Babcine porady na wszystko. Jeśli nie możesz zasnąć – mrugaj

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 czerwca 2018
Fot. iStock / Massonstock
 

Babcie znajdą rozwiązanie na każdy problem… Pamiętacie jeszcze ich porady z waszego dzieciństwa? Przy czkawce wstrzymaj oddech albo pij z drugiej strony kubka. Na przeziębienie najlepszy syrop z cebuli… Dziś dorzucamy garść innych „babcinych” porad i wskazówek na przeróżne okazje. Dajcie znać, jeśli już je słyszeliście lub wypróbowaliście.

Jeśli masz atak niepowstrzymanego śmiechu, uszczypnij się, natychmiast przejdzie.

Jeśli masz migrenę, zanurz ręce w wodzie z lodem i zegnij palce, ból będzie bardziej znośny.

Jeśli leżysz w łóżku i kręci ci się w głowie, postaw jedną stopę na ziemi, w ten sposób twój mózg szybciej odnajdzie równowagę.

Jeśli czujesz się bardzo śpiący, wstrzymaj oddech jak najdłużej potrafisz, a potem wypuść powietrze.

Jeśli masz problem z zaśnięciem, mrugaj szybko przez minutę.

Jeśli masz zatkany nos, połóż sobie przy łóżku obraną cebulę.

Jeśli boli cię ząb, trzymaj kostkę lodu między kciukiem a palcem wskazującym, to zredukuje ból o około 50 %.

Jeśli chcesz powstrzymać kichnięcie mocno przyciśnij język do tyłu.

Jeśli się zakrztusiłeś, schowaj kciuk w dłoni i mocno go ściśnij.

Jeśli masz uczucie drapania w gardle, podrap się w … ucho.

Jeśli przeczytasz swój referat przed pójściem spać, będziesz go lepiej pamiętał rano.

Jeśli nie możesz się skupić, wysuń język mocno do góry, koncentracja wróci.

Kiedy bierzesz prysznic, na koniec polej się chłodną wodą, to zapobiega trądzikowi i zamyka pory.


Na podstawie: grandmausefultips.com

 


Słonecznie, kolorowo i energetycznie tak w Polsce obchodzono Międzynarodowy Dzień Jogi

Redakcja
Redakcja
21 czerwca 2018
Fot. Materiały prasowe
 

Tegoroczny Dzień Jogi pod hasłem „Joga – styl życia” świętowaliśmy w niedzielę, 17 czerwca, w Warszawie w Łazienkach Królewskich oraz na 26 wydarzeniach w całej Polsce.

Już po raz czwarty obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Jogi. Polska jest jednym z blisko 200 krajów zaangażowanych w to wyjątkowe święto. Obchody główne w Warszawie przyciągnęły ponad 20.000 osób, które w atmosferze rodzinnego pikniku ćwiczyły jogę i korzystały z wielu przygotowanych przez organizatorów atrakcji. Do głównych obchodów przyłączyły się inne polskie miasta i tak od morza aż po góry, na 26 wydarzeniach: piknikach, otwartych zajęciach jogi, wykładach i spotkaniach minął ten wyjątkowy Dzień.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

W Warszawie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – oprócz możliwości wzięcia udziału w lekcjach jogi najpopularniejszych stylów i metod (joga Iyengara, Ashtanga joga, Bikram joga, Kundalini) z dyplomowanymi nauczycielami można było też posłuchać wykładów nt. zdrowego stylu życia, a także zadać pytania ekspertom od jogi i diety.

W strefie wystawców było pachnąco i kolorowo: najnowsze kolekcje ubrań, mat i akcesoriów do jogi, książek i naturalnych kosmetyków, unikatowych produktów kulinarnych, przedmiotów dekoracyjnych. Liczne spotkania z autorkami książek o zdrowym stylu życia i odżywianiu m.in. Katarzyną Błażejewską-Stuhr, Karoliną i Maciejem Szaciłło, Grzegorzem Pawłowskim, Katarzyną Bem.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Zajęciom jogowym towarzyszyły występy grup artystycznych, odbyły się m.in. pokazy tańca indyjskiego w wykonaniu Mohini Indian Dance Group, pokazy kulinarne oraz koncerty m.in. Ragaboy LIVE Act – muzyczny chillout przy dźwiękach sitaru i dilruby.

Nie zabrakło  też animacji i zajęć dla najmłodszych, w tym oczywiście jogi, prowadzonych przez doświadczonych animatorów.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się strefa kulinarna: stoiska z indyjskimi, wegetariańskimi i wegańskimi przysmakami oraz lodami i słodkościami, aromatyczną kawą i indyjską herbatą m.in. Yogi Tea oraz przepyszne, orzeźwiające lemoniady.

W Strefie relaksu: odpoczynek na leżaku, kocyku, matach, rozmowy z przyjaciółmi.

Jak co roku wydarzenie wspierały ambasadorki jogi: Edyta Herbuś, Paulina Holtz, Małgorzata Pieczyńska, Natalia Przybysz i Agnieszka Cegielska, a także patronujący całemu świętu ambasador Republiki Indii Tsewang Namgyal. Wydarzenie, jak w każdej edycji prowadzili Dominika Łakomska i Michał Niewęgłowski.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Organizatorami Międzynarodowego Dnia Jogi w Polsce są: Porozumienie Szkół Jogi (PSJ), Indyjsko-Polska Izba Gospodarcza (IPCCI) oraz Fundacja Art of Living Polska (AOL).

Patron honorowy: Ambasador Republiki Indii, Jego Ekscelencja Tsewang Namgyal

Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie

Partnerzy: Indian Association of Poland, Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, Media Connect

Sponsorzy: Yogi Tea, Qatar Airways, Indigo Decor, Buddha, FLEX Poland, Indorama Ventures, Weco-Travel, Belbin Polska, Bollywood, Rival Group, Green Parrot, DrukMax

Więcej na: www.dzien-jogi.pl oraz facebook.com/DzienJogi

IDY small


Przestań się usprawiedliwiać przed tymi, którzy rozumieją tylko tyle, ile chcą

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 czerwca 2018
Fot. iStock/m-gucci

Nie poświęcaj więcej energii i czasu na tłumaczenie innym każdego z twoich działań, każdej decyzji, to źródło niepotrzebnego stresu. Nie ma sensu usprawiedliwiać się, przed tymi, którzy cię osądzają, każdy z nas idzie swoją własną życiową ścieżką. Ci, którzy cię kochają, szanują cię, nawet jeśli nie rozumieją, zaakceptują twoje wybory. Ćwicz osobistą wolność i sztukę asertywności. Tylko ty sama masz prawo osądzać swoje działanie. Masz prawo powiedzieć wszystkim innym: „Nie, nie będę się przed tobą tłumaczyć, ta sprawa ciebie nie dotyczy”.  

Usprawiedliwianie się jest źródłem stresu

Artykuł opublikowany w Psychology Today mówi nam, że musimy nauczyć się radzić sobie z tymi wszystkimi ludźmi, którzy odważą się kwestionować ważne decyzje naszego życia. Ile razy usłyszałaś:

– Jak to się dzieje, że nadal nie jesteście małżeństwem?

– Kiedy zdecydujesz się znaleźć stabilną pracę?

– Dlaczego nie masz więcej dzieci?

Najbardziej skomplikowaną rzeczą w tych sytuacjach jest to, że „sędziowie”, którzy analizują nasze decyzje lub ich brak, są często naszymi najbliższymi krewnymi, stąd o wiele większa presja i stres.

Dlaczego się usprawiedliwiamy

Często dlatego, że bardzo potrzebujemy aprobaty bliskich osób. Innym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest fakt, że są wśród nas tacy, którzy sprawiają, że ich życie osobiste toczy się na „forum publicznym”. Wszyscy wszystko o nich wiedzą, więc roszczą sobie prawa do oceniania. Dzisiaj lęk przed „tym, co powiedzą inni” jest czymś bardzo powszechnym. Niektórzy odczuwają potrzebę usprawiedliwienia każdego ze swoich działań, aby nie „przełamać” tego cyklu kontroli, w którym, gdy ktoś działa bez usprawiedliwienia, jest piętnowany.

W swoim życiu zastosuj następującą zasadę: działaj zanim o tym powiesz, bo czyny mówią same za siebie i są oczywiste. Wszyscy możemy, a nawet powinniśmy mieć własne opinie i przekonania, a także prawo do oceniania i akceptowania naszych własnych uczuć i zachowań, i traktować je priorytetowo. Ostatecznie to my sami bierzemy odpowiedzialność za nasze decyzje, nikt inny. Naucz się ignorować „pustą” krytykę i nie stresuj się. Unikaj niepotrzebnego cierpienia.


Na podstawie: nospenees.fr

 


Zobacz także

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, co twoja prababcia nosiła w torebce?

No i znalazłam. Miał na imię Rafał, chodził ze mną razem do zerówki

Blondynki wcale nie są głupsze. Skończmy z tym idiotycznym stereotypem