzy tracą na wadze bez efektu jo-jo

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
4 września 2018
Fot. iStock/ruslanshramko

Większość ludzi, którym udało się schudnąć, złapie w ciągu pierwszego roku po diecie, około 50 proc. utraconych kilogramów. Spora część pozostałych dogoni ich w ciągu trzech następnych lat… I tak najczęściej kółko całego życia na diecie się zamyka. Histeryczne odchudzanie, sukces, nagroda, tycie… Przeklęty efekt jo-jo. Każdy, kto za odchudzanie brał się na poważnie (a nie, żeby do piątku dopiąć tamtą sukienkę) doskonale wie, że nie sztuką jest schudnąć, ale po diecie wagę utrzymać.

Większość ludzi z natury wie, że utrzymanie zdrowej wagi sprowadza się do trzech haseł: zdrowe jedzenie, mniej jedzenia i ruch. Ale faktyczne przestrzeganie tych zasad, może być trudniejsze niż się wydaje.

Codziennie podejmujemy ponad 200 decyzji dotyczących żywności (!), a większość z nich wydaje się być automatyczna lub nawykowa, co oznacza, że jemy nieświadomie, bez refleksji lub jakiejkolwiek świadomości, co lub ile jedzenia wybieramy i konsumujemy. Często więc nawykowe zachowania są nadrzędne w stosunku do naszych najlepszych intencji.

Nowe badanie znalazły klucz do utrzymania zdrowej wagi, jest nim wzmocnienie zdrowych nawyków.

Według specjalistów, diety odchudzające oparte na zmianie nawyków (tworzenie nowych lub przełamywanie starych nawyków) mogą skutecznie pomagać ludziom w zrzucaniu wagi i utrzymaniu jej w dobrym stanie po zakończeniu diety.

Badanie
Zwerbowano 75. ochotników (w wieku 18-75 lat) z nadwagą lub otyłością i podzielono ich losowo na trzy grupy. Jeden program promował przełamywanie starych nawyków, drugi promował tworzenie nowych nawyków, a trzecia grupa była kontrolna (bez żadnych interwencji).

Przełomowej grupie (grupa zwalczająca stare nawyki) wysyłano wiadomość tekstową z codziennym zadaniem do wykonani. Zadania te koncentrowały się na przełamywaniu rutyny i obejmowały takie rzeczy, jak „posłuchaj nowego gatunku muzyki”, „napisz krótką historię” itp..
Grupa druga, nawykowo-prozdrowotna została poproszona o przestrzeganie programu skupiającego się na kształtowaniu nawyków skupionych na zdrowych zmianach w stylu życia. Grupa została zachęcona do włączenia 10 zdrowych wskazówek do codziennej rutyny, aby stały się drugą naturą.

Okazuje się, że interwencje nawykowe mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki myślimy o zarządzaniu wagą i, co ważne, o tym, jak się zachowujemy.

Te nawyki, opracowane przez Weight Concern, to:

  1. Trzymaj się rutyny: jedz mniej więcej o tej samej porze każdego dnia. Osoby, które odnoszą sukcesy w długoterminowej utracie wagi, zwykle mają regularny rytm posiłków (unikanie podjadania). Spójny schemat diety w ciągu tygodnia i w perspektywie długoterminowej, również przewiduje późniejsze utrzymanie wagi .
  2. Wybierz zdrowe tłuszcze: zamiast fast foodów wybierz zdrowe tłuszcze z orzechów, awokado i tłustych ryb. Niezdrowe tłuszcze trans zwiększają ryzyko chorób serca.
  3. Zacznij chodzić: celuj w 10 000 kroków dziennie. Zejdź po schodach i wysiądź jeden przystanek wcześniej, aby mieć pewność, że codziennie osiągasz swoje cele.
  4. Zapakuj zdrowe przekąski, gdy wychodzisz: zamień chipsy i ciastka, batony i całe śmieciowe „drobiazgi” na świeże owoce.
  5. Zawsze patrz na etykiety: sprawdź zawartość tłuszczu, cukru i soli na etykietach żywności.
  6. Zachowaj ostrożność z porcjami: używaj mniejszych talerzy, przed posiłkiem wypij szklankę wody i poczekaj pięć minut, a następnie sprawdź, czy naprawdę jesteś głodny.
  7. Zerwij z siedzeniem: zmniejszanie siedzącego czasu i zwiększanie aktywności wiąże się z istotnymi korzyściami zdrowotnymi . To nie tajemnica, że siedzący tryb życia związany jest z nadwagą i otyłością, niezależnie od poziomu aktywności fizycznej. Rozstawaj się z krzesłem i kanapą, najczęściej jak to możliwe.
  8. Pomyśl o swoich napojach: wybierz wodę i ogranicz soki owocowe do jednej małej szklaneczki dziennie.
  9. Skoncentruj się na posiłkach: zwolnij i jedz siedząc przy stole, nie „w drodze”. Wewnętrzne sygnały regulujące łaknienie (sygnały o głodzie/sytości) mogą nie być skuteczne, gdy jesteś rozproszony.
  10. Zawsze dąż do zjedzenia pięciu porcji warzyw dziennie, zarówno świeżych, mrożonych, jak i konserwowych: owoce i warzywa mają wysoką wartość odżywczą i niską wartość energetyczną. Spożywanie zalecanej ilości warzyw to nie tylko mniej kalorii, ale i korzyści zdrowotne, w tym zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka i choroby niedokrwiennej serca.

Po 12 tygodniach programy, uczestnicy z dwóch pierwszych grup – przełamujący stare nawyki i kształtujący nowe – utracili średnio 3,1 kilograma. Co ważniejsze, po 12 miesiącach braku interwencji i braku kontaktu, stracili średnio kolejne 2,1 kg.

Badanie zostało przeprowadzone przez dr Ginę Cleo, pracownika naukowego na Bond University.


Źródło:  theconversation.comsmh.com.au


Zobacz także

Żyjemy w zbyt ciasnych gorsetach, które pozwoliliśmy sobie założyć

6 sytuacji, które zrozumie tylko osoba o typie urody „baby face”. Kiedy wyglądasz na mniej lat, niż masz naprawdę

Nie szanujemy ludzi, którym powierzamy opiekę nad naszymi dziećmi