Astralna energia każdego dnia tygodnia. Zobacz, jak najlepiej ją wykorzystać

Redakcja
Redakcja
20 maja 2018
Fot. iStock/South_agency
Fot. iStock/South_agency
 

Każdy dzień tygodnia niesie ze sobą specyficzną energię, która może wpływać na nasze siły witalne i chęci do działania. Nie bez przyczyny w piątek jesteśmy już rozluźnieni, zrelaksowani, natomiast w poniedziałek trudno jest się przestawić na myślenie o pracy i oddawanie się temu z radością.

Zwolennicy głębszego kontaktu z naturą uważają, że astralna energia, która płynie z każdego dnia tygodnia, pozwala nam lepiej zorganizować swoje dni. Mając jej świadomość, łatwiej jest zarządzać swoim życiem i kierować działaniami.

Astrologiczne znaczenie dni tygodnia

Poniedziałek. Dzień księżyca

Poniedziałek jest dniem wahania nastroju i często na pierwszy plan wychodzą negatywne cechy, takie jak pesymizm, niechęć, zmęczenie. Być może dlatego jest trudno nam po niedzieli się rozkręcić. Na szczęście to tylko przejściowe i poniedziałek może być doskonałym czasem do chwili refleksji i słuchania własnej intuicji, sięgnięcia do kreatywności.

Wtorek. Dzień Marsa

Mars w mitologii greckiej jest bogiem wojny, symbolem agresji. Zwolennicy astrologicznego oznaczenia dni tygodnia uważają, że wtorek sprzyja, by wskoczyć na wyższy bieg, rozpocząć nowe projekty. Jesteśmy bardziej produktywni, efektywni i zdeterminowani do działania. Możemy poddawać się skłonnościom do konfliktów i kłótni, więc trudne rozmowy lepiej przełożyć na inny dzień.

Środa. Dzień Merkurego

Merkury jest patronem dobrej komunikacji, a więc łatwiej jest się wtedy porozumiewać z innymi osobami. Myślimy logicznie, jasno wyrażamy to, o co nam chodzi, łatwo się uczymy i wszystko znacznie lepiej trafia do naszej świadomości. Środa jest idealnym dniem na listy, telefony, spotkania i na tle zawodowym i na tle prywatnym.

Czwartek. Dzień Jowisza

Jowisz to bardzo pozytywna planeta kojarzona z twórczym ruchem, optymizmem, bogactwem. Czwartek sprzyja spotkaniom i efektywnej pracy, podejmowanie tego dnia działania przynoszą lepsze efekty finalne.

Piątek. Dzień Wenus

Wenus, bogini piękna i miłości, pozwala czuć się na w piątek dobrze i patrzeć na świat optymistycznie. Świat przepełnia energia, życzliwość i dobroć. Piątek to dobry dzień na spotkania, randki, zakupy, fryzjera, choć należy uważać na ilość wydawanych pieniędzy, bo tego dnia robimy to z zadziwiającą lekkością. Cieszy nas bliskość innych osób i o wiele łatwiej jest wyrażać pozytywne odczucia, czerpać z przyjemności.

Sobota. Dzień Saturna

Saturn pozwala z sukcesem dokończyć rozpoczęte wcześniej działania. To dobry dzień na planowanie długoterminowe, wykonywanie różnych prac w domu, nadrabianie zaległości, które gromadziły się przez dłuższy okres.

Niedziela. Dzień słońca

Niedziela to czas idealny na spędzenie dnia z rodziną i bliskimi. Cieszy nas szczególnie odpoczynek, relaks, dzielenie się dobrem. Z łatwością doceniamy to, co mamy. Słońce daje energię życiową, zachęca do kontaktu z naturą.

źródło: agnieszkamaciag.pl


Dieta ketogeniczna. Szybki sposób na zgubienie zbędnych kilogramów

Redakcja
Redakcja
21 maja 2018
dieta ketogeniczna
Fot. iStock/RossHelen
 

W ostatnim czasie coraz modniejsza staje się dieta ketogeniczna, zwłaszcza w okresie przedwakacyjnym, kiedy plany urlopowe już za pasem, ale na biodrach czy udach nadal kilka zbędnych kilogramów. To właśnie wtedy szukamy diety cud, która pozwoli nam pozbyć się nadmiaru tłuszczyku tu i ówdzie.

Czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ta polega na obniżeniu poziomu insuliny – hormonu magazynującego tłuszcz. W jaki sposób? Obniżone do minimum zostaje spożycie węglowodanów – czyli naturalnego źródła energii, co zmusza organizm do spalania nagromadzonego i istniejącego tłuszczu. Ten proces nazywamy ketozą.

Gdy organizm wejdzie w stadium ketozy, wątroba wykorzystuje kwasy tłuszczowe do tworzenia cząsteczek zwanych ketonami, które są wykorzystywane jako energia. Wskutek tych procesów to właśnie tłuszcz przechowywany w naszym organizmie szybko się wyczerpuje, zwłaszcza gdy dodatkowo decydujemy się na aktywność fizyczną.  Sprzyja to szybkiej utracie wagi.

Wszyscy wiemy, że gdy zjemy coś o wysokiej zawartości węglowodanów, nasze ciało wytwarza glukozę i insulinę. Glukoza jest tą cząsteczką dla naszego ciała, którą można bardzo łatwo przekształcić i wykorzystać jako energię. Insulina jest produkowana w celu przetworzenia glukozy w krwioobiegu. Ponieważ glukoza jest używana jako energia pierwotna, nasz tłuszcz nie jest potrzebny, dlatego odkłada się nam na boczkach.

Okazuje się, że nasze ciało niesamowicie przystosowuje się do tego, co w nie wkładamy – kiedy przeładujemy je tłuszczami i usuniemy węglowodany, zacznie ono palić ketony jako główne źródło energii. Optymalny poziom ketonów zapewnia wiele korzyści dla zdrowia, utraty wagi, sprawności fizycznej i umysłowej.

Keto dieta wymaga planowania z wyprzedzeniem tego, co będziemy jedli. Im bardziej restrykcyjne jest cięcie w twojej diecie węglowodanów (mniej niż 15 g dziennie), tym szybciej tym szybciej wejdziesz w ketozę.

Co jeść?

Węglowodany możesz ograniczyć do warzyw, orzechów i nabiału. Diera wymaga odstawienia węglowodanów rafinowanych, takich jak pszenica (chleb, makarony, zboża), skrobię (ziemniaki, fasola, rośliny strączkowe) lub owoce. Do małych wyjątków należą awokado i jagody, które można spożywać z umiarem.

Nie jedz:

Ziarna – pszenica, kukurydza, ryż, płatki zbożowe itp.

Cukru – miód, agawa, syrop klonowy itp.

Owoców – jabłka, banany, pomarańcze itp.

Bulw – ziemniaki, bataty itp.

Jedz:

Mięso – ryby, wołowina, jagnięcina, drób, jajka itp.

Liściaste zielone warzywa – szpinak, jarmuż itp.

Warzywa naziemne – brokuły, kalafior itp.

Nabiał – twarde sery, śmietana o dużej zawartości tłuszczu, masło itp.

Orzechy i nasiona – orzechy włoskie, nasiona słonecznika itp.

Owoce – awokado i jagody, maliny, jeżyny i inne jagody o niskiej zawartości glikemii

Słodziki – stewia i inne słodziki o niskiej zawartości węglowodanów>

Inne tłuszcze – olej kokosowy, wysokotłuszczowy sos sałatkowy, tłuszcze nasycone itp.

Staraj się pamiętać, że tę dietę charakteryzuje wysoka zawartość tłuszczu, umiarkowana ilość białka i bardzo mało węglowodanów. Twoje spożycie składników odżywczych powinno wynosić około 70% tłuszczu, 25% białka i 5% węglowodanów.

Ciemnozielone liściaste warzywa są najlepszym wyborem spośród tej grupy produktów. W diecie ketogenicznej większość posiłków powinna zawierać białko z warzywami i dodatkową porcję tłuszczu, na przykład: pierś z kurczaka podsmażona na oliwie z oliwek, z brokułami i serem lub stek z gałką masła i szpinakiem smażonym na oliwie z oliwek.

Jak z każdą dietą, tak i w tym przypadku specjaliści zalecają ostrożność. Kusi oczywiście wizja szybkiej utraty masy ciała, ale dieta nie powinna stać się sposobem na codzienne odżywianie. Można się nią wspomóc przy pozbyciu się kilku kilogramów przed wakacjami, ale mądrze obserwując swoje ciało.


źródło: ruled.me, express.co.uk

 


6 domowych i skutecznych sposobów na krostki po goleniu

Redakcja
Redakcja
20 maja 2018
Fot. iStock/PeopleImages
Fot. iStock/PeopleImages

Golenie zwykłą, jednorazową maszynką, jest najpopularniejszą formą pozbywania się zbędnego owłosienia. Jest to proces szybki, zazwyczaj bezbolesny i tani, w którym nie zniechęca nas konieczność częstego powtarzania i ryzyko zacięcia skóry. Maszynką traktujemy nie tylko nogi czy pachy, ale także delikatną okolicę bikini.

A tam szczególnie golenie może powodować wrastanie włosków i bolesne krostki, które są stale podrażnione przez bieliznę. Ten problem to może być dokuczliwy najmocniej latem, gdy ubieramy bikini np. na plażę. Wrastające włoski i bolesne krostki sprawiają dyskomfort i są naprawdę nieestetyczne. W dodatku ignorowanie tego problemu może prowadzić do powstania stanu zapalnego skóry. Gdy utworzą się krostki po goleniu, warto wypróbować proste domowe sposoby, której niejednej kobiecie przyniosły prawdziwą ulgę i przyspieszyły gojenie skóry.

6 domowych i skutecznych sposobów na krostki po goleniu 

1. Aspiryna

Aspiryna ma właściwości przeciwzapalne i odkażające, a zawarty w niej kwas salicylowy złuszcza górną warstwę skóry i pozwala łatwiej wydostać się na powierzchnię wrastającym włoskom. Zgnieć kilka niepowlekanych tabletek i rozpuścić w małej ilości wody. Nałóż na krostki i pozostaw na 10 minut, następnie spłucz.

2. Olejek z drzewa herbacianego

Olejek wykazuje działanie antybakteryjne i jest znakomity nie tylko na krostki po goleniu, ale także na innego rodzaju wypryski. Zanurz wacik u mieszance wody i olejku z drzewa herbacianego i przetrzyj tym skórę. Powtórz to rano i wieczorem dla lepszego efektu.

3. Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy leczy infekcje i podrażnienia skóry, pomaga przywrócić dobry poziom pH, co przyspiesza gojenie. Ocet rozcieńcz z wodą i przemywaj tym podrażniony obszar.

4. Czarna herbata

Jeżeli pijasz czarną herbatę w saszetkach, nie wyrzucaj fusów i torebki. Schłodzona torebka nałożona na okolice bikini załagodzi zaczerwienienia i stan zapalny, rozjaśni skórę.

5. Maści

Maści ze złuszczającym mocznikiem, leczniczym aloesem czy przeciwzapalnym hydrokortyzonem, dobrze redukują stany zapalne i ułatwiają wrastającym włoskom przebicie się na zewnątrz.

6. Gorący kompres

Gorący kompres (wystarczy zamoczyć wacik kosmetyczny w gorącej wodzie) pomoże otworzyć pory i ułatwi wyciek ropy i oczyszczenie krostki.

źródło:  www.ofeminin.pl


Zobacz także

Fot. iStock/gpointstudio

Efekt aureoli i efekt Golema. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Fot. i Stock /  teksomolika

„Przez rok wzbraniałam się przed związkiem z zajętym facetem. Moi kochankowie nadal prowadzą sielskie życie u boku swoich kobiet”

Fot. iStock / BalazsKovacs

7 etapów żałoby po rozpadzie związku. Pozwól sobie na ich przejście, bez zbędnych wyrzutów